abonnement Unibet Coolblue
pi_212380942
https://nos.nl/collectie/(...)-wapensteun-oekraine

Minister Ollongren: geen grens aan wapensteun Oekraïne

Er is geen limiet aan de wapensteun voor Oekraïne, vindt demissionair minister Ollongren van Defensie. "Als het gaat over wapens, conventionele wapens, trainingen en reserveonderdelen zou er geen grens moeten zijn, wat mij betreft", zei ze vanavond in het NOS-radioprogramma Met het Oog op Morgen.

Ollongren vindt het belangrijk om Oekraïne "blijvend" te steunen. "Ik denk dat we zijn geëvolueerd in hoe we dat doen", zei de minister in het interview waarin ze terugblikt op haar periode als minister van Defensie. "We begonnen met leveren uit eigen voorraad en nu doen we dat in samenwerking met andere landen en industrieën, omdat we ook onze voorraad op peil moesten houden."

Sinds de start van de Russische invasie in Oekraïne in februari 2022 heeft Nederland voor 2,63 miljard euro aan militaire steun geleverd. Het gaat bijvoorbeeld om gevechtsvoertuigen, luchtverdedigingssystemen, F-16's en munitie, maar ook om veldbedden en computers.

Niet alleen Oekraïne, maar ook de veiligheid van Nederland is gebaat bij de militaire steun, benadrukte Ollongen. "Het is niet zo dat wij hier veilig achter de dijken zitten. Wij zijn onderdeel van de EU en van de NAVO, en het kan ons ook raken."

Ze benadrukte dat het een grootschalige oorlog is, met loopgraven en drones. "Dat is wat ons te wachten staat als we hier niet verstandig mee omgaan." Ze vindt het belangrijk dat Nederland genoeg geld uittrekt voor defensie.

Verder haalde ze hard uit naar PVV-Kamerlid Pool, die afgelopen week in de Tweede Kamer zei dat de steun aan Oekraïne een provocatie is richting Rusland.

"Dat is het geluid dat het Kremlin graag hoort. Daar moeten we eerlijk over zijn. Als je zegt: 'Het Westen provoceert Rusland', dan is dat precies een echo van wat Poetin ook zegt. Het is een valse voorstelling van zaken."


Ts
Denkt bij zich zelf.

Dit is niet onze oorlog .
En met geld smijten wat niet eens van de overheid is maar van de burgers .
Die krom liggen om alles al te betalen
Van asielbeleid tot nu blijkbaar sponseren van wapens.
Maar goed we kunnen belasting omhoog doen
Oudjes met verzorgen verder uit knijpen

Maar goed PVV Geertje zeg het goed

  zondag 11 februari 2024 @ 00:46:48 #2
505599 Speklap3000
#AllSpekIsBeautiful
pi_212381012
Ik ben het eens met Ollongren :)
met je houding en je gedrag laat je zien dat je elkaar mag
pi_212381041
Nieuw kapsel Wildersgod ^O^
  zondag 11 februari 2024 @ 00:51:09 #4
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212381080
Jawel Rusland mag kapot na wat zij hebben gedaan. Ik zeg goede investering waar mijn belastingcentjes aan mag worden besteed....
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
  zondag 11 februari 2024 @ 00:53:24 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212381106
als je niks doet worden ze op termijn onder de voet gelopen en dan wordt heel Oekraine kapot geschoten.

als lid van EU en NAVO zou je je geen zorgen moeten maken.

Oekraine is 'n makkelijk slachtoffer, politiek ging 't al jaren niet goed.

Maar de vraag is dan, moet je Oekraine laten afslachten ? Of geef je ze alle steun zodat ze van zich af kunnen slaan en zodoende hopelijk de vijand kunnen terugdringen naar de originele landsgrenzen.

Het is vanzelfsprekend niet leuk te noemen wat zich daar afspeelt maar niks doen is ook geen optie want dan gun je Oekraine haar vrijheid niet.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212381394
Eerste Wereldoorlog was ook niet onze oorlog.
Tweede Wereldoorlog was ook niet onze oorlog.
Tot we opeens onder de voet werden gelopen.
En de Eerste en Tweede Wereldoorlogen begonnen ook met een regionaal oorlogje
  zondag 11 februari 2024 @ 01:26:45 #7
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_212381449
Ik stel voor dat we de waterlinie weer opzetten en al die bunkers weer transformeren tot bunkers in plaats van saaie musea.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_212381518
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 01:26 schreef Catkiller het volgende:
Ik stel voor dat we de waterlinie weer opzetten en al die bunkers weer transformeren tot bunkers in plaats van saaie musea.
Nutteloze.
De bunkers worden zo kapot geschoten

pi_212382200
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 00:42 schreef suijkerbuijk het volgende:

Niet alleen Oekraïne, maar ook de veiligheid van Nederland is gebaat bij de militaire steun, benadrukte Ollongen. "Het is niet zo dat wij hier veilig achter de dijken zitten. Wij zijn onderdeel van de EU en van de NAVO, en het kan ons ook raken."
Die domme muts vergeet even dat Oekraïne geen onderdeel is van de NAVO.
Dit mens is levensgevaarlijk.
Google is your friend, abuse your friends
pi_212382251
Lijkt me eigenlijk het enige juiste om naar buiten te communiceren, ongeacht of het dan wel of niet waar is.
pi_212382253
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 05:59 schreef tjoptjop het volgende:
Lijkt me eigenlijk het enige juiste om naar buiten te communiceren, ongeacht of het dan wel of niet waar is.
Ja, precies.

"Nou, we hebben het een tijdje aangekeken, maar volgende week dinsdag stoppen we de hulp aan Oekraïne. Dus Poet, beetje geduld nog maar. Succes ermee."
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212382274
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 06:08 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ja, precies.

"Nou, we hebben het een tijdje aangekeken, maar volgende week dinsdag stoppen we de hulp aan Oekraïne. Dus Poet, beetje geduld nog maar. Succes ermee."
Fuck Putin.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_212382328
TS denkt dat hij goedkoop uit is als hij Poetin landjepik laat spelen in Europa. Wat een naïeve gedachte.
pi_212382341
quote:
15s.gif Op zondag 11 februari 2024 04:52 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Die domme muts vergeet even dat Oekraïne geen onderdeel is van de NAVO.
Dit mens is levensgevaarlijk.
Nee hoor. Ze is dat niet vergeten en het is juist jij w wiens "mening" levensgevaarlijk is.
  zondag 11 februari 2024 @ 07:51:07 #15
504895 Bofjijff
Fijne dag he
pi_212382376
Verzet tegen rusland ^O^
Hoi
  zondag 11 februari 2024 @ 07:58:35 #16
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_212382390
Prima plan, anders zit Rusland voor je het weet opeens in Polen en dan zijn we de Sjaak.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_212382414
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 08:01 schreef BoneThugss het volgende:

[..]
Jaloers op jou, grappenmaker _O-
Ik zie iemand die mentaal zwak is en daardoor zeer vatbaar is voor buitenlandse propaganda en zichzelf niet onder controle heeft. Kan haast niet anders dat er ook flink wat jaloezie bijzit.
  zondag 11 februari 2024 @ 08:28:30 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212382518
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 00:42 schreef suijkerbuijk het volgende:
Dit is niet onze oorlog .
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Ooh en in het vorige topic waar je zat te klagen over wapenleveringen heb ik je niet meer gezien. Heb je nog wel de wikipedia over Pearl Harbor gelezen?

quote:
84s.gif Op woensdag 31 januari 2024 07:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vanwege de Russen? Je weet dat de Amerikanen voor miljarden aan militaire hulp naar de Sovjet Unie hebben gestuurd? Zoek eens op lend-lease act ;)

Dat ze in oorlog zijn geraakt heeft met pearl harbor te maken ;)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aanval_op_Pearl_Harbor
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212382859
Nou gelukkig maar, voordat ook de mensen in onze grensstreek Russisch moeten gaan leren van de bezetter. Want Rusland stopt niet na Oekraïne. Eerst Polen, dan Duitsland en daarna zijn wij aan de beurt.
pi_212382896
quote:
15s.gif Op zondag 11 februari 2024 04:52 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Die domme muts vergeet even dat Oekraïne geen onderdeel is van de NAVO.
Dit mens is levensgevaarlijk.
Laat ze daarom voorlopig maar druk bezig zijn in de Oekraine. Als Putin in zijn volgende oorlog naar de Baltische Staten gaat bijvoorbeeld, dan zitten we in een groter dilemma.
Lekker wapens sturen en geen soldaten. Laat ze daar lekker doorvechten.
pi_212382978
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:17 schreef Sapstengel het volgende:
Nou gelukkig maar, voordat ook de mensen in onze grensstreek Russisch moeten gaan leren van de bezetter. Want Rusland stopt niet na Oekraïne. Eerst Polen, dan Duitsland en daarna zijn wij aan de beurt.
Kweenie, ik hoor hier steeds dat Rusland een land is met een economie van niks.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_212383144
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:35 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Kweenie, ik hoor hier steeds dat Rusland een land is met een economie van niks.
Ja en ik dacht dat ze in Oekraïne zulke verliezen leden dat hun leger al is gedecimeerd.
pi_212383224
Ontopic weer en laat persoonlijk geouwehoer achterwege.
pi_212383261
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 00:42 schreef suijkerbuijk het volgende:

Ts
Denkt bij zich zelf.

Dit is niet onze oorlog .

Nee, het standaard wappie-riedeltje nablaten is niet hetzelfde als zelf nadenken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212383462
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:50 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ja en ik dacht dat ze in Oekraïne zulke verliezen leden dat hun leger al is gedecimeerd.
Gedecimeerd zou goed kunnen kloppen, dat is maar 10%. Maar geen idee, de gegevens worden verhuld achter een fog of war. Wel hebben ze flink wat nieuwe en jongere mensen nodig die nu worden geronseld en hebben ze een hoogste generaal die benoemde dat er te weinig troepen waren vervangen. Daar mag je je eigen conclusies uit trekken.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  zondag 11 februari 2024 @ 10:39:46 #26
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212383721
Of er nu wel of geen grens is; je gaat natuurlijk niet al je kaarten op tafel leggen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 11 februari 2024 @ 11:39:53 #27
402274 Cruzinats
staatsgevaarlijke kikker
pi_212384456
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 00:42 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)-wapensteun-oekraine

Minister Ollongren: geen grens aan wapensteun Oekraïne

Er is geen limiet aan de wapensteun voor Oekraïne, vindt demissionair minister Ollongren van Defensie. "Als het gaat over wapens, conventionele wapens, trainingen en reserveonderdelen zou er geen grens moeten zijn, wat mij betreft", zei ze vanavond in het NOS-radioprogramma Met het Oog op Morgen.

Ollongren vindt het belangrijk om Oekraïne "blijvend" te steunen. "Ik denk dat we zijn geëvolueerd in hoe we dat doen", zei de minister in het interview waarin ze terugblikt op haar periode als minister van Defensie. "We begonnen met leveren uit eigen voorraad en nu doen we dat in samenwerking met andere landen en industrieën, omdat we ook onze voorraad op peil moesten houden."

Sinds de start van de Russische invasie in Oekraïne in februari 2022 heeft Nederland voor 2,63 miljard euro aan militaire steun geleverd. Het gaat bijvoorbeeld om gevechtsvoertuigen, luchtverdedigingssystemen, F-16's en munitie, maar ook om veldbedden en computers.

Niet alleen Oekraïne, maar ook de veiligheid van Nederland is gebaat bij de militaire steun, benadrukte Ollongen. "Het is niet zo dat wij hier veilig achter de dijken zitten. Wij zijn onderdeel van de EU en van de NAVO, en het kan ons ook raken."

Ze benadrukte dat het een grootschalige oorlog is, met loopgraven en drones. "Dat is wat ons te wachten staat als we hier niet verstandig mee omgaan." Ze vindt het belangrijk dat Nederland genoeg geld uittrekt voor defensie.

Verder haalde ze hard uit naar PVV-Kamerlid Pool, die afgelopen week in de Tweede Kamer zei dat de steun aan Oekraïne een provocatie is richting Rusland.

"Dat is het geluid dat het Kremlin graag hoort. Daar moeten we eerlijk over zijn. Als je zegt: 'Het Westen provoceert Rusland', dan is dat precies een echo van wat Poetin ook zegt. Het is een valse voorstelling van zaken."

Ts
Denkt bij zich zelf.

Dit is niet onze oorlog .
En met geld smijten wat niet eens van de overheid is maar van de burgers .
Die krom liggen om alles al te betalen
Van asielbeleid tot nu blijkbaar sponseren van wapens.
Maar goed we kunnen belasting omhoog doen
Oudjes met verzorgen verder uit knijpen

Maar goed PVV Geertje zeg het goed

Die Bontenbal is wel echt een lichtgewicht vergeleken Wilders, kan amper uit zijn woorden komen en mompelt maar wat. Geertje eet dit soort knulletjes echt op in tweede kamer.
  zondag 11 februari 2024 @ 13:11:14 #28
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_212385564
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:39 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Die Bontenbal is wel echt een lichtgewicht vergeleken Wilders, kan amper uit zijn woorden komen en mompelt maar wat. Geertje eet dit soort knulletjes echt op in tweede kamer.
Je bedoelt Geertje "ik flikker het A4-tje dat mijn verkiezingsprogramma heet meteen bij het grof vuil omdat ik wil regeren" Wilders? Geertje "laat dat eigen risico in de zorg toch maar zitten want ik wil regeren" Wilders? Geertje "ohnee, valt wel mee met de Islam als ik kan regeren" Wilders? Die Geertje?

Ja, mooi lullen kan Geertje wel. En da's maar goed ook, want verder kan 'ie helemaal niks. Om te beginnen bij het aanstellen van een capabele informateur :')
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_212385566
Ollongren is goed bezig. Deze rol ligt haar erg goed.
  zondag 11 februari 2024 @ 13:13:09 #30
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212385585
quote:
14s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:11 schreef Cilantro het volgende:
Ollongren is goed bezig. Deze rol ligt haar erg goed.
Ja geld uitgeven zijn vrouwen goed in.
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_212385667
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 00:42 schreef suijkerbuijk het volgende:
Maar goed PVV Geertje zeg het goed
Het schijnt dat Geertje veel vrienden heeft in het Oosten van Europa.

Maar goed als we in het vrije Westen ons willen laten leiden door pseudo conservatieven als Trump en Wilders dan het zij zo.
  zondag 11 februari 2024 @ 13:54:31 #32
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212386038
Wegen naar de hel zijn altijd geplaveid met goede bedoelingen.

(al snap ik wel dat dit het front stage discours moet zijn en neem ik aan dat men achter de schermen wat reeler is.)
We have always been at war with Eastasia.
pi_212386067
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 07:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee hoor. Ze is dat niet vergeten en het is juist jij w wiens "mening" levensgevaarlijk is.
Och heb je hem ook weer.
Nou vertel eens, waarom is mijn mening levensgevaarlijk?
Google is your friend, abuse your friends
pi_212386221
quote:
15s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:58 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Och heb je hem ook weer.
Nou vertel eens, waarom is mijn mening levensgevaarlijk?
He dat is grappig. Er reageerde iemand anders op die post die mijn tanden eruit wilde slaan, maar het was niet eens de persoon die ik gequote had. Ik dacht van wel.

Je verdraait woorden van je eigen regering om een vijandige buitenlandse mogendheid te steunen. Een mogendheid die via de staatstelevisie dreigt om de halve EU (waaronder ons) aan te vallen en een casus belli in Oekraïne heeft waar ieder buurland van Rusland zich zenuwachtig door zou moeten voelen. Buurlanden die voor een groot deel wel bij de NAVO en EU zitten waardoor de kans op een grote oorlog en zelfs nucleaire escalatie nog groter wordt.

Kortom: levensgevaarlijk.
pi_212389653
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 14:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
He dat is grappig. Er reageerde iemand anders op die post die mijn tanden eruit wilde slaan, maar het was niet eens de persoon die ik gequote had. Ik dacht van wel.

Je verdraait woorden van je eigen regering om een vijandige buitenlandse mogendheid te steunen. Een mogendheid die via de staatstelevisie dreigt om de halve EU (waaronder ons) aan te vallen en een casus belli in Oekraïne heeft waar ieder buurland van Rusland zich zenuwachtig door zou moeten voelen. Buurlanden die voor een groot deel wel bij de NAVO en EU zitten waardoor de kans op een grote oorlog en zelfs nucleaire escalatie nog groter wordt.

Kortom: levensgevaarlijk.
Ik zei dat Oekraïne niet in de NAVO zit. Dit is gewoon een feit.
Het idee dat Ollongren doet alsof dit wel zo is, maakt haar instabiel op de ministerspost en gezien zij Defensie bekleedt, levensgevaarlijk.
Google is your friend, abuse your friends
pi_212389760
quote:
15s.gif Op zondag 11 februari 2024 17:49 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ik zei dat Oekraïne niet in de NAVO zit. Dit is gewoon een feit.
Het idee dat Ollongren doet alsof dit wel zo is, maakt haar instabiel op de ministerspost en gezien zij Defensie bekleedt, levensgevaarlijk.
Ik maar denken dat je boosaardig bent, maar je kan gewoon niet lezen. Mensen instabiel noemen omdat je eigen leesvaardigheid ondermaats is. Hilarisch.
pi_212391237
Des te minder heeft Nederland over en des te meer technologie de Russen in handen krijgen.

Wat een geweldig idee! :)
Heel veel sambal
pi_212391491
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 09:17 schreef Sapstengel het volgende:
Nou gelukkig maar, voordat ook de mensen in onze grensstreek Russisch moeten gaan leren van de bezetter. Want Rusland stopt niet na Oekraïne. Eerst Polen, dan Duitsland en daarna zijn wij aan de beurt.
Ben je nou echt zo dom dat je dit soort propaganda gelooft?

Wat moet Rusland in godsnaam met het bezetten van West-Europa? Even buiten het feit dat ze absoluut niet de macht hebben om het voor elkaar te krijgen. Het lukt ze al niet om in de Oekraïne een beetje op te schieten.
pi_212391625
Nederlanders hebben toch een aantal jaren geleden tegen het associatieverdrag gestemd?
Pipo Rutte heeft het gewoon doorgedrukt (met zijn inlegvelletje)
We wedden op het verkeerde paard, de Oekraine is het meest corrupte land ter wereld en de kans dat ze de oorlog winnen is eigenlijk uitgesloten.
Nederland had al bijn 400 jaar goede betrekkingen met Rusland, maar door de EU mag en kan dat niet meer.
We hadden goedkoop gas en andere grondstoffen uit Rusland kunnen krijgen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_212391653
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 19:55 schreef Oud_student het volgende:
Nederlanders hebben toch een aantal jaren geleden tegen het associatieverdrag gestemd?
Pipo Rutte heeft het gewoon doorgedrukt (met zijn inlegvelletje)
We wedden op het verkeerde paard, de Oekraine is het meest corrupte land ter wereld en de kans dat ze de oorlog winnen is eigenlijk uitgesloten.
Nederland had al bijn 400 jaar goede betrekkingen met Rusland, maar door de EU mag en kan dat niet meer.
We hadden goedkoop gas en andere grondstoffen uit Rusland kunnen krijgen
Anders ga je in Rusland wonen, serieus, als het toch allemaal zo prachtig is daar.
pi_212391697
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 19:57 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Anders ga je in Rusland wonen, serieus, als het toch allemaal zo prachtig is daar.
Nee, het gaat om handel, We doen toch ook handel met China? Daar wil ik helemaal niet wonen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 11 februari 2024 @ 20:02:19 #42
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212391707
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 20:01 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Nee, het gaat om handel, We doen toch ook handel met China? Daar wil ik helemaal niet wonen
China is geen soeverein land binnengevallen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_212391727
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 20:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
China is geen soeverein land binnengevallen.
Amerika wel, meerdere zelfs. Stoppen met Amerikaanse handel?
pi_212391728
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 19:55 schreef Oud_student het volgende:
Nederlanders hebben toch een aantal jaren geleden tegen het associatieverdrag gestemd?
Pipo Rutte heeft het gewoon doorgedrukt (met zijn inlegvelletje)
Dat inlegvelletje was rechtsstaatondermijnend aan de laars lappen van de wet.

quote:
We wedden op het verkeerde paard, de Oekraine is het meest corrupte land ter wereld en de kans dat ze de oorlog winnen is eigenlijk uitgesloten.
Nederland had al bijn 400 jaar goede betrekkingen met Rusland, maar door de EU mag en kan dat niet meer.
We hadden goedkoop gas en andere grondstoffen uit Rusland kunnen krijgen
Het is dus ook maar de vraag of dit wel de EU als machtsorgaan aan de macht is, of de VS. Er zijn ook mensen die beweren dat Nordstream sowieso moest sneuvelen omdat de Duitse en aangrenzende industrie met Russische energie de VS voorbij zou doen voorbijstreven door de EU. Als die dan ook nog eens steeds beter bevriend raakt met Rusland hebben we over 20 jaar een nieuwe supermacht boven alle anderen. Dit speelt al sinds Schröder bondskanselier was. Merkel en dus ook Von der Leyen, zijn transatlantici.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 11 februari 2024 @ 20:05:21 #45
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212391753
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 20:03 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Amerika wel, meerdere zelfs. Stoppen met Amerikaanse handel?
Die deugen ook niet maar zijn helaas te belangrijk voor ons om ze ook maar tegen te durven spreken.
We have always been at war with Eastasia.
pi_212391787
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 19:55 schreef Oud_student het volgende:
Nederlanders hebben toch een aantal jaren geleden tegen het associatieverdrag gestemd?
Pipo Rutte heeft het gewoon doorgedrukt (met zijn inlegvelletje)
Lijkt me geen enkele goede reden om een land in onze achtertuin dan maar te plunderen, verkrachten en af te laten slachten door Russiche barbaren.
quote:
We wedden op het verkeerde paard, de Oekraine is het meest corrupte land ter wereld en de kans dat ze de oorlog winnen is eigenlijk uitgesloten.
Nee, dat is Somalie. Overigens staat Rusland ver onder Oekraïne in de corruptielijsten.

quote:
Nederland had al bijn 400 jaar goede betrekkingen met Rusland, maar door de EU mag en kan dat niet meer
We hadden goedkoop gas en andere grondstoffen uit Rusland kunnen krijgen
U heeft de afgelopen 110 jaar gemist? Tegenwoordig bedriegen ze ons om de haverklap met kernwapens. Dus ik weet wel met wie ik geen handel zou willen drijven.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212391807
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 20:03 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Amerika wel, meerdere zelfs. Stoppen met Amerikaanse handel?
Jamaar jamaar jamaar 'MURICA BAD!!1!!! :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212391834
quote:
8s.gif Op zondag 11 februari 2024 20:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Jamaar jamaar jamaar 'MURICA BAD!!1!!! :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Nee, Murica good omdat het onze vriendjes zijn. RulEs BAsEd orDeR
pi_212391855
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 20:09 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Nee, Murica good omdat het onze vriendjes zijn. RulEs BAsEd orDeR
Open er een topic over, beste Vlad.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212391863
Wellicht kunnen we haar dan naar het front sturen kijken of ze dan nog zo'n voorstander is
No bitch to me
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')