Niet echt. Klinkt alsof je validatie nodig hebt.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:11 schreef Aap_deluxe het volgende:
Het doet de sfeer niet goed, want als ik gelijk heb dan is het toch logisch dat ik gelijk wil krijgen. =
Je bent als persoon irritant. Daar heeft dat "beter willen weten" een klein aandeel in.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:11 schreef Aap_deluxe het volgende:
In mijn privé leven en eerder ook op mijn werk word ik vaak als betweter of wijsneus gezien.
Krijg van deze post en de OP toch wel het gevoel dat het vooral jullie waarheid is waar andere mensen voor open moeten staan, ipv beide kanten op.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:04 schreef matigeuser het volgende:
Er zijn helaas maar weinig mensen die zichzelf elke dag een beetje beter / wijzer willen maken en dus open staan voor nieuwe informatie, ook al is die tegenstrijdig aan hetgeen ze altijd geloofd hebben. En met deze mensen in discussie gaan heeft dan ook geen zin. Het is frustrerend, voor beide partijen en relaties worden er niet beter op. Ook al heb je gelijk én weten zij dat (tijdens of na de discussie) ook, dan nog voelt het voor hen alsof jij een 'betweter' bent. Een soort verdedigingsmechanisme.
Wij slimme jongens en meisjes kunnen de wereld helaas niet veranderen. Soms kom je mensen tegen die wel open staan voor nieuwe informatie en leuke discussies. Dat kun je meestal wel vrij snel inschatten. Bij anderen laat je het beter maar gewoon varen.
Maar... geven we ze gelijk? Of moeten ze dat komen halen?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:07 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Krijg van deze post en de OP toch wel het gevoel dat het vooral jullie waarheid is waar andere mensen voor open moeten staan, ipv beide kanten op.
We moeten staan en applaudiseren voor grenzeloze wijsheid van TS!quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:19 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Probeer je nu je gelijk te krijgen met dit topic, of wat is hier gaande?
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
We moeten staan en applaudiseren voor grenzeloze wijsheid van TS!
[ afbeelding ]
Maar jij wil ook horen dat je gelijk hebt. In hun ogen ben jij dus wellicht de idioot.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:11 schreef Aap_deluxe het volgende:
In mijn privé leven en eerder ook op mijn werk word ik vaak als betweter of wijsneus gezien. Het doet de sfeer niet goed, want als ik gelijk heb dan is het toch logisch dat ik gelijk wil krijgen. Ik weet intussen wel 'pick your battles', maar het blijft lastig toegeven aan idioten die willen horen dat ze gelijk hebben.
Misschien is de betweter wel degene die stronteigenwijs is en koppig.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 15:34 schreef DjVero het volgende:
Waarom zou je je gelijk willen halen als je weet dat je het hebt? Ik vind daar nogal verschil in zitten. Het gaat toch niet om die ander? Op de volwassen leeftijd, waarbij normen, waarden en meningen helemaal gevormd zijn, ga je de ander in de meeste gevallen toch niet overtuigen. Helemaal niet als je met stronteigenwijze, koppige mensen te maken hebt.
De beurs heeft weinig met de waarheid te maken. De beurs gaat vooral over vertrouwen dat de massa heeft in een bedrijf of niet. De echte waarheid is dat natuurlijk niet. Als je denkt dat je altijd gelijk hebt, heb je nog veel te leren.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:11 schreef Aap_deluxe het volgende:
en heb ik 'geluk' gehad op de beurs. Daar gaat het om gelijk hebben. Daar zijn emoties op de lange termijn minder relevant, en als een bedrijf geldverspilling is dan moeten ze gewoon failliet gaan. De waarheid zoeken gaat het mij om, niet om gelijk krijgen vanwege machtsspelletjes.
Voor anderen ben jij die idioot, dus die zijn daar net zo gefrustreerd over als jij. Verder is 'agree to disagree' ook gewoon een prima uitkomst als je er niet uitkomt met iemand in een discussie.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:11 schreef Aap_deluxe het volgende:
want als ik gelijk heb dan is het toch logisch dat ik gelijk wil krijgen. Ik weet intussen wel 'pick your battles', maar het blijft lastig toegeven aan idioten die willen horen dat ze gelijk hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |