quote:
Op zondag 4 februari 2024 22:09 schreef Kodiak100 het volgende:Laat ik voorop stellen, dat het natuurlijk te gek woorden is.
Ik denk hoe alleen meer aandacht je er aan geeft, hoe meer brandstof het krijgt.Hoe spijtig ook haatberichten, zijn helaas de standaard geworden bij een RLS.
Snap dat niet, en ga dat ook nooit begrijpen
Hmm dat weet ik niet, hoor ik mensen vaker zeggen, maar geloof ik niet zo. Als dit soort mensen geen tegenspraak krijgen, en dus vooral alleen maar hun eigen en andermans haat zien gaan ze denken dat dat de algemene consensus is. En wordt het langzaam gewoon steeds erger, omdat ze er constant mee weg komen. Omdat de mensen die het er niet mee eens zijn, zich dus maar vaak stil houden en de bullies daardoor geen idee hebben van de grote groep die hier ook juist van walgt.
Het benoemen en bespreekbaar maken, zorgt er juist denk ik voor dat de mensen die het eens zijn zich ook eens laten horen ipv stilhouden. En zo worden de bullies eindelijk eens geconfronteerd. Dat helpt dan wel om een deel op z’n plek te zetten denk ik. Al blijft een deel te dom, te zuur en negatief en zal het dus maar deels effect hebben. Compleet weghalen zal dus helaas nooit lukken, maar het helpt wel wat denk ik.