Dat was 40 euro per maandquote:Op donderdag 8 februari 2024 13:16 schreef Lienekien het volgende:
Wat is dan de regeling die destijds is getroffen?
Nee, hij had de laatste twee maanden zelfs niet betaald of vergeten zegt ie. In december 2022 heeft hij nog 100,- overgemaakt en eind januari kreeg ie een brief dat ze de vordering teruggeven. Er stond van die 2000,- nog 1100,- euro open als ik die bij elkaar optel. Des te vreemder is het dat de deurwaarder kennelijk de volledige vordering heeft overgemaakt onder vermelding van zijn dossier.quote:
De deurwaarder heeft kennelijk de volledige vordering overgemaakt?quote:Op donderdag 8 februari 2024 13:26 schreef Cinemaniak het volgende:
[..]
Nee, hij had de laatste twee maanden zelfs niet betaald of vergeten zegt ie. In december 2022 heeft hij nog 100,- overgemaakt en eind januari kreeg ie een brief dat ze de vordering teruggeven. Er stond van die 2000,- nog 1100,- euro open als ik die bij elkaar optel. Des te vreemder is het dat de deurwaarder kennelijk de volledige vordering heeft overgemaakt onder vermelding van zijn dossier.
PS, echt bizar hoe een relatief kleine schuld toch kan oplopen tot honderden euro's.
Ze hebben het afgeboekt als oninbaar. Dat gebeurt vaker in de financiele wereld.quote:Op donderdag 8 februari 2024 13:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De deurwaarder heeft kennelijk de volledige vordering overgemaakt?
Dat begrijp ik niet.
Maar de broer betaalde nog.quote:Op donderdag 8 februari 2024 14:06 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ze hebben het afgeboekt als oninbaar. Dat gebeurt vaker in de financiele wereld.
Persoonlijk denk ik dat het naar de afdeling schuldbeheer is gegaan wachtend tot ze het weer kunnen innen.
Normaal als je zoiets betaalt, betaal je het incassobureau. Die haalt zijn honorarium van jouw betaling af en stort de rest door naar de oorspronkelijke opdrachtgever. Dit klinkt alsof die deurwaarder een fout heeft gemaakt en teveel geld naar de opdrachtgever heeft overgemaakt, waardoor die laatste zegt "mooi, alles is ontvangen, case closed!!".quote:Op donderdag 8 februari 2024 13:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De deurwaarder heeft kennelijk de volledige vordering overgemaakt?
Dat begrijp ik niet.
Ik kan dat niet rijmen met wat TS zegt in de OP, dat het incassobureau de opdracht heeft teruggevraagd.quote:Op donderdag 8 februari 2024 14:19 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Normaal als je zoiets betaalt, betaal je het incassobureau. Die haalt zijn honorarium van jouw betaling af en stort de rest door naar de oorspronkelijke opdrachtgever. Dit klinkt alsof die deurwaarder een fout heeft gemaakt en teveel geld naar de opdrachtgever heeft overgemaakt, waardoor die laatste zegt "mooi, alles is ontvangen, case closed!!".
Nee, dat is waar inderdaad. Sowieso is wat ik zeg meer mijn ervaring met een incassobureau, dus zeg maar voordat de stap naar de deurwaarder gemaakt is, al heb ik de termen inderdaad door elkaar heen gebruikt in mijn post.quote:Op donderdag 8 februari 2024 14:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan dat niet rijmen met wat TS zegt in de OP, dat het incassobureau de opdracht heeft teruggevraagd.
Ik zou de hele brief wel eens willen lezen (minus alle persoonsgegevens, uiteraard).
Want je hebt al eens geprobeerd te bellen met het incassobureau?quote:Op donderdag 8 februari 2024 14:48 schreef Cinemaniak het volgende:
Het is lastig communiceren als je de persoon zelf niet bent merk ik.
quote:Op donderdag 8 februari 2024 13:26 schreef Cinemaniak het volgende:
Nee, hij had de laatste twee maanden zelfs niet betaald of vergeten zegt ie.
De vordering kan ook teruggetrokken zijn omdat ze een nieuwe rechtszaak wilde starten.quote:Op donderdag 8 februari 2024 13:26 schreef Cinemaniak het volgende:
eind januari kreeg ie een brief dat ze de vordering teruggeven.
Zou helemaal mooi zijn als ze dat ook nog eens zwart op wit willen bevestigen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 14:03 schreef Cinemaniak het volgende:
Gebeld met het incassobureau en claimen al het volledige bedrag ontvangen te hebben. Twee keer gecheckt met een dossiernummer.
Dat is een goede, thanks!quote:Op vrijdag 9 februari 2024 14:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zou helemaal mooi zijn als ze dat ook nog eens zwart op wit willen bevestigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |