Lekker bezig!!quote:
Was net effe vergeten dat je ook : mixed terug mag geven van een functiequote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker bezig!!
Procest die handler maar 1 message per keer, dus sequentieel? Of maak je voor elke message een nieuwe handler?
Een Message heeft een MessageRecipients class, daarin staan users en groups.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker bezig!!
Procest die handler maar 1 message per keer, dus sequentieel? Of maak je voor elke message een nieuwe handler?
Wat is het doel van de hackathon?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 09:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik mede organiseer een hackathon ergens in mei en ik voel me dan altijd als een vis uit het water. Heb altijd het gevoel dat programmeurs dingen nodeloos ingewikkeld maken, maar ik denk dat het ook een stukje jargon is wat voor mij nogal verschilt. Meestal zie ik mijn problemen (in image analysis) vrij duidelijk voor me en zijn de stappen niet zo lastig.
Slimme truukjes voor deelproblemen bedenken is wel een andere tak van sport dan een mooie architectuur neerzetten voor een wat grotere applicatie.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:07 schreef thabit het volgende:
[..]
Wat is het doel van de hackathon?
Er wordt door programmeurs inderdaad vrij veel in buzzwords geluld; meestal klinkt het imposanter dan het daadwerkelijk is. Vaak kun je met vrij eenvoudige algoritmische programmeerpuzzels binnen 5 minuten achterhalen wat voor vlees je daadwerkelijk in de kuip hebt.
Mixed als return type hint moet je niet doen tenzij je echt het return type niet weet, en dat komt als het goed is niet vaak voor. Je kan vrijwel altijd wel een interface, een base class of desnoods meerdere types type hinten.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:17 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Was net effe vergeten dat je ook : mixed terug mag geven van een functie
Een hackathon omtrent analyse van super-resolutie microscopie data, voornamelijk punten gebaseerde data en daarvan dus clustering en vorm analyses etc.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:07 schreef thabit het volgende:
[..]
Wat is het doel van de hackathon?
Er wordt door programmeurs inderdaad vrij veel in buzzwords geluld; meestal klinkt het imposanter dan het daadwerkelijk is. Vaak kun je met vrij eenvoudige algoritmische programmeerpuzzels binnen 5 minuten achterhalen wat voor vlees je daadwerkelijk in de kuip hebt.
Klopt gelukkig is die architectuur meestal wel voorhanden, ik ben meer een plugin bouwerquote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Slimme truukjes voor deelproblemen bedenken is wel een andere tak van sport dan een mooie architectuur neerzetten voor een wat grotere applicatie.
Ik mag van mijn vriend niet reageren "want het is vrijdagavond".quote:Op vrijdag 23 februari 2024 16:16 schreef Farenji het volgende:
[..]
Mixed als return type hint moet je niet doen tenzij je echt het return type niet weet, en dat komt als het goed is niet vaak voor. Je kan vrijwel altijd wel een interface, een base class of desnoods meerdere types type hinten.
Maar als ik lees dat je moeite hebt met het opdelen van je systeem in componenten en het voorkomen van verstrengeling en mate van rigide zijn, dan is dit geen probleem met algoritmen maar meer een architecturaal probleem.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 17:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt gelukkig is die architectuur meestal wel voorhanden, ik ben meer een plugin bouwer
Gewoon als vraagje bedoeld.. maar dit is toch maar heel weinig code.. Ik zal wel wat missen (intelligentie, kennis) maar wat daar gedaan wordt is toch niet speciaal in die paar regels? Niet negatief bedoeld dus..quote:
Groot gelijk.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 19:17 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Ik mag van mijn vriend niet reageren "want het is vrijdagavond".
Klopt maar architectuur is wel het minst leuk van programmerenquote:Op vrijdag 23 februari 2024 19:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar als ik lees dat je moeite hebt met het opdelen van je systeem in componenten en het voorkomen van verstrengeling en mate van rigide zijn, dan is dit geen probleem met algoritmen maar meer een architecturaal probleem.
Ken best een aantal mensen die daar echt opgewonden van kunnen worden.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt maar architectuur is wel het minst leuk van programmeren
quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Klopt maar architectuur is wel het minst leuk van programmeren
quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ken best een aantal mensen die daar echt opgewonden van kunnen worden.
Wat de meesten hier doen is object-geörienteerd programmeren. Wat ik hier liet zien is inderdaad een heel klein stukje code en wat hier staat ziet er heel simpel uit. En dat is dus ook precies de bedoeling!quote:Op vrijdag 23 februari 2024 20:42 schreef Masberum het volgende:
[..]
Gewoon als vraagje bedoeld.. maar dit is toch maar heel weinig code.. Ik zal wel wat missen (intelligentie, kennis) maar wat daar gedaan wordt is toch niet speciaal in die paar regels? Niet negatief bedoeld dus..
Wat doe jij voor dingen dan? Ik hoorde dat er een andere techniek is inderdaad maar daar stopt mijn kennis.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:07 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik limiteer mijzelf niet tot het OO paradigma, en Go leent zich daar uitstekend voor.
O.a. functioneel programmeren. Maar in mijn hobby project ook reactive dat vind ik erg fijn.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:08 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Wat doe jij voor dingen dan? Ik hoorde dat er een andere techniek is inderdaad maar daar stopt mijn kennis.
Ik zat net een stukje te lezen, maar dit is absoluut niet mijn niveau. Wat maak jij in vredesnaam voor oplossingen?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
O.a. functioneel programmeren. Maar in mijn hobby project ook reactive dat vind ik erg fijn.
In Go kan je prima een package maken met composities van functies alleen, dat werkt in veel gevallen erg mooi.
Het zal vermoedelijk ook een stukje gebrek aan exposure zijn van deze andere paradigma.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:17 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Ik zat net een stukje te lezen, maar dit is absoluut niet mijn niveau. Wat maak jij in vredesnaam voor oplossingen?![]()
Als ik tijd heb zal ik even terugzoeken in het vorige deel. Maar klinkt goed.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het zal vermoedelijk ook een stukje gebrek aan exposure zijn van deze andere paradigma.
Maar ik werk aan een vrij groot project, van inmiddels meer dan 1 miljoen regels Go code alleen. En mijn hobby project heb ik in het vorige deel gedeeld, een interpreter voor een nieuwe programmeertaal dat vind ik zelf ook wel erg cool.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | private function handleMessageForDomain(string $domain): DeliverMessageToServerAttemptResult { $result = new DeliverMessageToServerAttemptResult(); $dnsQueryResult = DNS::resolveDomain($domain); if (!DNSHelper::is<PRODUCTNAAM>Compatible($dnsQueryResult)) { return $result->setIsIncompatible(true); } $mxResultSet = DNSHelper::getMxRecordsFromDnsQueryResult($dnsQueryResult); if (config('app.debug')) { $<PRODUCTNAAM>Server = (new <PRODUCTNAAM>Server($domain))->setMxRecords(collect([ [ 'type' => 'MX', 'target' => '<PRODUCTNAAM>-api.test', ], ])); } else { $<PRODUCTNAAM>Server = (new <PRODUCTNAAM>Server($domain))->setMxRecords($mxResultSet); } return (new <PRODUCTNAAM>MessageSender($<PRODUCTNAAM>Server, $this->message))->send()->getResult(); } |
Assembly is veel lower level, dus dat zou veel meer werk zijn en ook veel vaster tegen bepaalde hardware aan zitten. C++ is, denk ik, qua complexiteit een overkill voor wat wij doen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:34 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Als ik tijd heb zal ik even terugzoeken in het vorige deel. Maar klinkt goed.
Kun je me simpel uitleggen waarom Go een betere taal voor dit doel dan b.v. C++ of zelfs assembly?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |