abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212136921
November 2023 had mijn vriendin het uitgemaakt na ongeveer 2 jaar een relatie. Ik ben 29 en zij is 28. Een zeer liefdevolle, begripvolle relatie met veel goede communicatie, gelach en eigenlijk de samenkomst van twee perfect bij elkaar passende personen.
De relatie groeide van één of twee dagen in het weekend (30 minuten reizen tussen woonplaatsen), naar samenwonen in dezelfde stad (uiteindelijk maar 3 maanden).

Mijn ex had van vorige, slechte relaties veel emotionele schade opgelopen en strugglede met veel dingen. Hiervoor slikte ze ook al 10+ jaar antidepressive.
Ondanks dat het heel goed ging met ons, waren de laatste 2 maanden voor haar (blijkbaar) slecht. Voor mij was dit de laatste maand. Ze trok zich telkens verder terug, zei veel minder, lachtte niet meer en was niet meer waarderend voor mijn koken elke dag en mijn pogingen tot toenadering.

Dit ging tot zover dat we dagen hadden dat we amper spraken. Ik ontwikkelde hier fysieke klachten van in de vorm van stevig maag-darmklachten. Voor haar culmineerde die laatste 2 maanden in depressieve buien en verstoppen in eigen cocon, zelfs voor mij. Alle eerlijkheid en goede communicatie die we hadden was ineens niet meer van doen. Slapen ging slecht, 3-4 maanden geen seks door heel veel slechte gevoelens/gedachten van haar kant, eten ging slecht, alles was alsof er een pikzwarte wolk overheen hing.

Begin november hadden we een gesprek; we zouden pauze nemen. Ik terug naar mijn ma voor 3-4 dagen, en de andere dagen weer bij elkaar zodat we ook even een stap terug konden nemen. Dit gesprek deed al pijn. Geprobeerd voor 2 weken, maar werd er niet beter op.

We spraken daarna, en zij maakte het toen uit. Ook een heel pijnlijk gesprek, maar in principe "de tweede klap", dus ik was na het gesprek snel niet meer emotioneel. Ik had het al eens gevoeld, dus ik kon het nu al sneller verwerken.
Ik ben terug gaan wonen bij mijn moeder en zij is gebleven in het huurhuis.

Ik heb heel mijn leven overhoop gegooid; slaapkamer complete transformatie naar 2024 en meer "volwassen man" en mijn eigen stijl, heel veel nieuwe en (iets) andere kleding, sporten blijven doen maar met nog meer focus op mezelf etc. De hele focus shifte van samenzijn, naar 100% aandacht voor mezelf, mijn leven en mijn doelen. En dat ging (na een paar weken natuurlijk) goed. Was alsnog even wennen. Maargoed, uiteindelijk was ik blij met mijn nieuwe leefruimte, kleding en leefwijze in principe.

Spoel vooruit naar januari 2024. Af en toe een appje met mijn ex groeide erg snel naar bijna dagelijks appen en zelfs (online) gamen samen in het weekend. Eerst wel weer wat emotionele appjes enzo, maar inmiddels veel gelach weer terug. Ook de seks is terug. Zij is van de antidepressiva af én heeft therapie én is ook weer gaan sporten, dus al die gedempte gevoelens, en dus ook libido blijkbaar, zijn allemaal terug het leven in geknald.

Het leek alsof het zonder romantische gevoelens prima ging, maar zij wilt mij dus terug. Ze heeft een brief van 5 pagina's geschreven met al haar gevoelens erin, hoeveel spijt ze heeft van haar beslissing (genomen in een zwaar moment); ze wilde gewoon dat alles toen zou stoppen en zag geen uitweg.
In die brief stonden veel dingen waarbij ik eventjes moest slikken. Samengevat: ze houdt nog steeds van me, en voelt alles veel, veel sterker nu en realiseert haar fout, maar ook hoe het wel moet. En ze wacht op me. Ze heeft liever gewoon iets met mij, dan helemaal niets, zelfs als het betekent dat ik haar liefde niet beantwoord. Seks zonder gevoelens kan bijvoorbeeld zegt ze, maar ik geloof dat niet.

Terug naar het appen, gisteren toevallig erg emotioneel. Ondanks dat het nooit zou vragen, vroeg ze nu toch of ik het langzaam weer wilde proberen. Ze wilde mij tijd en ruimte geven, maar heeft nu toch die vraag gesteld. Ik kon hem niet beantwoorden, en hem ook gezegd dat ik niets kon zeggen.
Haar laatste appje beantwoorde ik niet, want ik wist het gewoon even niet meer. 15 minuten later stond ze ineens helemaal emotioneel voor de deur, heel onkarakteristiek.

Half uur gepraat (zij vooral), maar ik kreeg er bijna niets uit. Het gevoel waar zij mee sprak, dat voelde ik gewoon niet. Ik voelde niet de drang die ik normaal gezien had om haar te knuffelen en troosten. Ik voelde me nu eerder geforceerd om een beslissing te nemen... Een beslissing om haar beslissing van november wel of niet om te draaien en verder te gaan. En ik maak geen beslissingen onder zo'n druk als het niet goed voelt.
Dus zij was vooral heel emotioneel, veel tranen, maar ik had gewoon niet het gevoel.

Ik voel mezelf eerder afgesloten en afstandelijk, zoals ik me voelde voordat ik haar kende. Mijn vorige relatie kende ook zijn problemen en het kostte mijn ex maanden om mij te "ontdooien". Ik heb het gevoel dat dat nu weer nodig zou zijn.
Maar van het gelach en gamen enzo nu weer ineens zo'n emotionele bui, dat is niet wat ik wil. Ik wilde dat het gewoon zo bleef gaan en weet ik veel wat er dan was gebeurd. Ik heb haar vraag alsnog niet beantwoord of ik erover na wil denken om het weer te proberen, want ik kon het gewoon niet zeggen zonder mezelf voor te liegen.

Nu weet ik dus niet zo goed wat ik moet doen. Ik heb altijd gedacht dat zij mijn laatste vriendin en eerste vrouw zou zijn, maar dat heeft zij in november kapotgemaakt. Ik vond ons perfect bij elkaar passen, maar toch ging het uit.
We kunnen veel samen lachen (ook om de stomste dingen), maar nadat het uit ging zijn al die romantische gevoelens bij mij (snel) verdwenen, misschien als verwerkingsmechanisme ofzo.

Kortom voel ik mij nu juist wat meer "koud" en afstandelijk en zoek ik niet echt een relatie, geniet ik een beetje van mijn vrijheid en heb de focus 100% op mezelf kunnen leggen voor mijn ontwikkeling en doelen. Zij is juist qua emoties tienvoudig gegroeid, heeft haar fout ingezien en wilt het liefst dat wij weer terug samenkomen. Maar die gevoelens, die voel ik nu dus niet meer. Ik voel me gedempt en ik weet niet goed wat ik nou moet doen.

Heeft iemand hier wellicht ervaring mee? Ik zou alle tips dankbaar zijn.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 04:48:32 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_212136933
Antidepressiva vlakt je emoties af. Dat zij "qua emoties tienvoudig is gegroeid" is dan wellicht ook niet raar als ze ermee gestopt is. Jij kent haar niet anders dan met antidepressiva, dus de persoon waar je nu weer in een relatie mee zou stappen is dan ook anders.

Anyway, neem (weer) even tijd voor jezelf en denk rustig na over wat je wel (of niet) wil. Laat je inderdaad niet onder druk zetten.
pi_212137166
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 04:48 schreef kwiwi het volgende:
Antidepressiva vlakt je emoties af. Dat zij "qua emoties tienvoudig is gegroeid" is dan wellicht ook niet raar als ze ermee gestopt is. Jij kent haar niet anders dan met antidepressiva, dus de persoon waar je nu weer in een relatie mee zou stappen is dan ook anders.

Anyway, neem (weer) even tijd voor jezelf en denk rustig na over wat je wel (of niet) wil. Laat je inderdaad niet onder druk zetten.
Klopt. Tijdens de antidepressiva had ze ook wel blije momenten, daar niet van, maar het is nu zeker vertienvoudigd. Vind het echt lastig; mezelf zo veel aangepast en afgesloten, en dan ineens komt zij op deze manier terug in mijn leven. Heb dit nog niet eerder gehad.

Heb er vannacht een nachtmerrie over gehad. Was een droom voor een psycholoog met zoveel metaforen en onderliggende betekenissen. Kortgezegd zag ik mezelf genieten van bepaalde vrijheid en ineens stond zij er, maar dan afgebeeld als een zeer breekbaar persoon, voorovergebogen, smekend om "maar iets" en ik was gewoon bang en paniekerig.
In die nachtmerrie deed ik maar net mijn been uitsteken tegen haar knie om haar weg te laten gaan, maar ze viel gewoon ineen; zo breekbaar.

Ik schrok wakker, maar bleef toch een goede 20 seconden stil liggen met mijn ogen dicht. Heel eng. Die druk en dat smeken, dat ging ook echt wel een grens over. Dat lachen en gamen en weet ik het wat is allemaal leuk, maar die emoties wil ik gewoon niet nu. Al dat gedoe weer opnieuw, en dan weer opnieuw dingen zo moeten voelen en vertrouwen en alles dat erbij hoort.

Ik weet niet of het terug gaat komen. Ik ga in ieder geval wel inderdaad mijn tijd en ruimte nemen, alhoewel ik ook niet te lang wil wachten, want ik wil haar niet aan het lijntje houden.

Als ik de deur dicht gooi, dan verhuist zij terug naar haar originele woonplaats en zie/spreken we elkaar waarschijnlijk niet meer, met alle pijn (opnieuw). En voor haar nu nog erger. Maar "ja, we gaan het weer langzaam proberen" kan ik nu ook niet zeggen zonder mezelf voor te liegen.

Dus tijd/ruimte is denk ik ook het beste.
pi_212137196
Ik denk dat je het beste gewoon eerlijk moet zijn over je gevoel.
Je wilt nu gewoon niet. Jullie hebben beiden nog wel even nodig om te helen.
Neem die tijd voor jezelf.
Zij moet ook even de tijd nemen, zij voelt nu ineens zoveel dat het wat door elkaar heen loopt qua emoties.
Life is a highway...let's ride it!
pi_212137224
Kies eerst eens voor jezelf voordat je je weer stort in het voortzetten van een relatie die in het verleden al eens uitging toen het minder ging.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 08:14:06 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212137497
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 07:30 schreef Scorpie het volgende:
Kies eerst eens voor jezelf voordat je je weer stort in het voortzetten van een relatie die in het verleden al eens uitging toen het minder ging.
Dit!

Je zegt het zelf ook al steeds: ik wil dit niet nu.
Dus ook gewoon niet doen. En duidelijk bij haar aangeven dat je er niets over kan en wil zeggen en dat je er ook geen termijn op wil zetten:
‘Nu voelt het niet goed en ik weet niet of dat ooit nog komt. Contact en gamen is prima, maar meer zit er nu iig niet in.’
  dinsdag 23 januari 2024 @ 08:16:15 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_212137513
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 08:14 schreef BE het volgende:

[..]
Dit!

Je zegt het zelf ook al steeds: ik wil dit niet nu.
Dus ook gewoon niet doen. En duidelijk bij haar aangeven dat je er niets over kan en wil zeggen en dat je er ook geen termijn op wil zetten:
‘Nu voelt het niet goed en ik weet niet of dat ooit nog komt. Contact en gamen is prima, maar meer zit er nu iig niet in.’
Dat lijkt me ook niet helemaal werken als één van de twee meer wil.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 08:20:00 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212137538
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 08:16 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook niet helemaal werken als één van de twee meer wil.
Op zich eens, maar het was meer om aan te kunnen geven waar voor hem de grens ligt.
Als zij daar niet mee om kan gaan houdt het op.
(Ik las iets over seks, dat zou ik sws zeker niet doen.)
  dinsdag 23 januari 2024 @ 08:25:47 #9
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212137567
Jullie tijd is geweest, de magie is uitgewerkt en kunstmatig de boel in leven houden, heeft geen zin. Je bent nog jong, creëer nieuw geluk.
Le Diable
pi_212137940
GAST!!

doe dat jezelf niet aan en probeer een dame te vinden die normaler is.
pi_212138248
Algemene consensus is tot nu toe dus:
Neem je afstand en tijd om na te denken. Wees eerlijk over mijn huidige gevoelens en doe niets wat niet goed voelt.
En kies voor nu dus vooral eerst voor mezelf.

De laatste 2 reacties leg ik even naast me neer voor nu, want beide zijn wat "extreem" voor mijn huidige gevoel.

Tot nu toe bedankt voor alle reacties.
pi_212138800
Lastige situatie. Ik denk dat twee overwegingen hierin belangrijk zijn:
- Wil jij het de tijd geven om het huidige prettige contact voort te zetten of afstand te nemen om te kijken of jij opnieuw 'ontdooit' en jullie weer nader tot elkaar kunnen komen?
- Kan zij (en uiteindelijk jijzelf) ermee leven dat jij nu niet de concrete stap kunt zetten terug naar een relatie en die tijd nodig hebt om te kijken of het op de een of andere manier weer kan werken tussen jullie? Waarbij het natuurlijk ook een mogelijkheid is dat het er van jouw kant gewoon niet meer in lijkt te zitten.

Als zij echt weer meer wilt, dan zul je goed af moeten tasten of ze met bovenstaande kan leven en ik kan me ook best voorstellen als dat gewoon niet het geval is. Dan is het voor nu wellicht jammer dan en zul je gewoon afstand moeten nemen voor jezelf.

Volgens mij ben je nu op zich tevreden met hoe je je leven ingericht hebt (op relatievlak dan even buiten beschouwing) en is het aan jezelf om te kijken of je denkt dat zij daar een plek in kan hebben. Zoals je haar beschrijft lijkt ze wel veranderd, maar het kost ook gewoon tijd om te ontdekken in hoeverre dat zo is en of dat iets blijvends is waar je in de toekomst op zou kunnen vertrouwen.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 11:20:13 #13
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_212138946
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 07:15 schreef Maxievraagt het volgende:

[..]
Klopt. Tijdens de antidepressiva had ze ook wel blije momenten, daar niet van, maar het is nu zeker vertienvoudigd. Vind het echt lastig; mezelf zo veel aangepast en afgesloten, en dan ineens komt zij op deze manier terug in mijn leven. Heb dit nog niet eerder gehad.

Heb er vannacht een nachtmerrie over gehad. Was een droom voor een psycholoog met zoveel metaforen en onderliggende betekenissen. Kortgezegd zag ik mezelf genieten van bepaalde vrijheid en ineens stond zij er, maar dan afgebeeld als een zeer breekbaar persoon, voorovergebogen, smekend om "maar iets" en ik was gewoon bang en paniekerig.
In die nachtmerrie deed ik maar net mijn been uitsteken tegen haar knie om haar weg te laten gaan, maar ze viel gewoon ineen; zo breekbaar.

Ik schrok wakker, maar bleef toch een goede 20 seconden stil liggen met mijn ogen dicht. Heel eng. Die druk en dat smeken, dat ging ook echt wel een grens over. Dat lachen en gamen en weet ik het wat is allemaal leuk, maar die emoties wil ik gewoon niet nu. Al dat gedoe weer opnieuw, en dan weer opnieuw dingen zo moeten voelen en vertrouwen en alles dat erbij hoort.

Ik weet niet of het terug gaat komen. Ik ga in ieder geval wel inderdaad mijn tijd en ruimte nemen, alhoewel ik ook niet te lang wil wachten, want ik wil haar niet aan het lijntje houden.

Als ik de deur dicht gooi, dan verhuist zij terug naar haar originele woonplaats en zie/spreken we elkaar waarschijnlijk niet meer, met alle pijn (opnieuw). En voor haar nu nog erger. Maar "ja, we gaan het weer langzaam proberen" kan ik nu ook niet zeggen zonder mezelf voor te liegen.

Dus tijd/ruimte is denk ik ook het beste.
Tja, ik denk anders. Niet meer de relatie instappen als zij zich niet realiseert en acepteert dat het voor jou iets anders betekent dan voor haar. Meer van we kunnen proberen en zien of en hoe het schip strandt. (Nog) niet weer bij elkaar intrekken, samenwonen. Meer afstand, lat relatie idee.

Lukt dit niet en zij wil terug naar "haar" oude woonplaats ... zij woont in jullie voormalig gezamenlijke huurhuis. Ik zou er wel alles aan doen om te regelen dat ik weer in dat huis kwam te wonen als hoofdhuurder. een huurhuis is tegenwoordig een groot recht zeker als je alleenstaand bent. En kan in de torkomst met eventueel een nieuwe relatie erg belangrijk zijn.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 23 januari 2024 @ 11:30:45 #14
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212139042
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 10:05 schreef Maxievraagt het volgende:
Algemene consensus is tot nu toe dus:
Neem je afstand en tijd om na te denken. Wees eerlijk over mijn huidige gevoelens en doe niets wat niet goed voelt.
En kies voor nu dus vooral eerst voor mezelf.

De laatste 2 reacties leg ik even naast me neer voor nu, want beide zijn wat "extreem" voor mijn huidige gevoel.

Tot nu toe bedankt voor alle reacties.
Nu lijken die reacties wat extreem, maar ik denk dat je jezelf niet voor de gek moet houden. Het lijkt alsof je uit angst voor verlies handelt terwijl dit verlies je alleen maar winst gaat opleveren op langere termijn. Angst voor verlies does not equal love.
Le Diable
pi_212139053
Dit is typisch zo'n ding wat je echt helemaal zelf moet weten. Mensen kunnen hier hoogstens hun eigen ervaringen en meningen geven maar dat maakt de zaken absoluut niet vergelijkbaar.

In jouw positie zou ik bijvoorbeeld juist totaal geen input van buitenaf vragen, voor dit soort kwesties. Alleen maar ruis.
Conscience do cost.
pi_212139453
Kies voor jezelf zou ik zeggen
pi_212139944
Wat mij opvalt in je verhaal, is hoe weinig tijd er steeds overheen gaat. Jullie gingen snel samenwonen (binnen 3 maanden), het ging 2 maanden slecht en dat was voor haar een reden om het uit te maken, het is nu 2-3 maanden na de breuk en jij vindt dat je in die tijd een transformatie hebt ondergaan en ineens volwassen bent geworden.

Zou het niet helpen om wat rustiger aan te doen? Je hoeft nu helemaal geen grote beslissing te nemen. Je zou bijvoorbeeld kunnen besluiten dat je weer wilt gaan daten om te kijken of de gevoelens en het vertrouwen terug kunnen komen. Als ik jou was, zou ik zeker niet snel weer gaan samenwonen en jezelf in een afhankelijke positie plaatsen. Ik zou er eerder jaren dan maanden voor nemen en ik zou ervoor zorgen dat ík niet weer degene ben die (als enige) opnieuw moet beginnen als het uitgaat.

Het is heel goed mogelijk dat ze oprecht tot inkeer is gekomen en dat jouw gevoelens terugkomen. Maar het is ook oké als je geen zin hebt om dat uit te zoeken. Dat is wat mij betreft dan ook de vraag die je jezelf zou moeten stellen: heb ik zin om het uit te zoeken? En dat is dus een veel laagdrempeligere vraag dan: wil ik weer een relatie met haar?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212140326
@TS: jullie zijn beiden veranderd (jij een 'transformatie naar man' en zij is van de AD af) in de deze korte periode. Waarom nu wel?

Dit gaat in mijn optiek veel te snel, je loopt veels te hard van stapel en moet zelf nog ontdooien van het uitmaken van 2 a 3 maanden terug. Kijk het eerst maar eens een half jaartje aan, als zij dan nog van anti-depressie af is én jij nog steeds blij bent met jouw transformatie, kan je altijd nog verder kijken.
pi_212142142
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 04:32 schreef Maxievraagt het volgende:
Heeft iemand hier wellicht ervaring mee? Ik zou alle tips dankbaar zijn.
Ja, Kappen! Gewoon 200% kappen!
Ook niet meer appen en neuken.
Maar definitief afscheid nemen, nummer wissen en kappen!
pi_212142985
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 11:06 schreef itchycoo het volgende:
Lastige situatie. Ik denk dat twee overwegingen hierin belangrijk zijn:
- Wil jij het de tijd geven om het huidige prettige contact voort te zetten of afstand te nemen om te kijken of jij opnieuw 'ontdooit' en jullie weer nader tot elkaar kunnen komen?
- Kan zij (en uiteindelijk jijzelf) ermee leven dat jij nu niet de concrete stap kunt zetten terug naar een relatie en die tijd nodig hebt om te kijken of het op de een of andere manier weer kan werken tussen jullie? Waarbij het natuurlijk ook een mogelijkheid is dat het er van jouw kant gewoon niet meer in lijkt te zitten.

Als zij echt weer meer wilt, dan zul je goed af moeten tasten of ze met bovenstaande kan leven en ik kan me ook best voorstellen als dat gewoon niet het geval is. Dan is het voor nu wellicht jammer dan en zul je gewoon afstand moeten nemen voor jezelf.

Volgens mij ben je nu op zich tevreden met hoe je je leven ingericht hebt (op relatievlak dan even buiten beschouwing) en is het aan jezelf om te kijken of je denkt dat zij daar een plek in kan hebben. Zoals je haar beschrijft lijkt ze wel veranderd, maar het kost ook gewoon tijd om te ontdekken in hoeverre dat zo is en of dat iets blijvends is waar je in de toekomst op zou kunnen vertrouwen.
Dit is een goede inderdaad. Ik vind de prettige en positieve contacten heel fijn, maar op emotioneel vlak (voornamelijk als het slecht gaat) weet ik op dit moment niet goed hoe ik zou reageren. Normaal gezien deed ik echt alles voor haar. Maar nu is het onzekerheid.

Zij wilt echt wel met rustige stapjes vooruit als ik die keuze zou maken, als ze maar weer terug met mij samen zou gaan en proberen weer iets "nieuws" op te bouwen. Ze wacht echt op mij. Ik denk ook dat als het niet meer zou gaan, wij ook geen vrienden zouden kunnen zijn. Of in ieder geval niet voor een tijdje. En ik denk dat het haar echt kapot zal maken, waardoor haar school en fitness e.d. ook negatief beïnvloed zouden worden.
Niet direct mijn verantwoordelijkheid I know, maar toch denk ik eraan.

Zij zegt wel te kunnen leven met vriendschappelijk contact e.d., maar ik geloof het gewoon niet. Als je zoveel emoties hebt, hoe kan je die dan ineens uitzetten per situatie? Dat werkt volgens mij zo niet.

De afweging is lastig en draait overuren in mijn hoofd. Misschien is het wel ontdekken enzo. En ja mijn leven nu is erg fijn. Een plekje voor haar zal ik opnieuw moeten overwegen.
pi_212143016
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 11:20 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]
Tja, ik denk anders. Niet meer de relatie instappen als zij zich niet realiseert en acepteert dat het voor jou iets anders betekent dan voor haar. Meer van we kunnen proberen en zien of en hoe het schip strandt. (Nog) niet weer bij elkaar intrekken, samenwonen. Meer afstand, lat relatie idee.

Lukt dit niet en zij wil terug naar "haar" oude woonplaats ... zij woont in jullie voormalig gezamenlijke huurhuis. Ik zou er wel alles aan doen om te regelen dat ik weer in dat huis kwam te wonen als hoofdhuurder. een huurhuis is tegenwoordig een groot recht zeker als je alleenstaand bent. En kan in de torkomst met eventueel een nieuwe relatie erg belangrijk zijn.
Het zou in beginsel wel ongebalanceerd zijn denk ik, aangezien ik de emoties gewoon niet zo sterk voel als zij momenteel. Ik ben ook liever niet iemand die zomaar probeert en ziet of het werkt of dat het schip strandt. Houd niet van die risico's met mogelijk negatieve gevolgen.
Beetje stom in de liefde misschien, maar heb nu 2x een pijnlijke break-up gehad en dat is niet zo fijn.

Het zou ook niet meteen terug naar de oude situatie zijn, zeker niet. Het zou misschien een stukje van vroeger zijn, maar wel op een heel nieuw pad. Zij is trouwens de hoofdhuurder en ik ben daar naartoe gegaan, maar was er nog niet ingeschreven.

Mocht de deur dichtgaan voor ons, dan is dat huurhuis misschien nog een optie voor mij, alhoewel ik liever door zou sparen voor een koophuis. Maargoed, dat is de toekomst (wellicht).
pi_212143027
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 11:30 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Nu lijken die reacties wat extreem, maar ik denk dat je jezelf niet voor de gek moet houden. Het lijkt alsof je uit angst voor verlies handelt terwijl dit verlies je alleen maar winst gaat opleveren op langere termijn. Angst voor verlies does not equal love.
Het is een stukje verliesangst inderdaad misschien, maar ook wat bescherming voor haar. En ik houd niet van risico's en de mogelijke pijn enzo.

Hoe bedoel je dat dit verlies juist winst zou opleveren voor de toekomst?
pi_212143042
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 12:56 schreef Claudia_x het volgende:
Wat mij opvalt in je verhaal, is hoe weinig tijd er steeds overheen gaat. Jullie gingen snel samenwonen (binnen 3 maanden), het ging 2 maanden slecht en dat was voor haar een reden om het uit te maken, het is nu 2-3 maanden na de breuk en jij vindt dat je in die tijd een transformatie hebt ondergaan en ineens volwassen bent geworden.

Zou het niet helpen om wat rustiger aan te doen? Je hoeft nu helemaal geen grote beslissing te nemen. Je zou bijvoorbeeld kunnen besluiten dat je weer wilt gaan daten om te kijken of de gevoelens en het vertrouwen terug kunnen komen. Als ik jou was, zou ik zeker niet snel weer gaan samenwonen en jezelf in een afhankelijke positie plaatsen. Ik zou er eerder jaren dan maanden voor nemen en ik zou ervoor zorgen dat ík niet weer degene ben die (als enige) opnieuw moet beginnen als het uitgaat.

Het is heel goed mogelijk dat ze oprecht tot inkeer is gekomen en dat jouw gevoelens terugkomen. Maar het is ook oké als je geen zin hebt om dat uit te zoeken. Dat is wat mij betreft dan ook de vraag die je jezelf zou moeten stellen: heb ik zin om het uit te zoeken? En dat is dus een veel laagdrempeligere vraag dan: wil ik weer een relatie met haar?
Wij gingen samenwonen binnen 3 maanden nadat zij verhuisd was, maar wij waren toen wel al meer dan een jaar samen.
Het is allemaal best wel snel gelopen, dat zeker. Ook de transformatie terug naar vrijgezel zijn.

Het opnieuw daten en kijken of het werkt, dat vind ik lastig. Ik vind dat een risico, zeker nu dat ik best wel "gevoelloos" ben zeg maar. Ik wil haar ook niet aan het lijntje houden, of straks nog een keer door zo'n break up gaan en weer opnieuw dingen moeten verwerken etc.

"Heb ik zin om het uit te zoeken", dat is zeker een goede vraag, waar ik nog geen antwoord op heb denk ik.
pi_212143045
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:36 schreef Justinn het volgende:
@:TS: jullie zijn beiden veranderd (jij een 'transformatie naar man' en zij is van de AD af) in de deze korte periode. Waarom nu wel?

Dit gaat in mijn optiek veel te snel, je loopt veels te hard van stapel en moet zelf nog ontdooien van het uitmaken van 2 a 3 maanden terug. Kijk het eerst maar eens een half jaartje aan, als zij dan nog van anti-depressie af is én jij nog steeds blij bent met jouw transformatie, kan je altijd nog verder kijken.
Vind je dit dan niet haar aan het lijntje houden? Straks lukt het alsnog niet en moet zij alsnog weer terug verhuizen en spreken we elkaar helemaal niet meer.
pi_212143047
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 16:19 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ja, Kappen! Gewoon 200% kappen!
Ook niet meer appen en neuken.
Maar definitief afscheid nemen, nummer wissen en kappen!
Slechte ervaring gehad?
  dinsdag 23 januari 2024 @ 18:05:31 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212143112
Zij is instabiel. En jij hebt blijkbaar ook wel moeite met hechten (je schrijft dat jij momenteel afstand bewaart). En dat is nou juist wat jou onweerstaanbaar maakt voor haar, dat je nu afstandelijk bent. Zij heeft dat nodig om haar gevoelens te versterken. En zodra je weer emotioneel beschikbaar bent en voor haar gaat (veilige relatie), slaat zij weer dicht.

Is dit stuk afstandelijkheid voor jou een patroon?
Resistance is futile.
pi_212143120
Het verschil tussen destijds en nu is dat je beide nu samen een historie hebt en destijds niet. Die historie gaat niet weg. En je zal het alleen fijn samen kunnen hebben wanneer je die historie beide achter je kan laten. Anders zul je beide altijd weer volledig in de stress schieten wanneer één van jullie twee weer tekenen toont van 'toen'.

Als jij en zij beiden los kunnen laten wat er 'toen' gebeurd is, is er een kans. Kun je dat niet, of kan zij dat niet, dan wordt dat kansje nog maar heel klein. En de kans op nieuwe, andere, ellende groot.

Dit is mijn mening. Misschien zit ik er volledig naast, hoor.

Maar als je besluit toch weer bij elkaar te komen, moet je voor elkaar niet alleen maar beloven dat je het achter je laat, maar het ook werkelijk doen. En voor veel mensen blijkt de intentie vaak toch een stuk makkelijker dan het werkelijk te doen. Tijdens ruzies komen de dingen vaak toch altijd weer terug. En ruzies krijg je toch wel, dat gebeurt nou eenmaal in elke relatie.
pi_212143138
Lopen ze weg dan blijven ze wel lopen.
Zeker als ze weer zo terug kunnen komen.

Beter dumpen en weg sturen.
In plaats dat je dadelijk zelf in een depi gaat zitten door haar of over haar

Tenslotte je bent niet verantwoordelijk voor haar leven in wat dan ook.

Tip.

Pak pen en papier.
Schijf de voordelen en nadelen op .
Daarna lees het hard op zodat je het kan horen.

Je zal merken wat je beslissing dan gaat worden.
pi_212143196
Je bent echt niet het eerste koppel dat een koppel er mee stopt hoor. Personen die exact bij elkaar passen geloof ik niet in en je zal altijd iets moeten accepteren of samen voor moeten werken. Het is uit en laat het daar gewoon bij. Move on.
Groot fan van User Wotte
pi_212143612
En dan stort je er nu weer in, waarna ze na de eerste de beste tegenslag het weer aftrapt?

Ik zou het erop houden dat de beslissing destijds weloverwogen is genomen, je daarna verder bent gegaan met haar leven en er nu geen reden is om halsoverkop terug te gaan in de oude situatie.

Verder sluiten haar woorden en wat ze doet niet op haar aan. Jou tijd en ruimte geven, maar dan meteen voor je deur staan, dat rijmt niet echt met elkaar.

Klinkt als een erg labiele dame. Dat is vervelend, maar vooral van haar. Klinkt alsof je nu goed bezig bent met je leven.
pi_212144074
Ik weet zeker dat ik een reactie hier geplaatst had, why the hell is die verwijderd? :?
  dinsdag 23 januari 2024 @ 19:54:13 #32
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212144684
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 17:55 schreef Maxievraagt het volgende:

[..]
Het is een stukje verliesangst inderdaad misschien, maar ook wat bescherming voor haar. En ik houd niet van risico's en de mogelijke pijn enzo.

Hoe bedoel je dat dit verlies juist winst zou opleveren voor de toekomst?
Je wil bescherming voor haar en je houdt niet van risico's en mogelijke pijn. Anders gezegd: je blijft vasthouden aan iets wat is beschadigd omdat je geen negatieve gevolgen wil ervaren. Dat is rijden zonder verzekering en APK en dan maar hopen dat je geen ongelukken maakt terwijl je weet dat het ooit gaat gebeuren. Je probeert volgens mij nu te bouwen op drijfzand terwijl je al aangeeft geen gevoelens meer voor haar te hebben. Dat is best cynisch.
Le Diable
pi_212144761
Het is tijd om er een eind aan te breien voor altijd..

Dat is beter voor jou en haar!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_212144848
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 17:57 schreef Maxievraagt het volgende:

[..]

"Heb ik zin om het uit te zoeken", dat is zeker een goede vraag, waar ik nog geen antwoord op heb denk ik.
Deze reactie zegt wat mij betreft alles.
pi_212148139
Als ik jou was zou ik het geheel afkappen. Ook (iig voor een stevige tijd) geen vriendschap meer en zeker geen seks.

Hoe langer je daar wel mee doorgaat zonder dat jij dat gevoel hebt hoe pijnlijker het gaat worden

Het houdt jou tegen om echt verder te gaan met je leven en zij zal het met deze gevoelens toch als een opstap naar weer een relatie of hoop daarop blijven zien.

Het moment zal toch daar komen dat je verder wil, iemand anders tegenkomt of wat dan ook. Hoe langer dit duurt hoe harder de klap zal zijn.

Jullie hebben een relatie geschiedenis, zij is nog gek op je. Fwb werkt dan gewoon niet.
Het gaat naar en pijnlijk worden.

Geef jezelf een kans om verder te gaan met je leven en doe haar het niet aan om hoop te houden.
pi_212161216
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:05 schreef Seven. het volgende:
Zij is instabiel. En jij hebt blijkbaar ook wel moeite met hechten (je schrijft dat jij momenteel afstand bewaart). En dat is nou juist wat jou onweerstaanbaar maakt voor haar, dat je nu afstandelijk bent. Zij heeft dat nodig om haar gevoelens te versterken. En zodra je weer emotioneel beschikbaar bent en voor haar gaat (veilige relatie), slaat zij weer dicht.

Is dit stuk afstandelijkheid voor jou een patroon?
Nee, voor mij geen patroon. Vorige relatie was gewoon echt slecht en dat deed veel pijn, dus daarna was ik wat kouder en moest ik dus een beetje "ontdooid" worden door mijn ex.

Voor mij voelt het nu wel anders. Zij is heel anders zonder die medicatie en lijkt juist bijna stabieler of in ieder geval veel zekerder van haar emoties dan eerst.
pi_212161220
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 18:06 schreef RetepV het volgende:
Het verschil tussen destijds en nu is dat je beide nu samen een historie hebt en destijds niet. Die historie gaat niet weg. En je zal het alleen fijn samen kunnen hebben wanneer je die historie beide achter je kan laten. Anders zul je beide altijd weer volledig in de stress schieten wanneer één van jullie twee weer tekenen toont van 'toen'.

Als jij en zij beiden los kunnen laten wat er 'toen' gebeurd is, is er een kans. Kun je dat niet, of kan zij dat niet, dan wordt dat kansje nog maar heel klein. En de kans op nieuwe, andere, ellende groot.

Dit is mijn mening. Misschien zit ik er volledig naast, hoor.

Maar als je besluit toch weer bij elkaar te komen, moet je voor elkaar niet alleen maar beloven dat je het achter je laat, maar het ook werkelijk doen. En voor veel mensen blijkt de intentie vaak toch een stuk makkelijker dan het werkelijk te doen. Tijdens ruzies komen de dingen vaak toch altijd weer terug. En ruzies krijg je toch wel, dat gebeurt nou eenmaal in elke relatie.
Ik vind dit een hele goede eigenlijk. Ruzies hebben wij trouwens nooit gehad in die 1,5 jaar samen. Maar inderdaad, het stukje accepteren en verder gaan, niet te veel focussen op het verleden. Dat zal denk ik ook wel helpen voor mij om bereikbaarder te worden en uiteindelijk weer normaal te kunnen gaan vertrouwen. Goede denkwijze.
pi_212161224
wil
U MAD?
  donderdag 25 januari 2024 @ 09:53:01 #39
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_212162287
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 07:21 schreef de_boswachter het volgende:
wil
wilt schijnt ook goed te zijn
heb het gegoogled omdat zoveel mensen het zeggen
maar het klinkt ook in mijn oren zoooo fout :{
To BG or not to BG!
  donderdag 25 januari 2024 @ 12:12:17 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212163660
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 09:53 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
wilt schijnt ook goed te zijn
heb het gegoogled omdat zoveel mensen het zeggen
maar het klinkt ook in mijn oren zoooo fout :{
Alleen in de 2e persoon, dus je/u wil(t). In de 3e persoon is het alleen wil, dus hij/zij/het wil.
The love you take is equal to the love you make.
pi_212164191
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 07:20 schreef Maxievraagt het volgende:

[..]

Ik vind dit een hele goede eigenlijk. Ruzies hebben wij trouwens nooit gehad in die 1,5 jaar samen. Maar inderdaad, het stukje accepteren en verder gaan, niet te veel focussen op het verleden. Dat zal denk ik ook wel helpen voor mij om bereikbaarder te worden en uiteindelijk weer normaal te kunnen gaan vertrouwen. Goede denkwijze.
Ik wil nog wat aanvullen.

In het algemeen is het, denk ik, het belangrijkste dat je dat beide beseft, en dat je dus bij komende ruzies niet 'toen' weer op tafel moet gaan gooien. Ruzie is altijd een teken dat er iets niet ok is. Maar het escaleren met 'en toen...' is destructief. Ruzies moeten constructief zijn. Je moet er beide achter komen waarom je eigenlijk de ruzie hebt, en dan concentreren op oplossingen in plaats van alleen maar proberen je punt te maken.

Dat is heel moeilijk voor veel mensen. Vooral ook omdat, zelfs als je tot een constructief plan komt na je ruzie, het ook altijd weer moeilijk is om je aan dat plan te houden. Mensen veranderen nou eenmaal maar heel moeilijk.

Het gaat er om, dat je beide dit besef hebt. Dat je beide het besef hebt dat verandering moeilijk gaat, en dat je elkaar beide de kans moet geven, en moet blijven geven.

Want als je stopt met elkaar de kans geven, dan is dat het punt waar het gewoon ophoudt.

Maar je moet ook beseffen dat het met een ander niet anders zal zijn. Want wat ik hier schreef geldt gewoon in het algemeen, voor iedereen en voor elke relatie.

Perfectie bestaat niet. Perfectie is een illusie waar je alleen jezelf maar mee hebt.
  donderdag 25 januari 2024 @ 13:12:21 #42
335476 oppiedoppie
pi_212164245
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 12:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Alleen in de 2e persoon, dus je/u wil(t). In de 3e persoon is het alleen wil, dus hij/zij/het wil.
Deze uitleg zegt mij helemaal niks, sorry.
Maar het klink gewoon alsof het niet klopt.
Dan zijn er wel enorm veel mensen die dat verkeerd zeggen en schrijven.
To BG or not to BG!
  donderdag 25 januari 2024 @ 13:22:28 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212164349
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 13:12 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Deze uitleg zegt mij helemaal niks, sorry.
Maar het klink gewoon alsof het niet klopt.
Dan zijn er wel enorm veel mensen die dat verkeerd zeggen en schrijven.
1e persoon enkelvoud = ik = ik wil
2e persoon enkelvoud = je/u = je/u wil of je/u wilt (mag dus allebei)
3e persoon enkelvoud = hij/zij/het = hij/zij/het wil (dus zonder t)

Het verwarrende is dat het werkwoord willen een uitzondering is. Normaal is 3e persoon enkelvoud inderdaad stam + t, dus hij loopt (stam = loop + t maakt loopt).
  donderdag 25 januari 2024 @ 13:29:19 #44
335476 oppiedoppie
pi_212164420
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 13:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]
1e persoon enkelvoud = ik = ik wil
2e persoon enkelvoud = je/u = je/u wil of je/u wilt (mag dus allebei)
3e persoon enkelvoud = hij/zij/het = hij/zij/het wil (dus zonder t)

Het verwarrende is dat het werkwoord willen een uitzondering is. Normaal is 3e persoon enkelvoud inderdaad stam + t, dus hij loopt (stam = loop + t maakt loopt).
Toevallig doe ik dat gevoelsmatig al goed dus hoef dit niet echt te onthouden, vind ik. O-) En ik vind een taalfoutje af en toe ook niet zo erg. Maar bedankt voor de uitleg. :Y
To BG or not to BG!
  donderdag 25 januari 2024 @ 13:53:25 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212164659
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 13:29 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Toevallig doe ik dat gevoelsmatig al goed dus hoef dit niet echt te onthouden, vind ik. O-) En ik vind een taalfoutje af en toe ook niet zo erg. Maar bedankt voor de uitleg. :Y
De meeste mensen die Nederlands als moedertaal hebben, doen dat van nature goed. Het probleem van ‘hij wilt’ zul je vaker zien bij mensen voor wie Nederlands niet de eerste taal is.
Jij en ik hoeven voor het Nederlands meestal niet over grammaticaregels na te denken. Je hoort wel dat ‘hij wilt’ niet correct is (ook als je dat niet kunt uitleggen). Voor een taal die niet je moedertaal is moet je veel vaker wel bedenken wat de grammaticaregels zijn. En omdat willen een afwijkende vervoeging heeft, kun je daarbij meer fouten verwachten.
pi_212165868
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 13:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
De meeste mensen die Nederlands als moedertaal hebben, doen dat van nature goed. Het probleem van ‘hij wilt’ zul je vaker zien bij mensen voor wie Nederlands niet de eerste taal is.
Jij en ik hoeven voor het Nederlands meestal niet over grammaticaregels na te denken. Je hoort wel dat ‘hij wilt’ niet correct is (ook als je dat niet kunt uitleggen). Voor een taal die niet je moedertaal is moet je veel vaker wel bedenken wat de grammaticaregels zijn. En omdat willen een afwijkende vervoeging heeft, kun je daarbij meer fouten verwachten.
Gevoelsmatig hoor je het ook vaak bij mensen uit Rotterdam en omgeving.
  donderdag 25 januari 2024 @ 16:05:56 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212165971
quote:
15s.gif Op donderdag 25 januari 2024 15:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Gevoelsmatig hoor je het ook vaak bij mensen uit Rotterdam en omgeving.
Volgens mij is dat idd een regionaal iets, dat ze daar vaker ergens een t achter plakken.
pi_212166283
Ik denk dat het beter is dat jij TS eerst aan jezelf gaat werken. Heeft je ex trouwens ook gedaan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_212425640
We zijn momenteel gewoon in contact en proberen wel dingen te doen samen, in dezelfde stad, maar ik heb al gemerkt dat ik totaal niet bereikbaar ben momenteel.

Ze stelde bijvoorbeeld voor om ergens naar een andere stad te gaan met een groot winkelcentrum, omdat dat het laatste is dat we deden toen we samen waren. Terwijl die ervaring echt super kut was; het was echt vreselijk. Totaal geen connectie, anderhalf uur heen en terug, geen vrolijkheid, veel ongemakkelijk lopen etc.

En ondanks dat ze mij het voortouw laat nemen, doet ze toch voorzichtig nog suggesties. Maar na deze suggestie klapte ik dicht en beëindigden we kort daarna het telefonische gesprek.

Ik wil helemaal niet weg. Ik wil niet anderhalf uur heen en terug, sowieso al helemaal geen zin in, maar ook niet om terug te gaan naar onze laatste plek samen, waar het zo ongelofelijk kut aanvoelde. Ik heb gewoon helemaal geen zin meer om iets te doen waar ik zelf niet mee kon en waar ik niet 100% zin in heb. Mijn tolerantie en acceptatie voor dit soort dingen is gewoon compleet weg.

Had ook best even een emotioneel momentje daarna, omdat ik gewoon vast zit. Ik wil het echt wel een kans geven om te kijken wat er mogelijk is voor ons, aangezien ik toch ooit dacht dat wij voor de rest van ons leven samen zouden zijn.
Maar nu voel ik me gewoon kapot, gebroken; ik wil mijn eigen ding doen. Ik heb amper nog tolerantie voor wat anders en heb totaal geen interesse meer in alles wat buitenom mijn (kleine) cirkel gebeurt.

Ik weet dat het niet ineens goed kan komen, maar ik wil ook niet weer maandenlang moeten ontdooien en dan maar zien wat er gebeurt. En haar laten wachten, terwijl ik weet dat ze direct wil samen wil komen als ik het zou vragen.

Ik wil het ook niet allemaal afbreken, want dan verhuist ze weer weg en spreek ik haar helemaal nooit meer. En dan worden andere dingen voor haar ook veel moeilijker.

Geen leuke dag vandaag, terwijl het juist een paar weken gewoon goed ging, met een beetje gamen, sporten, een filmpje enzo. Geen moeilijke dingen, maar dit soort dingen triggert mij dan wel weer enorm en zet me een soort van 10 stappen terug ofzo.
pi_212426583
En ik hoop dat je dit ook aangegeven hebt?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_212432925
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 17:58 schreef Lenny77 het volgende:
En ik hoop dat je dit ook aangegeven hebt?
Ik heb dit inderdaad tegen haar gezegd, van het emotioneel moment en dat ik er geen zin in had. En waarom het zo kut voelde.
pi_212437757
Ik zou eerst maar eens 'n periode alleen blijven. Dat beviel beter dan geforceerd met haar het weer proberen.
pi_212439807
Je zegt het allemaal niet goed te weten, maar ik lees hier berichten van iemand die heel goed verwoord waarom hij momenteel eigenlijk even helemaal geen relatie wil. Iemand die duidelijk zichzelf even op de eerste plek wil zetten. Je weet het dus prima, maar je durft de knoop niet helemaal door te hakken.

Een nieuwe relatie met een ex kan best werken denk ik, zolang je het allebei wil, en zolang de gevoelens er nog zijn. Maar die gevoelens heb jij niet meer. En die kan je niet forceren.
pi_212456426
Je bent gewoon even op de reservebank gedrukt zodat ze weer met een of andere foute vent kan gaan flirten. Blijkbaar is dat niks geworden en kan ze jou weer gebruiken.

Met andere woorden...zoek een andere leukere vrouw.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_212457813
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 04:32 schreef Maxievraagt het volgende:

Ik heb heel mijn leven overhoop gegooid; slaapkamer complete transformatie naar 2024 en meer "volwassen man"
Die kamer bij je moeder bedoel je… ?

quote:
en mijn eigen stijl, heel veel nieuwe en (iets) andere kleding,
Aahh een shopping spree, nu ben je inderdaad een zelfoverwinning eigen persona.

Neem gewoon even rust voor je gekke dingen doet.

[ Bericht 5% gewijzigd door De_Pel op 17-02-2024 11:27:39 ]
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_212462954
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 17:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Je zegt het allemaal niet goed te weten, maar ik lees hier berichten van iemand die heel goed verwoord waarom hij momenteel eigenlijk even helemaal geen relatie wil. Iemand die duidelijk zichzelf even op de eerste plek wil zetten. Je weet het dus prima, maar je durft de knoop niet helemaal door te hakken.

Een nieuwe relatie met een ex kan best werken denk ik, zolang je het allebei wil, en zolang de gevoelens er nog zijn. Maar die gevoelens heb jij niet meer. En die kan je niet forceren.
TS staat ook niet echt te trappelen om weer met haar te beginnen. Maar ook niet om haar los te laten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')