Gelul. Hij is gepakt en heeft gewoon kansen in Nederland gekregen en die zijn hem ook gegeven. Dat HIJZELF de beslissing heeft gemaakt maakt hem nog altijd een totaal mongoolquote:Op zondag 4 februari 2024 12:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk een heel eerlijk artikel waarin hij niet zeikt dat hij geen kansen heeft gekregen, maar waarin hij zelf de verantwoordelijkheid neemt in de hoop dat andere jongens ervan leren. Hij is ook actief aan de slag gegaan met veranderen, hulp zoeken, doelen stellen, zegt ook dat als hij straf krijgt, hij die verdient.
Dus wat verwijt je die gast nou? Dat andere mensen janken over kansen?
Ja die ontploffingen in Rotterdam hebben niks met drugs te maken.quote:Op zondag 4 februari 2024 12:59 schreef PiyeReloaded het volgende:
Slachtofferloos misdrijf, niks mis mee. Hij kon ook oude vrouwtjes gaan beroven.
Ze zegt dat hij NIET zeikt dat hij geen kansen heeft gekregen..quote:Op zondag 4 februari 2024 17:58 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Gelul. Hij is gepakt en heeft gewoon kansen in Nederland gekregen en die zijn hem ook gegeven. Dat HIJZELF de beslissing heeft gemaakt maakt hem nog altijd een totaal mongool
De jongere generaties moeten hun kunde toch bewijzen aan de oudere examinators anders krijgen ze geen overbetaalde baan.quote:Op zondag 4 februari 2024 18:56 schreef Cruzinats het volgende:
Geitenwollensokken die blijven beweren dat, zelfs nadat de daders nadrukkelijk aangeven dat het niet zo is, (drugs)criminaliteit het gevolg is van armoede en ongelijke kansen.![]()
99% van de drugscriminaliteit is het gevolg van een cultuurtje waar status en geld allesbepalend is. Je kan een weldenkend mens 40k geven en het laatste wat hij er mee zou doen is een dom patserhorloge kopen, deze pareltjes daarentegen..
Oh nee hoor, je hebt helemaal gelijk wat dat betreft. Het is niet zo zwart-wit.quote:Op zondag 4 februari 2024 14:40 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik romantiseer niks, ik bekijk het juist realistisch. Drugs hebben hun voor- en nadelen. Ik ageer slechts tegen de kortzichtige redenering dat het per definitie heel slecht is en iedereen die ermee in aanraking komt dus fout is.
Alcohol is een van de slechtste, meest ongezonde, gevaarlijkste en meest verslavende drugs die er zijn. Staat in de grote 4 met heroïne, crystal meth, en tabak.quote:Op zondag 4 februari 2024 14:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach, het stokpaardje als het over harddrugs gaat. We konden er natuurlijk op wachten. Een of twee glazen goede rode wijn heeft zelfs gezondheidsvoordelen, een paar lijntjes coke niet.
Bron?quote:Op maandag 5 februari 2024 00:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alcohol is een van de slechtste, meest ongezonde, gevaarlijkste en meest verslavende drugs die er zijn. Staat in de grote 4 met heroïne, crystal meth, en tabak.
Drugsgebruik is dan ook hartstikke normaal. Je hebt nensen die dat inzien en mensen die het ontkennen. Alleen moeten mensen die het ontkennen zich in bochten wringen waarin de meest gebruikte drugs opeens geen drugs zijn.quote:Op zondag 4 februari 2024 15:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, dat klopt niet. Je bent herhaaldelijk bezig om drugsgebruik te normaliseren en stelt dat zonder een harddrug zoals coke, hele industrieën van Nederland plat zouden liggen. Dat is gewoon een bespottelijke claim.
Het kan best zo zijn dat binnen bepaalde welgestelde kringen door sommigen drugs wordt gebruikt, daar zou ik ook niet van staan te kijken. Maar is dat een reden om het te normaliseren en legaliseren? Nee.
Binnen zulke welgestelde kringen wil er ook nog wel eens sprake zijn van bijvoorbeeld belastingfraude. Moeten we dat dan ook maar gaan normaliseren omdat een paar topmannen, celebs, rijke families of flitshandelaren dit doen? Lijkt me ook niet.
Simpel gezocht. Sociaal-economische factoren spelen gewoon een steeds grotere rol in onze maatschappij. Een kind uit de Bijlmer wordt simpelweg geen minister of gaat naar een witte prive school waar elke leerling VWO advies krijgt. Daarvoor moet je in Wassenaar zijn.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:08 schreef TigerXtrm het volgende:
Heeft geen fuck te maken met kansen en alles met IQ. Die gasten zijn letterlijk te dom om de gevolgen van hun acties te overzien.
Bijna de helft van de Amsterdamse gemeenteraad is niet blank, waar heb je het over? Iedereen kan in dit land bereiken wat hij of zij wil, er zijn genoeg kansen en mogelijkheden daarvoor. Kom niet met socio economische factoren aanzetten, dat is zo 2018........quote:Op maandag 5 februari 2024 00:54 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Simpel gezocht. Sociaal-economische factoren spelen gewoon een steeds grotere rol in onze maatschappij. Een kind uit de Bijlmer wordt simpelweg geen minister of gaat naar een witte prive school waar elke leerling VWO advies krijgt. Daarvoor moet je in Wassenaar zijn.
Het koningshuis is daar overigens ook een goed voorbeeld voor. En laat het koningshuis nou ook niet vrij zijn van schandalen of fraude (met subsidies). Ook op de Zuidas wordt er gefraudeerd.
In Nederland valt het allemaal wel mee vergeleken met de banlieu's in Franrijk of de ghetto's in de VS.quote:Op zondag 4 februari 2024 13:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Niet zo'n ellende als landen om ons heen? Haha die landen waarschuwen juist dat het hier uit de klauwen loop w.b. georganiseerde criminaliteit.... We gaan advies inwinnen in Italië hoe hier mee om te gaan nota bene.
Doodgeschoten advocaat op klaarlichte dag, rechters die anoniem uitspraken doen, politiemedewerkers die informatie uitlekken naar criminele organisaties, verslaggevers die op klaarlichte dag doodgeschoten worden, uithalers en dan nog de overlast en kleine criminaliteit in de naaste omgeving en laatst nog een explosie waar een halve woonwijk is opgeblazen omdat een geiteneuker niet geslaagd is voor zijn scheikunde examen.quote:Op maandag 5 februari 2024 01:00 schreef Origami94 het volgende:
[..]
In Nederland valt het allemaal wel mee vergeleken met de banlieu's in Franrijk of de ghetto's in de VS.
De georganiseerde misdaad wordt ook wel geromantiseerd zeker door de media. The Godfather, Mocro Maffia, Sleepers (over Klaas Bruinsma). Zelfs Holleeder was een bn'er en met weinig bewijs levenslang veroordeeld.
Mogen Piet en Kees niet naar school dan?quote:Op zondag 4 februari 2024 12:56 schreef Ciclon het volgende:
Die gasten krijgen alle kansen, nog meer dan Kees of Piet uit een dorp als Beesd of Harkema, want die krijgen geen hulp van de gemeente en al die andere instanties.
https://www.jellinek.nl/v(...)is-de-gevaarlijkste/quote:
Ik vind dat wel een mooie samenvatting van het probleem. Aziz is niet aan het stelen omdat hij medicijnen voor z'n moeder moet betalen of dat hij geen geld heeft voor onderdak. Aziz is een dief omdat hij belachelijk domme shit wil kopen om stoer te doen tegen z'n vriendjes en voor de meisjes. En velen met hem.quote:Aan kleding zoals Gucci.
En gewoon de kansen gekregen, gewoon een MBO gedaan zoals zovelen, maar zoals zovelen uit die cultuur liever gaan voor het snelle geld want kraaltjes en spiegeltjes bling bling. Ondertussen de gehele bevolking maar blijven beliegen en bespelen door ze wijs te maken dat dit komt door racisme, terwijl ze al tientallen jaren met de handschoenen worden aangepakt en meer kansen krijgen dan menig ander.quote:Op maandag 5 februari 2024 09:09 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik vind dat wel een mooie samenvatting van het probleem. Aziz is niet aan het stelen omdat hij medicijnen voor z'n moeder moet betalen of dat hij geen geld heeft voor onderdak. Aziz is een dief omdat hij belachelijk domme shit wil kopen om stoer te doen tegen z'n vriendjes en voor de meisjes. En velen met hem.
quote:Waar gaf je al dat geld dan aan uit?
"Ik weet ook niet meer precies waar al mijn geld aan opgegaan is. Je blijft maar uitgeven. 30 duizend euro was zo op. Aan kleding zoals Gucci. Auto’s huren zoals een Audi en een BMW en de snelheidsboetes betalen, vakanties. Als ik een Red Bull kocht, gaf ik vijf euro in plaats van drie. Als er drugs in het spel zit, kan ik niet meer helder nadenken."
Schuld van het drugsverbod, niet van drugs. Er is niks inherent aan drugs dat maakt dat geweldadig tuig het handelt. Doordat het in het illegale circuit geduwd is, is niet ondernemerschap, maar geweldsbereidheid doorslaggevend in je succes in de drugssector. Dat komt door de politiek en bange burgers die drugs stom vinden en dus willen dat onze wetgevende, uitvoerende en rechtsprekende drugsgebruikers ze ertegen beschermen. Neem verantwoordelijkheid voor je eigen fouten aub.quote:Op zondag 4 februari 2024 17:59 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ja die ontploffingen in Rotterdam hebben niks met drugs te maken.
Lekker kankeren op 'die cultuur' maar ondertussen "vergeten" dat deze jongens vooral een dienst leveren voor de blanke advocaten op de Zuidas en de snuifboertjes in Volendam en andere plattelandsstreken.quote:Op maandag 5 februari 2024 10:03 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
En gewoon de kansen gekregen, gewoon een MBO gedaan zoals zovelen, maar zoals zovelen uit die cultuur liever gaan voor het snelle geld want kraaltjes en spiegeltjes bling bling. Ondertussen de gehele bevolking maar blijven beliegen en bespelen door ze wijs te maken dat dit komt door racisme, terwijl ze al tientallen jaren met de handschoenen worden aangepakt en meer kansen krijgen dan menig ander.
quote:Op maandag 5 februari 2024 11:22 schreef PiyeReloaded het volgende:
Respect voor Aziz dat hij daarvoor gekozen heeft, in plaats van liquidaties plegen, of onschuldige mensen overvallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |