Maar die dingen geef ik toch ook aan dat wij dat al doen. En dat is leuk, ed. De wens is echter om zo'n weekendje te hebben. Als dat niet lukt blijft de wens er nog steeds.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 15:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar zal wel tegenover staan dat er ook eens een vriendje bij jullie komt logeren.
Ik begrijp je wens echt wel, maar het lijkt ook wel een beetje of je alleen op zoek bent naar de perfecte oplossing. En als het niet perfect kan, als in ergens logeren een paar dagen zodat jullie een paar dagen samen thuis kunnen zijn, dan is het niet goed genoeg. Ik denk dat als de perfecte oplossing nog niet zo gemakkelijk is, je ook vast aan de slag kunt met de minder perfecte oplossing. De dag BSO en jullie vrij nemen, zodat je samen wat leuks kunt doen, een avondje oppas regelen zodat je uit eten kunt, etc. Er is meer dan alleen perfectie.
Dat heb je niet aangegeven, hoor. Je hebt alleen ergens gezegd dat jullie wel eens een middagje BSO doen. Verder niet.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 16:01 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Maar die dingen geef ik toch ook aan dat wij dat al doen. En dat is leuk, ed. De wens is echter om zo'n weekendje te hebben. Als dat niet lukt blijft de wens er nog steeds.
Extra kids maakt niet uit, leuk. Sterker nog wij staan ook aangemeld om zelf parttime pleeg zorg te bieden.
Het lijkt ons alleen heel erg fijn om zo nu en dan even een paar dagen de handen vrij te hebben. En onze aandacht even op elkaar te richten.
Ik denk dat ouders dit allemaal nodig hebben en het echtscheidingen tegen zal gaan.
En als je dit dan zou regelen voor een doordeweekse dag en dan zelf samen een dag vrij nemen van werk? Dan heb je ongeveer 1,5 dag met z'n tweeën (vanaf naar school brengen tot de volgende dag uit school halen) zonder de 'last' van een oppas zoeken die continu met de kinderen samen is.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 15:12 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Goed idee, heb hier nog niet gehoord dat dat een ding is. Maar dat kunnen we het wel maken.
Doordeweeks logeren met vriendjes? Lijkt me niet echt een goed idee, want op tijd slapen zit er dan niet in.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 02:10 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
En als je dit dan zou regelen voor een doordeweekse dag en dan zelf samen een dag vrij nemen van werk? Dan heb je ongeveer 1,5 dag met z'n tweeën (vanaf naar school brengen tot de volgende dag uit school halen) zonder de 'last' van een oppas zoeken die continu met de kinderen samen is.
Sorry, dan heb ik er geen verstand van. Ik heb alleen 1 kind van 2quote:Op zaterdag 10 februari 2024 07:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Doordeweeks logeren met vriendjes? Lijkt me niet echt een goed idee, want op tijd slapen zit er dan niet in.
Belangrijkste is dat de kinderen het leuk moeten vinden. Anders gaat het feest nietvdoorquote:Op zaterdag 10 februari 2024 08:57 schreef Marsenal het volgende:
Ik ken iemand die logeerpartijtjes met vriendjes plant voor de kinderen en die dan voor alledrie de kinderen op dezelfde nacht timed, zodat zij en haar man een nachtje er tussenuit kunnen. Hilarische ervan is, dat haar oudste dan bij mij slaapt, maar dat kind heeft altijd zieke heimwee en blijft hier tot middernacht de boel bij elkaar jammeren, en dan mogen die ouders alsnog hun kind komen halen. Die andere twee hebben regelmatig hetzelfde probleem, dus hun feestje valt bijzonder vaak in het water.Ze blijven hardnekkig proberen, maar die kinderen voelen zich volgens mij gedwongen en dat zorgt alleen maar voor frustratie
Ikzelf heb er drie, geen ouders, en schoonouders in hetzelfde dorp die graag een dag in de werkweek een nachtje de kinderen laten logeren, maar niks structureels. Zo ben je weinig offline, ja.
Nou....je mag eens met mijn jongste dealen....geloof em dan wil je uiteindelijk ook wel even zonder.quote:Op donderdag 8 februari 2024 08:19 schreef OxygeneFRL het volgende:
Had je maar niet aan kinderen moeten beginnen als je eigen tijd zo heilig is.
Dat is dus precies de reden dat ik geen kinderen heb. Maar daar kies ik bewust voor. Je gaat andere toch niet opzadelen met jouw problemenquote:Op woensdag 14 februari 2024 07:32 schreef Luuntje het volgende:
[..]
Nou....je mag eens met mijn jongste dealen....geloof em dan wil je uiteindelijk ook wel even zonder.
Mijn jongste heeft allerlei issues (mentaal) en die vraagt best wel wat aandacht. Dan heb ik wel even een oplaad moment nodig hoor.
Hoe kan ik anders de beste zorg aan de kinderen geven als ik opgebrand in bed lig?
Geloof het of niet er zijn mensen met een hart. En die vinden kinderen erg leuk. Vooral kinderen van een ander omdat ze die na een bepaalde tijd terug kunnen geven.quote:Op woensdag 14 februari 2024 07:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat is dus precies de reden dat ik geen kinderen heb. Maar daar kies ik bewust voor. Je gaat andere toch niet opzadelen met jouw problemen
Er zijn professionals die mij daarin helpen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 07:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat is dus precies de reden dat ik geen kinderen heb. Maar daar kies ik bewust voor. Je gaat andere toch niet opzadelen met jouw problemen
Nou je zegt zelf al dat je geen makkelijk kind hebt. Waarom zou een ander daar plezier aan belevenquote:
Incidenteel is er niks mis mee. Leuk voor de kinderen ook. Als het structureel her en der logeren is, dan vind ik dat wel minder.quote:Op woensdag 14 februari 2024 07:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Degene die dan opletten weten heus wel hoe en wat.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:49 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou je zegt zelf al dat je geen makkelijk kind hebt. Waarom zou een ander daar plezier aan beleven
Het zijn individuen van vlees en bloed he, de meeste mensen zien een keertje tijd met koters doorbrengen niet als 'opzadelen'quote:Op woensdag 14 februari 2024 07:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jaja blabla lekker woke weer.quote:Op woensdag 14 februari 2024 18:03 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Het zijn individuen van vlees en bloed he, de meeste mensen zien een keertje tijd met koters doorbrengen niet als 'opzadelen'
U heeft er dus geen verstand van. Bedankt voor het antwoord, zij het indirect.quote:Op woensdag 14 februari 2024 07:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Als je geen familie hebt om dit te doen kan je een night nanny nemen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 16:01 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Maar die dingen geef ik toch ook aan dat wij dat al doen. En dat is leuk, ed. De wens is echter om zo'n weekendje te hebben. Als dat niet lukt blijft de wens er nog steeds.
Extra kids maakt niet uit, leuk. Sterker nog wij staan ook aangemeld om zelf parttime pleeg zorg te bieden.
Het lijkt ons alleen heel erg fijn om zo nu en dan even een paar dagen de handen vrij te hebben. En onze aandacht even op elkaar te richten.
Ik denk dat ouders dit allemaal nodig hebben en het echtscheidingen tegen zal gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |