abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 29 januari 2024 @ 08:51:04 #26
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_212210004
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2024 22:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik heb niet naar prijzen gekeken.

Maar ik denk wel dat het voor jou de oplossing is.

Zelf rails ophangen is ook best een ding als je nog niet zo bedreven bent met een boormachine. Ik had op mijn eerste adres het geluk dat er gewoon nog rails hingen en mijn moeder de gordijnen in een avond heeft gemaakt.
Gelukkig moest ik het bij mijn schoonmoeder op hout ophangen, een houten plank boven het raam. Maar beton/steen is toch wat andere koek inderdaad.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 29 januari 2024 @ 09:28:46 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212210308
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 22:34 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Nee, 30+ en bleef langer dan gewenst thuiswonen omdat mama alzheimer kreeg, allerlei dingen vergeet en doodongelukkig wordt van eenzaamheid als er een week niemand op bezoek komt. Maar bijna hetzelfde idd
Sneu voor je moeder :* . En volwassen zijn en alles zelf moeten regelen en uitzoeken is vaak best kut :{ .
Resistance is futile.
pi_212210941
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 22:36 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Denk dat het ik het door die gasten van Leen Bakker laat doen, Kwantum rekent al 60 euro enkel voorrijkosten. Laten opmeten en ophangen zal ook niet goedkoop zijn, maar dan ben ik van het gezeik af.
Prima ervaringen met het laten opmeten door Leen Bakker, ophangen hebben zij ook gedaan, monteur was heel bijzonder, maar uiteindelijk hangt alles. We hebben grotendeels vouwgordijnen en dat komt nogal precies qua meten. Duurt wel lang hoor, voordat je de boel hebt hangen.
pi_212213024
Je zegt dat je ramen van muur tot muur gaan. Dan hangen je gordijnen dus gedeeltelijk voor het raam als de gordijnen open zijn. Tenzij je rails neemt met een bocht aan weerskanten, dan kunnen de gordijnen voor de muur hangen en houden ze geen licht tegen wanneer ze open zijn.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_212213764
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 10:36 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Prima ervaringen met het laten opmeten door Leen Bakker, ophangen hebben zij ook gedaan, monteur was heel bijzonder, maar uiteindelijk hangt alles. We hebben grotendeels vouwgordijnen en dat komt nogal precies qua meten. Duurt wel lang hoor, voordat je de boel hebt hangen.
Wat was je kwijt?
pi_212213778
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 14:26 schreef eigendeegcookie het volgende:
Je zegt dat je ramen van muur tot muur gaan. Dan hangen je gordijnen dus gedeeltelijk voor het raam als de gordijnen open zijn. Tenzij je rails neemt met een bocht aan weerskanten, dan kunnen de gordijnen voor de muur hangen en houden ze geen licht tegen wanneer ze open zijn.
Als er betere alternatieven zijn hoor ik het ook graag. Rolgordijnen en luxaflex zijn niet echt mijn ding, maar misschien is dat beter?
pi_212214262
Onze gordijnen komen van voordeelgordijnen.nl. Enkele plooi, met haakjes. Meetinstructie was heel duidelijk. Als je alles hebt ingevuld, dun zie je gelijk wat het kost. Levertijd 21 werkdagen. Ook proefstaaltjes aanvragen gaat snel, dan zie je gelijk of je de stof mooi vindt.
pi_212214328
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:13 schreef Scriptascripta het volgende:
Onze gordijnen komen van voordeelgordijnen.nl. Enkele plooi, met haakjes. Meetinstructie was heel duidelijk. Als je alles hebt ingevuld, dun zie je gelijk wat het kost. Levertijd 21 werkdagen. Ook proefstaaltjes aanvragen gaat snel, dan zie je gelijk of je de stof mooi vindt.
Ik vind 21 werkdagen dus echt lang wachten. Of ben ik dan een zeikerd?
  maandag 29 januari 2024 @ 16:22:09 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212214337
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:21 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Dat is je onervarenheid.
The love you take is equal to the love you make.
pi_212214347
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:21 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Dan worden ze wel op maat gemaakt. Bij kant en klare ben je sneller, maar ik doe liever iets goed, dan ern halfbakken oplossing die het net niet is.
  maandag 29 januari 2024 @ 16:29:10 #36
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_212214400
Op marktplaats staat ook veel gordijnen. Vooral als je een standaardhuis hebt kan het makkelijk.

Zelf zou ik luxaflex doen, makkelijk ervoor te maken en functioneel. Gordijnen zijn lastig schoon te maken.
To BG or not to BG!
pi_212214959
In de woonkamer zit trouwens een deur naar het balkon. Is het handiger om gordijnen dan over de hele muur te hangen, of stoppen bij de deur?
pi_212214967
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat is je onervarenheid.
Echt klote dat je 4+ weken moet wachten op gordijnen. Nooit gedacht dat dit zoveel tijd zou kosten, anders was het het eerste dat ik gedaan had toen ik de sleutel kreeg.
  maandag 29 januari 2024 @ 17:34:48 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212215054
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 17:24 schreef Gobledygook het volgende:
In de woonkamer zit trouwens een deur naar het balkon. Is het handiger om gordijnen dan over de hele muur te hangen, of stoppen bij de deur?
Laat je daarover adviseren als er iemand komt kijken.

Wij kunnen dat toch moeilijk beoordelen zonder te weten hoe en wat.

quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 17:25 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Echt klote dat je 4+ weken moet wachten op gordijnen. Nooit gedacht dat dit zoveel tijd zou kosten, anders was het het eerste dat ik gedaan had toen ik de sleutel kreeg.
Je moet misschien ook niet per se alles in een keer willen doen. Soms moet je er al even wonen om te weten wat handig is.

Wil je ook iets tegen de inkijk overdag?
pi_212215115
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 15:29 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Wat was je kwijt?
Een paar duizend euro voor een heel huis
pi_212215166
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 17:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Laat je daarover adviseren als er iemand komt kijken.

Wij kunnen dat toch moeilijk beoordelen zonder te weten hoe en wat.
[..]
Je moet misschien ook niet per se alles in een keer willen doen. Soms moet je er al even wonen om te weten wat handig is.

Wil je ook iets tegen de inkijk overdag?
Ja het hoeft van mij ook niet zo 123 maar in de woonkamer zie je zowat niks op de TV als de zon goed schijnt en in de slaapkamer is het toch wel chill als er niemand naar binnen kijkt als je een keer in je blote reet ofzo loopt. Ik dacht ook ga er eerst wel wonen en gordijnen komen later, maar in de praktijk is dat toch vrij lastig
pi_212215206
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 17:43 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Ja het hoeft van mij ook niet zo 123 maar in de woonkamer zie je zowat niks op de TV als de zon goed schijnt en in de slaapkamer is het toch wel chill als er niemand naar binnen kijkt als je een keer in je blote reet ofzo loopt. Ik dacht ook ga er eerst wel wonen en gordijnen komen later, maar in de praktijk is dat toch vrij lastig
Tijdelijk gewoon iets van papier op de ramen plakken, wij hebben een paar maanden met inpakpapier van het verhuizen op de ramen geleefd. Het is niet anders, er kon niet eerder gemeten worden dan dat er een vloer lag, eerder kwam Leen Bakker gewoon niet meten. Hoort er allemaal een beetje bij. Het is geen woonprogramma op tv waar ze binnen 2 dagen je hele huis aangekleed en ingericht hebben.
  maandag 29 januari 2024 @ 17:49:27 #43
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212215213
quote:

[..]
Ik begrijp best dat je ongeduldig bent. Toen ik wou verhuizen wou ik sommige dingen ook snel maar zo gaat dat helaas niet. Desnoods plak je nu wat kranten tegen raam aan en wacht je tot je gordijnen hebt.

Ik zou je toch aanraden om een keuze te maken voor welke bedrijf/website. En dan kan je iemand laten komen of alles zelf opmeten (2x meten). Dan kijken wat je echt wil en dat kiezen, desnoods duurt het een week langer maar heb je wel jaren plezier van dan dat je het snel afraffelt en tegen een lelijk ding aan tuurt komende jaren.
  maandag 29 januari 2024 @ 17:55:06 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212215278
quote:

[..]
Denk dan idd eens aan tijdelijke, goedkope oplossingen.

Ikea heeft deze bijv. https://www.ikea.com/nl/n(...)onkergrijs-90369507/
  maandag 29 januari 2024 @ 18:06:52 #45
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_212215473
Afmetingen van je raam mee nemen naar de HEMA. Simpele gordijnen daar uitzoeken, klaar. Als je bijvoorbeeld totale lengte van plafond tot vloer weet, adviseren ze daar zelf nog met hoe lang de gordijnen moeten worden. Ik heb alleen de breedte van de gordijnen iets breder genomen zodat ik wat ruimer zat. Ben je ook voor een paar honderd euro klaar.

Doe jezelf en anderen een plezier en ga niet met kant en klaar gordijnen klungelen en dan afspelden en weer naaien. Ik kan zelf naaien en heb echt niet met gordijnen gemaakt. Wat een kut klus.
Naaiatelier zal niet veel goedkoper zijn dan alles gewoon om maat te maken. Heb al 5 jaar enkele plooi gordijnen van Hema en zou ze zo weer kopen.

En kijk gelijk even of je ze zelf kan schoonmaken (wasmachine) of dat het bijvoorbeeld naar een stomerij moet
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  maandag 29 januari 2024 @ 18:10:00 #46
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212215533
Ik ben laatst als gordijnenleek inderdaad ontzettend goed geholpen bij HEMA O+
pi_212215564
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 17:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Denk dan idd eens aan tijdelijke, goedkope oplossingen.

Ikea heeft deze bijv. https://www.ikea.com/nl/n(...)onkergrijs-90369507/
Dit is misschien wel een idee. Zou er wel drie of vier nodig hebben per raam. Ik snap alleen niet helemaal hoe je dit aan de muur bevestigt
  maandag 29 januari 2024 @ 18:12:32 #48
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212215586
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 18:11 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Dit is misschien wel een idee. Zou er wel drie of vier nodig hebben per raam. Ik snap alleen niet helemaal hoe je dit aan de muur bevestigt
Volgens mij is het zo'n plakding
  maandag 29 januari 2024 @ 18:16:04 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212215637
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 18:11 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Hier de montagehandleiding.

https://www.ikea.com/nl/n(...)__AA-1490700-2-2.pdf

Plakken, dus.
pi_212215936
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 18:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hier de montagehandleiding.

https://www.ikea.com/nl/n(...)__AA-1490700-2-2.pdf

Plakken, dus.
Handig. Binnenkort ff kijken hoeveel ik er nodig heb. Beter dan karton
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: