abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212339815
Oeh wat fijn dat de training zo lekker ging, dat doet de werkellende hopelijk verminderen.

En pro valt vies tegen, leer wel vloeken als een pro _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_212340105
Mijn zeer godvruchtige en goedgemanierde schoonmoeder vloekte altijd bij het naaien.
Haar nog godvruchtiger moeder vloekte nog veel harder bij het autorijden :D

Ik heb vandaag een lusje van een jas weer aangenaaid. Niet gevloekt *)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212340363
Oh ja, ik moet nog een knoop aanzetten }:| :r :{w
Spoilers!
pi_212340380
Zijn er trouwens altijd al twee Kuzu smileys hier?

|:) en |:)
Spoilers!
pi_212340382
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 22:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat fijn O+

Vanwaar de huilbui? Deed er weer een collega te tactloos voor woorden?
Nee, ze vroegen simpelweg bij de dagstart "En hoe was de uitvaart?"
Dus ik in tranen met het hele team eromheen. Lekkere dagstart :')
pi_212340391
Lusjes en knopen vind ik ook stom werk.
pi_212340400
Het klittenband aan de mouw van mijn jas is versleten dus dat moet ik vervangen. Wordt denk ik ook een vloek-klusje idd _O-
pi_212340414
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 21:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nee, ik ken het niet, maar het klinkt ontzettend goed en belangrijk :Y Ik vond destijds dat er nog wel het één en ander aan te merken was op het communicatie-onderwijs. Destijds. Ik hoop dat dat verbeterd is.
Ik denk dat naast een algemene hoe leg je uit het afstemmen op de pt ook wel zinnig is.
Ik had er laatst een met ---------- dit gaat er komen, maar ik leg je alleen --- uit, want anders wordt het zo ingewikkeld en veel allemaal.
Ja daar moet je bij mij echt niet mee aankomen, als er xxx te vertellen is wil ik graag xxxxxxxx weten. Context, oorzaken, uitleg van de hele shizzle. Niet omdat ik bij 2627818 verhalen over dramatische bijwerkingen dan kan gaan zitten vrezen voor ze allemaal, maar om een compleet beeld te hebben.

Doe ik vervolgens toch geen drol mee want ik zie wel hoe het loopt, maar dan weet ik wel meteen hoe de normaal loopt en wat aandacht vraagt en kan ik vooral ook fatsoenlijk vooruit mijn leven plannen.

Opknippen voor de arme patiënt want dan is het minder kieseenzwaarwoord :r
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212340422
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 22:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb over 2 weken weer een afspraak in het ziekenhuis. Dan gaat gekeken worden of er nog een onderzoek komt (ben even kwijt wat voor onderzoek, maar in het verlengde van de echo’s) en hoe nu verder, naar arts of verpleegkundige en indien nodig naar arts. Mijn voorkeur heeft verpleegkundige.
Merk ook dat mijn armen “opblazen” (geen idee of dat het goede woord is), worden steeds zwaarder en dikker (zag het ook in de spiegel en toevallig ook op een oude foto, toen gphad ik vast ook de diagnose gekregen wanneer ik naar een arts was gegaan ;)
Maar ik ben zo blij dat ik m’n eigen kleding maak, dus kan m’n mouwen breder maken dan confectie en maak gezellige tunieken die de hobbels en bobbels verbergen
Ah, benieuwd hoe dat gaat en of ze iets voor je kunnen doen ook! En zo knap en inderdaad echt heel fijn dat je je kleding zelf kunt maken, en zo helemaal kan aanpassen op jouw lijf!

quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 22:23 schreef Tele6 het volgende:
@:Isabeau hier in het kinderziekenhuis hebben ze een hele nieuwe manier opgezet voor bloedafname om te voorkomen dat kinderen (vooral bij langdurige ziekte) steeds panischer en panischer worden. Zit ook allerlei psychologie achter. Ben benieuwd of ze het ook uit gaan bouwen naar volwassenen, want denk dat eigenlijk niemand gelukkig wordt van de "dit gaat even pijn doen BAM naald erin".
Een oud teamgenootje van me werkt als pedagogisch medewerker in het Prinses Maxima Centrum voor kinderoncologie hier, en die doen daar inderdaad ook heel actief allerlei dingen in. Lijkt me inderdaad voor volwassenen ook zeker relevant.

Wat fijn dat iedereen zo enthousiast was en goed meedeed bij de training! En dat je je er beter door voelt ^O^ . Oh inmiddels stond je post er, logische aanleiding voor huilbui :*
pi_212340424
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nee, ze vroegen simpelweg bij de dagstart "En hoe was de uitvaart?"
Dus ik in tranen met het hele team eromheen. Lekkere dagstart :')
Oh ja, de uitvaart natuurlijk. Dat kan een heel goede reden tot huilbui zijn ;(
Spoilers!
pi_212340431
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 22:23 schreef Tele6 het volgende:
@:Isabeau hier in het kinderziekenhuis hebben ze een hele nieuwe manier opgezet voor bloedafname om te voorkomen dat kinderen (vooral bij langdurige ziekte) steeds panischer en panischer worden. Zit ook allerlei psychologie achter. Ben benieuwd of ze het ook uit gaan bouwen naar volwassenen, want denk dat eigenlijk niemand gelukkig wordt van de "dit gaat even pijn doen BAM naald erin".
Hoe zou je het anders willen doen? Ik vind dat eigenlijk wel lekker efficiënt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212340481
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Volgens de Comfort Talk mensen zeg je dan: 'ik ga nu beginnen'
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_212340510
Ik heb liever dat ze niet zeggen dat het pijn gaat doen en dan komt ie, 3, 2.. en dan bij 2 er al in jassen :+
Ook hier denk ik stukje afstemming op patiënt belangrijk. Net als bij de uitleg inderdaad. Het kan al zo makkelijk - goh Vanyel, ----- gaat gebeuren. Ik kan je nu alleen --- vertellen en het simpel houden, of ik kan je gewoon alles uitleggen, wat vind je zelf prettig?
pi_212340513
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
De manier die ze met die kinderen doen, is dat ze zeggen dat ze bloed af gaan nemen, dat ze je vragen om te doen wat daarvoor nodig is bv hoe je moet gaan zitten en hoe je je arm moet gaan houden, en dat ze dan gewoon bloed af gaan nemen en je een beetje aan de praat houden. Zonder iets te zeggen over pijn/spannend/enz. Maar wél wordt gezegd wat ze gaan doen en wat ze van jou nodig hebben dat je doet.
Het is misschien subtiel. Ze hebben in een single-blinded study laten zien dat het werkt: https://link.springer.com/article/10.1007/s00431-023-05036-7 (mooi inhakend op de eerdere discussie vandaag haha)
pi_212340546
Ik hoor wel graag wat wat gebeurt. Uit interesse en dan weet ik wanneer ik wanneer een operatie/uitstrijkje/wortelkanaalbehandeling bijna klaar is.

In het geval van Vanyel zou ik ook van de hoed en de rand willen weten.
Spoilers!
pi_212340588
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik hoor wel graag wat wat gebeurt. Uit interesse en dan weet ik wanneer ik wanneer een operatie/uitstrijkje/wortelkanaalbehandeling bijna klaar is.

In het geval van Vanyel zou ik ook van de hoed en de rand willen weten.
Ik vind het ook altijd wel interessant wat ze gaan doen. Heb bij plaatsing spiraaltje destijds ook gevraagd of ze kon vertellen wat ze deed en waarom. En toen douwde ze de eendenbek er alsnog zonder toelichting in maar ja :')
pi_212340597
Toen ik klein was, kreeg ik een of andere vaccinatie. Het is een van mijn vroegste herinneringen. We stonden in de rij in het Groene Kruisgebouw. Allemaal bange en jengelende kinderen in die rij. Ik niet, dat viel me op. Niemand had me nog bang gemaakt. Ik was echt een uitzondering.

Dat niet bang maken, lijkt me bij kinderen best belangrijk. En essentieel bij zieke kinderen.
Spoilers!
pi_212340787
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Toen ik klein was, kreeg ik een of andere vaccinatie. Het is een van mijn vroegste herinneringen. We stonden in de rij in het Groene Kruisgebouw. Allemaal bange en jengelende kinderen in die rij. Ik niet, dat viel me op. Niemand had me nog bang gemaakt. Ik was echt een uitzondering.

Dat niet bang maken, lijkt me bij kinderen best belangrijk. En essentieel bij zieke kinderen.
Zoiets herinner ik me van de bovenbouw van de basisschool. Huilen en bibberen (vriendinnetje had echt haar moeder bij zich). Ging volgens mij om zo’n tbc krasje dus totaal geen pijn
pi_212340956
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik vind het ook altijd wel interessant wat ze gaan doen. Heb bij plaatsing spiraaltje destijds ook gevraagd of ze kon vertellen wat ze deed en waarom. En toen douwde ze de eendenbek er alsnog zonder toelichting in maar ja :')
Omg, wat slecht zeg, na jouw vraag :X :N
pi_212340992
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik denk dat naast een algemene hoe leg je uit het afstemmen op de pt ook wel zinnig is.
Ik had er laatst een met ---------- dit gaat er komen, maar ik leg je alleen --- uit, want anders wordt het zo ingewikkeld en veel allemaal.
Ja daar moet je bij mij echt niet mee aankomen, als er xxx te vertellen is wil ik graag xxxxxxxx weten. Context, oorzaken, uitleg van de hele shizzle. Niet omdat ik bij 2627818 verhalen over dramatische bijwerkingen dan kan gaan zitten vrezen voor ze allemaal, maar om een compleet beeld te hebben.

Doe ik vervolgens toch geen drol mee want ik zie wel hoe het loopt, maar dan weet ik wel meteen hoe de normaal loopt en wat aandacht vraagt en kan ik vooral ook fatsoenlijk vooruit mijn leven plannen.

Opknippen voor de arme patiënt want dan is het minder kieseenzwaarwoord :r
Ik vind de ervaring die jij beschrijft ook wel wat... betuttelend ofzo? Beter idd vragen wat iemand zelf wil.

Wel interessant om hier te lezen dat er dus blijkbaar wel nagedacht is over wat vertel je wel/niet aan een patiënt. Alleen zou dat wel geupdated mogen worden naar deze tijd imho. Ik wil zelf altijd graag zo informed mogelijk zijn zodat ik ook zo goed mogelijke beslissingen kan maken voor mezelf, en weet wat er komt.
pi_212340996
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 19:28 schreef vlindertje89 het volgende:
En als we het dan hebben over het luisterend oor etc: ik had vandaag een heel fijne afspraak bij mijn psycholoog, waarin we uitgebreid hebben besproken hoe het bij de huisarts was gegaan. Ik voelde me zo ontzettend gezien en gehoord en begrepen O+ en gevalideerd in mijn gevoel, waarbij ik ook echt wel begrip heb voor de invalshoek van de ha, maar waarbij de psych ook heel goed begreep waarom ik het gevoel heb dat het nu compleet op psychisch werd geschoven nog voordat daadwerkelijk lichamelijk onderzoek is gedaan, en dat dat niet oké is. En dat ik wel angst héb, maar ook méér ben dan mijn angst. Ik heb ook een rationele kant, ben zelf kritisch en reflectief en check dat ook bij anderen. En dat dat dan zó niet gezien wordt, en juist als het veel beter gaat en de angst veel meer onder controle is je dán in je gezicht gegooid krijgt dat het allemaal angst is en niks aan de hand, dat extra pijnlijk is. En ze vond het heel fijn om te zien dat ik voor mezelf op durf te komen, voor mijn mening en gevoel kan gaan staan, een beetje boos ben, ipv terugtrekken, denken dat het wel aan mij zal liggen en dat ik me vooral verdrietig of onrustig voel.

Had ik al gezegd hoe ongelooflijk blij ik ben met deze psycholoog die me zó gezien en gehoord kan laten voelen, maar tegelijkertijd ook kritisch is en me aan het denken zet. En die me echt al heel erg heeft geholpen om mijn zelfwaardering/vertrouwen groter te maken, want ik schrok er zelf eigenlijk ook wel van hoe ontzettend laag dat eigenlijk was en vooral ook hoe ontzettend diep en lang die gedachten en overtuigingen er al zaten. Echt best wel heel verdrietig eigenlijk ook.

Ik heb er voor het eerst sinds 2009 écht vertrouwen in dat ik echt helemaal van mijn angsten af kan komen, en ik mijn 'oude' spontane, open, sociale zelf kan terugvinden diep daarbinnen :'( O+
Wow vlindertje, wat enorm fijn! O+
pi_212341005
Vanavond een paar uur geslapen. Mijn hoofdpijn is weg, mijn slaap nu ook :+

Wel snel internet *)

[ Bericht 0% gewijzigd door _flore op 08-02-2024 00:56:29 ]
pi_212341245
Goedemorgen!

Het is weer echt fris buiten :Y. Het vriest.
Ik klim zo opt de fiets voor een uurtje natuur (en dan een dag kantoor).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212341533
:O
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_212342331
Zeg dat wel :O

Weer slecht geslapen ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')