abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212360425
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 15:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daar zal wel tegenover staan dat er ook eens een vriendje bij jullie komt logeren.

Ik begrijp je wens echt wel, maar het lijkt ook wel een beetje of je alleen op zoek bent naar de perfecte oplossing. En als het niet perfect kan, als in ergens logeren een paar dagen zodat jullie een paar dagen samen thuis kunnen zijn, dan is het niet goed genoeg. Ik denk dat als de perfecte oplossing nog niet zo gemakkelijk is, je ook vast aan de slag kunt met de minder perfecte oplossing. De dag BSO en jullie vrij nemen, zodat je samen wat leuks kunt doen, een avondje oppas regelen zodat je uit eten kunt, etc. Er is meer dan alleen perfectie.
Maar die dingen geef ik toch ook aan dat wij dat al doen. En dat is leuk, ed. De wens is echter om zo'n weekendje te hebben. Als dat niet lukt blijft de wens er nog steeds.

Extra kids maakt niet uit, leuk. Sterker nog wij staan ook aangemeld om zelf parttime pleeg zorg te bieden.
Het lijkt ons alleen heel erg fijn om zo nu en dan even een paar dagen de handen vrij te hebben. En onze aandacht even op elkaar te richten.

Ik denk dat ouders dit allemaal nodig hebben en het echtscheidingen tegen zal gaan.
  Moderator vrijdag 9 februari 2024 @ 16:15:53 #77
5428 crew  miss_sly
pi_212360538
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 16:01 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Maar die dingen geef ik toch ook aan dat wij dat al doen. En dat is leuk, ed. De wens is echter om zo'n weekendje te hebben. Als dat niet lukt blijft de wens er nog steeds.

Extra kids maakt niet uit, leuk. Sterker nog wij staan ook aangemeld om zelf parttime pleeg zorg te bieden.
Het lijkt ons alleen heel erg fijn om zo nu en dan even een paar dagen de handen vrij te hebben. En onze aandacht even op elkaar te richten.

Ik denk dat ouders dit allemaal nodig hebben en het echtscheidingen tegen zal gaan.
Dat heb je niet aangegeven, hoor. Je hebt alleen ergens gezegd dat jullie wel eens een middagje BSO doen. Verder niet.

Het leek mij ook altijd heel fijn, maar het lukte gewoon bijna niet. En dus hebben we geprobeerd om zoveel eruit te halen van wat er wél in zat zonder ons blind te staren op wat we liever wilden. En nu krijgen we weer een heleboel meer ruimte om samen dingen te doen. Sterker nog, we gaan dit jaar voor het eerst weer eens een week samen op vakantie. Heerlijk vooruitzicht, na 15 jaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 9 februari 2024 @ 19:40:14 #78
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_212362610
Mijn zus deed nooit moelijk over wat wel en niet mocht als de kinderen kwamen of bij mijn ouders logeerden.
Laat dat los, als het maar veilig is. Familieband is toch ook belangrijk, wat is een beetje afstand dan?
Die kinderen hebben nog een oom en tante aan de andere kant van de familie, en nog een oom aan onze kant, maar logeren deden ze alleen bij beide opa's en oma's, en daar kan dat nu niet meer want die mensen zijn allemaal te oud, en nu alleen nog maar bij mij maar niet omdat het moet voor hun ouders maar omdat ze dat nog steeds leuk en gezellig vinden.
Alhoewel, de oudste van 19 nam dr eerste tattoo, daar schijnen wel wat verwijten zijn gemaakt mijn kant op, door hun vader, maar ja, :') _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 10 februari 2024 @ 02:10:18 #79
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212367187
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 15:12 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Goed idee, heb hier nog niet gehoord dat dat een ding is. Maar dat kunnen we het wel maken.
En als je dit dan zou regelen voor een doordeweekse dag en dan zelf samen een dag vrij nemen van werk? Dan heb je ongeveer 1,5 dag met z'n tweeën (vanaf naar school brengen tot de volgende dag uit school halen) zonder de 'last' van een oppas zoeken die continu met de kinderen samen is.
pi_212367500
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 02:10 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
En als je dit dan zou regelen voor een doordeweekse dag en dan zelf samen een dag vrij nemen van werk? Dan heb je ongeveer 1,5 dag met z'n tweeën (vanaf naar school brengen tot de volgende dag uit school halen) zonder de 'last' van een oppas zoeken die continu met de kinderen samen is.
Doordeweeks logeren met vriendjes? Lijkt me niet echt een goed idee, want op tijd slapen zit er dan niet in.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 10 februari 2024 @ 07:58:51 #81
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212367509
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 07:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Doordeweeks logeren met vriendjes? Lijkt me niet echt een goed idee, want op tijd slapen zit er dan niet in.
Sorry, dan heb ik er geen verstand van. Ik heb alleen 1 kind van 2 :+
pi_212367540
Doordeweeks is niet handig. Vrijdag op zaterdag zou wel kunnen.
pi_212367702
Ik ken iemand die logeerpartijtjes met vriendjes plant voor de kinderen en die dan voor alledrie de kinderen op dezelfde nacht timed, zodat zij en haar man een nachtje er tussenuit kunnen. Hilarische ervan is, dat haar oudste dan bij mij slaapt, maar dat kind heeft altijd zieke heimwee en blijft hier tot middernacht de boel bij elkaar jammeren, en dan mogen die ouders alsnog hun kind komen halen. Die andere twee hebben regelmatig hetzelfde probleem, dus hun feestje valt bijzonder vaak in het water. _O- Ze blijven hardnekkig proberen, maar die kinderen voelen zich volgens mij gedwongen en dat zorgt alleen maar voor frustratie :P

Ikzelf heb er drie, geen ouders, en schoonouders in hetzelfde dorp die graag een dag in de werkweek een nachtje de kinderen laten logeren, maar niks structureels. Zo ben je weinig offline, ja.
-nee-
pi_212369888
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 08:57 schreef Marsenal het volgende:
Ik ken iemand die logeerpartijtjes met vriendjes plant voor de kinderen en die dan voor alledrie de kinderen op dezelfde nacht timed, zodat zij en haar man een nachtje er tussenuit kunnen. Hilarische ervan is, dat haar oudste dan bij mij slaapt, maar dat kind heeft altijd zieke heimwee en blijft hier tot middernacht de boel bij elkaar jammeren, en dan mogen die ouders alsnog hun kind komen halen. Die andere twee hebben regelmatig hetzelfde probleem, dus hun feestje valt bijzonder vaak in het water. _O- Ze blijven hardnekkig proberen, maar die kinderen voelen zich volgens mij gedwongen en dat zorgt alleen maar voor frustratie :P

Ikzelf heb er drie, geen ouders, en schoonouders in hetzelfde dorp die graag een dag in de werkweek een nachtje de kinderen laten logeren, maar niks structureels. Zo ben je weinig offline, ja.
Belangrijkste is dat de kinderen het leuk moeten vinden. Anders gaat het feest nietvdoor
pi_212385954
Ik heb co-ouderschap met de moeder van mijn oudste kinderen. Met de moeder van de jongste nog niets geregeld, maar is wel ongeveer de helft van de tijd hier.

Heb dus soms drie kinderen in huis, soms twee, soms één en soms geen.

Heb verder ook weinig achtervang en niet heel veel behoefte aan. Heb geen kinderen om ze voortdurend elders achter te laten. Ze kunnen eventueel soms een paar uur bij de buren blijven en bij mijn ouders. Maak ik eigenlijk zelden gebruik van, maar heb dan ook wel tijd dat alle kinderen bij hun moeders zijn en ik dus het rijk alleen heb.
pi_212419244
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 08:19 schreef OxygeneFRL het volgende:
Had je maar niet aan kinderen moeten beginnen als je eigen tijd zo heilig is.
Nou....je mag eens met mijn jongste dealen....geloof em dan wil je uiteindelijk ook wel even zonder.
Mijn jongste heeft allerlei issues (mentaal) en die vraagt best wel wat aandacht. Dan heb ik wel even een oplaad moment nodig hoor.
Hoe kan ik anders de beste zorg aan de kinderen geven als ik opgebrand in bed lig?
Life is a highway...let's ride it!
pi_212419301
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 07:32 schreef Luuntje het volgende:

[..]
Nou....je mag eens met mijn jongste dealen....geloof em dan wil je uiteindelijk ook wel even zonder.
Mijn jongste heeft allerlei issues (mentaal) en die vraagt best wel wat aandacht. Dan heb ik wel even een oplaad moment nodig hoor.
Hoe kan ik anders de beste zorg aan de kinderen geven als ik opgebrand in bed lig?
Dat is dus precies de reden dat ik geen kinderen heb. Maar daar kies ik bewust voor. Je gaat andere toch niet opzadelen met jouw problemen
pi_212419476
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 07:47 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Dat is dus precies de reden dat ik geen kinderen heb. Maar daar kies ik bewust voor. Je gaat andere toch niet opzadelen met jouw problemen
Geloof het of niet er zijn mensen met een hart. En die vinden kinderen erg leuk. Vooral kinderen van een ander omdat ze die na een bepaalde tijd terug kunnen geven.

Het is dus geen opzadelen, het is win-win-win situatie. Wij uitslapen, de kinderen maken nieuwe dingen mee en de oppassers genieten er ook van.

Maar ik begrijp dat ik jou van mijn lijstje kan strepen?
pi_212422443
quote:

[..]
Er zijn professionals die mij daarin helpen.
En heel soms vrienden en die bieden het zelf aan. Mijn kind heeft niks aan mij als ik een burn out heb straks.
En hoezo opzadelen?
Ik let ook wel eens op de kinderen van anderen, vind ik leuk.
En ja sommige hebben dan ook een rugzakje.
Het gezegde: "er is een dorp nodig om een kind op te voeden" klopt wel.
pi_212422803
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:23 schreef Luuntje het volgende:

[..]

En hoezo opzadelen?

Nou je zegt zelf al dat je geen makkelijk kind hebt. Waarom zou een ander daar plezier aan beleven
pi_212423389
quote:

[..]
Incidenteel is er niks mis mee. Leuk voor de kinderen ook. Als het structureel her en der logeren is, dan vind ik dat wel minder.
pi_212424448
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 12:49 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Nou je zegt zelf al dat je geen makkelijk kind hebt. Waarom zou een ander daar plezier aan beleven
Degene die dan opletten weten heus wel hoe en wat.
pi_212426639
quote:

[..]
Het zijn individuen van vlees en bloed he, de meeste mensen zien een keertje tijd met koters doorbrengen niet als 'opzadelen'
-nee-
pi_212428365
quote:
14s.gif Op woensdag 14 februari 2024 18:03 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Het zijn individuen van vlees en bloed he, de meeste mensen zien een keertje tijd met koters doorbrengen niet als 'opzadelen'
Jaja blabla lekker woke weer.

Een keertje is idd wat anders dan het OT
pi_212428529
Als degene(n) die in die weekenden de kinderen te logeren krijgt/krijgen, dat prima vindt/vinden, waarom zou het dan een probleem zijn?

Mijn broertje en zn vriendin vinden het fijn om ook af en toe eens met zn tweeën quality time te hebben. Ik vind het heel leuk om af en toe mijn nichtje een nacht te logeren te hebben. We hebben geen vaste afspraken over de timing, maar tot nu toe is ze in december voor het eerst hier een nachtje blijven slapen, in januari ook, en komt ze eind februari of begin maart weer. Win win dan, toch?

De vraag van TS gaat niet over of het oké is met enige regelmaat even quality time zonder kinderen te willen hebben, maar over hoe ze dat kunnen regelen (mensen kunnen vinden die het juist leuk vinden af en toe kinderen te logeren te hebben) gezien de beperkingen binnen het huidige eigen netwerk.
pi_212442414
quote:

[..]
U heeft er dus geen verstand van. Bedankt voor het antwoord, zij het indirect.

Het is toch niet de bedoeling dat kinderen nergens mogen logeren omdat het anders gezien wordt als een zwakte? Onze kinderen logeren graag bij grootouders, niet omdat wij een keertje vrij willen zijn, maar omdat zowel de kinderen als hun grootouders het geweldig vinden.
Ouder ben je 24/7 en daar gaan we 100% voor. We wisten niet wat ons te wachten stond, maar dankzij de horrorverhalen van anderen hadden we ons juist daarop voorbereid. Ze zijn nu 8 en 4, en ik moet zeggen, het valt reuze mee. Misschien ook omdat je je juist flexibel moet opstellen. Ik heb ook niet alle wijsheid wat betreft opvoeden, maar ik geloof dat ik juist daarom er gewoon voor ga. Uiteindelijk wordt het alleen maar makkelijker naarmate ze ouder (en zelfstandiger) worden, dan gaan ze juist genoeg van jou krijgen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_212625949
Die van ons is jarenlang ook 4x per jaar op kamp gegaan met Scouting. Vanaf een jaar of 7 / 8.
Vond ze fantastisch!

Wij ook :D
Alius aliud dicit
pi_212853210
Herkenbaar gevoel hoor, soms wil je gewoon even bijkomen van alles.

Onze kinderen zijn bijna 5 en 2 jaar. Zij logeren af en toe een nachtje bij oma en opa (om de 8 weken ongeveer).

En ik werk zelf als nanny. Via de school van mijn dochter heb ik een paar oppasadresjes waar ik soms een nachtje/ weekend verblijf en op de kinderen let. Misschien kan je kijken voor zoiets. Het is dan wel betaald, maar je hebt dan wel je vrijheid weer even :P
pi_212855990
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 16:01 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Als je geen familie hebt om dit te doen kan je een night nanny nemen.

Ik heb overigens het geluk dat ik mijn kinderen 1x per maand kan uitbesteden zodat partner en ik 2 dagen + 1 nacht hebben (meestal idd een weekend). Ik kan je vertellen dat er in zulke weekenden vaak alleen geslapen wordt. Niet spannend of enerverend dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')