Kom je uit Heerlen toevallig?quote:JA DIE DAAR, DIE IS HET! DIE TIKT NIET RICHTIG (die spoort niet)
Dit speelde zich af in Maastricht, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat die onderbuurvrouw ook uit Maastricht kwam. Misschien kwam ze wel uit Heerlen en omstreken oorspronkelijk.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 08:23 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Kom je uit Heerlen toevallig?
Zelf heb ik aan één kant redelijk vreemde buren. Toen ik hier net woonde appte de buurvrouw wel eens als ze iets te zeiken had. Dat heb ik afgekapt, ik wil niet appen over problemen met buren. Allereerst woon ik naast ze, dus als er iets is bellen ze maar aan. Ten tweede, ik wil dat mensen een drempel voelen als ze iets te zeiken hebben. Het is zoveel makkelijker om gezeik te appen in plaats van iemand aan te spreken. Sindsdien zijn de meeste problemen ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.
Woonde je beneden Dave in Nazareth?quote:Op vrijdag 9 februari 2024 08:24 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Dit speelde zich af in Maastricht, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat die onderbuurvrouw ook uit Maastricht kwam. Misschien kwam ze wel uit Heerlen en omstreken oorspronkelijk.
Die man was wel echt een sjeng, die schold tamelijk vaak met slaoikut
Nee, wij hadden geen tuinhekquote:Op vrijdag 9 februari 2024 08:30 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Woonde je beneden Dave in Nazareth?
Kan je nooit zeggen. Je weet nooit wie of wat er in de toekomst naast je komt wonen.quote:
Vreselijk dit soort buren.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 16:36 schreef Managarm het volgende:
Belgen met blaffende honden naast ons gehad, die waren uit de weekendzone in België gegooid wegens geluidsoverlast van de honden (daar wonen wordt gedoogd, tot je overlast veroorzaakt), dus gingen ze het maar midden in een woonwijk in Nederland proberen. Lekker in de morgen naar het werk om 6:30 en de honden werden in de tuin gezet. Blaffen tot 13:00, niet prettig als je er recht naast zit en thuis werkt.
Opgelost door een brief van onze advocaat, zonder enige wettelijke ondergrond overigens, maar maakte zoveel indruk dat de honden binnen zaten overdag (praten hielp niet, politie deed niets).
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 20:20 schreef DjVero het volgende:
Echt ruzie niet, maar vorig jaar mei verjaardag gevierd in de tuin. Overdag, zaterdagmiddag, bewust, omdat ik weet dat sommige vrienden om drie uur 's nachts keihard kunnen gaan staan boeren. Afijn, muziekje aan, binnen tien minuten staat er een verzuurde kut, tieten op half zeven, je kent het wel, van een paar deuren verderop, bij ons aan de deur. "Ik verzoek jullie nu, onmiddellijk, die muziek uit te zetten!"
Zoon had opengedaan, ik zei: "joh, gooi die deur in haar gezicht dicht." Op zo'n manier ga ik niet in gesprek met mensen. Nog eens tien minuten later komen er twee agenten de tuin binnengewandeld, die overduidelijk aan mijn kant stonden. "Wij krijgen een melding en daar moeten we nou eenmaal op af, dus zet hem één tandje zachter en wat ons betreft is het dan goed." Zoon zei later nog dat hij het superchill vond om eens de deur keihard in iemands gezicht dicht te gooien...
De weken daaropvolgend elke keer een heel vrolijk: "halloooo" vanuit haar, alsof er niks gebeurd was. Dat was ik op een gegeven moment zat, dus haar duidelijk gemaakt dat ze mij en mijn gezin met rust moest laten. Vlak vóór die verjaardag vertoonde ze ander, hoe zal ik het zeggen, gekkie-gedrag. "Maar we kunnen toch normaal tegen elkaar doen..." Nee kut, "dat kunnen we niet, dus houd gewoon je bek!" Geen veel te vrolijke 'halloooo' meer naar m'n hoofd sindsdien.
Ben benieuwd naar dit jaar, dan wél 's nachts...
quote:een verzuurde kut, tieten op half zeven
In Nederland moet het echt heel ver komen voordat ze iemand uit huis zetten. In jullie geval moet je denk ik misschien wat minder orthodoxe maatregelen nemen aangezien ze niet voor rede vatbaar is. Mijn ervaring is dat wanneer je even je tanden laat zien dat dan plots een hoop mogelijk is. Redelijkheid is een groot goed, maar in sommige situaties gewoon even niet.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:49 schreef HSG het volgende:
Momenteel ervaren wij al meer dan 8 jaar overlast van de buurvrouw en wij zijn gelukkig niet de enige. Het is een type chaoot dat haar zaakjes niet op orde heeft. Haar tuin is een puinzooi, binnen is het een rotzooi en als zij een container aan de weg zet staat deze na een week nog aan de weg. Zij schaft een airco aan, hang zonder vergunning twee grote units op aan de gevel terwijl het van de gemeente niet mag (die moet ze overigens weer weghalen van de gemeente maar dat weigert ze), haar kinderen gaan niet altijd naar school (is het bijvoorbeeld dinsdagochtend om 10:45 en lopen de kinderen nog rond haar huis de hond uit te laten terwijl het een gewone schooldag is) en zijn rond 23:30 nog op terwijl ze de leeftijd hebben dat ze allang in bed horen te liggen.
Wij wonen in een gehorige rijtjeswoning (vroeger van de woningbouw gebouwd en verhuurd dus alles moest zo goedkoop mogelijk). Eerst begon het met drumstellen, elektrische gitaren, zangoefeningen om 00:45 in de nacht, stofzuigen en hard schreeuwen met haar kinderen om boven de stofzuiger uit te komen om 00:00 en veel meer. Zowel de buurman als ik hebben haar heel vaak aangesproken maar niks hielp. Totdat de buurman aan de andere kant van haar en wij woedend voor haar deur stonden omdat ze op een zondagavond om 21:30 met twee gitaren stond te jengen. WOEDEND waren wij en toen had ze het door dat ze te ver was gegaan.
Het bleef een tijdje stil totdat ze ineens een hond aanschafte. Als puppy en je raadt het al die wordt niet goed afgericht. Dat beest blaft 's nachts en op de koop toe is haar nachtelijke huishouden weer begonnen. Wasmachine /droger aan om 23:30, stofzuigen, hoop gebonk en gekletter en meer. Ook wederom met de buurman haar vaak aangesproken maar niks helpt. Ze heeft zelfs gezegd dat wij ons aanstellen. De buurman en ik houden al maanden een logboek bij, inmiddels zijn er al 8 meldingen van overlast bij de gemeente gedaan en het schijnt dat er nog een derde persoon te zijn want de handhaving is al een keer bij haar langs geweest vanwege haar hond die niet goed afgericht is. Om het nog leuker te maken hebben ze nog een tweede hond aangeschaft.
De gemeente gaat nu eindelijk een wijkagent inschakelen om met haar te praten want zij maken zich o.a. zorgen over de welzijn van haar kinderen.
Ze heeft in een paar jaar 12 zonnepanelen op dak geplaatst, badkamer verbouwd en twee airco's aangeschaft maar waar ze het allemaal van doet mag Joost weten want werken doet ze amper.
Dat heeft bij haar weinig zin. Zelfs afspraken maken werkt niet want ze zegt op dat moment tijdens een gesprek "prima" en twee dagen later legt ze het naast zich neer en gaat ze op de oude voet verder.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:21 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
In Nederland moet het echt heel ver komen voordat ze iemand uit huis zetten. In jullie geval moet je denk ik misschien wat minder orthodoxe maatregelen nemen aangezien ze niet voor rede vatbaar is. Mijn ervaring is dat wanneer je even je tanden laat zien dat dan plots een hoop mogelijk is. Redelijkheid is een groot goed, maar in sommige situaties gewoon even niet.
Ja, op een gegeven moment moet je kwaad met nog kwader bestrijden.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:56 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat heeft bij haar weinig zin. Zelfs afspraken maken werkt niet want ze zegt op dat moment tijdens een gesprek "prima" en twee dagen later legt ze het naast zich neer en gaat ze op de oude voet verder.
Een keer zat ze te zeiken dat ik om 23;15 aanbelde omdat ze de wasmachine aan had en dat vond ze niet leuk. Worden haar kinderen wakker namelijk. Alsof die kinderen door de herrie van een wasmachine kunnen slapen en een van haar dochters zat toen beneden achter de laptop. Maar ik wacht eerst even op de wijkagent om daarmee om de tafel te gaan en daarna met de buurvrouw en de wijkagent om een paar harde afspraken te maken. Ik hou rekening met iedereen en vooral na 22:00. Dan verwacht ik dat ook van haar.
En anders ga ik elke keer na 23:00 aan de deurbel hangen als zij weer lawaai maakt om haar aan te spreken en zodat haar kinderen wakker worden. Dan wordt ik ook ontzettend vervelend.
Dit soort mensen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:49 schreef HSG het volgende:
Momenteel ervaren wij al meer dan 8 jaar overlast van de buurvrouw en wij zijn gelukkig niet de enige. Het is een type chaoot dat haar zaakjes niet op orde heeft. Haar tuin is een puinzooi, binnen is het een rotzooi en als zij een container aan de weg zet staat deze na een week nog aan de weg. Zij schaft een airco aan, hang zonder vergunning twee grote units op aan de gevel terwijl het van de gemeente niet mag (die moet ze overigens weer weghalen van de gemeente maar dat weigert ze), haar kinderen gaan niet altijd naar school (is het bijvoorbeeld dinsdagochtend om 10:45 en lopen de kinderen nog rond haar huis de hond uit te laten terwijl het een gewone schooldag is) en zijn rond 23:30 nog op terwijl ze de leeftijd hebben dat ze allang in bed horen te liggen.
Wij wonen in een gehorige rijtjeswoning (vroeger van de woningbouw gebouwd en verhuurd dus alles moest zo goedkoop mogelijk). Eerst begon het met drumstellen, elektrische gitaren, zangoefeningen om 00:45 in de nacht, stofzuigen en hard schreeuwen met haar kinderen om boven de stofzuiger uit te komen om 00:00 en veel meer. Zowel de buurman als ik hebben haar heel vaak aangesproken maar niks hielp. Totdat de buurman aan de andere kant van haar en wij woedend voor haar deur stonden omdat ze op een zondagavond om 21:30 met twee gitaren stond te jengen. WOEDEND waren wij en toen had ze het door dat ze te ver was gegaan.
Het bleef een tijdje stil totdat ze ineens een hond aanschafte. Als puppy en je raadt het al die wordt niet goed afgericht. Dat beest blaft 's nachts en op de koop toe is haar nachtelijke huishouden weer begonnen. Wasmachine /droger aan om 23:30, stofzuigen, hoop gebonk en gekletter en meer. Ook wederom met de buurman haar vaak aangesproken maar niks helpt. Ze heeft zelfs gezegd dat wij ons aanstellen. De buurman en ik houden al maanden een logboek bij, inmiddels zijn er al 8 meldingen van overlast bij de gemeente gedaan en het schijnt dat er nog een derde persoon te zijn want de handhaving is al een keer bij haar langs geweest vanwege haar hond die niet goed afgericht is. Om het nog leuker te maken hebben ze nog een tweede hond aangeschaft.
De gemeente gaat nu eindelijk een wijkagent inschakelen om met haar te praten want zij maken zich o.a. zorgen over de welzijn van haar kinderen.
Ze heeft in een paar jaar 12 zonnepanelen op dak geplaatst, badkamer verbouwd en twee airco's aangeschaft maar waar ze het allemaal van doet mag Joost weten want werken doet ze amper.
Wat kan er dan mogelijk zo relevant voor alle partijen zijn dat er zoveel emoties in gestoken zijn? Gaf je 10.000 euro uit aan babydoekjes?quote:Op zondag 11 februari 2024 21:14 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:
Vroeger ooit 1 keer.
We waren met de financiele administratie bezig toen de buurvrouw langs kwam met een vraag.
Een paar dagen later werden we aangesproken door iemand die van haar bepaalde info had gehoord over onze financiele huishouding.
Toen ik haar confronteerde zei ze dat diegene dat nooit aan ons had moeten vertellen en wij die papieren niet moesten laten slingeren (ze kwam immers overwachts langs).
Ik hoef jullie vast niet te vertellen dat de wereld te klein was, daarna ook geen contact meer mee gehad.
Ja nou...dat vragen wij ons ook af want ze werkt amper.quote:Op zondag 11 februari 2024 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou die buurvrouw van je. Dat soort mensen…
En idd hoe komen ze aan geld?
Het maakt niks uit wat er stond.quote:Op zondag 11 februari 2024 21:16 schreef ems. het volgende:
[..]
Wat kan er dan mogelijk zo relevant voor alle partijen zijn dat er zoveel emoties in gestoken zijn? Gaf je 10.000 euro uit aan babydoekjes?
Nee hoor. Beetje liegen en bedriegen en je wordt eruit gezet. Been there, done that.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:21 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
In Nederland moet het echt heel ver komen voordat ze iemand uit huis zetten. In jullie geval moet je denk ik misschien wat minder orthodoxe maatregelen nemen aangezien ze niet voor rede vatbaar is. Mijn ervaring is dat wanneer je even je tanden laat zien dat dan plots een hoop mogelijk is. Redelijkheid is een groot goed, maar in sommige situaties gewoon even niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |