abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212239910
Eenzaamheid heeft mij suïcidaal gemaakt. Ik ben al sinds de middelbare school eenzaam; vrienden heb ik nooit gehad. In de pauzes praatte ik wel met anderen en deed ik mee met kaarten, maar buiten school werd ik zelden uitgenodigd. Ik verlang al een hele lange tijd naar een lieve vriend. In mijn hoofd verzin ik dat ik hem knuffel en zoen. Ik weet dat dit een hele ongezonde manier van leven is. Ik ben gewoon bang dat ik nog 70+ jaar in mijn eentje leef zonder vrienden en partner. Doordat het al zo lang gaande is, heb ik niet het gevoel dat het ooit beter gaat worden. Als ik de keus had om nooit te bestaan dan had ik dat liever gewild dan een eenzaam bestaan. Van mij hoeft het leven niet meer. Ik kan het alleen niet maken om er een eind aan te maken, omdat ik mijn ouders geen verdriet wil geven.
  Moderator woensdag 31 januari 2024 @ 18:18:35 #2
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_212239952
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2024 18:13 schreef Thoekie het volgende:
Ik kan het alleen niet maken om er een eind aan te maken, omdat ik mijn ouders geen verdriet wil geven.
Mooi zo. Iedere reden om het niet te doen is een goede reden.

De volgende stap: professionele hulp
F.K.A. SuperwormJim
  Spellchecker woensdag 31 januari 2024 @ 18:28:49 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212240044
Zo snel mogelijk hulp inschakelen!
Zo te lezen ben je nog jong en je leven kan echt nog alle kanten uit! Niet opgeven en vecht voor je leven O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 31 januari 2024 @ 18:47:16 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_212240202
quote:
Als ik de keus had om nooit te bestaan dan had ik dat liever gewild.
Dit herken ik wel, zeker op momenten dat ik me eenzaam voel. Heb me ook lang eenzaam gevoeld. Het grootste gedeelte op de middelbare school en ook tijdens mijn studie. Ben toen verhuisd en heb op die nieuwe plek echt mijn best gedaan om nieuwe mensen te leren kennen en vrienden te maken. Gewoon een nieuwe start. Dat was niet makkelijk en heeft even geduurd maar is wel gelukt. Nu heb ik een klein groepje van wel echt goede vrienden. Nog steeds denk ik nu 'van mij had het allemaal niet gehoeven', maar ja je bent er nu eenmaal en dan kun je er maar beter het beste van proberen te maken. Geef niet op, het is echt nog wel mogelijk om vrienden te maken :Y Je moet er alleen ook zelf een beetje voor gemotiveerd zijn, het komt niet vanzelf aanwaaien (helaas).

quote:
Van mij hoeft het leven niet meer. Ik kan het alleen niet maken om er een eind aan te maken, omdat ik mijn ouders geen verdriet wil geven.
Ook deze gedachte heb ik gehad. Het enige wat ik kan zeggen is praat met iemand. En als je het er niet met je ouders over wil hebben: wat @maily zegt. Sterkte, geef niet op :*
pi_212240416
quote:
Eenzaamheid heeft mij suïcidaal gemaakt. Ik ben al sinds de middelbare school eenzaam; vrienden heb ik nooit gehad. In de pauzes praatte ik wel met anderen en deed ik mee met kaarten, maar buiten school werd ik zelden uitgenodigd. Ik verlang al een hele lange tijd naar een lieve vriend. In mijn hoofd verzin ik dat ik hem knuffel en zoen. Ik weet dat dit een hele ongezonde manier van leven is. Ik ben gewoon bang dat ik nog 70+ jaar in mijn eentje leef zonder vrienden en partner. Doordat het al zo lang gaande is, heb ik niet het gevoel dat het ooit beter gaat worden. Als ik de keus had om nooit te bestaan dan had ik dat liever gewild dan een eenzaam bestaan. Van mij hoeft het leven niet meer. Ik kan het alleen niet maken om er een eind aan te maken, omdat ik mijn ouders geen verdriet wil geven.
Lieve Thoekie,

Ooit kreeg ik de opmerking, je wilt niet dood in dit leven, je wilt een ander leven leiden dan het leven dat je nu leeft.

Ik weet niet waar je tegen aanloopt, maar ik hoop dat je de kracht vind om een stukje leven te leiden wat je gelukkig maakt.

Ga praten met professionele hulp :)
Hell To The Liars
pi_212240421
Mijn leven is ook altijd een eenzame doffe ellende geweest waar ik het nut niet van in zag, maar je kunt je leven wel stapje voor stapje omkeren.
Hulp inschakelen is absoluut de allerbeste eerste stap!
En kijk waarom je zo eenzaam bent. Ben je "anders dan de rest"? Zeker als dat zo langdurig gaande is kan het verstandig zijn om psychologische tests aan te vragen. Misschien speelt er wel iets waar je therapieën voor kunt krijgen. Met name groepstherapieën kunnen ongelooflijk goed helpen; dan krijg je eindelijk erkenning van en herkenning bij anderen en dat kan ongelooflijk goed voelen! Dat geeft zelfvertrouwen en een positiever zelfbeeld wat je dan ook uitstraalt, en anderen kunnen dat zeer zeker opmerken.

Dit is echter wel een proces wat een tijdje in beslag zal nemen, mocht er inderdaad iets zijn op gebied van autisme of ADD of wat dan ook. Met therapieën worden de eerste zaadjes geplant en in de loop der maanden of paar jaar groeien die zaadjes uit tot gedachten en overtuigingen, dusdanig dat het echt je eigen opvattingen worden omdat ze gewoon waar zijn.
Die zaadjes die in je gedachten geplant worden kunnen te maken met dat je niets tegenover anderen te bewijzen hebt, of dat je niet te veel hooi op je vork moet nemen of andere dingen die nu erg cliché lijken, maar je zult er op een gegeven moment heel anders naar kijken! :Y

De hunkering naar een partner begrijp ik ook erg goed, maar het cliché klopt wel: werk eerst goed aan jezelf voor je je op Lexa of wat dan ook gaat storten. Als je niet goed in je vel steekt, zal dat ook je uitstraling zijn en dan gaat het mis. Als je te graag wil, werkt dat afstotend. Je kent meme van "Overly attached girlfriend" bijvoorbeeld? :)
Zorg eerst voor rust in je hart en je koppie, en op een gegeven moment ben je klaar om op jacht te gaan! :Y
pi_212240430
Als je suïcidaal bent bel zo snel mogelijk 113 en praat er over, maak gister nog een afspraak bij de huisarts en je krijgt een doorverwijzing naar de ggz praktijk ondersteuner en dan kijken ze verder wat er voor je nodig is.

Ik ben vroeger gepest, hoorde er nooit echt bij, ik kan me voorstellen hoe naar jij je nu voelt

Maar het kan ook goed komen!!

Ik heb die tijd achter mij gelaten toen school klaar was, ik deed wat sociale activiteiten en maakte wat vrienden, nu heb ik een leuke baan, ben lid van 2 verenigingen en heb wat vrienden waar ik regelmatig mee afspreek, ook de liefde is goedgekomen

En dat gaat jou ook overkomen, ik weet dat zeker, maar je hebt hulp nodig om door die periode heen te komen, de eerste stap is het begin van de opgaande beweging 113 en de huisarts

Zet hem op, je kunt het!
pi_212240442
Snel goede hulp zoeken lijkt me inderdaad de beste optie

Ik heb 2 zelfmoorden van dichtbij meegemaakt, voor nabestaanden is dat heel lastig te verwerken

Sterkte!
pi_212240451
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:10 schreef BiftekiMetFeta het volgende:
Als je suïcidaal bent bel zo snel mogelijk 113 en praat er over, maak gister nog een afspraak bij de huisarts en je krijgt een doorverwijzing naar de ggz praktijk ondersteuner en dan kijken ze verder wat er voor je nodig is.

Ik ben vroeger gepest, hoorde er nooit echt bij, ik kan me voorstellen hoe naar jij je nu voelt

Maar het kan ook goed komen!!

Ik heb die tijd achter mij gelaten toen school klaar was, ik deed wat sociale activiteiten en maakte wat vrienden, nu heb ik een leuke baan, ben lid van 2 verenigingen en heb wat vrienden waar ik regelmatig mee afspreek, ook de liefde is goedgekomen

En dat gaat jou ook overkomen, ik weet dat zeker, maar je hebt hulp nodig om door die periode heen te komen, de eerste stap is het begin van de opgaande beweging 113 en de huisarts

Zet hem op, je kunt het!
Dat pestverleden heb ik ook gehad. Ik hik nu tegen de 50 en kan het pas sinds kort loslaten.
Is overigens nooit echt een onderdeel van mijn therapieën geweest.
  woensdag 31 januari 2024 @ 19:14:55 #11
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212240473
ik zit met 't zelfde probleem
je mag me wel 'n dm sturen als je lotgenotencontact wil

en verder is 't ups & downs
genieten van de ontelbaar veel opties
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212240498
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:13 schreef ToT het volgende:

[..]
Dat pestverleden heb ik ook gehad. Ik hik nu tegen de 50 en kan het pas sinds kort loslaten.
Is overigens nooit echt een onderdeel van mijn therapieën geweest.
Herkenbaar, is heel lastig om te handelen, mijn karakter is gedeeltelijk vervormd door pestverleden
pi_212240526
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Herkenbaar, is heel lastig om te handelen, mijn karakter is gedeeltelijk vervormd door pestverleden
Oh hier ook absoluut.
Toen ik een tijd geleden hoorde dat mijn klas op de basisschool een reünie had, knapte ik helemaal.

Nu achteraf blijkt dat ik Asperger en ADD heb, en tja; als je wat anders bent dan anderen, ben je uiteraard meteen een makkelijk slachtoffer. Je ervaart alles anders in het leven, reageert anders enz. Dus dan ben je raar en zwak.

Nu heb ik een gezin. ^O^ Ons zoontje heeft veel dingen die ik van mezelf herken en ik heb dan ook hulp ingeschakeld voor hem zodat hij een heel ander leven zal krijgen dan wat ik heb gehad. :)
pi_212240575
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:19 schreef ToT het volgende:

[..]
Oh hier ook absoluut.
Toen ik een tijd geleden hoorde dat mijn klas op de basisschool een reünie had, knapte ik helemaal.

Nu achteraf blijkt dat ik Asperger en ADD heb, en tja; als je wat anders bent dan anderen, ben je uiteraard meteen een makkelijk slachtoffer. Je ervaart alles anders in het leven, reageert anders enz. Dus dan ben je raar en zwak.

Nu heb ik een gezin. ^O^ Ons zoontje heeft veel dingen die ik van mezelf herken en ik heb dan ook hulp ingeschakeld voor hem zodat hij een heel ander leven zal krijgen dan wat ik heb gehad. :)
Ik heb ook een persoonlijkheidsstoornis alleen ze kunnen er geen label op plakken

Goed dat je al snel ingrijpt bij zoontje, dit soort dingen is beter om te proberen voorkomen
pi_212240609
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:24 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik heb ook een persoonlijkheidsstoornis alleen ze kunnen er geen label op plakken

Goed dat je al snel ingrijpt bij zoontje, dit soort dingen is beter om te proberen voorkomen
Hij heeft al therapie/begeleiding van 2 instanties gehad en komende maand krijgt hij een officieel onderzoek. :) Maar het is voor iedereen allang duidelijk! _O-
Het is een super vrolijk en ontzettend lief, intelligent mannetje die lekker helemaal in z'n eigen wazige wereldje leeft! _O-
pi_212240628
En zoals gezegd kan het TS ook ontzettend helpen! :Y Ongeacht wat er nou precies aan de hand is; er is altijd wel expertise te vinden voor wat er is. Je bent op deze aardloot nooit de enige met deze problemen, dus kun je veel hebben aan de ervaring van anderen.
pi_212241033
Oh Thoekie.....zoek alsjeblieft hulp :*

Het leven is soms verrekte rot inderdaad, maar ook zo mooi.
Al zijn het kleine dingen. Zonsopgang, bloeiende bloemen, bijtjes.
En weet je....een partner hebben is leuk, echter niet nodig.
Een partner hoort een aanvulling en geen opvulling te zijn.
Jij mag er zijn. De mensen die jou niet kunnen of willen accepteren zijn dan ook niet de mensen die je nodig hebt in je leven.
Ook jij komt nog wel mensen tegen waar het mee klikt.
Wat mij goed geholpen heeft is de gedachte: als ik wil dat mensen me leuk vinden zal ik mezelf eerst leuk moeten vinden.
Na 43 jaar lukt het me nu wel.
Iedereen heeft wel een mening over je.....niet jouw zaak ;)
Blijf alsjeblieft nog op deze aardbol, hij is een stukje mooier met jou erin O+
Life is a highway...let's ride it!
pi_212241059
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:19 schreef ToT het volgende:

[..]
Oh hier ook absoluut.

Ah ja....ik probeer dat te doen voor mijn kinderen, oudste ASS en jongste...nog onduidelijk
pi_212241313
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:52 schreef Luuntje het volgende:
Oh Thoekie.....zoek alsjeblieft hulp :*

Het leven is soms verrekte rot inderdaad, maar ook zo mooi.
Al zijn het kleine dingen. Zonsopgang, bloeiende bloemen, bijtjes.
En weet je....een partner hebben is leuk, echter niet nodig.
Een partner hoort een aanvulling en geen opvulling te zijn.
Jij mag er zijn. De mensen die jou niet kunnen of willen accepteren zijn dan ook niet de mensen die je nodig hebt in je leven.
Ook jij komt nog wel mensen tegen waar het mee klikt.
Wat mij goed geholpen heeft is de gedachte: als ik wil dat mensen me leuk vinden zal ik mezelf eerst leuk moeten vinden.
Na 43 jaar lukt het me nu wel.
Iedereen heeft wel een mening over je.....niet jouw zaak ;)
Blijf alsjeblieft nog op deze aardbol, hij is een stukje mooier met jou erin O+
❤❤ Mooie reactie!
pi_212243131
113
U MAD?
pi_212245926
Zoek hulp en ondersteuning TS. Praat.

Verder een virtuele hug voor jou.
pi_212246166
Er zijn mensen die in zware armoede of oorlog leven.

Ook mensen die niet kunnen lopen of een handicap hebben die al te graag met jou zouden willen ruilen.

Denk daar aan. Wellicht helpt het.
pi_212246473
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 09:44 schreef Redbullkid het volgende:

Ook mensen die niet kunnen lopen of een handicap hebben die al te graag met jou zouden willen ruilen.

Nee....geloof me, dat helpt niet.
Op zulke momenten zit je zo diep in een zwart gat dat je brein je alleen maar laat denken aan hoe je bent, wie je bent. Dat er mensen zijn die in oorlog zitten, een ziekte hebben of stervende zijn doen er niet toe dan. Op dat moment is je wereldje ontzettend klein. En geloof me, je brein kan je ontzettend zwarte gedachtes geven.
  donderdag 1 februari 2024 @ 10:13:43 #24
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_212246528
quote:

Nee, dat helpt (helaas) helemaal niet.
pi_212246723
quote:

Wauw. :')
pi_212246829
Ik hoop van harte dat je de kracht vindt om hulp te zoeken. Zoals iemand hierboven al zei; je mag er zijn. Er zal een plek zijn waar je je wel jezelf voelt en gewaardeerd wordt. Helaas is dat soms een lange zoektocht.
  donderdag 1 februari 2024 @ 11:03:50 #27
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_212247194
Geef nog niet op. Hou vol!
Omstandigeheden kunnen stapje voor stapje veranderen als je hulp krijgt.
Ik denk vandaag aan je en zal proberen om je wat positieve energie te sturen.
To BG or not to BG!
pi_212253195
Dapper dat je het hier uitspreekt TS.
En woorden van steun vanaf de zijkant kunnen dan soms maar tot op zekere hoogte helpen.

Misschien heb je wat aan deze site https://houdmoed.nl/ waar je verhalen kunt vinden van lotgenoten en hun reis met depressie en suïcidale gedachten.

Hou vol. Het feit dat je hier post zegt me dat je het nog niet helemaal hebt opgegeven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_212255731
quote:

dat helpt niet
Trust nobody
pi_212259257
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2024 10:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Nee, dat helpt (helaas) helemaal niet.
Waarom niet? Zelf ook lang behandeling gehad en nog steeds. Bij mij werken zulke woorden dus wel, misschien ook voor TS.
pi_212260393
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 03:00 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Waarom niet? Zelf ook lang behandeling gehad en nog steeds. Bij mij werken zulke woorden dus wel, misschien ook voor TS.
Begrijp ik het goed dat het jou hielp, als je in je diepste dal zat, als iemand tegen je zei: ‘kop op, anderen hebben het veel zwaarder dan jou?’ Dan ben je de eerste waarvan ik hoor dat dat helpt.

Het is wel goed om zaken op zo’n moment in perspectief te plaatsen, want in een depressie zie je je eigen wereld vaak veel gitzwarter dan hij feitelijk is. ALLES is moeilijk, NIETS lukt. Terwijl iemand bij voorbeeld wel zijn tanden heeft gepoetst, muziek heeft geluisterd, even naar buiten is geweest, hoe moeilijk dat ook was. Ook dat zijn prestaties.
In het algemeen is gebleken dat het meer helpend om te kijken naar zulke positieve zaken/prestaties uit iemands eigen leven. En deze te benoemen.
En niet iemands leven afzetten tegen andermans leven. Daardoor het ervaren leed en de zwaarte te bagatelliseren of weg te wuiven.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_212260929
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 09:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Begrijp ik het goed dat het jou hielp, als je in je diepste dal zat, als iemand tegen je zei: ‘kop op, anderen hebben het veel zwaarder dan jou?’ Dan ben je de eerste waarvan ik hoor dat dat helpt.

Het is wel goed om zaken op zo’n moment in perspectief te plaatsen, want in een depressie zie je je eigen wereld vaak veel gitzwarter dan hij feitelijk is. ALLES is moeilijk, NIETS lukt. Terwijl iemand bij voorbeeld wel zijn tanden heeft gepoetst, muziek heeft geluisterd, even naar buiten is geweest, hoe moeilijk dat ook was. Ook dat zijn prestaties.
In het algemeen is gebleken dat het meer helpend om te kijken naar zulke positieve zaken/prestaties uit iemands eigen leven. En deze te benoemen.
En niet iemands leven afzetten tegen andermans leven. Daardoor het ervaren leed en de zwaarte te bagatelliseren of weg te wuiven.
Ja, dit dus.
pi_212262999
quote:

[..]

Jep tijdens mijn opname was er maar 1 iemand die zo hard (is maar hoe je het bekijkt, ik zag het als eerlijkheid) en eerlijk tegen mij durfde te zijn en dat hielp bij mij.

En ja, ik was echt depressief en had een psychose. Dus ja.

Ik krijg nu eerder het gevoel alsof je mijn ervaring bagatelliseert door automatisch ervan uit te gaan dat ik geen echte depressie heb gehad. Je moest eens weten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Medusa666 op 02-02-2024 12:50:52 ]
pi_212263518
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 12:44 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Jep tijdens mijn opname was er maar 1 iemand die zo hard (is maar hoe je het bekijkt, ik zag het als eerlijkheid) en eerlijk tegen mij durfde te zijn en dat hielp bij mij.

En ja, ik was echt depressief en had een psychose. Dus ja.

Ik krijg nu eerder het gevoel alsof je mijn ervaring bagatelliseert door automatisch ervan uit te gaan dat ik geen echte depressie heb gehad. Je moest eens weten.
Hoho, nu vul je wel erg in voor mij.

Omdat jouw ervaring zo buiten het algemene valt vroeg ik naar verduidelijking. Omdat je hierin écht een uitzondering bent. Helder verhaal nu, superfijn dat het jou wel hielp natuurlijk!
Maar ik ken verder alleen maar mensen die juist niets aan zulke opmerkingen hebben.
pi_212263855
quote:
Hoe zijn de afgelopen dagen gegaan en hoe is het deze morgen met je?
pi_212264014
Goed dat je het uitspreekt! Wie weet maakt dat (als is het maar een heeeel klein beetje) iets minder minder eenzaam...

Een relatie lost ook niet alles op, ik denk dat je beter met jezelf door 1 deur kan kunnen.
En dan kan een partner echt wel iets toevoegen, maar een relatie is naar mijn idee niet de oplossing voor eenzaamheid.

Je zou hulp kunnen zoeken, een eerste stap kan zijn om naar de huisarts te gaan.
Sterkte
Fake it till you make it...
pi_212265413
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 13:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Hoho, nu vul je wel erg in voor mij.

Omdat jouw ervaring zo buiten het algemene valt vroeg ik naar verduidelijking. Omdat je hierin écht een uitzondering bent. Helder verhaal nu, superfijn dat het jou wel hielp natuurlijk!
Maar ik ken verder alleen maar mensen die juist niets aan zulke opmerkingen hebben.
Knap dat jij weet wat het algemene is.
pi_212265797
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 15:58 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Knap dat jij weet wat het algemene is.
Dank je.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212267909
quote:

Man wat een onzin
pi_212267911
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 16:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dank je.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
okay, fair enough
  vrijdag 2 februari 2024 @ 20:16:30 #41
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_212268183
Leer je mee leven.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_212275779
quote:

[..]

Psies
Trust nobody
pi_212275849
quote:

[..]

Echt ja! :X
"Moet je HEM zien en wat HIJ allemaal heeft meegemaakt, en hij gaat ook nog gewoon naar z'n werk en laat niks van z'n problemen merken!"

En serieus ook meegemaakt dat iemand zei dat hongerige mensen in Afrika het zwaarder hebben! :')
Of: "Je hebt 2 armen en 2 benen, wat heb je nou te klagen?"

Edit: Ah, wat Redbullkid hier allemaal feitelijk loopt te spuien idd! :X
pi_212275949
Ach.

Volgens mij ben je nog vrij jong omdat je het vooral over school hebt?

De school tijd is hard. Maar geloof me, het gaat beter worden. Je gaat wel een paar mensen vinden op wie je kan bouwen.

In je schooltijd lijkt het alsof je er niet toe doet als je geen groot sociaal netwerk hebt. Later leer je dat een paar goede vrienden veel meer waard zijn dan dat.

Blijf jezelf open stellen voor contact. En dan vooral gericht op wat echt bij jou past. Feesten, partners e.d., natuurlijk is dat ook leuk en is het niet gek dat je dat mist. Maar uiteindelijk uiteindelijk zijn het die paar echte vrienden die je leven lang mee zullen gaan die echt het fundament zullen zijn.
Soms zal je ze zo een half jaar niet echt zien, maar altijd zullen ze er zijn.

En dat zijn geen tientallen of meer. Dat zijn er echt maar een paar. Richt je daarop. Want die zullen er zijn als je het moeilijk hebt en jij zal er voor hun zijn.

Geloof me echt, het gaat beter worden. Vind je eigen weg.
pi_212275958
@Thoekie Ook erg standaard wat mensen steeds roepen, maar het klopt wel: goede voeding, lichaamsbeweging, buitenlucht en positieve prikkels helpen ook enorm.
Depressie is vaak niet een opeenstapeling van negatieve dingen, maar een gebrek aan positieve.
Flink sporten maakt endorfines aan in je hersenen, maar je hebt goede voeding nodig om die goed aan te kunnen maken.
Toevallig las ik een paar dagen geleden wat iemand in een ander topic zei, en dat merk ik ook op: creatine innemen brengt je hersenen in een stabielere staat en het helpt tegen depressie.
Arginine en citrulline geven energie, wat ook positief kan aanvoelen.
En dierlijke eiwitten zoals van whey poeder (wat vaak bij Kruidvat in de aanbieding is), helpt je aminozuur-peil in balans te houden wat enorm goed kan helpen voor je mntale stabiliteit.

Er is nog meer onderzoek over nodig, maar er lijkt wel een kern van waarheid in te zitten.
pi_212518699
Hoe gaat het nu met je @Thoekie ?
pi_212541089
Ik snap je pijn. Desalniettemin vraag ik mij bij een constatering als; 'niemand nodigde mij uit' af, hoe vaak jij iemand uitgenodigd hebt. Mijn punt is vooral dat je zelf de mogelijkheid hebt om dingen te veranderen. Dat zal niet makkelijk zijn, want vooral in het begin zul je constant worstelen met het idee dat 'iedereen je toch zal afwijzen' en zal elke kleine tegenvaller voelen als een grote teleurstelling.

Kijk naar wat je echt wil: zelf wil. Beweeg daar naartoe, in kleine stapjes.
  donderdag 22 februari 2024 @ 21:18:24 #48
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212544071
quote:
Hoe oud ben je nu dan? Waarom lukt het je niet om vrienden te maken? Heb je professionele hulp gezocht voor je problemen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 22 februari 2024 @ 23:24:45 #49
78498 classpc
I don't like change
pi_212546584
Het lastige in het leven is dat we niet kunnen voorspellen hoe het zal lopen. Dus hoe jij denkt of vreest dat het zal gaan lopen is waarschijnlijk verre van de realiteit.

Probeer niet vast te raken in doemdenken. Er zijn zoveel dingen die jij nog kunt doen om dingen te veranderen. En je hebt nog een heel leven voor je waarin van alles kan gebeuren en je nog zoveel liefdes kunt vinden.

Als je het niet al gedaan hebt, zoek alsjeblieft professionele hulp want de gedachten die je hebt verschrikkelijk naar om te hebben en niemand zou daar alleen doorheen moeten gaan.

En ik weet dat dit een dooddoener is wanneer jij je zo voelt, maar het wordt beter. Geef vooral niet op.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  vrijdag 23 februari 2024 @ 02:03:53 #50
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212547694
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:11 schreef Cupfighter het volgende:
Snel goede hulp zoeken lijkt me inderdaad de beste optie

Ik heb 2 zelfmoorden van dichtbij meegemaakt, voor nabestaanden is dat heel lastig te verwerken

Sterkte!
Ik heb in de afgelopen 3 jaren twee van mijn beste vrienden verloren aan zelfmoord. Ze waren onderdeel van mijn grote vriendengroep en sociale netwerk hier in Utrecht.

[ Bericht 22% gewijzigd door Armani XL op 23-02-2024 08:20:53 (Laat die details allemaal maar weg oké) ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')