Ook je EWF bijtelling, is WOZ-afhankelijk. Dus ja bezwaar maken kan lonen. Maar wat hierboven gesteld: even de aanslag afwachten.quote:Op maandag 29 januari 2024 09:28 schreef Naam_van_gebruiker het volgende:
Straks ontvangen we de WOZ-waarde van het huis met peildatum 1 januari 2023, waarbij ik zeer benieuwd ben hoe deze zal uitvallen. Maar het verschil is nu al dusdanig groot en zou ik daarom overwegen om bezwaar te maken in verband met hogere maandlasten voor bijv ozb, rioolheffing etc.
Daar gaat het toch om? Overigens is een bepaalde +/- marge toegelaten en i.d.d. geen reden voor aanpasssing.quote:Op maandag 29 januari 2024 09:57 schreef Eilatan het volgende:
Als je bezwaar indient bij de gemeente kan je volgens mij kiezen uit maar een paar opties als reden van het bezwaar. Lagere taxatie zit daar dacht ik niet bij, maar pin me er niet op vast.
Er zit in deze casus 11 maanden tussen. De WOZ waarde per 1-1-24 zou ik wel logisch vinden dat deze in de buurt van aankoopbedrag wordt vastgesteld. Waarde 1-1-23 kan wat hoger zijn omdat de huizenprijzen op dat moment waarschijnlijk op een wat hoger niveau lag. Gemeente zal veelal kijken naar verkoopprijzen van vergelijkbare woningen met verkoopdatum rond 1-1-23.quote:Op maandag 29 januari 2024 09:34 schreef GodsSon het volgende:
Grote kans dat ze verkoopwaarde gebruiken als woz waarde. Bijna standaard zo volgens mij
Afwachten, ik verwacht dat je geen bezwaar hoeft in te dienen :-)
Polders in het oosten?quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:04 schreef probeer het volgende:
In een poldergemeente in het oosten ging de WOZ van mijn moeders huis van 300k naar 330k naar 385k (1-1-23).
Ik gok dat ze wel bezwaar gaat maken.
De jury rekent dit antwoord goed.quote:
Dan is de jury correct.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De jury rekent dit antwoord goed.
Updatequote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:07 schreef Naam_van_gebruiker het volgende:
Dank voor jullie reacties, het is inderdaad afwachten hoe de WOZ gaat uitvallen. Maar goed om te weten dat er nog een aanzienlijk verschil gaat zitten tussen de peildatums. Ook goed om te weten dat er ook andere routes zijn dan 'bezwaar maken', zie nu dat bij mijn gemeente ook het geval is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |