abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:25:12 #1
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212268979
quote:
KATWIJK - Een Congolese vrouw met vijf kinderen die vorig jaar een woning keer op keer weigerde en zo op straat kwam te staan, zit inmiddels in een hotel in Haarlem. De vrouw moest begin dit jaar het asielzoekerscentrum in Katwijk verlaten nadat ze, ondanks waarschuwingen van het COA, een aangeboden woning weigerde omdat die volgens haar 'te klein' was. Inmiddels heeft ze spijt.

De vrouw woonde al twaalf jaar in het azc en was net bevallen van een tweeling toen ze vorig jaar september een woning kreeg aangeboden in Haarlem. Die woning telde vier slaapkamers, maar zou niet aan de eisen van de vrouw hebben voldaan.

Ondanks waarschuwingen van het COA bleef de vrouw de woning weigeren. Daarop werd een kort geding tegen de vrouw aangespannen. Tot verbazing van het COA schakelde zij geen advocaat in. Na het verliezen van het kort geding moest de vrouw per half januari het azc verlaten.

Van Katwijk naar Haarlem
Daarop kwam de vrouw op straat te staan. 'Een aantal weken hoorden we niets en hoopten we dat ze bij vrienden of familie was', reageert een woordvoerder van het COA. 'Die bleken er te zijn in België.' Daar is ze echter niet heen gegaan.

'Het laatste wat ik hoorde, is dat ze zich toch weer ergens bij een opvang heeft gemeld. Ze valt officieel ook niet meer onder onze zorg, maar je hoopt toch te horen dat dit goed is gekomen.' Uiteindelijk blijkt de vrouw dus alsnog naar Haarlem te zijn gegaan.

Gemeente betaalt hotelkosten
Afgelopen donderdag werd tijdens een spoedzitting, aangespannen door de advocaat die de vrouw inmiddels wel heeft, besloten dat de gemeente Haarlem voorlopig de hotelkosten voor de vrouw betaalt. Dat bevestigt de advocaat na berichtgeving van het Noordhollands Dagblad.

De kosten worden gedekt tot er een definitieve uitspraak in die zaak ligt. De rechter wilde namelijk niet dat de jonge kinderen van de vrouw de dupe worden van haar keuzes. Daarop gaf de gemeente aan de kosten voor het hotel in ieder geval voorlopig te zullen dekken.

'Hele stomme fout'
'Ik heb het gevoel dat mijn cliënte bij het afwijzen van de woning die haar was toebedeeld, nooit de consequenties van haar weigering volledig heeft begrepen. Ik denk niet dat ze wist dat ze ook echt dakloos zou worden', legt advocaat Joris Sprakel uit.

'Ze begrijpt inmiddels dat het een hele stomme fout is geweest om de woning te weigeren, maar daarmee zijn we niet opeens terug in het verleden en kan de keuze niet opnieuw worden gemaakt.'
Moet gemeente opvang blijven bieden?

De grote vraag voor de rechter is nu of de vrouw onder de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) valt. 'De gemeente zegt van niet en ik van wel. De gemeente heeft namelijk geen andere wettelijke basis om opvang te bieden. Het is wachten wat de rechter daarover zegt.'
Als de rechter besluit dat de vrouw inderdaad onder de Wmo valt, ligt de bal bij de gemeente Haarlem. 'Dan moet ze de opvang in en dan zal er ook uitstroom geregeld moeten worden. Maar dat kan wel één tot drie jaar duren.'

Opnieuw aankloppen bij COA
De uitspraak zal volgens de rechter 'snel' komen, maar wanneer precies is nog niet duidelijk. Los van die uitspraak wil de advocaat van de vrouw in ieder geval opnieuw bij het COA aankloppen om te kijken wat daar de mogelijkheden zijn.

'Ik verwacht dat de gemeente mij ook zal vragen om dat te doen. Dat ga ik doen, maar ik heb er wel een hard hoofd in. Er ligt immers al een uitspraak van de civiele rechter. De gemeente had het nog over mogelijkheden bij stichtingen en andere private clubs waar de vrouw terecht zou kunnen, maar in mijn ervaring bestaat dat niet echt in Nederland. De overheid zorgt voor opvang.'
https://www.omroepwest.nl(...)hotel-en-heeft-spijt
Tja hierheen komen vanuit Centraal Afrika, omdat je zogezegd op de vlucht bent, en dan een toebedeelde woning meerdere keren weigeren omdat het niet goed genoeg voor je is. Maar zelfs dan kan je nog op kosten van de belastingbetaler in een hotel verblijven... Ik vind het vanuit het perspectief van de grote woningnood bij de eigen bevolking allemaal erg pijnlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door FlippingCoin op 02-02-2024 21:40:57 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 februari 2024 @ 21:31:39 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212269045
Gewoon op het vliegtuig terug zetten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212269046
quote:
De vrouw woonde al twaalf jaar in het azc en was net bevallen van een tweeling
Hier ben ik maar gestopt met lezen :')

Wel mooi dat je tegenwoordig al bijna net zo lang in een AZC moet verblijven als op een wachtlijst moet staan voor een sociale huurwoning. ^O^

Is de opleiding 'Hotelschool' al bijgewerkt voor dit nieuwe type gasten? :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:32:25 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212269053
Bied haar een kleinere woning aan. En indien ze die ook afwijst een nóg kleinere.

Kappen met die zachte heelmeesters.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:32:46 #5
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_212269061
Heeft ze nu al meerdere toebedeelde woningen geweigerd ja?
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:33:50 #6
459912 FlippingCoin
pi_212269084
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:32 schreef thedeedster het volgende:
Bied haar een kleinere woning aan. En indien ze die ook afwijst een nóg kleinere.

Retour afzender, iemand die een woning afslaat in het land van opvang is geen vluchteling.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  Forum Admin vrijdag 2 februari 2024 @ 21:34:10 #7
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212269089
Tja..ik denk dat deze vrouw onbedoeld de fouten in het stelsel bloot legt. Sterker nog, ze zal zich van geen kwaad bewust zijn denk ik zo.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:35:48 #8
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212269100
Africa is gewoon veilig, dus ga maar weg
Je bent een waardeloze agent.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:36:20 #9
182233 thedeedster
pi_212269108
quote:
16s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Retour afzender, iemand die een woning afslaat in het land van opvang is geen vluchteling.
Iedereen op FOK weet dat die vrouw niet wordt weggestuurd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:37:07 #10
459912 FlippingCoin
pi_212269112
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:36 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Iedereen op FOK weet dat die vrouw niet wordt weggestuurd.
Dan moeten we dat maar eens gaan veranderen.
pi_212269144
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
en dan meerdere toebedeelde woningen weigeren omdat het niet goed genoeg voor je is.
Één woning, twee keer geweigerd
Het maakt haar verhaal niet veel beter maar we kunnen beter bij de feiten blijven
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:39:12 #12
22565 asco
Los in deze tent
pi_212269146
1984. :)

Helaas kunnen we in 2024 constateren dat de strijd verloren is.
Succes allen! _O_
pi_212269158
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:32 schreef thedeedster het volgende:

Zozo, een kleinere woning. Wat ben jij hard zeg.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:41:24 #14
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_212269166
Je hebt 3 kids en woont 12 jaar in een AZC en dan denk je kom, ik laat me nog een keer bezwangeren?
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:41:31 #15
182233 thedeedster
pi_212269169
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zozo, een kleinere woning. Wat ben jij hard zeg.
Jij geeft liever dat hotel?
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:41:47 #16
459912 FlippingCoin
pi_212269171
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Één woning, twee keer geweigerd
Het maakt haar verhaal niet veel beter maar we kunnen beter bij de feiten blijven
gerectificeerd
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:42:16 #17
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_212269175
Eén op duizenden asielzoekers die een woning weigert. Laten we meteen de grenzen dichtgooien voor dat ondankbare volk!!1!
pi_212269200
Had je paar geleden ook met een Somalisch gezin.

Meneer en mevrouw waren, na asielopvang, verblijfsvergunning en naturalisatie, naar het VK vertrokken.

Bij terugkomst in NL geen huis/baan geregeld. Dus maar gewoon naar de gemeente: jullie moeten ons een huis en uitkering geven.

Zaten ook wekenlang in een hotel :')
pi_212269201
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:41 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Jij geeft liever dat hotel?
Ik zou zeggen, mevrouw, u weigert keer op keer een woning, nu mag u het zelf uitzoeken. En dat mag in een hotel, maar dan betaalt u zelf de rekening.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:43:56 #20
459912 FlippingCoin
pi_212269205
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:42 schreef Aberkullie het volgende:
Eén op duizenden asielzoekers die een woning weigert. Laten we meteen de grenzen dichtgooien voor dat ondankbare volk!!1!
Eigen volk eerst. Dan vluchtelingen, en die afrikanen kunnen lekker daar blijven.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:44:21 #21
459912 FlippingCoin
pi_212269208
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:43 schreef havanagila het volgende:
Had je paar geleden ook met een Somalisch gezin.

Meneer en mevrouw waren, na asielopvang, verblijfsvergunning en naturalisatie, naar het VK vertrokken.

Bij terugkomst in NL geen huis/baan geregeld. Dus maar gewoon naar de gemeente: jullie moeten ons een huis en uitkering geven.

Zaten ook wekenlang in een hotel :')
En wij maar werken voor zulke praktijken. :')
pi_212269221
Toch wel een 5-sterren hotel mag ik hopen?
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:46:44 #23
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_212269233
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:42 schreef Aberkullie het volgende:
Nee. Maar wel een duidelijk in de media zichtbaar signaal afgeven.
Krekker is de bom!
pi_212269238
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:41 schreef Aventura het volgende:
Je hebt 3 kids en woont 12 jaar in een AZC en dan denk je kom, ik laat me nog een keer bezwangeren?
ja, waarom niet? Je zit in een AZC en je hebt verder geen fuck te doen. Met al die jongvolwassen mannen word je daar al zwanger als je gewoon adem haalt zonder condoom.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  vrijdag 2 februari 2024 @ 21:47:42 #25
182233 thedeedster
pi_212269244
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 21:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik zou zeggen, mevrouw, u weigert keer op keer een woning, nu mag u het zelf uitzoeken. En dat mag in een hotel, maar dan betaalt u zelf de rekening.
Het is niet dat ik je geen gelijk geef, maar Geert 1 is er nog steeds niet. En zolang dat niet het geval is, gaat hier weinig veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')