abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8737826
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 21:04 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
kijk dat grandmaster flash & the furious five the message gemaakt hebben en kool moe dee go see the doctor wat maatschappij kritische nummer zijn , betekenen niet perse dat de rest wat op hun 8 tracks stond ook meteen maatschappij kritisch was
Nee dat niet, maar er zat altijd wel in meer of mindere mate een positieve boodschap achter, dat zie je tegenwoordig een stuk minder. Het wordt steeds minder als een kunst gezien om iets goeds neer te zetten, gewoon een standaard plaatje afleveren een dure clip maken en je zakken maar vullen. Er zal wel vraag naar zijn, maar ik denk dat het de ondergang van de hiphop betekend als ze zo door blijven gaan
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 26 februari 2003 @ 21:23:50 #102
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_8738005
quote:
Op maandag 24 februari 2003 13:49 schreef mCoLiDeLuXe het volgende:

[..]

helemaal goed

maar altijd dat gezeur over dat mainstream arstisten prut zijn omdat elke breezer daar naar luistert is nie zo gek
je moet wel minstens 25 zijn om echt alle hiphop vanaf het begin gevolgd te hebb (Ice -T ) dat kent TMF, MTV kijken Nederland van 15 jaar niet
niet zo gek dat niemand al die artiesten niet kent dus

hmmz ik ben dan 'maar' 23 maar toen ik hiphop intensief ben gaan volgen , heb ik ook wel een paar boeken gelezen , en kwam er achter dat er veel meer was dan op dat moment De La Soul , Tribe ,Public etc , daarnaast waren er indertijd nog wel eens uitzendingen/herhalingen van Yo! MTV raps en hiphop shows op Radio 3 waar ze vanalles draaiden

kijk ik kan best begrijpen dat mensen die het recsente werk van Eminem , Dr Dre , 50 cent etc goed vinden , maar als ik het productie werk van dre met elkaar vergelijk zijn de beats vaak zeer overeenkomstig met de albums die hij begin jaren 90 produceerde (Chronic , Doggystyle) maar dat hebbik netzow maet de la soul en Tribe

pi_8738172
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 21:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

hmmz ik ben dan 'maar' 23 maar toen ik hiphop intensief ben gaan volgen , heb ik ook wel een paar boeken gelezen , en kwam er achter dat er veel meer was dan op dat moment De La Soul , Tribe ,Public etc , daarnaast waren er indertijd nog wel eens uitzendingen/herhalingen van Yo! MTV raps en hiphop shows op Radio 3 waar ze vanalles draaiden

kijk ik kan best begrijpen dat mensen die het recsente werk van Eminem , Dr Dre , 50 cent etc goed vinden , maar als ik het productie werk van dre met elkaar vergelijk zijn de beats vaak zeer overeenkomstig met de albums die hij begin jaren 90 produceerde (Chronic , Doggystyle) maar dat hebbik netzow maet de la soul en Tribe

Die nieuwere dingen van De La vind ik persoonlijk ook een stuk minder, maar dankzij hen ben ik van hiphop gaan houden, dus daar speelt jeugdsentiment (wijze 22 jarige spreekt ) een grote rol. Ik ben persoonlijk (op de 2 albums die jij noemde & NWA Na) geen grote fan van Dre geweest. Maar Chronic had nog iets vernieuwends en dat kan van het overgrote deel van de shit die nu wordt uitgebracht niet zeggen. Het enige wat ik met deze "hetze" probeer te bereiken is dat mensen naar de imo "echte" hiphop gaan luisteren. Noem het een vorm van muzikale opvoeding, maar de hiphop verloedert volgens mij gewoon en dat doet pijn!
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 26 februari 2003 @ 21:37:04 #104
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_8738360
ik heb deze tekst al een x gepost in het disses topic , maar doe hem gewoon nog een x
quote:
DJ Vadim -- Your Revolution (feat Sarah Jones)

[Intro]
Yeah yeah, yeah this goes out to all the women and men from New York to
London to LA to Tokyo struggling to keep their self-respect in this climate
of misogyny, money worship and mass production of hip-hop's illegitimate child,
Hip-Pop. And this especially goes out to Gil Scott-Heron, friend, living legend
and proto-rapper who wrote "The Revolution will not be Televised." Much Respect.

[Verse]
Your revolution will not happen between these thighs
Not happen between these thighs
Not happen between these thighs
The real revolution ain't about booty size
The Versaces you buys, or the Lexus you drives
And though we've lost Biggie Smalls
Baby your notorious revolution
Will never allow you to lace no lyrical douche, in my bush
Your revolution will not be killing me softly, with Fugees
Your revolution ain't gonna knock me up without no ring
And produce little future emcees
Because that revolution will not happen between these thighs
Your revolution will not find me in the backseat of a jeep
With LL, hard as hell, you know doin it and doin it and doin it well
doin it and doin it and doin it well, nah come on now
Your revolution will not be you smacking it up, flipping it, or rubbing it down
Nor will it take you downtown or humpin around
Your revolution will not have me singing, ain't no nigga like the one I got
And your revolution will not be sending me for no drip, drip VD shot
And your revolution will not involve me, feelin your nature rise
Or helping you fantasize
No no, not between these thighs
Oh, my Jamican brother, your revolution will not make you feel bombastic
And really fantastic
And have you groping in the dark for that rubber wrapped in plastic
You will not be touching your lips to my triple dip of french vanilla,
butter pecan, chocolate delux
Or having Akinyele's dream, m-hmm a 6-foot blowjob machine m-hmm
You want to subjugate your queen? uh-huh
Think I'm a put it in my mouth, just cuz you made a few bucks?
Please brother please
Your revolution will not be me tossing my weave
And making me believe I'm some caviar-eating ghetto mafia clown
Or me giving up my behind, just so I can get signed
And maybe having somebody else write my rhymes
I'm Sarah Jones, not Foxy Brown
You know I'm Sarah Jones, not Foxy Brown
Your revolution makes me wonder, where could we go
If we could drop the empty pursuit of props and ego
We'd revolt back to our Roots, use a little Common Sense
On a quest to make love De La Soul, no pretense
But your revolution will not be you flexing your little sex and status
To express what you feel
Will not happen between these thighs
Will not be you shaking and me *yawn* faking
Between these thighs
Because the real revolution, that's right I said the real revolution
You know I'm talking about the revolution
When it comes, it's gonna be real
It's gonna be real
It's gonna be real
When it finally comes
When it finally comes
It's gonna be real, yeah yeah

voor de mensen die sarah jones niet kennen , luister naar lyricist lounge 1

maar ik blijf geloven en daarnaast zijn er bepaalde formaties/artiesten uit de UK en USA die nog zeer goede rap maken , en ook nog echt durven te 'freestylen' op concerten

pi_8738501
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 21:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

maar ik blijf geloven en daarnaast zijn er bepaalde formaties/artiesten uit de UK en USA die nog zeer goede rap maken , en ook nog echt durven te 'freestylen' op concerten

Ik geloof er ook nog wel in, maar maak me wel zorgen. Vooral dat ik m'n interresse ga verliezen na een zoveelste teleurstelling, maar eerst maar wachten op de nieuwe Gang Starr , die kunnen imo nauwelijks teleurstellen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 26 februari 2003 @ 21:48:42 #106
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_8738686
ik weet niet ; als ik een lijstje maak van de albums van de laatste 2 jaar die ok waren kom ik best nogwel op aardige :

Roots Manuva -- Run Come Save Me
Aesop Rock -- Labor Days
Encore -- Self Preservation
TY -- Awkward
Jean Grae -- Attack Of The Attacking Things... (The Dirty Mixes)
Heather B -- Eternal Affairs
El Da Sensei -- RelaxRelateRelease
Saul Williams -- Amethyst Rock Star
Blackalicious -- Blazing Arrow
Mr Lif -- I Phantom
Cannibal Ox -- The Cold Vein
Copywrite -- I - The High Exaulted

pi_8738809
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 21:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik weet niet ; als ik een lijstje maak van de albums van de laatste 2 jaar die ok waren kom ik best nogwel op aardige :

Roots Manuva -- Run Come Save Me
Aesop Rock -- Labor Days
Encore -- Self Preservation
TY -- Awkward
Jean Grae -- Attack Of The Attacking Things... (The Dirty Mixes)
Heather B -- Eternal Affairs
El Da Sensei -- RelaxRelateRelease
Saul Williams -- Amethyst Rock Star
Blackalicious -- Blazing Arrow
Mr Lif -- I Phantom
Cannibal Ox -- The Cold Vein
Copywrite -- I - The High Exaulted

Snel geteld zijn dat er 12.En hoeveel hiphop albums zijn er de afgelopen 2 jaar uitgebracht...? Ik zeg ook niet dat er niks goed uitkomt, maar het is wel erg weinig.
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_8738961
En als we dat gaan vergelijken met het aantal kwalitatief goede platen wat die lompe boeren uitbregen dan blijkt het volgens mij dat het die lompe boeren toch een stuk productiever en creatiever zijn. Zal waarschijnlijk zijn omdat het hiphop concept nu wel zo'n beetje genoeg is uitgemolken en dat er niet veel nieuws meer van te maken valt.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen hekel aan hiphop, maar wel aan hergekauwde but platen die uit worden gebracht. 50 Cent zal ook wel weer zo iets zijn, en ik vind het jammer dat zo iemand zo belachelijk goed verkoopt, wat ik ook gewoon niet met mijn verstand bij kan.

pi_8739012
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 21:58 schreef Scylla het volgende:

Iets Over Lompe Boeren.

Wat bedoel je met lompe boeren eigenlijk?
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 26 februari 2003 @ 22:06:45 #110
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_8739231
ach dat is meer het probleem dat zowel def jam als rawkus tussen 1998 en 2000 ongeveer al hun meesterlijke dingen gereleased hebben waar gewoon weinig aan te overtreffen viel , Wu heeft teveel solo cd's gemaakt om hun stijl underground te houden en mensen als Timbaland en Dr Dre hebben hun stijl bruut uitgebuit , maar als je daar de algemene hiphop op gaat baseren , vraag ik mij af of je wel goed bezig bent (vat dit alsjeblieft niet op als enige vorm van flame , zie het als eren zienswijze , als ik iets niet leuk vind zet ik het af , als ik iets wel leuk vind laat ik het opstaan)
  woensdag 26 februari 2003 @ 22:09:03 #111
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_8739293
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 21:58 schreef Scylla het volgende:
En als we dat gaan vergelijken met het aantal kwalitatief goede platen wat die lompe boeren uitbregen dan blijkt het volgens mij dat het die lompe boeren toch een stuk productiever en creatiever zijn. Zal waarschijnlijk zijn omdat het hiphop concept nu wel zo'n beetje genoeg is uitgemolken en dat er niet veel nieuws meer van te maken valt.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen hekel aan hiphop, maar wel aan hergekauwde but platen die uit worden gebracht. 50 Cent zal ook wel weer zo iets zijn, en ik vind het jammer dat zo iemand zo belachelijk goed verkoopt, wat ik ook gewoon niet met mijn verstand bij kan.

als je al aangeeft dat je een hekel hebt aan hiphop , wrom zou ik jouw reactie uberhaupt al serieus nemen
pi_8739376
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 22:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ach dat is meer het probleem dat zowel def jam als rawkus tussen 1998 en 2000 ongeveer al hun meesterlijke dingen gereleased hebben waar gewoon weinig aan te overtreffen viel , Wu heeft teveel solo cd's gemaakt om hun stijl underground te houden en mensen als Timbaland en Dr Dre hebben hun stijl bruut uitgebuit , maar als je daar de algemene hiphop op gaat baseren , vraag ik mij af of je wel goed bezig bent (vat dit alsjeblieft niet op als enige vorm van flame , zie het als eren zienswijze , als ik iets niet leuk vind zet ik het af , als ik iets wel leuk vind laat ik het opstaan)
Nee, ik vind het juist positief dat er eens een goede discussie over hiphop ontstaat. Ik claim ook niet alle wijsheid in pacht te hebben. Wat mij meer dwars zit is dat je je in Middelburg (waar ik woon) de pleuris moet zoeken naar nieuwe en vernieuwende goede bands. Dus echte underground kan ik steeds lastiger vinden. De mainstream slokt alle aandacht op. De albums die jij eerder noemde ken ik allemaal wel, maar er is hier nauwelijks aan te komen, terwijl je iedere rockplaat wel kan krijgen.
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 26 februari 2003 @ 22:21:23 #113
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_8739686
ach in het gooi is op 't Oor in Hilversum na , geeneen zaak te vinden die echt 'underground' cd's verkoopt , ik ga ook meestal 1x in de 2 maanden naar Amsterdam om nieuwe albums te kopen en daar vallen ze idd wel te vinden , moet maar eens FTPtje starten

btw NP : Jean Grae -- Love Song

pi_8739820
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 22:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ach in het gooi is op 't Oor in Hilversum na , geeneen zaak te vinden die echt 'underground' cd's verkoopt , ik ga ook meestal 1x in de 2 maanden naar Amsterdam om nieuwe albums te kopen en daar vallen ze idd wel te vinden , moet maar eens FTPtje starten
Dan snap je mijn probleem dus en mijn "afkeer" tegen rappers als Nelly & 50 Cent. Doordat zij goed verkopen, komen de albums die ik goed vind niet in de schappen. En als ik dan in Amsterdam, Antwerpen Of Rotterdam ben heb ik meestal geen zin meer om daar de underground artiesten te zoeken. Dat is een zekere vorm van luiheid, dat weet ik wel, maar ik vind het het op een vergeven moment niet meer waard om uren op zoek te zijn naar een aantal albums die ik wel goed vind
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_8739893
Ik snap jullie niet hoor. Ik vind 50 cent nou niet mindere hiphop dan Talib Kweli of Gangstarr het is gewoon een andere vorm van hiphop. Ik luister graag naar beide omdat ik anders net als jullie zon saaie smaak krijg en alleen maar naar artiesten met maatschappijkritische en diepe teksten luister. Komop zeg er zijn nog zat goede hiphopartiesten die ieder een eigen ding doen. Ik houd het liever breed.
Ik vind 50 Cent's cd trouwens echt lekker.
Hoe Eminem op Patiently waiting op de beat rijmt is trouwens ook fantastisch.
Klootzak, your's truly
pi_8740020
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 22:28 schreef damienfromhell het volgende:
Ik snap jullie niet hoor. Ik vind 50 cent nou niet mindere hiphop dan Talib Kweli of Gangstarr het is gewoon een andere vorm van hiphop. Ik luister graag naar beide omdat ik anders net als jullie zon saaie smaak krijg en alleen maar naar artiesten met maatschappijkritische en diepe teksten luister. Komop zeg er zijn nog zat goede hiphopartiesten die ieder een eigen ding doen. Ik houd het liever breed.
Dat is jouw goed recht! Maar ik vind er dus niks aan. Ik heb een veel bredere muzieksmaak dan alleen maar hiphop. Ik luister ook graag naar Metal, Oude Soul & R&B (Niet die nieuwe bagger), Een stukje Klassiek op z'n tijd gaat ook goed, The Doors, The Stones, noem het maar op.

50 Cent vind ik dus een stuk minder. (Voor uitleg zie dit gehele topic )

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 26 februari 2003 @ 22:38:00 #117
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_8740179
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 22:28 schreef damienfromhell het volgende:
als je naar bijv Smut Peddlers of Copywrite luisterd , hoor je ook geen maatschappij kritische teksten , maar persoonlijk vind ik (en dat hoef jij niet te vinden) de totale productie (en in beide gevallen is dat Mighty Mi) een stuk beter klinken dan het werk dat dre doet op 50 cents laatste cd
pi_8740219
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 22:09 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

als je al aangeeft dat je een hekel hebt aan hiphop , wrom zou ik jouw reactie uberhaupt al serieus nemen

er stond geen hekel.
pi_8740269
Vooral In The Club, dies echt UBER
  woensdag 26 februari 2003 @ 22:42:41 #120
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_8740331
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 22:38 schreef Scylla het volgende:

[..]

er stond geen hekel.

sorry , maar dan wil ik btw wel weten waarom je dan uberhaupt geen dingen gaat proberen te luisteren (ookal zou je het slecht vinden , downloaden kost toch niet zowveel geld/tijd tegenwoordig issut slecht laat je het liggen , iss het goed koop je het al;snog , doe ik ook al een tijdje)
  woensdag 26 februari 2003 @ 22:48:16 #121
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_8740518
btw kijk/luister deze Clip (is wel real audio)

niet goed van kwaliteit , maar klinkt wel leuk.

volgorde van rappers : Tame 1 , Copywrite , J-Zone ,Cage , Mighty Mi , Skillz

[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 26-02-2003 22:49]

woensdag 26 februari 2003 @ 22:49:07 #122
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_8740545
oops
  woensdag 26 februari 2003 @ 22:50:09 #123
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_8740579
quote:
Get Rich Or Die Tryin'
pi_8740664
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 22:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
btw kijk/luister deze Clip (is wel real audio)

niet goed van kwaliteit , maar klinkt wel leuk.

volgorde van rappers : Tame 1 , Copywrite , J-Zone ,Cage , Mighty Mi , Skillz

Kijk, dat soort dingen kan ik dus zeer goed waarderen. Smut Peddlers/High & Mighty, Copywrite dat soort dingen. Wist trouwens niet dat hier een clip van was
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 26 februari 2003 @ 23:01:57 #125
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_8740979
van bottom feeders van smut peddlers is ook een clip waar Cage van een geschoren kut coke snuift en Mighty Mi kotssex heeft met een of ander japanse chick maar die link kan ik hier moeilijk posten (en is trouwens down op de website) , maar dan hejje het wel over 'keeping it real'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')