Klopt de druk die we hadden tijdens corona komt elke maand wel een paar weken voor, dat de rest van Nederland dit niet ziet… heel raar.quote:Op zondag 3 maart 2024 12:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De druk op de zorg is altijd hoog en is bij het minste of geringste overbelast.
Ja, dat kun je alleen hier lezen.quote:Op zondag 3 maart 2024 13:30 schreef Questular het volgende:
[..]
Klopt de druk die we hadden tijdens corona komt elke maand wel een paar weken voor, dat de rest van Nederland dit niet ziet… heel raar.
Ja, het was in die tijd een stuk gezelliger in de horeca.quote:Op zondag 3 maart 2024 12:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Doe je netjes.
Ik heb 2x corona gehad maar geen bijzondere klachten.
Alleen m'n oriëntatievermogen is een week van slag geweest.
Ging ik autorijden en vloog ik bijna uit de bocht omdat ik het niet goed kon inschatten enzo.
Was eigenlijk best grappig.
Maar ben net zoals jij blij dat ik niet heb toegegeven aan de groepsdruk.
Laat ze maar lullen.
Moordenaar, gevaar voor de samenleving enz enz
Je hoeft er niet op in te gaan, gewoon afwachten is voldoende
Dat heb je dus expliciet wel gedaan.quote:Op zondag 3 maart 2024 12:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar ben net zoals jij blij dat ik niet heb toegegeven aan de groepsdruk.
De beroemde Herman Cain Award.quote:
Klopt, maar verschil tussen vaccinatie en besmetting is dat het laatste je overkomt, terwijl het eerste een bewuste keuze is.quote:
Want? Ik voelde meer druk om me wel te laten prikken dan om me niet te laten prikken. Denk dat hij dat hetzelfde ziet..quote:
Groepsdruk gaat verschillende kanten op en in bnw voel je vooral de druk om je niet te laten prikken.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:02 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Want? Ik voelde meer druk om me wel te laten prikken dan om me niet te laten prikken. Denk dat hij dat hetzelfde ziet..
Bij mij in de omgeving maakte niemand zich er druk om of je je nou wel of niet liet prikken. Op internet en in de media lag die druk een stuk hoger op iemand die zich niet wilde laten prikken.
Meh, dat valt ook wel mee toch? Heeft iemand jou ooit gezegd je niet te laten prikken hier? Dat jij wellicht de opmerkingen met tweets en filmpjes zo opgevat hebt is een 2e, die hoef je natuurlijk ook niet te lezen of te kijken. Maar als op internet mensen die zich niet wilden laten prikken worden weggezet als moordenaar of gewetenloze hufter e.d. dan mag je dat wel als groepsdruk zien natuurlijk. En dat was in de MSM wel het gevalquote:Op zondag 3 maart 2024 19:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Groepsdruk gaat verschillende kanten op en in bnw voel je vooral de druk om je niet te laten prikken.
Ik kreeg het halve forum over mij heen groen ik zei dat ik tegen betaling gevaccineerd ben.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:09 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Meh, dat valt ook wel mee toch? Heeft iemand jou ooit gezegd je niet te laten prikken hier?
In beide gevallen is er sprake van groepsdruk.quote:Dat jij wellicht de opmerkingen met tweets en filmpjes zo opgevat hebt is een 2e, die hoef je natuurlijk ook niet te lezen of te kijken. Maar als op internet mensen die zich niet wilden laten prikken worden weggezet als moordenaar of gewetenloze hufter e.d. dan mag je dat wel als groepsdruk zien natuurlijk. En dat was in de MSM wel het geval![]()
Gezien de berichten in dit topic zou je juist heel bezorgd moeten zijn voor degenen die wel gevaccineerd zijn.quote:Maar goed, nu achteraf gesproken... Ik geef nog steeds geen ruk om wie zich wel of niet heeft laten prikken.
Ja, en dat gevaccineerden spike eiwitten 'shedden', dat je magnetisch wordt door het vaccin, dat er nanochips in zitten, levensgevaarlijk grafeen, foetus resten, gentherapie, je dna wordt herschreven, spike eiwitten die al je celwanden doorboren, die voor vreselijke verklontering van je bloed zorgt, mensen vallen spontaan dood neer door het vaccin...quote:Op zondag 3 maart 2024 19:27 schreef Hallojo het volgende:
In de antivaxhoek werd er zelfs gewaarschuwd niet te dicht in de buurt van gevaccineerden te komen omdat het vaccin dan over zou kunnen springen
Ik geef echt geen ruk om wie wel of niet geprikt is, dat is iedereens eigen keuze geweest. En ook ik heb jou eerder al gezegd dat als ik er niet onderuit kon komen die Valneva prik mijn enige keuze zou zijn geweest.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik kreeg het halve forum over mij heen groen ik zei dat ik tegen betaling gevaccineerd ben.
Nou ben ik daar niet gevoelig voor, maar daar gaat wel een vorm van groepsdruk van uit.
[..]
In beide gevallen is er sprake van groepsdruk.
Er is vanuit de alternatieve hoek ook veel druk uitgeoefend, en dat gaat nog steeds door in dit topic.
[..]
Gezien de berichten in dit topic zou je juist heel bezorgd moeten zijn voor degenen die wel gevaccineerd zijn.
Of gevaccineerden die bang waren voor ongevaccineerden en daarmee aangaven dat hun spuitje misschien niet werkte.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:27 schreef Hallojo het volgende:
In de antivaxhoek werd er zelfs gewaarschuwd niet te dicht in de buurt van gevaccineerden te komen omdat het vaccin dan over zou kunnen springen
Tja, ongevaccineerde kinderen met mazelen zijn ook een risico voor gevaccineerde kwetsbare kinderen.quote:Op zondag 3 maart 2024 20:10 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Of gevaccineerden die bang waren voor ongevaccineerden en daarmee aangaven dat hun spuitje misschien niet werkte.
Genoeg wapperts die hun familie onder druk hebben gezet om maar niet te laten prikken hoor. Ik heb ze ook. Dichtbij me ook nog.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:02 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Want? Ik voelde meer druk om me wel te laten prikken dan om me niet te laten prikken. Denk dat hij dat hetzelfde ziet..
Dat hangt er dus compleet vanaf waar je kijkt. De druk om niet te vaccineren lag juist veel hoger omdat de mensen die daar zo vocaal in waren ontzettend extremistisch zijn.quote:Bij mij in de omgeving maakte niemand zich er druk om of je je nou wel of niet liet prikken. Op internet en in de media lag die druk een stuk hoger op iemand die zich niet wilde laten prikken.
Uhhmm, denk dat ligt dan echt aan je omgeving.quote:Op zondag 3 maart 2024 20:46 schreef ems. het volgende:
[..]
Genoeg wapperts die hun familie onder druk hebben gezet om maar niet te laten prikken hoor. Ik heb ze ook. Dichtbij me ook nog.
Maar die willen sowieso altijd de laatste youtube trends aan iedereen opdringen. Dat gedrag zie je ook terug op BNW.
[..]
Dat hangt er dus compleet vanaf waar je kijkt. De druk om niet te vaccineren lag juist veel hoger omdat de mensen die daar zo vocaal in waren ontzettend extremistisch zijn.
Ja neuken zonder condoom maakt ook meteen een ander ziek, zo lust ik er ook nog wel een paar.quote:Op zondag 3 maart 2024 20:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, ongevaccineerde kinderen met mazelen zijn ook een risico voor gevaccineerde kwetsbare kinderen.
En aan die van jou, natuurlijk. We zijn allemaal producten van onze omgeving.quote:Op zondag 3 maart 2024 20:49 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Uhhmm, denk dat ligt dan echt aan je omgeving.
Nee. De anti-vaxxers waren nogmaals extreem in hun opvatting. Dermate extreem dat ze bij anderen erop gingen aandringen dat ze niet vaccineerden, uit groepsapps stapten en een constant soort subtiele agressie vertoonden tegen iedereen die niet meeging met wat ze op internet allemaal lazen in de echokamers.quote:En gebeurde dat niet beide kanten op?
Ik denk wel dat ik begrijp wat je bedoelt, ik heb dat echt niet zo ervaren persoonlijk. Maar als blijkt dat er achteraf niks aan de hand is zal iedereen toch wel weer dichter bij elkaar komen lijkt me?quote:Op zondag 3 maart 2024 21:10 schreef ems. het volgende:
[..]
En aan die van jou, natuurlijk. We zijn allemaal producten van onze omgeving.
[..]
Nee. De anti-vaxxers waren nogmaals extreem in hun opvatting. Dermate extreem dat ze bij anderen erop gingen aandringen dat ze niet vaccineerden, uit groepsapps stapten en een constant soort subtiele agressie vertoonden tegen iedereen die niet meeging met wat ze op internet allemaal lazen in de echokamers.
En dat is heel treurig want het zijn mensen waar ik ontzettend dol op ben. Maar zelfs nu, als ik ze weer eens zie, dan buigen ze op de een of andere manier altijd het gesprek naar de dingen die ze op internet hebben gelezen en hoe mensen die niet meegaan in hun manie schapen zijn.
Dit is dan weer een opmerking waar ik geen kut mee kan sorry, mag een individu nog steeds zijn of haar eigen keuze maken? Dat lijkt me wel een grondrecht, omdat dan te ridiculiseren is gewoon een slappe manier van discussie maken.quote:Op zondag 3 maart 2024 21:12 schreef ems. het volgende:
Doen alsof dat speciaal en slim is daarentegen spreekt van een totaal gebrek aan intellect.
Nee, want dezelfde mensen die denken dat ze Che Guevaras zijn omdat ze geen vaccinatie nemen zijn ook dezelfde mensen die altijd wel weer afwijkende meningen van youtubers overnemen in de hoop zichzelf neer te zetten als kritische denkers. Die krijgen wel weer een nieuwe stok toegeworpen waardoor zijn in de veronderstelling kunnen leven dat ze boven de vermeende schapen staan.quote:Op zondag 3 maart 2024 21:13 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ik begrijp wat je bedoelt, ik heb dat echt niet zo ervaren persoonlijk. Maar als blijkt dat er achteraf niks aan de hand is zal iedereen toch wel weer dichter bij elkaar komen lijkt me?
Ach, ik oordeel niet. Ik constateer. Het voornaamste probleem is dat het hele vaccinatie en corona verhaal simpelweg niet zo spannend is. Het kan wel eens vermoeiend zijn om dat interacties te hebben met mensen die het maar op blijven rakelen.quote:Geef het tijd denk ik dan.
Maar je doet er hier zelf ook aan mee door te posten met betrekking tot het oprakelen toch? Jij wil ook jouw visie geven op hoe je erover denkt en dus doe je net zo hard mee met waar de "antivaxxers" zoals genoemd zo hard tegen ageren toch?quote:Op zondag 3 maart 2024 21:19 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee, want dezelfde mensen die denken dat ze Che Guevaras zijn omdat ze geen vaccinatie nemen zijn ook dezelfde mensen die altijd wel weer afwijkende meningen van youtubers overnemen in de hoop zichzelf neer te zetten als kritische denkers. Die krijgen wel weer een nieuwe stok toegeworpen waardoor zijn in de veronderstelling kunnen leven dat ze boven de vermeende schapen staan.
[..]
Ach, ik oordeel niet. Ik constateer. Het voornaamste probleem is dat het hele vaccinatie en corona verhaal simpelweg niet zo spannend is. Het kan wel eens vermoeiend zijn om dat interacties te hebben met mensen die het maar op blijven rakelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |