Nee, ze vroegen simpelweg bij de dagstart "En hoe was de uitvaart?"quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat fijn![]()
Vanwaar de huilbui? Deed er weer een collega te tactloos voor woorden?
Ik denk dat naast een algemene hoe leg je uit het afstemmen op de pt ook wel zinnig is.quote:Op woensdag 7 februari 2024 21:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik ken het niet, maar het klinkt ontzettend goed en belangrijkIk vond destijds dat er nog wel het één en ander aan te merken was op het communicatie-onderwijs. Destijds. Ik hoop dat dat verbeterd is.
Ah, benieuwd hoe dat gaat en of ze iets voor je kunnen doen ook! En zo knap en inderdaad echt heel fijn dat je je kleding zelf kunt maken, en zo helemaal kan aanpassen op jouw lijf!quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb over 2 weken weer een afspraak in het ziekenhuis. Dan gaat gekeken worden of er nog een onderzoek komt (ben even kwijt wat voor onderzoek, maar in het verlengde van de echo’s) en hoe nu verder, naar arts of verpleegkundige en indien nodig naar arts. Mijn voorkeur heeft verpleegkundige.
Merk ook dat mijn armen “opblazen” (geen idee of dat het goede woord is), worden steeds zwaarder en dikker (zag het ook in de spiegel en toevallig ook op een oude foto, toen gphad ik vast ook de diagnose gekregen wanneer ik naar een arts was gegaan![]()
Maar ik ben zo blij dat ik m’n eigen kleding maak, dus kan m’n mouwen breder maken dan confectie en maak gezellige tunieken die de hobbels en bobbels verbergen
Een oud teamgenootje van me werkt als pedagogisch medewerker in het Prinses Maxima Centrum voor kinderoncologie hier, en die doen daar inderdaad ook heel actief allerlei dingen in. Lijkt me inderdaad voor volwassenen ook zeker relevant.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:23 schreef Tele6 het volgende:
@:Isabeau hier in het kinderziekenhuis hebben ze een hele nieuwe manier opgezet voor bloedafname om te voorkomen dat kinderen (vooral bij langdurige ziekte) steeds panischer en panischer worden. Zit ook allerlei psychologie achter. Ben benieuwd of ze het ook uit gaan bouwen naar volwassenen, want denk dat eigenlijk niemand gelukkig wordt van de "dit gaat even pijn doen BAM naald erin".
Oh ja, de uitvaart natuurlijk. Dat kan een heel goede reden tot huilbui zijnquote:Op woensdag 7 februari 2024 23:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee, ze vroegen simpelweg bij de dagstart "En hoe was de uitvaart?"
Dus ik in tranen met het hele team eromheen. Lekkere dagstart
Hoe zou je het anders willen doen? Ik vind dat eigenlijk wel lekker efficiënt.quote:Op woensdag 7 februari 2024 22:23 schreef Tele6 het volgende:
@:Isabeau hier in het kinderziekenhuis hebben ze een hele nieuwe manier opgezet voor bloedafname om te voorkomen dat kinderen (vooral bij langdurige ziekte) steeds panischer en panischer worden. Zit ook allerlei psychologie achter. Ben benieuwd of ze het ook uit gaan bouwen naar volwassenen, want denk dat eigenlijk niemand gelukkig wordt van de "dit gaat even pijn doen BAM naald erin".
Volgens de Comfort Talk mensen zeg je dan: 'ik ga nu beginnen'quote:Op woensdag 7 februari 2024 23:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe zou je het anders willen doen? Ik vind dat eigenlijk wel lekker efficiënt.
De manier die ze met die kinderen doen, is dat ze zeggen dat ze bloed af gaan nemen, dat ze je vragen om te doen wat daarvoor nodig is bv hoe je moet gaan zitten en hoe je je arm moet gaan houden, en dat ze dan gewoon bloed af gaan nemen en je een beetje aan de praat houden. Zonder iets te zeggen over pijn/spannend/enz. Maar wél wordt gezegd wat ze gaan doen en wat ze van jou nodig hebben dat je doet.quote:Op woensdag 7 februari 2024 23:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe zou je het anders willen doen? Ik vind dat eigenlijk wel lekker efficiënt.
Ik vind het ook altijd wel interessant wat ze gaan doen. Heb bij plaatsing spiraaltje destijds ook gevraagd of ze kon vertellen wat ze deed en waarom. En toen douwde ze de eendenbek er alsnog zonder toelichting in maar jaquote:Op woensdag 7 februari 2024 23:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik hoor wel graag wat wat gebeurt. Uit interesse en dan weet ik wanneer ik wanneer een operatie/uitstrijkje/wortelkanaalbehandeling bijna klaar is.
In het geval van Vanyel zou ik ook van de hoed en de rand willen weten.
Zoiets herinner ik me van de bovenbouw van de basisschool. Huilen en bibberen (vriendinnetje had echt haar moeder bij zich). Ging volgens mij om zo’n tbc krasje dus totaal geen pijnquote:Op woensdag 7 februari 2024 23:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Toen ik klein was, kreeg ik een of andere vaccinatie. Het is een van mijn vroegste herinneringen. We stonden in de rij in het Groene Kruisgebouw. Allemaal bange en jengelende kinderen in die rij. Ik niet, dat viel me op. Niemand had me nog bang gemaakt. Ik was echt een uitzondering.
Dat niet bang maken, lijkt me bij kinderen best belangrijk. En essentieel bij zieke kinderen.
Omg, wat slecht zeg, na jouw vraagquote:Op woensdag 7 februari 2024 23:19 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind het ook altijd wel interessant wat ze gaan doen. Heb bij plaatsing spiraaltje destijds ook gevraagd of ze kon vertellen wat ze deed en waarom. En toen douwde ze de eendenbek er alsnog zonder toelichting in maar ja
Ik vind de ervaring die jij beschrijft ook wel wat... betuttelend ofzo? Beter idd vragen wat iemand zelf wil.quote:Op woensdag 7 februari 2024 23:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik denk dat naast een algemene hoe leg je uit het afstemmen op de pt ook wel zinnig is.
Ik had er laatst een met ---------- dit gaat er komen, maar ik leg je alleen --- uit, want anders wordt het zo ingewikkeld en veel allemaal.
Ja daar moet je bij mij echt niet mee aankomen, als er xxx te vertellen is wil ik graag xxxxxxxx weten. Context, oorzaken, uitleg van de hele shizzle. Niet omdat ik bij 2627818 verhalen over dramatische bijwerkingen dan kan gaan zitten vrezen voor ze allemaal, maar om een compleet beeld te hebben.
Doe ik vervolgens toch geen drol mee want ik zie wel hoe het loopt, maar dan weet ik wel meteen hoe de normaal loopt en wat aandacht vraagt en kan ik vooral ook fatsoenlijk vooruit mijn leven plannen.
Opknippen voor de arme patiënt want dan is het minder kieseenzwaarwoord
Wow vlindertje, wat enorm fijn!quote:Op woensdag 7 februari 2024 19:28 schreef vlindertje89 het volgende:
En als we het dan hebben over het luisterend oor etc: ik had vandaag een heel fijne afspraak bij mijn psycholoog, waarin we uitgebreid hebben besproken hoe het bij de huisarts was gegaan. Ik voelde me zo ontzettend gezien en gehoord en begrepenen gevalideerd in mijn gevoel, waarbij ik ook echt wel begrip heb voor de invalshoek van de ha, maar waarbij de psych ook heel goed begreep waarom ik het gevoel heb dat het nu compleet op psychisch werd geschoven nog voordat daadwerkelijk lichamelijk onderzoek is gedaan, en dat dat niet oké is. En dat ik wel angst héb, maar ook méér ben dan mijn angst. Ik heb ook een rationele kant, ben zelf kritisch en reflectief en check dat ook bij anderen. En dat dat dan zó niet gezien wordt, en juist als het veel beter gaat en de angst veel meer onder controle is je dán in je gezicht gegooid krijgt dat het allemaal angst is en niks aan de hand, dat extra pijnlijk is. En ze vond het heel fijn om te zien dat ik voor mezelf op durf te komen, voor mijn mening en gevoel kan gaan staan, een beetje boos ben, ipv terugtrekken, denken dat het wel aan mij zal liggen en dat ik me vooral verdrietig of onrustig voel.
Had ik al gezegd hoe ongelooflijk blij ik ben met deze psycholoog die me zó gezien en gehoord kan laten voelen, maar tegelijkertijd ook kritisch is en me aan het denken zet. En die me echt al heel erg heeft geholpen om mijn zelfwaardering/vertrouwen groter te maken, want ik schrok er zelf eigenlijk ook wel van hoe ontzettend laag dat eigenlijk was en vooral ook hoe ontzettend diep en lang die gedachten en overtuigingen er al zaten. Echt best wel heel verdrietig eigenlijk ook.
Ik heb er voor het eerst sinds 2009 écht vertrouwen in dat ik echt helemaal van mijn angsten af kan komen, en ik mijn 'oude' spontane, open, sociale zelf kan terugvinden diep daarbinnen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |