abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212344660
Beste Fok!'ers,

Graag alleen serieuze reacties, want ik probeer mijn broer hiermee te helpen. Hij heeft van vorig(!)jaar januari een brief liggen van een deurwaarder. Hij heeft hier destijds een regeling mee getroffen voor een openstaande vordering van Waternet. In de brief staat echter dat de opdrachtgever, een incassobureau, de opdracht heeft teruggevraagd en de deurwaarder er helemaal niks meer mee gaat doen. Nu heeft hij al die tijd geen contact opgenomen met het incassobedrijf en andersom ook niet. Mijn broer is inmiddels al 2x verhuisd, maar voor dit soort instanties moet dat geen probleem vormen om hem te contacten. Email, telefoonnr etc is allemaal hetzelfde.

Ik ben een beetje aan het gissen naar de reden, want daar doet de deurwaarder erg vaag over. Ik weet van mijn eigen werk dat we weleens schulden als 'oninbaar' beschouwen. Maar dan doet men op z'n minst nog pogingen om beslag te leggen. Dit is verder nooit gebeurd.

Er zijn zaken die wat acuter zijn of lijken, want Waternet is helaas niet de enige schuldeiser en ik probeer hem sinds begin deze maand te helpen.
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_212344840
Wat is precies de vraag?
Wellicht heeft de opdrachtgever de zaak teruggenomen omdat er nu wel betaald wordt.
Dan hoeft er geen deurwaarder meer tussen te zitten.
Ik zou hun even bellen als ik jou was.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_212345364
De deurwaarder claimt dat er bij overdracht nog een schuld openstond, maar het incassobureau heeft volgens het dossier de gehele vordering ontvangen van deurwaarder. Als ik naar de afschriften kijk dan zie ik dat hij maar een fractie van de openstaande vordering had overgemaakt, in totaal iets van 2000,-

Ik vind het helemaal prima hoor, maar er klopt geen reet van.
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
  donderdag 8 februari 2024 @ 13:16:37 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212345636
Wat is dan de regeling die destijds is getroffen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_212345720
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:16 schreef Lienekien het volgende:
Wat is dan de regeling die destijds is getroffen?
Dat was 40 euro per maand
  donderdag 8 februari 2024 @ 13:22:46 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212345729
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:22 schreef Cinemaniak het volgende:

[..]
Dat was 40 euro per maand
En die is stopgezet?
pi_212345787
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En die is stopgezet?
Nee, hij had de laatste twee maanden zelfs niet betaald of vergeten zegt ie. In december 2022 heeft hij nog 100,- overgemaakt en eind januari kreeg ie een brief dat ze de vordering teruggeven. Er stond van die 2000,- nog 1100,- euro open als ik die bij elkaar optel. Des te vreemder is het dat de deurwaarder kennelijk de volledige vordering heeft overgemaakt onder vermelding van zijn dossier.

PS, echt bizar hoe een relatief kleine schuld toch kan oplopen tot honderden euro's.
  donderdag 8 februari 2024 @ 13:28:56 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212345830
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:26 schreef Cinemaniak het volgende:

[..]
Nee, hij had de laatste twee maanden zelfs niet betaald of vergeten zegt ie. In december 2022 heeft hij nog 100,- overgemaakt en eind januari kreeg ie een brief dat ze de vordering teruggeven. Er stond van die 2000,- nog 1100,- euro open als ik die bij elkaar optel. Des te vreemder is het dat de deurwaarder kennelijk de volledige vordering heeft overgemaakt onder vermelding van zijn dossier.

PS, echt bizar hoe een relatief kleine schuld toch kan oplopen tot honderden euro's.
De deurwaarder heeft kennelijk de volledige vordering overgemaakt?

Dat begrijp ik niet.
pi_212346351
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat begrijp ik niet.
Ze hebben het afgeboekt als oninbaar. Dat gebeurt vaker in de financiele wereld.
Persoonlijk denk ik dat het naar de afdeling schuldbeheer is gegaan wachtend tot ze het weer kunnen innen.
  donderdag 8 februari 2024 @ 14:14:34 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212346467
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 14:06 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ze hebben het afgeboekt als oninbaar. Dat gebeurt vaker in de financiele wereld.
Persoonlijk denk ik dat het naar de afdeling schuldbeheer is gegaan wachtend tot ze het weer kunnen innen.
Maar de broer betaalde nog.
pi_212346521
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 13:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat begrijp ik niet.
Normaal als je zoiets betaalt, betaal je het incassobureau. Die haalt zijn honorarium van jouw betaling af en stort de rest door naar de oorspronkelijke opdrachtgever. Dit klinkt alsof die deurwaarder een fout heeft gemaakt en teveel geld naar de opdrachtgever heeft overgemaakt, waardoor die laatste zegt "mooi, alles is ontvangen, case closed!!".
  donderdag 8 februari 2024 @ 14:21:43 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212346555
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 14:19 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Normaal als je zoiets betaalt, betaal je het incassobureau. Die haalt zijn honorarium van jouw betaling af en stort de rest door naar de oorspronkelijke opdrachtgever. Dit klinkt alsof die deurwaarder een fout heeft gemaakt en teveel geld naar de opdrachtgever heeft overgemaakt, waardoor die laatste zegt "mooi, alles is ontvangen, case closed!!".
Ik kan dat niet rijmen met wat TS zegt in de OP, dat het incassobureau de opdracht heeft teruggevraagd.

Ik zou de hele brief wel eens willen lezen (minus alle persoonsgegevens, uiteraard).
pi_212346612
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 14:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik kan dat niet rijmen met wat TS zegt in de OP, dat het incassobureau de opdracht heeft teruggevraagd.

Ik zou de hele brief wel eens willen lezen (minus alle persoonsgegevens, uiteraard).
Nee, dat is waar inderdaad. Sowieso is wat ik zeg meer mijn ervaring met een incassobureau, dus zeg maar voordat de stap naar de deurwaarder gemaakt is, al heb ik de termen inderdaad door elkaar heen gebruikt in mijn post.
  donderdag 8 februari 2024 @ 14:36:30 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212346716
@Cinemaniak

Ik kan me voorstellen dat je wilt weten wat de stand van zaken is. Op grond van wat je nu over de inhoud van de brief hebt verteld, zou ik niet durven stellen dat het dossier voor deze schuld gesloten is.

Het zou ook kunnen dat het incassobureau brieven is blijven sturen aan je broer op het bij hen bekende adres en die niet retour gezonden zijn door de huidige bewoners (of dat heeft het incassobureau niet verwerkt). Ik zou er niet op durven te vertrouwen dat ze wel zouden bellen of mailen.

De zorg lijkt me dat de schuld sinds 2022 dus mogelijk/waarschijnlijk ook gegroeid is. Zelf contact opnemen met het incassobureau heeft het risico van slapende honden wakker maken, maar als je zeker wilt weten waar je aan toe bent (je broer dan), dan lijkt afwachten me geen goede keuze.
pi_212346841
Het is lastig communiceren als je de persoon zelf niet bent merk ik.
  donderdag 8 februari 2024 @ 14:52:15 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212346874
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 14:48 schreef Cinemaniak het volgende:
Het is lastig communiceren als je de persoon zelf niet bent merk ik.
Want je hebt al eens geprobeerd te bellen met het incassobureau?
pi_212347816
quote:
Nee, hij had de laatste twee maanden zelfs niet betaald of vergeten zegt ie.
quote:
eind januari kreeg ie een brief dat ze de vordering teruggeven.
De vordering kan ook teruggetrokken zijn omdat ze een nieuwe rechtszaak wilde starten.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 14:03:21 #18
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_212359116
Gebeld met het incassobureau en claimen al het volledige bedrag ontvangen te hebben. Twee keer gecheckt met een dossiernummer. Dus ik laat het hier voorlopig maar bij, want misschien geen slapende honden wakker maken.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 14:04:11 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212359123
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 14:03 schreef Cinemaniak het volgende:
Gebeld met het incassobureau en claimen al het volledige bedrag ontvangen te hebben. Twee keer gecheckt met een dossiernummer.
Zou helemaal mooi zijn als ze dat ook nog eens zwart op wit willen bevestigen.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 14:04:57 #20
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_212359134
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 14:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Zou helemaal mooi zijn als ze dat ook nog eens zwart op wit willen bevestigen.
Dat is een goede, thanks! :)
pi_212418278
Wellicht is er loonbeslag gelegd en is het daarmee geïncasseerd?
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')