Nou, het is in ieder geval fijn dat mevrouws voorkomen prettige jeugdherinneringen bij je oproept.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:03 schreef pyl het volgende:
Zij doet me denken aan mijn eertijdse gymlerares (fijne uren waren dat), maar het zal wel een hoogleraar in een minuscuul takje geneeskunde zijn. Of zoiets.
De kans dat het zoiets is, i.p.v. een hoogleraar in een miniscuul takje geneeskunde, lijkt me groot.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:03 schreef pyl het volgende:
Zij doet me denken aan mijn eertijdse gymlerares (fijne uren waren dat), maar het zal wel een hoogleraar in een minuscuul takje geneeskunde zijn. Of zoiets.
Nee, op geen enkele wijze.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 11:03 schreef pyl het volgende:
In de hoop niet al te semi-intellectueel te klinken: is zij op enigerlei wijze betrokken bij het Amerikaanse presidentsverkiezingenpandemonium?
Hier word je niet wijzer van.quote:
Okee, dan help ik je een beetje op weg. Ze is componiste.quote:
Ja, zonde! Véél te snel weggegeven … De schuld van Tong!quote:Op dinsdag 6 februari 2024 15:39 schreef pyl het volgende:
Veel te snel inderdaad. En dan wordt er nog voorgezegd ook. Die gymlerares is natuurlijk Caroline Shaw.
quote:Caroline Adelaide Shaw is a New York-based musician—vocalist, violinist, composer, and producer—who performs in solo and collaborative projects. She is the youngest recipient of the Pulitzer Prize for Music, for Partita for 8 Voices, written for the Grammy-winning Roomful of Teeth, of which she is a member. Recent commissions include new works for the Dover Quartet, the Calidore Quartet, the Aizuri Quartet, FLUX Quartet, Brooklyn Rider, Anne Sofie von Otter, The Crossing, Roomful of Teeth, yMusic, ACME, ICE, A Far Cry, Philharmonia Baroque, the Baltimore Symphony, and Carnegie Hall’s Ensemble Connect. In the 2017–18 season, Caroline’s new works will be premiered by Renée Fleming with Inon Barnatan, Dawn Upshaw with Sō Percussion and Gil Kalish, the Orchestra of St. Luke’s with John Lithgow, the Britten Sinfonietta, TENET with the Metropolis Ensemble, the Mendelssohn Club of Philadelphia, the Netherlands Chamber Choir, and Luciana Souza with A Far Cry. Future seasons will include a new piano concerto for Jonathan Biss with the St. Paul Chamber Orchestra and a new work for the LA Phil. Caroline’s scoring of visual work includes the soundtrack for the feature film To Keep the Light as well as collaborations with Kanye West. She studied at Yale, Rice, and Princeton, and she has held residencies at Dumbarton Oaks, the Banff Centre, Music on Main, and the Vail Dance Festival. Caroline loves the color yellow, otters, Beethoven opus 74, Mozart opera, Kinhaven, the smell of rosemary, and the sound of a janky mandolin.
Nu in begrijpend Nederlands.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 18:54 schreef OllieA het volgende:
In dit topic wordt de zinloosheid van het bestaan gevierd - en daardoor opgeheven - door het raden van een identiteit aan de hand van semi-intellectualistische hints gegeven door de plaatjesmaker.
Hoe cryptischer de hints, en hoe langer het raden duurt, des te beter. Traagheid wordt gezien als een positieve factor in dit proces.
In vervlogen tijden bestond dan nog het 'plaatje tussendoor' wanneer de plaatjesmaker langdurig afwezig was door overlijden of ander lichamelijk ongemak.
Archaïsch taalgebruik en pedanterieën worden door sommigen oogluikend toegejuicht.
Het is inderdaad een tekening. Maar zeker niet van David Suchet, die overigens niet zo zou worden afgebeeld want: ijverig katholiek.quote:Op donderdag 8 februari 2024 21:57 schreef Tokay het volgende:
Het lijkt mij dat we hier naar een tekening kijken van de Engelse acteur David Suchet, die de fictieve Belgische speurneus Hercule Poirot vertolkt, toch @:OllieA?
Anders allesquote:Op maandag 19 februari 2024 13:01 schreef Z het volgende:
Ik vind die sjaal anders alles behalve prozaïsch.
Het obscure plaatje is inderdaad een karikatuur van Thomas Hardy, romantisch schrijver en dichter, 1840-1928. Zijn laatste, nogal omstreden boek was Jude the Obscure.quote:Op donderdag 22 februari 2024 08:42 schreef pyl het volgende:
Bij toeval stuitte ik op Thomas Hardy ...
Ja maar dan had ik toch wel een plaatje verwacht van een lezende mejongjuffer.quote:Op donderdag 29 februari 2024 21:53 schreef pyl het volgende:
Een dwaalspoor zou daarentegen typisch voor Gellius zijn.
Hmmhmm ... ja, daar zit iets in. Ze ligt er een beetje bij alsof ze haar boek zojuist heeft weggelegd en nog even mijmert over de inhoud. Dan klopt het weer wel.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:56 schreef Z het volgende:
[..]
Ja maar dan had ik toch wel een plaatje verwacht van een lezende mejongjuffer.
Ah, Clara Luciana. Die zingt fijne popliedjes. Vind ik dan, hè.quote:Op woensdag 6 maart 2024 09:02 schreef Gellius het volgende:
Mevrouw is geboortig van een ander land. Continent zelfs!
Dit zegt alles. Dit topic in een notedop. Dit gaat elitair te boven. Na een maand en 40 hints ontdekken dat iemand fijne popliedjes zingt.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:28 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ah, Clara Luciana. Die zingt fijne popliedjes. Vind ik dan, hè.
Ja, eh, ik dacht dus ‘lang donker haar + zangeres + Gellius’ liefde voor Frankrijk’ = wellicht Clara Luciana.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:44 schreef Z het volgende:
Ik vind haar ook niet echt op Clara Luciana lijken. Bovendien kan ik de muziek van Clara niet in lijn brengen met (mijn idee van) de muzieksmaak van Gellius. Maar Amstelveen en kinderen kunnen natuurlijk dingen met je doen.
... het continent?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:27 schreef Gellius het volgende:
Het is in ieder geval allemaal fout. Zelfs ...
Niks mis met elitair. Ben ik ook op diverse terreinen. Dit gaat zelfs mijn armoedige pet te boven.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:39 schreef Scrutinizer het volgende:
Maar ik mag toch hopen dat tong80 er wel gelijk in had dat dit topic 'elitair te boven gaat'. Anders kom ik hier niet meer, hoor.
Deze opmerking opent wel een blik wormen!quote:Op zondag 10 maart 2024 20:16 schreef Gellius het volgende:
Ik vrees toch dat je je weer iets te veel door je eigen voorkeuren laat leiden, Ollie.
Moet haast wel IJsland zijn dan.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:11 schreef Gellius het volgende:
Laten we het er op houden dat de mejongmejuffer wel mejeuropees is, maar niet helemaal van of aan de vaste wal.
Ik borduurde voort op de draad.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:50 schreef Z het volgende:
Ik was even m'n fiets parkeren. Dit lijkt me een Hollandse dame. Iets met muziek et cetera.
Nee, ze heeft wel een gruwelijke hekel aan een bekende Limburger.quote:Op woensdag 3 april 2024 12:42 schreef Tokay het volgende:
Lang blond haar en een spleet: de zangeres van Pussycat.
Te veel maren in je laatste berichten. Maar ditmaal ben je warm. De strijkstok zit in een andere koffer van de joffer.quote:Op woensdag 3 april 2024 22:03 schreef Gellius het volgende:
Net de was opgehangen hebbende, die topic overlezende en de draad Tongius volgende - bespeelt mejoffer een klassiek instrument? Ik denk zomaar aan een tsjello.
Zeker. Woont hier om de hoek.quote:Op donderdag 4 april 2024 18:47 schreef Scrutinizer het volgende:
Ach ja, Emmy Verhey. Bij diens spleet viel die van mevrouw Willé volledig in het niet.
Dat klopt, zij het dat die ruil pas recentelijk heeft plaatsgehad.quote:Op donderdag 4 april 2024 21:23 schreef Gellius het volgende:
Ik zie een man die inmiddels het tijdelijke voor het eeuwige verruild heeft.
Die Italiaanse pianist ?quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:26 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat klopt, zij het dat die ruil pas recentelijk heeft plaatsgehad.
Nah ...quote:
quote:Op zaterdag 6 april 2024 17:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Toch nog niet helemaal helemaal niet scherp.
Nee, het draaide vooral om uiterlijkheden bij meneer.quote:Op zondag 7 april 2024 17:32 schreef Gellius het volgende:
Geen enkele natuurwetenschappelijke aanvechting dus, bij deze italiaan.
Ik denk dat de futuristische inslag van meneer een carrière in de, toch wel kortcyclische, modewereld in de weg stond.quote:Op maandag 8 april 2024 20:57 schreef Gellius het volgende:
Als hij een beetje zijn best had gedaan, had hij dat best gekund, Dat is wat ik een beetje proef hier hè? Zo'n designer die zich te goed, of te Italiaans voelt voor wat zomaar mode.
Toen hij als freelancer ging werken heeft hij zich ook wel eens aan zoiets als het ontwerpen van een nachtclubinterieur gewaagd en zelfs iets met architectuur gedaan, maar dat was niet waar meneer zijn faam aan ontleende.quote:
Is het juiste antwoord.quote:
Vertel mij wat. Loopt weer lekker hier.quote:Op woensdag 17 april 2024 18:33 schreef Gellius het volgende:
Geen Italiaan overigens ditmaal, al zou zijn naam anders doen vermoeden.
Hallo......quote:Op woensdag 17 april 2024 18:33 schreef Gellius het volgende:
Angelo Badelamenti ?quote:Op woensdag 17 april 2024 18:33 schreef Gellius het volgende:
Visconti ? Niet de regisseur.quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:20 schreef Gellius het volgende:
Nou nee, die is kennelijk juist wèl bekend om zijn soundtracks voor films (lees ik).
Hij lag al langer op m'n lippen.quote:Op vrijdag 26 april 2024 13:15 schreef Gellius het volgende:
TONGIUS!!! JE HEBT HET GOED MAN!! JE BENT DE DUMMIES OFFICIEEL ONTGROEID!
Dat heb je al snel correct.quote:Op vrijdag 26 april 2024 13:48 schreef Tokay het volgende:
Bravo Tong, dat je Visconti raadde - de man achter al die mooie albums van Bowie.
Volgens mij heb jij nu een plaatje gepost van die Nederlandse drummer, Tony Perroni.
Dat vraag ik me inderdaad al een tijdje af.quote:
quote:Op vrijdag 26 april 2024 20:50 schreef Gellius het volgende:
Toch maar weer terug naar de Dummies. Het was een mooi moment, kerel.
Hoi Scrut, nee joh.quote:Op woensdag 1 mei 2024 22:35 schreef Scrutinizer het volgende:
Engelse bankrover die nu ergens in Thailand een bar runt?
Dus de eerste hint is dat ie dood is ?quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:04 schreef Tokay het volgende:
[..]
Hoi Scrut, nee joh.
Geen Engelsman, geen (ex-)crimineel, en hij werkt ook niet in een bar in Thailand.
Sterker nog, meneer kan niet meer werken want dood.
Ik had ook géén hint kunnen geven, Tong.quote:
Ik postte dat ik baalde van 30 keer Blöff in de TOP-2000. Het antwoord: 'Dan luister je toch niet." Succes met je volgende hint. Heeft ie blauwe ogen ?quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:47 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ik had ook géén hint kunnen geven, Tong.
quote:In dit topic wordt de zinloosheid van het bestaan gevierd - en daardoor opgeheven - door het raden van een identiteit aan de hand van semi-intellectualistische hints gegeven door de plaatjesmaker.
Hoe cryptischer de hints, en hoe langer het raden duurt, des te beter. Traagheid wordt gezien als een positieve factor in dit proces.
In vervlogen tijden bestond dan nog het 'plaatje tussendoor' wanneer de plaatjesmaker langdurig afwezig was door overlijden of ander lichamelijk ongemak.
Archaïsch taalgebruik en pedanterieën worden door sommigen oogluikend toegejuicht.
Daar kan je best wel gelijk in hebben pyl! Ik beschik niet over alle kennis van het grote dierenrijk, vandaar dat ik inzette op ‘pinguïn’, want daarmee zat ik in ieder geval goed.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:01 schreef pyl het volgende:
Ik heb de ornithologie wat verwaarloosd de laatste tijd, zeker die betreffende het zuidelijk halfrond, maar ik vermoed dat we hier van doen hebben met een keizerpinguïn.
Wellicht is er een relatie met jouw plaatje, Tokay.
Juist. En had-i blauwe ogen?quote:Is het een dode dierentuindirecteur?
Huh, @OllieA? We wilden toch juist af van de obscure adresjes? @Z, kan dat een agendapunt worden op de komende ALV? En wat de geheime handdrukken betreft, worden we daar nu niet een beetje te oud voor @Gellius? Da’s leuk voor 12-jarigen, maar kom op, we zijn veertigers!quote:Op zaterdag 4 mei 2024 18:51 schreef OllieA het volgende:
De nieuwjaarsborrel is zoals gebruikelijk weer ergens in juli op een obscuur adres? Dat ik het even in de routeplanner kan plannen.
Dat weet ik niet. Ik behartigde slechts de belangen van @Tong80.quote:Op maandag 6 mei 2024 08:52 schreef Tokay het volgende:
Of-i blauwe kijkers had @:pyl, geen idee. Is dat belangrijk dan?
Het is Tong en tong80. Nog bedankt.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:58 schreef pyl het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik behartigde slechts de belangen van @:tong80.
Doe er dan wat meequote:Op maandag 6 mei 2024 13:58 schreef pyl het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik behartigde slechts de belangen van @:tong80.
Pinguïns zijn toch niet zo moeilijk? Geef ze een vis, een ijsschots, een klif om van af te springen en ze zijn al snel tevreden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:43 schreef Z het volgende:
Wierp meneer zich op als beschermheer van één of andere moeilijke diersoort?
Han Bennink ?quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:18 schreef Z het volgende:
Nou je hebt bijvoorbeeld de Geeloogpinguïn. Die wil alleen maar resideren in een bepaald hoekje van Nieuw Zeeland. Ik vind dat best moeilijk en maar weinig flexibel. Waarom zou Tokay hinten dat meneer in kwestie nogal luidruchtig was?
quote:
Pingu!quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:18 schreef Tokay het volgende:
Dat kan David Byrne wel zeggen @:Gellius, maar pinguïns zijn - vaak onbedoeld - erg humoristisch, vind ik.
quote:Carlo Bonomi (Milaan, 12 maart 1937 – aldaar, 6 augustus 2022) was een Italiaanse clown en stemacteur.
Bonomi leverde de stem voor de hoofdfiguren in de animatieseries Pingu en La Linea. Hij gebruikte hiervoor een fantasietaal, Pinguish genoemd, die hij zonder script insprak.
In 1985 nam hij de omroepberichten voor het Station Milano Centrale op, die tot 2008 in gebruik bleven.
In m'n portemonneetjequote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:53 schreef Gellius het volgende:
Had je deze foto lang in je binnenzak bewaard, Scrut?
Nee, mijnheer was employee van een scheepswerf.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:04 schreef Gellius het volgende:
Ik zet om te beginnen maar es in op een meesteroplichter, of een dubbelspion.
Nee, hij voerde slechts uit.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:38 schreef Gellius het volgende:
Het één sluit het ander niet uit, natuurlijk. Maar goed - hij ingenieerde?
Jeltsin ?quote:
Nee, zover heeft meneer het nooit kunnen schoppen. Zijn carrière en leven waren slechts kortstondig.quote:
Paul van Ostaijen ?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:06 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nee, zover heeft meneer het nooit kunnen schoppen. Zijn carrière en leven waren slechts kortstondig.
Nee, deze meneer was bij leven een onbekende. Ook na zijn dood is er wel wat onduidelijkheid over zijn 'claim to fame'.quote:
Is er iets naar hem vernoemd ?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:15 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nee, deze meneer was bij leven een onbekende. Ook na zijn dood is er wel wat onduidelijkheid over zijn 'claim to fame'.
Er is zeker het één en ander controversieel aan mijnheers beslommeringen voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog. Hij deed vooral iets niet. Daar is hij bekend door geworden.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 18:04 schreef pyl het volgende:
Mijnheer verrichtte, al dan niet, een heldendaad tijdens de Tweede Wereldoorlog? Held of verrader, zo'n controverse?
Exactemento.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:25 schreef Z het volgende:
Bracht hij een bepaalde groet niet uit waar de rest dat wel deed?
Birkin ? Charlotte.quote:
Dat vermoeden had ik al.quote:
Zelfde gebit iig.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:00 schreef Tokay het volgende:
Ik denk dat dit de dochter is van Vanessa Paradis & Johnny Depp.
HA, zeker, van onder andere The Fat Duck. Geen idee hoe moeilijk / makkelijk de plaatjes moeten.quote:
Dat weet je nooit maar vaak zijn het hier wel enigszins obscure personen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 13:31 schreef pipster het volgende:
[..]
HA, zeker, van onder andere The Fat Duck. Geen idee hoe moeilijk / makkelijk de plaatjes moeten.
Maar dan wel een met Rijnlandse inborst. Heb jij weer!quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:59 schreef Gellius het volgende:
En een angelsaks, dat lijkt me aan alle kanten evident.
Nee meneer poetste niet weg maar legde juist bloot.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:17 schreef OllieA het volgende:
Mij lijkt het een diplomaat die ethische minpuntjes in het buitenlandbeleid aan het wegpoetsen is.
Erg slecht voor je huid.
Een schrijver uit het Nederlandse Rijnland, of het Duitse?quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:05 schreef Z het volgende:
Maar dan wel een met Rijnlandse inborst. Heb jij weer!
Het eerste woord is raak, min of meer. De rest kan de prullenbak in.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:18 schreef OllieA het volgende:
Coach voor projectbegeleiders in het kader van het stimuleren van niet uit de kast gekomen cliniclowns?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |