oor het eerst in bijna tien jaar komt AC/DC weer naar Nederland. De Australische hardrockband speelt op 5 juni in de Johan Cruijff ArenA in Amsterdam.
De Australiėrs deden Nederland in mei 2015 voor het laatst aan. Toen traden ze op in het GelreDome in Arnhem.
De POWER UP-tournee van AC/DC staat in het teken van het gelijknamige album, dat in november 2020 is uitgekomen.
Concertorganisator MOJO laat weten dat de groep naast nummers van dit laatste album ook oude hits ten gehore brengt. De kaartverkoop voor het Nederlandse concert begint vrijdag.
AC/DC is in 1973 opgericht. De band scoorde in verschillende samenstellingen hits als Highway to Hell en Thunderstruck.
De huidige formatie bestaat uit leadgitarist Angus Young, zanger Brian Johnson, ritmegitarist Stevie Young en drummer Matt Laug. Een nieuwe bassist vervangt Cliff Williams, die in 2016 zijn pensioen heeft aangekondigd.
Bron:
https://www.nu.nl/muziek/(...)derlandse-bodem.htmlBoh. Dit is wel een bucketlist dingetje.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.