abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 4 februari 2024 @ 14:35:45 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_212293549
MET VIDEODe synagoge in de Herenstraat is Middelburg is beklad met hakenkruizen. De Joodse gemeenschap in Zeeland en Stichting Synagoge Zeeland zeggen ‘onthutst’ te zijn over ‘deze daad van antisemitisme'.

De politie onderzoekt de zaak en heeft gesproken met een getuige die rond 20.15 uur mensen heeft gezien in de buurt van het gebedshuis. Maar het is niet duidelijk of die ook verantwoordelijk zijn voor de vernieling. De politie heeft foto’s genomen en zegt dat er sprake is van twee hakenkruizen. Zondag volgt buurtonderzoek en kijkt de politie of er misschien bruikbare camerabeelden zijn. Van een contactpersoon bij de synagoge is een eerste verklaring opgenomen, formele aangifte volgt later nog, aldus een woordvoerder.

Leden van de Joodse gemeente Zeeland ontdekten zaterdagavond rond 21.45 uur dat aan de voorzijde van de synagoge hakenkruizen zijn gezet. De actie maakt veel los bij de betrokkenen. ,,Het roept bij velen weer gevoelens van onveiligheid en angst op”, aldus de Joodse gemeenschap in Zeeland en Stichting Synagoge Zeeland. Er is aangifte gedaan bij de politie in Middelburg.

De bekladding zorgt voor verontwaardigde reacties. ‘Walgelijk!’, schrijft het Zeeuwse Tweede Kamerlid Jacqueline van den Hil kortweg op het platform X (voorheen Twitter). ‘Wat een schande’, aldus Albert Vader, wethouder in buurgemeente Vlissingen. ‘Dat eindeloze antisemitisme, je zou denken dat men leert van de geschiedenis. Niets is minder waar’.

https://www.ad.nl/binnenl(...)kenkruizen~ab309d46/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 4 februari 2024 @ 14:46:46 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212293806
Ziek.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 4 februari 2024 @ 14:48:41 #3
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212293840
Dat is toch wat we hier willen

Oh nee even toneelstukje opvoeren nu dit vinden we allemaal vreselijk :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212294165
Lol
-XOXO-
pi_212294356
Tja, als men al maandenlang allerlei rare demonstraties accepteert, waar er geregeld genocidale leuzen worden gescandeerd jegens het enige Joodse land ter wereld, er Joodse festiviteiten of herdenkingen worden afgelast vanwege vermeende 'risico's' mbt de veiligheid, dan geef je natuurlijk de indruk dat het allemaal wel kan en mag.

En uit welke hoek het ook komt, mensen gaan dan de grenzen opzoeken en dat zien we dan terug met dit soort schrikbarende acties. Hopelijk weet men de daders te achterhalen en worden deze keihard gestraft.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212294422
quote:
"In principe is het een vernieling, maar wel een met een naar tintje", laat een politiewoordvoerder weten.
Dit stond bij de NOS. Vond ik wel een aardig voorbeeld van een understatement.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  zondag 4 februari 2024 @ 15:18:32 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212294437
Wat een slecht gezet hakenkruis. Rechte lijnen lijken me best makkelijk met een spuitbus, die lijkt eerder hindoe
Laffe huichelaar
  zondag 4 februari 2024 @ 15:19:25 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212294465
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:18 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Dit stond bij de NOS. Vond ik wel een aardig voorbeeld van een understatement.
Kan je ook wel op de daders toepassen. In principe zijn het klootzakken, maar wel een met een tintje
Laffe huichelaar
  Trouwste user 2022 zondag 4 februari 2024 @ 15:19:44 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_212294470
Ik zie S5.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_212294527
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 14:35 schreef tong80 het volgende:
‘Wat een schande’, aldus Albert Vader, wethouder in buurgemeente Vlissingen. ‘Dat eindeloze antisemitisme, je zou denken dat men leert van de geschiedenis.
Albert Vader heeft niet zo goed opgelet bij geschiedenis, anders had hij geweten dat het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van de geschiedenis.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212294532
In Duitsland zijn ze inmiddels al wat verder door het toenemende antisemitisme te linken aan de immigratie.
  zondag 4 februari 2024 @ 15:27:52 #12
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212294590
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:23 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Albert Vader heeft niet zo goed opgelet bij geschiedenis, anders had hij geweten dat het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van de geschiedenis.
Gelukkig hebben we nog goede onderwijsinstellingen die op gedegen wijze de mensen informeren over de holocaust.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212294639
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:27 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we nog goede onderwijsinstellingen die op gedegen wijze de mensen informeren over de holocaust.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, dat kan niet meer vanwege de 'spanningen' die het onderwerp geeft in sommige klassen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212294640
quote:
9s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:18 schreef timmmmm het volgende:
Wat een slecht gezet hakenkruis. Rechte lijnen lijken me best makkelijk met een spuitbus, die lijkt eerder hindoe
Misschien werd dat ook bedoeld. Dat staat voor liefde.
Plaats hier uw advertentie
pi_212294766
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:27 schreef thedeedster het volgende:

[..]
SPOILER
O? Vertel?
  zondag 4 februari 2024 @ 15:39:43 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212294787
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:38 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
O? Vertel?
Serieus? Misschien beter het nieuws volgen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212294827
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:39 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Serieus? Misschien beter het nieuws volgen.
Je bedoelt die uitgestelde collegereeks van de Hogeschool Utrecht? Daar kun je toch niet zo'n conclusie uit trekken?
pi_212294897
Een hakenkruis ook :')
U MAD?
  zondag 4 februari 2024 @ 15:53:49 #19
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212295116
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:41 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Je bedoelt die uitgestelde collegereeks van de Hogeschool Utrecht? Daar kun je toch niet zo'n conclusie uit trekken?
Je zou ervan versteld staan welke conclusies je onderbuik allemaal kan trekken
Laffe huichelaar
pi_212295319
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:41 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Nee, uit jaren en jarenlang verhalen uit de onderwijswereld dat holocaustonderwijs niet lukt wel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 4 februari 2024 @ 16:20:16 #21
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212295791
kwajongenstreek
niet moeilijk over doen, er zijn wel ergere dingen
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zondag 4 februari 2024 @ 16:40:28 #22
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_212296152
We hadden die moslims in de jaren 80 ook nooit binnen moeten halen.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_212296523
Fokking nazi sympathieën.
Ben in mijn leven een paar (als in twee) gasten tegen gekomen die in die scène zaten. Die op ten duur trots vertelde dat ze weleens zoiets gedaan hadden.

Door de ellende nu voelen dit soort idioten zich waarschijnlijk gesterkt om weer dit soort dingen of erger te doen.

Hard de kop indrukken dit! Want zo 'dapper' zijn dit soort gasten niet. Zorg dat ze zich niet gesterkt voelen en geef ze een fikse straf. 1 van die twee mocht even brommen (bar slechte Molotov cocktail gegooid) de ander kreeg een taakstraf.
Beide waren nogsteeds 'trots' op wat ze gedaan hadden, maar durfde het niet meer aan.

Hoe ze er nu in staan weet ik niet, want ik heb mijn afkeur duidelijk laten blijken en ben met een fuck you weggelopen. 1 iemand die ik zijdelings ken gaat nog met de tweede om, die zou 'ok' zijn tegenwoordig. Maar voor mij heeft dat persoon afgedaan en wens ik niet in zijn gezelschap te zijn, heb geen zin om fatsoenlijk te doen tegen een hakenkruis kladder.

Daarin ben ik oldschool. Nazi honden mogen stoeptegels proeven.
pi_212296564
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 16:40 schreef dikkedaniel het volgende:
We hadden die moslims in de jaren 80 ook nooit binnen moeten halen.
Moslims zijn niet zo van de hakenkruizen.
Een x of iets anders naars misschien wel, maar nazi symboliek, nee.

Dit soort ellende komt meestal van roomblanke mannen.
Daarmee zeg ik niet dat er onder moslims geen Jodenhaat is. Enkel dat hoe dat zich uit verschilt.
pi_212296605
Ik ben dat altijd heel nieuwsgierig of zoiets gedaan wordt door mensen die daadwerkelijk antisemitische denkbeelden er op na houden, of door mensen die voornamelijk er op uit zijn om te shockeren, dat die het als een soort kwajongensstreek zien.
-nee-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')