Er was inderdaad iemand op dit forum die dat al vermoedde, maar dat was niet jij....quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:11 schreef roos94 het volgende:
Wat ik al vermoedde bleek juist. Een duo screenshot met alle ingeschreven jaren is geen geldig bewijs voor het feit dat ik zolang heb gestudeerd vinden ze.
Kan het pensioenfonds dan niet in duo of het aan duo vragen? Ik zou aan hen vragen wat ze dan nodig hebben.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:11 schreef roos94 het volgende:
Wat ik al vermoedde bleek juist. Een duo screenshot met alle ingeschreven jaren is geen geldig bewijs voor het feit dat ik zolang heb gestudeerd vinden ze. (Ik heb langer over mijn hbo gedaan dan normaal, dus mogelijk denken ze dat ik er wat "tussenjaren" oid bij wilde sjoemelen voor meer geld, zou kunnen.) Dus ik heb een officieel bewijs van inschrijving (en dus alle jaren als ingeschreven student) aan mijn hogeschool gevraagd inclus stempel en handtekening van hen. En als dat niet voldoende is, weet ik het ook niet. Van mijn mbo moet ik het ook nog aanvragen, maar zij waren gesloten vrijdag.
Mochten ze nog meer bewijs willen moet ik misschien van ieder studiejaar een tentamenuitslag opvragen of zo? Maar ik weet niet in hoeverre de hogeschool daar zin in heeft om aan mee te werken want het lijkt me nogal een klus. Zij denken misschien van ja dag.
Nee, instanties kunnen niet vrijelijk grutten in persoonlijke informatie van (ex)studenten die bij DUO is opgeslagen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kan het pensioenfonds dan niet in duo of het aan duo vragen? Ik zou aan hen vragen wat ze dan nodig hebben.
Maar goed, die bewijzen van inschrijving zouden ook moeten voldoen. Tentamenuitslagen zou gek zijn: ik heb 1,5 jaar over mijn afstudeeropdracht gedaan, toen had ik geen tentamens meer. Dan zou je daar geen bewijs van hebben.
Wat ik wel eens ontmoet aan administratief personeel van hogescholen (en mbo's) is meestal zeer bereid om te helpen, zolang het wettelijk mag.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:11 schreef roos94 het volgende:
Maar ik weet niet in hoeverre de hogeschool daar zin in heeft om aan mee te werken want het lijkt me nogal een klus. Zij denken misschien van ja dag.
Nee, niet vrijelijk. Ik dacht meer aan 'na toestemming'.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, instanties kunnen niet vrijelijk grutten in persoonlijke informatie van (ex)studenten die bij DUO is opgeslagen.
Nee, instanties kunnen geen toestemming krijgen om persoonlijke informatie van mensen bij DUO uit de systemen te plukken.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, niet vrijelijk. Ik dacht meer aan 'na toestemming'.
Alles zou ook overdreven en inderdaad raar zijn, alleen een bewijs dat ze ingeschreven stond bij een studie. Dat zou ik dan weer niet gek vinden. Maar goed, zo werkt het blijkbaar helaas niet.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, instanties kunnen geen toestemming krijgen om persoonlijke informatie van mensen bij DUO uit de systemen te plukken.
De instanties die dergelijke informatie krijgen (belastingdienst, cbs, ggd, gemeenten etc) krijgen dat op basis van wettelijke regels en dan dus regulier. Niet op basis van 'mag ik ff alles van Pietje'.
Dit staat op de website;quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kan het pensioenfonds dan niet in duo of het aan duo vragen? Ik zou aan hen vragen wat ze dan nodig hebben.
Maar goed, die bewijzen van inschrijving zouden ook moeten voldoen. Tentamenuitslagen zou gek zijn: ik heb 1,5 jaar over mijn afstudeeropdracht gedaan, toen had ik geen tentamens meer. Dan zou je daar geen bewijs van hebben.
quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:36 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Er was inderdaad iemand op dit forum die dat al vermoedde, maar dat was niet jij....
Dit is niet genoeg vermoeden voor je?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:10 schreef roos94 het volgende:
[..]
Oke ja ik weet niet of ze me op basis van een simpel duo screenshot een 8 jarig saldo aan pensioen gaan uitkeren
Ik bedoelde eigenlijk deze postquote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:08 schreef roos94 het volgende:
[..]
[..]
Dit is niet genoeg vermoeden voor je?
Mijn situatie is denk ik anders dan in dit verhaal want het pensioenfonds kwam er pas achter dat ik hier recht op had nadat ik niet meer studeerdequote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:12 schreef sigme het volgende:
Over DUO en pensioenfondsen en inzage:
https://www.tkppensioen.n(...)-bij-wezenpensioen-2
De teksten die zeggen dat mensen staan ingeschreven bij DUO zijn sowieso wat erg ver van de (juridische) gang van zaken verwijderd; er staat niemand 'ingeschreven' bij DUO - mensen staan ingeschreven bij scholen en DUO houdt daarvan deels(!) een register bij.
Vermoedelijk een leven lang ! per maand.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:08 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mijn situatie is denk ik anders dan in dit verhaal want het pensioenfonds kwam er pas achter dat ik hier recht op had nadat ik niet meer studeerde
Las trouwens ook dat als het meer is dan 500 nog wat euro, je het niet in 1 keer gaat (mag) krijgen. Dan gaat het per maand een uitbetaling worden. Dus stel het totale is 2000 euro, dan krijg ik 4 maanden 500 euro
Huh? Serieus? Krijg jij dan ook wezenpensioen of is dat iets anders?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Vermoedelijk een leven lang ! per maand.
Tenminste in Nederland. Nu ontvang ik ¤ 38,- per maand, een leven lang.
Het was net een paar tientjes té veel om in 1 x uit te keren.
Toen ik van pensioenfonds veranderde, was samenvoegen nog geen optie.
Oh nee. Geen wezen. Wel ouderdomspensioen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:01 schreef roos94 het volgende:
[..]
Huh? Serieus? Krijg jij dan ook wezenpensioen of is dat iets anders?
Oh ik schrok al. Het zou toch echt helemaal kut zijn als ik opeens 12 euro per maand kreeg ofzo lolquote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh nee. Geen wezen. Wel ouderdomspensioen.
Sorry voor de verwarring door mij. 💐
Ja stom van mij om het door elkaar te halen. Afwachten dan maar voor jou.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:12 schreef roos94 het volgende:
[..]
Oh ik schrok al. Het zou toch echt helemaal kut zijn als ik opeens 12 euro per maand kreeg ofzo lol
Ja, jouw situatie is dus heel anders dan de situatie waarin pensioenfondsen een tijdje experimenteel en ondanks dat de wet het niet echt toelaat mondjesmaat wat gegevens kregen. Dat gaat echt over *op dat moment* lopende inschrijvingen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:08 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mijn situatie is denk ik anders dan in dit verhaal want het pensioenfonds kwam er pas achter dat ik hier recht op had nadat ik niet meer studeerde
Maar goed, een bewijs van inschrijvingsjaren geleverd door de hogeschool met handtekening en stempel zou toch voldoende moeten zijn hoop ik dan om te bewijzen dat ik studeerde. Ik bedoel, hoe ver kunnen ze gaan. Ik leende al die tijd geld bij duo dus misschien kan ik ook nog mijn bankafschriften van ontvangen stufie per jaar sturen als ze het nog niet voldoende vinden. Maar ik hoop dat het nu genoeg is en dat ik niet meer dingen hoef op te sturenquote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, jouw situatie is dus heel anders dan de situatie waarin pensioenfondsen een tijdje experimenteel en ondanks dat de wet het niet echt toelaat mondjesmaat wat gegevens kregen. Dat gaat echt over *op dat moment* lopende inschrijvingen.
De overheid moet uiteraard overal weer met haar grijpgrage vingertjes tussen gaan zitten.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 17:16 schreef Rene het volgende:
Even bellen. Kan zijn dat er nog wel wat belastbaarheid in zit qua inkomen. Kan me niet voorstellen dat het belasting of heffingvrij is. Ergens moet er iets afgedragen worden.
Ik gok dat ik zo'n 50% mag afstaan aan aow franchise en belastingquote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:27 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De overheid moet uiteraard overal weer met haar grijpgrage vingertjes tussen gaan zitten.
Nee, je krijgt het bedrag in 1x betaald met terugwerkende kracht.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 11:08 schreef roos94 het volgende:
[..]
Las trouwens ook dat als het meer is dan 500 nog wat euro, je het niet in 1 keer gaat (mag) krijgen. Dan gaat het per maand een uitbetaling worden. Dus stel het totale is 2000 euro, dan krijg ik 4 maanden 500 euro
Nou dat is helemaal mooi, kom maar op met de knakenquote:Op zaterdag 24 februari 2024 13:55 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nee, je krijgt het bedrag in 1x betaald met terugwerkende kracht.
Waar jij het over hebt, die 500 euro, is de afkoopgrens. Als je jaarlijks bedrag onder de 5xx euro is dan kan je het bedrag in 1x opvragen. Dat gaat in jouw geval niet op omdat je uitkering al afgelopen is.
Jij reageert op mij en krijg ineens deze reclamequote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:25 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk deze post
Je was door een ander op het verkeerde been gezet, dat zijn verzachtende omstandigheden
Ja dat is grappig. Leve de algoritmesquote:Op zondag 25 februari 2024 04:25 schreef roos94 het volgende:
[..]
Jij reageert op mij en krijg ineens deze reclame![]()
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |