Sportieve reactie maar toch kun je het wel degelijk zien in het camerastandpunt. De bal raakt de paal met 1 milimeter maar die paal staat niet recht op de lijn. Kortom, goal.quote:Op zondag 11 februari 2024 16:38 schreef Dale__Cooper het volgende:
Op basis van die beelden kun je nooit stellen dat het een 100% goal is.
Sosa is aanvallend prima, verdedigend erg slecht. Daarom is het een goede wingback, maar een slechte linksback.quote:Op zondag 11 februari 2024 16:19 schreef Ali_boo het volgende:
Onbegrepen genie die Sosa
Die kan er verder weinig aan doen dat die omringd is door mindere goden
Klopt, me dat shot met paal en doellijn zou ik zeggen goal. maar bij andere beelden leek het me juist net niet..quote:Op zondag 11 februari 2024 16:38 schreef Dale__Cooper het volgende:
Op basis van die beelden kun je nooit stellen dat het een 100% goal is.
Verder wel een fikse tegenvaller. Had toch gehoopt dat de weg naar boven een beetje ingezet was, maar dit was weer heel matig. Vooral op de flanken.
Forbs is vooralsnog niets meer dan een snelle a-junior. Dan wordt Bergwijn wel gemist inderdaad.quote:Op zondag 11 februari 2024 16:42 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Klopt, me dat shot met paal en doellijn zou ik zeggen goal. maar bij andere beelden leek het me juist net niet..
De weg naar boven is er wel alleen verdomd langzaam en nog steeds met dit soort partijen er tussen. En ik krijg het me strot amper uit, maar Bergwijn is schijnbaar belangrijker (op dit moment) dan we denken. Want zijn vervangers zijn gewoon totaal ongeschikt.
Waarom Henderson niet in de verdediging in een Blind rol?quote:Op zondag 11 februari 2024 16:47 schreef Shreyas het volgende:
Dit is het gevolg van de arrogante houding van Ajax tijdens de winterstop dat defensieve versterking niet nodig is. Er wordt geld uitgegeven aan Henderson en Rijkhoff wordt teruggehaald, maar verdedigend zou het allemaal wel goed komen.
Bij Ajax begrijpt men blijkbaar niet meer dat het totaalvoetbal dat ze zo graag willen spelen begint met een solide achterhoede die mee naar voren kan, maar ook achterin de juiste keuzes kan maken, zowel in balbezit als in balbezit tegenstander. Het is me echt een raadsel waarom niemand in de technische staf van Ajax hier geen topprioriteit aangeeft.
Als je in 46 minuten drie goals tegen krijgt tegen een matig Heerenveen moet je verder ook niet zeuren over een VAR die een 3-3 wel of niet goedkeurt.
Of gewoon een Verthongen gehaald. Geen wereldklasse enzo maar wel bergen ervaring..quote:Op zondag 11 februari 2024 16:48 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Waarom Henderson niet in de verdediging in een Blind rol?
De vraag is of hij dit überhaupt kan belopen, maar los daarvan is Henderson is nodig om het hele elftal te dirigeren en dat kan makkelijk als je meer centraal op het veld staat. Ik denk dat hij ook beter is om de slag op het middenveld te winnen.quote:Op zondag 11 februari 2024 16:48 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Waarom Henderson niet in de verdediging in een Blind rol?
Er zijn inderdaad genoeg namen te noemen die het beter zouden doen dan spelers als Gooijer, Sosa, Sutalo, Martha, Rensch, Gaaei, Medic, etc, spelers die het in de KKD best aardig zouden doen maar in de eredivisie (bij welke club dan ook) helemaal niets te zoeken hebben.quote:Op zondag 11 februari 2024 16:50 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Of gewoon een Verthongen gehaald. Geen wereldklasse enzo maar wel bergen ervaring..
Je kan een Modric hebben maar met deze verdediging ga je nog steeds tegendoelpunten krijgen.quote:Op zondag 11 februari 2024 16:51 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De vraag is of hij dit überhaupt kan belopen, maar los daarvan is Henderson is nodig om het hele elftal te dirigeren en dat kan makkelijk als je meer centraal op het veld staat. Ik denk dat hij ook beter is om de slag op het middenveld te winnen.
Als je serieus denkt dat dat er nog in zat heb je dit hele seizoen geen wedstrijd van Ajax gezien. De verdediging is zo matig dat alleen tegen de ploegen met een zeer matige aanval echt punten gepakt kunnen worden.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:14 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Tuurlijk zat dat dat er in als je nog 14 potjes moet, 6 punten de achterstand is en ook twente geen wonderploeg is.
Dat is het wel als je kijkt naar de spelers die er op het veld staan. Ajax heeft momenteel een aantal basisspelers die bij verschillende clubs uit het rechter rijtje bankzitter zouden zijn, dan kan je niet verwachten dat je daarmee derde wordt. Dat is geen gebrek aan ambitie, maar gewoon realistisch.quote:Dan is het alsnog wel lastig maar geen hele rare ambitie. Maar dat laatste is vooral een vies woord buiten amsterdam eo.
Hij kan super snel rennen, helaas is daarmee bijna alles gezegd. Zijn beste actie was het versieren van een vrije trap verder helaas niks toegevoegd.quote:Op zondag 11 februari 2024 16:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Forbs is vooralsnog niets meer dan een snelle a-junior. Dan wordt Bergwijn wel gemist inderdaad.
You win some you loose some zelfs met var. Plus 1 punt had niet heel veel verschil gemaakt.quote:Op zondag 11 februari 2024 16:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Sportief dat de Ajacieden hier vies mad op de VAR zijn want dit was natuurlijk gewoon een goal.
Het is gewoon zo'n kutsituatie waarbij als de grens goal roept het een goal is en blijft.quote:Op zondag 11 februari 2024 16:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Sportief dat de Ajacieden hier vies mad op de VAR zijn want dit was natuurlijk gewoon een goal.
Die gaf geen goalquote:Op zondag 11 februari 2024 17:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het is gewoon zo'n kutsituatie waarbij als de grens goal roept het een goal is en blijft.
Ik dacht trouwens dat we doellijntechnologie in Nederland hadden?
Dat hebben we alleen een halfjaar in de ArenA, halfjaar in De Kuip volgens mij. Of eigenlijk weet ik het allemaal niet meer.quote:Op zondag 11 februari 2024 17:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het is gewoon zo'n kutsituatie waarbij als de grens goal roept het een goal is en blijft.
Ik dacht trouwens dat we doellijntechnologie in Nederland hadden?
quote:KNVB blij met doellijntechnologie in de Eredivisie
13.32,
9 jan. 2024
7 Reacties
De Nederlandse voetbalbond is blij met de inzet van de doellijntechnologie in de eerste seizoenshelft van de Eredivisie. De KNVB stelt dat dit hulpmiddel 'zijn nut heeft bewezen'.
Voor dit seizoen zijn doellijncamera's in alle stadions van Eredivisie-clubs geïnstalleerd, in zes situaties is door de VAR een beroep gedaan op de zogenoemde Goal Line Replay. Dit om te checken of de bal wel of niet volledig de doellijn was gepasseerd.
Dankzij de vier extra high frame rate camera's in alle Eredivisie-stadions kan de VAR sinds de start van dit seizoen zeer nauwkeurig beoordelen of een bal wel of niet volledig de doellijn is gepasseerd. Bij SC Heerenveen - Excelsior, RKC Waalwijk - FC Twente, Excelsior - AZ, RKC - Go Ahead Eagles, Vitesse - PEC Zwolle en FC Utrecht - Ajax is de Goal Line Replay gebruikt bij de beoordeling van doelpuntensituaties, in Utrecht (hoofdfoto) werd een goal van Mike van der Hoorn alsnog toegekend na gebruik van de techniek.
Andere VAR-cijfers
De KNVB heeft ook andere cijfers bekendgemaakt over de eerste seizoenshelft. Zo stelt de bond dat de VAR in totaal 800 checks deed in de eerste 144 wedstrijden van het seizoen en dat er 56 maal werd geadviseerd aan de scheidsrechters op het veld om een beslissing te herzien. De gemiddelde duur van een VAR-check was in het laatste half jaar 99 seconden.
Maar die hadden we wel, maar dat was klaarblijkelijk een proef en zijn we uiteindelijk voor het nu bestaande goedkope VAR-systeem gegaan waardoor je dus nog steeds onduidelijkheid houdt bij millimetergevallen.quote:Op zondag 11 februari 2024 17:12 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Het is gewoon extra VAR-technologie. Geen letterlijke doellijntechnologie.
Dat zijn dus camera's en nog hele slechte ook.quote:Op zondag 11 februari 2024 17:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
https://www.vi.nl/nieuws/(...)gie-in-de-eredivisie
[..]
Die was er toch een tijd alleen in Amsterdam en een halfjaar Rotterdam? Daarom zeg ik: door dat laffe gedoe van schrale clubs zoals Heracles, FC Emmen zitten we aan deze ellende vast.quote:Op zondag 11 februari 2024 17:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar die hadden we wel, maar dat was klaarblijkelijk een proef en zijn we uiteindelijk voor het nu bestaande goedkope VAR-systeem gegaan waardoor je dus nog steeds onduidelijkheid houdt bij millimetergevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |