abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juni 2025 @ 08:43:58 #101
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217917887
Voor mijn eigen vak is het wel ongeveer wat ik verwacht had (niet dat ik het er helemaal mee eens ben trouwens, dat is iets anders). Maar op de andere vakken heb ik maar weinig zicht - dus dat zien we zo meteen wel. Ik mag sowieso wel een hoop blije leerlingen gaan bellen vanmiddag, dus dat feestje hebben we sowieso.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 12 juni 2025 @ 08:59:48 #102
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_217917999
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 18:59 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]
Ik krijg daar meteen kriebels van. Al dat gezwets van 'keynote speakers' die nog nooit een klaslokaal van binnen hebben gezien en ons dan komen vertellen hoe het allemaal georganiseerd moet worden in een klas. Ergens op een highschool in Noord-Amerika een onderwijssysteem ontdekt, krijg je meteen van die hijgerige directies die dat ook willen implementeren (maar wel met ingang van het nieuwe schooljaar natuurlijk!), daar weer studiedagen aan wijden, terwijl je die eigenlijk aan zinvolle dingen kon besteden. Zoals inderdaad: lesgeven.

En een sterk, sociaal-veilig pedagogisch klimaat begint bij iedereen zélf - in het klaslokaal, in je interactie met je leerlingen en collega's.
Heb van de week nog ruzie staan maken met het MT, precies omdat ze constant verhinderen dat we onze primaire taak uitvoeren.
Het gaat er echt niet in bij ze.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_217919161
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:09 schreef Japepk het volgende:
Aanhakend op de discussie over de meivakantie; hoe werkt het bij jullie met losse vakantiedagen? Ik merk dat ik het als beginnend docent enorm lastig vind om hierover te beginnen. Om eerlijk te zijn zou ik ook niet weten of je er recht op hebt. Om bijvoorbeeld voor vakantie, vrijwilligerswerk of iets anders een vrije dag op te nemen. Ik heb zelf ook wel het ethische dilemma dat we natuurlijk al veel vrije dagen hebben, maar ik heb het met mijn vrijwilligerswerk weleens voor gehad dat het handig was om een vrije dag te kunnen nemen. Hoe zit dat?
Hier is het credo: als je collega's bereid zijn je lessen over te nemen, is het allemaal geen probleem. Ik trouwde zes jaar geleden in Thailand in de voorjaarsvakantie, kreeg zo anderhalve week erbij (los van de dagen waar je sws recht op hebt voor een huwelijk, volgens mij) van mijn collega's om er nog een huwelijksreisje aan vast te plakken.

Misschien op die manier aanpakken, voorstellen?
pi_217919231
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:59 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Heb van de week nog ruzie staan maken met het MT, precies omdat ze constant verhinderen dat we onze primaire taak uitvoeren.
Het gaat er echt niet in bij ze.
Onderwijskundigen en MT.... :D Alleen waardevol als ze zelf ook hun halve leven voor de klas hebben gestaan, zoals mijn huidige TM, die snapt 't tenminste _O_

Maar voor de rest. Afgelopen studiedag ook weer; wordt er zo'n miep ingevlogen, heel verhaal over activerende werkvormen en wat wij allemaal wel niet moesten doen, wat staat ze een uur lang te doen: ZENDEN ZENDEN ZENDEN _O-
pi_217923440
Hier vielen de resultaten tegen; voor zowel havo als vwo rondom de 70% slagingspercentage. De wiskunde A havo N-term van 1,0 verbaasde me ook wel wat. De groep die ik nakeek heeft het in elk geval niet zo best gedaan. Vijf van de 27 leerlingen een 4 of lager, en dan nog een heleboel vijven.

Wiskunde A. Het noodzakelijke kwaad :')
  donderdag 12 juni 2025 @ 20:41:14 #106
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217924175
Onze h/v-locatie zal ook niet heel hard hebben gejuicht vandaag denk ik. Wij zijn wel erg tevreden.

Ik gaf een paar leerlingen les die er vrij zwak voor stonden door vooral buitenschoolse ellende, maar die wel een hoge gunfactor hebben. Die hebben het alle drie gered, daar ben ik wel echt heel blij mee. Als er daar een van gezakt was, had ik een mooie dag alsnog met een vies bijsmaakje afgesloten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217927583
Mijn twee clusters (tl ec) hebben gemiddeld een 6,8 gehaald. Heel blij mee :). Slagingspercentage (82%) viel wel wat tegen. Dat is dan toch wel balen want je wil natuurlijk ook dat je hele afdeling het goed doet en zoveel mogelijk leerlingen slagen. Maar met wat herexamens en aanvullende inzet van betrokkenen zouden we de 90% aan moeten kunnen gaan tikken. @Haushofer niet mijn tak van sport maar onze h afdeling heeft vergelijkbaar gescoord (aanzienlijk minder dan vorig jaar).
pi_217930933
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:00 schreef Beldewouten het volgende:
Mijn twee clusters (tl ec) hebben gemiddeld een 6,8 gehaald. Heel blij mee :). Slagingspercentage (82%) viel wel wat tegen. Dat is dan toch wel balen want je wil natuurlijk ook dat je hele afdeling het goed doet en zoveel mogelijk leerlingen slagen. Maar met wat herexamens en aanvullende inzet van betrokkenen zouden we de 90% aan moeten kunnen gaan tikken. @:Haushofer niet mijn tak van sport maar onze h afdeling heeft vergelijkbaar gescoord (aanzienlijk minder dan vorig jaar).
Ja, ik hoorde al van collega's elders dat hun scores niet zo best waren. Op één school hier redelijk in de buurt zelfs een slagingspercentage van 48%. Koekoek :')
  vrijdag 13 juni 2025 @ 19:46:19 #109
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_217933893
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 15:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ja, ik hoorde al van collega's elders dat hun scores niet zo best waren. Op één school hier redelijk in de buurt zelfs een slagingspercentage van 48%. Koekoek :')
Goeie genade. Dat vereist denk ik wel enig onderzoek naar wat er fout is gegaan.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 19:55:10 #110
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_217934039
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 11:40 schreef DjVero het volgende:

[..]
Onderwijskundigen en MT.... :D Alleen waardevol als ze zelf ook hun halve leven voor de klas hebben gestaan, zoals mijn huidige TM, die snapt 't tenminste _O_

Maar voor de rest. Afgelopen studiedag ook weer; wordt er zo'n miep ingevlogen, heel verhaal over activerende werkvormen en wat wij allemaal wel niet moesten doen, wat staat ze een uur lang te doen: ZENDEN ZENDEN ZENDEN _O-
Ja, ook paar keer meegemaakt. Deze feedback gegeven, en dat gaat beter. Meestal.
Kwam laatst bijvoorbeeld een docent van onze buren van het mbo. Ging lekker interactief aan de slag. Die man snapt ook meer waar wij tegenaan lopen qua leerlinginteractie.
Wat ik jammer vond was dat het hele personeelsbestand uit was genodigd, waar het eigenlijk overduidelijk bedoeld was voor een docent of 10.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')