abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212376721
Ik heb vandaag en vroeger ook wel IQ tests gedaan, ze komen altijd uit op rond de 85 a 90 maar volgens mij is dat flauwekul. Ik voel me veel inteligenter dan dat en het gaat puur over blokjes en triangles en wat cijfers waarin je dan moet herkennen wat het volgende cijfer zou moeten zijn. Dat is toch geen manier om iemands inteligentie te meten? Doe iets wat meer met de praktijk te maken heeft, het echte leven in plaats van zoiets waarmee je nooit echt op die manier te maken hebt..
  zaterdag 10 februari 2024 @ 21:27:25 #2
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212376919
Ik hoop het wel ik heb meestal rond de 120. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212377193
Opvallend dat vooral mensen met een laag IQ klagen over iq-tests. Accepteer gewoon dat je dommer bent dan gemiddeld. De meeste mensen schatten zichzelf hoger in dan gemiddeld. Iedereen heeft zijn eigen talenten, leg het naast je neer.

Mijn broertje ook, die kreeg een schok te verwerken toen hij uitkwam op 65-70. Zwakbegaafd dus. Is wel te merken hoor. Zijn reactie was 'Ja maar het telt niet echt want ik heb niet echt mijn best gedaan'...Right.

Al moet ik zeggen dat ik kneitererge faalangst had bij de mijne, de Wechsler, dat staat ook in het verslag omdat ik trillende handen had en een versnelde ademhaling, dus dat is mijn excuus :Y . Uitkomst was 116, wat ik vind passen bij hoe ik over mezelf denk.
Bij mij was vooral de trage reactietijd opvallend en dat haalt ook je score omlaag. Maar daar loop ik in het dagelijks leven ook tegenaan, mijn hele leven al.
Als eerstejaars psychologiestudent heb ik als proefpersoon Raven's Progressive Matrices en de Intelligence Structure Test moeten doen en toen scoorde ik 120 en 121. Daarvoor was ik ook wel nerveus maar had ik geen faalangst die me beperkte.

[ Bericht 46% gewijzigd door kuolema op 10-02-2024 21:52:41 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_212377218
quote:
16s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik hoop het wel ik heb meestal rond de 120. :@
Meestal? Hoe vaak doe jij een officiële iq-test?
  zaterdag 10 februari 2024 @ 21:45:00 #5
459912 FlippingCoin
pi_212377313
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:41 schreef kuolema het volgende:

[..]
Nou ook weer niet heel vaak of zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_212377348
Mensen die waarde hechten aan IQ testen hebben doorgaans een gebrek aan IQ.
Conscience do cost.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 21:46:13 #7
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212377350
ik had hele hoge iq score, ergens in de 200
maar, ben 'n groot gedeelte verloren door hersenschade door contact met mavo
domme mensen zijn gevaarlijk, de meerderheid is dom, en daarom is leven in deze maatschappij geen makkie als je intelligent bent want de meeste zijn dom en snappen niet veel dus ben je vaak eenzaam en als ze weten dat je slim bent gaan ze je vaak pesten en testen
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212377550
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:46 schreef sturmpie het volgende:
ik had hele hoge iq score, ergens in de 200
maar, ben 'n groot gedeelte verloren door hersenschade door contact met mavo
domme mensen zijn gevaarlijk, de meerderheid is dom, en daarom is leven in deze maatschappij geen makkie als je intelligent bent want de meeste zijn dom en snappen niet veel dus ben je vaak eenzaam en als ze weten dat je slim bent gaan ze je vaak pesten en testen
Oké laat maar, nu geloof ik niet meer in IQ-tests eigenlijk.
pi_212377575
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:19 schreef Masberum het volgende:
Ik heb vandaag en vroeger ook wel IQ tests gedaan, ze komen altijd uit op rond de 85 a 90 maar volgens mij is dat flauwekul. Ik voel me veel inteligenter dan dat en het gaat puur over blokjes en triangles en wat cijfers waarin je dan moet herkennen wat het volgende cijfer zou moeten zijn. Dat is toch geen manier om iemands inteligentie te meten? Doe iets wat meer met de praktijk te maken heeft, het echte leven in plaats van zoiets waarmee je nooit echt op die manier te maken hebt..
Soort Dunning-Kruger. Als ze altijd rond de 85-90 uitkomen, denk je dan echt dat die allemaal fout zijn?
Maar een algemene IQ-test zegt ook niet alles. En een IQ-test meet algemene intelligentie, niet praktische, toepasbare intelligentie relevant voor de dagelijkse bezigheden van degene die de test doet ;) .
pi_212377587
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:19 schreef Masberum het volgende:
Drank maakt meer kapot dan je lief is...
pi_212377592
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Soort Dunning-Kruger. Als ze altijd rond de 85-90 uitkomen, denk je dan echt dat die allemaal fout zijn?
Maar een algemene IQ-test zegt ook niet alles. En een IQ-test meet algemene intelligentie, niet praktische, toepasbare intelligentie relevant voor de dagelijkse bezigheden van degene die de test doet ;) .
Wat is het verschil tussen die dan?
pi_212377610
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:55 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Drank maakt keer kapot dan je lief is...
Je bent erg volhoudend, daar hou ik van
  zaterdag 10 februari 2024 @ 21:56:32 #13
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212377624
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:53 schreef kuolema het volgende:

[..]
Oké laat maar, nu geloof ik niet meer in IQ-tests eigenlijk.
verstandig, 't beste is om onder de radar te blijven, dat niemand weet dat je intelligent, dan kunnen ze je niks maken.
het is 'n stuk veiliger als ze niet weten dat je slim bent, is ook goed om je dommer voor te doen dan je bent zodat je niet opvalt.

als je slim doet dan steek je als 't ware je hoofd boven 't maaiveld en als ze dat zien dan gaan ze letterlijk & figuurlijk proberen je hoofd af te maaien
pi_212377631
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:55 schreef Masberum het volgende:

[..]
Wat is het verschil tussen die dan?
Tussen welke?
pi_212377660
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Tussen welke?
Algemene niet praktische en toepasbare. Als je in het algemeen intelligent bent dan heb je toch die alle 3 te pakken?
  zaterdag 10 februari 2024 @ 22:00:28 #16
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212377727
't is echt levensgevaarlijk om slim te zijn, als de mavo weet dat je slim bent gaan ze je proberen kapot maken en soms zelfs vermoorden
pi_212377768
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Mijn dagelijkse bezigheden gaan moeizaam dus ik heb dan liever een IQ-test die het meet _O-
pi_212377889
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:57 schreef Masberum het volgende:

[..]
Algemene niet praktische en toepasbare. Als je in het algemeen intelligent bent dan heb je toch die alle 3 te pakken?
Niet echt. Je kunt geen test maken met voor iedereen praktische toepasbare vrage voor het dagelijkse leven.

Stel, je bent atoom wetenschapper, loopt geregeld tegen dingen op je werk aan die je niet snapt. Je maakt een algemene IQ test, en scoort 180. Dat begrijp je, omdat je geregeld te maken hebt met dingen die moeilijk kunt begrijpen, en kent de grenzen van je intelligentie.

Maar stel nu eens dat je vakkenvuller bent in de supermarkt. Je bent goed in je werk, snapt alles, maakt nooit fouten, wordt vaak gevraagd om dingen uit te leggen aan collegas, en je baas is erg blij met je. Je maakt een algemene iq-test en scoort 100. Je snapt dat niet, want in het dagelijks leven snap je alles, moet zelfs vaak dingen uitleggen aan anderen. Waarom schat die test je niet hoger in?
pi_212378026
quote:
16s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Welke dan?
  zaterdag 10 februari 2024 @ 22:14:14 #20
459912 FlippingCoin
pi_212378058
pi_212378127
quote:
En hoe kom je erbij dat deze officieel is? Nooit de WAIS (Wechsler) gedaan die iemand bij jou heeft afgenomen?
  zaterdag 10 februari 2024 @ 22:19:54 #22
459912 FlippingCoin
pi_212378170
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 22:17 schreef kuolema het volgende:

[..]
En hoe kom je erbij dat deze officieel is? Nooit de WAIS (Wechsler) gedaan die iemand bij jou heeft afgenomen?
Ik schreef niet officiele dat maak jij ervan juffie
pi_212378244
quote:
16s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 22:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik schreef niet officiele dat maak jij ervan juffie
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:41 schreef kuolema het volgende:

[..]
quote:
16s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 21:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
  zaterdag 10 februari 2024 @ 22:23:36 #24
459912 FlippingCoin
pi_212378253
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 22:23 schreef kuolema het volgende:

[..]
[..]
[..]

Ja dat schrijf jij dus ;)
  zaterdag 10 februari 2024 @ 22:24:45 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212378276
Op basis van je pohi vind ik het nog hoog, eigenlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')