Eens kijken in hoeverre die ziplocks hitteproof zijn dat vind ik wel een goed idee.quote:Op donderdag 25 januari 2024 18:52 schreef marc0871 het volgende:
Pindasaus.
Stukje ui, zeer fijn gesnipperd, eetlepel,
Teentje knoflook, heel fijn gesnipperd,
Stukje gember, heel fijn gesnipperd, geraspt, of een halve theelepel poeder,
Sambal oelek, ik doe er een gladde eetlepel van in. Ik hou wel van een brandje, zeg maar. Doe naar smaak.
Rode peper uit de vijzel met wat zout is praktisch hetzelfde.
Aanfruiten in een steelpannetje op laag vuur, in een beetje zonnebloemolie,
Half blikje kokosmelk.
Vuur kan omhoog,
Zo vol als je hem kan krijgen eetlepel pindakaas. Persoonlijk vind ik die van Jumbo lekkerder dan Calvé hiervoor, maar gebruik wat je wil.
2 eetlepels A-merk ketjap manis. Zou je kunnen vervangen door donkere sojasaus met bruine suiker.
Evt scheutje volle melk, om de smaken een beetje te verzachten.
Aan de kook brengen terwijl je blijft roeren met een garde.
Als de saus wat dikker wordt, nog een keer proeven voor zoet, zout en pittigheid.
Nog een keer doorroeren en vuur uit.
Ik gooi de helft over 2 kipfilets in blokjes voor ruim saus en hou nog genoeg over voor een medium conservenpotje, voor een volgende ronde.
Voor de kipsaté (zonder stokjes), doe ik vaak marineren met kipkruiden met wat zonnebloemolie en dan bakken in een wok.
Met stokjes op een grill of bbq lukt ook wel![]()
Misschien de gebakken kipblokjes in een ziplock, saus erbij gieten en invriezen?
Kan je ze ook mooi meteen in opwarmen, in een pan heet water.
https://www.google.nl/sea(...)nt=mobile-gws-wiz-hpquote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:43 schreef foodlover het volgende:
[..]
Eens kijken in hoeverre die ziplocks hitteproof zijn dat vind ik wel een goed idee.
Zou het niet beter kunnen beschrijven. Ik neem zelf ook graag varkensschouder.quote:Op donderdag 25 januari 2024 16:33 schreef Jordy-B het volgende:
Als je een vacuümmachine hebt, zou ik dat inderdaad gebruiken. Voor de saté zou ik eerder voor kippendij kiezen dan kipfilet. Misschien de saus ietsje pietsje dikker maken dan je normaal zou doen (ik ga ervan uit dat het vlees bij opwarmen nog wat vocht verliest).
TS woont in het buitenland dus dat is al lastiger.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Waarom dan niet die Mora kipsate bakjes flink inslaan als ze in de aanbieding zijn? Vaak zat dat ik die dingen voor een euro per stuk in de aanbieding zag.
Als je ze van het huismerk koopt, zijn ze vaak nog goedkoper...
Ik heb er wel gloeiendhete erwten- en tomatensoep in gedaan, waarna ik het ingevroren heb.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 16:43 schreef foodlover het volgende:
[..]
Eens kijken in hoeverre die ziplocks hitteproof zijn dat vind ik wel een goed idee.
Omdat die lang zo lekker niet zijn, blokjes persvleesquote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Waarom dan niet die Mora kipsate bakjes flink inslaan als ze in de aanbieding zijn? Vaak zat dat ik die dingen voor een euro per stuk in de aanbieding zag.
Als je ze van het huismerk koopt, zijn ze vaak nog goedkoper...
Maar die saus is zo goddelijk....quote:Op vrijdag 26 januari 2024 18:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Omdat die lang zo lekker niet zijn, blokjes persvlees
De dame heeft veel leuke en goede receptenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:05 schreef Yinny het volgende:
Ik vind deze pindasaus echt lekker (fout). Pindasaus zoals bij de Chinees:
Deze had ik ooit gezien en zal ik nooit vergeten. Half pak suiker erin.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 21:05 schreef Yinny het volgende:
Ik vind deze pindasaus echt lekker (fout). Pindasaus zoals bij de Chinees:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |