abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 februari 2024 @ 20:36:57 #1
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_212392272
Hi

Ik heb een badkamer van 2,1 bij 2. Dus klein zeg maar.
In de badkamer zit een badmeubel, toilet, muurtje, glasdeur naar de douche, etc. Ik ben voornemens om de muur er uit te halen, en daar een geheel glazen cabine neer te zetten. Zie foto. Voorts alle vloer en wandtegels vervangen evenals toilet pot, badkamer meubel.

Er hoeft niks gewijzigd te worden qua afvoeren en aansluitingen. Ik wil het graag zo budgetvriendelijk doen. Ik heb nog nooit zelfs iets (laten) verbouwen. Dus wellicht kunnen jullie meedenken.

Cabine ¤600
Toilet ¤300
Badkamer meubel ¤600
Vloertegels (4m2) ¤300
Wandtegels (20 m2) ¤800

Grote onbekende: de installatiekosten.
Weet iemand wat het kost aan manuren als ik dit laat doen?


Situatie:
https://ibb.co/F81J3jX


Cabine voorbeeld:
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 10:37:19 #2
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212397880
Ik heb ergens in 2021 een offerte opgevraagd voor een kleine badkamer.

Arbeid kwam toen op 7600 euro. Dat was voor de inflatiegolf. Ik zou er nu maar 10% bij optellen. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_212398957
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 10:37 schreef onlogisch het volgende:
Ik heb ergens in 2021 een offerte opgevraagd voor een kleine badkamer.

Arbeid kwam toen op 7600 euro. Dat was voor de inflatiegolf. Ik zou er nu maar 10% bij optellen. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kwam laatst voor een wat grotere badkamer (9 m2) waarbij ook (beperkt) leidingen verlegd moesten worden op ruim 15 k¤ aan arbeid. Dus iets richting de 9.000 voor een kleine badkamer, lijkt me zeker niet onwaarschijnlijk.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_212399121
Zelf slopen/leeghalen kan de kosten nog wat drukken.
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
pi_212399471
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 12:18 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Ik kwam laatst voor een wat grotere badkamer (9 m2) waarbij ook (beperkt) leidingen verlegd moesten worden op ruim 15 k¤ aan arbeid. Dus iets richting de 9.000 voor een kleine badkamer, lijkt me zeker niet onwaarschijnlijk.
De uren voor een kleine badkamer zijn vaak niet veel minder dan een grote omdat bij een grote er gewoon wat meer tegels worden gebruikt. De tijd zit hem in de hoekjes etc.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_212399553
Ik heb zo’n cabine zelf geplaatst, je hebt een extra handje nodig maar heel moeilijk is het niet.

Wellicht kan je daar ook op besparen
pi_212399630
Tegels 300 euro voor 4m2 is erg hoog geschat, dat aantal vierkante meter kan je makkelijk kopen bij restpartijen.

Als de vloer helemaal vlak is, zou ik zelf tegelen. Kijk wat filmpjes op youtube, vraag eens in de vrienden- en kennissenkring wie zelf getegeld heeft en misschien de tegelsnijder hebben staan.

Ik zou alles zelf doen, het is allemaal niet zo moeilijk als alles recht is, als je tegels goed op de muur zitten kan je er overheen tegelijk wat veel sloopwerk scheelt (met vloertegels ligt het aan je deur :)).
  maandag 12 februari 2024 @ 13:50:16 #8
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_212399935
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 13:05 schreef Patroon het volgende:

[..]
De uren voor een kleine badkamer zijn vaak niet veel minder dan een grote omdat bij een grote er gewoon wat meer tegels worden gebruikt. De tijd zit hem in de hoekjes etc.
Hoeveel uren schat jij dat er nodig is op basis van de badkamer in de tekening in de OP?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_212408834
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2024 13:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoeveel uren schat jij dat er nodig is op basis van de badkamer in de tekening in de OP?
Daar heb ik helaas geen verstand van, maar wij hebben ook een kleine badkamer en toen wij die een paar jaar terug gingen verbouwen kwamen we er wel achter dat het verschil in kosten tussen een grote en kleine badkamer niet zozeer in de uren zitten, maar wel in de hoeveelheid materiaal je nodig hebt (dus meer tegels, grotere meubels etc). Het kost een tegelzetter niet zoveel meer tijd om een aantal tegels erbij te doen. De tijd gaat zitten in de hoeken etc omdat hij daarvoor meer moet meten/berekenen snijden etc.
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')