abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212245424
Balen van de zieken… hier blijft het tot dusverre beperkt tot af en toe een snotneus bij een van ons drie.

In de voorjaarsvakantie krijgt F. een echt peuterbed. Ze wil heel graag een paarse deken (‘paars is mijn lievelings!!!’), dus dan ook maar de verzoeken in gaan willigen. Ze gaat helemaal glunderen bij het feit dat ze dan echt een grote meid is. En we hebben al afgesproken dat de borst dan ook klaar is. Groot bed = stoppen met drinken. Nu roept ze dat zelf met veel bombarie, maar ben benieuwd als het zo ver is…

Het mooiste van deze week: samen aan tafel zitten, we delen een grote koek. Madame is het daar niet mee eens en probeert mij te overtuigen. Met een heel serieus gezicht: ‘Mama, luister, ik ben groot en jij ook. Maar mag ik die koek?’. :D :D :D
Je kunt me opvegen, hoor.
pi_212324859
Fijn carnaval!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 7 februari 2024 @ 00:31:20 #53
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212327591
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:17 schreef NicolasJoy het volgende:
Fijn carnaval!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet dat ze maar een klein ding is, maar wat wordt ze groot O+ .
Resistance is futile.
pi_212327730
Ahh NJ wat wordt ze groot inderdaad! O+

Omg onze 2020 baby’s worden dit jaar gewoon alweer 4! Waar blijft de tijd :D .
pi_212328960
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 21:17 schreef NicolasJoy het volgende:
Fijn carnaval!

SPOILER
Wat een schatje O+
pi_212329093
Wat een grote meid al Nicolas joy!

En als ik de eerste foto's van carnaval al langs zie komen vind ik het zo jammer dat wij boven de rivieren wonen!
pi_212330697
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:49 schreef Mango91 het volgende:

En als ik de eerste foto's van carnaval al langs zie komen vind ik het zo jammer dat wij boven de rivieren wonen!
In twente wordt er anders ook behoorlijk Carnaval gevierd ;)
Shine bright like a diamond.
  Moderator woensdag 7 februari 2024 @ 12:41:21 #58
382129 crew  Donna
pi_212330883
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 01:18 schreef Smart_ass het volgende:
Ahh NJ wat wordt ze groot inderdaad! O+

Omg onze 2020 baby’s worden dit jaar gewoon alweer 4! Waar blijft de tijd :D .
Hou es op. :X
pi_212334314
Wij zijn trouwens ondertussen bij twee kinderdagverblijven geweest om te kijken, om de peuter te laten beginnen aan pre-kindergarten, maar ik kan niet zeggen dat we laaiend enthousiast zijn. Ik vind het vooral enorm voor geld voor wat je krijgt hier.. Grote kans dus dat ze toch nog wat langer bij ons thuis blijft en dat we haar maar op meer clubjes of andere sociale dingen met andere kinderen doen.
pi_212334660
Wat doen ze dan daar? Gewoon nieuwsgierig in hoe het opgezet is (VS, toch?).
pi_212334924
Nou ik vind het hier dus nodeloos ingewikkeld en oneerlijk om heel eerlijk te zijn. Ik zet het wel even in een spoiler want ik wil niet het hele topic bevuilen verder :P.

SPOILER
pi_212337954
Hoe hoog zijn die bedragen?
pi_212338189
Rond de $1200 per maand. Misschien was “enorm bedrag” wat overdreven gesteld, maar ik vind het veel geld. Soms minder, als ze part time aanbieden, maar de meesten bieden alleen full time aan.
Als ze er echt 5 dagen per week naartoe zou gaan van 8:00u-17:00u ofzo dan zou het ‘t nog wel waard zijn misschien, maar het gaan ons voornamelijk om de sociale contacten met leeftijdsgenoten. Dus wat ik al zei, ik denk dat we haar maar op meer clubjes gaan doen ofzo anders :Y .
pi_212338306
quote:
17s.gif Op woensdag 7 februari 2024 00:31 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik weet dat ze maar een klein ding is, maar wat wordt ze groot O+ .
We zijn gewoon al bezig met plannen richting school, afscheid nemen van de opvang... Niet echt natuurlijk, want het is nog ver weg... Maar anderzijds; over 5 maanden stoppen we al met opvang. Soms wel bizar hoe snel het gaat, dat ons kleintje dan al richting schooltijd gaat.

Enerzijds kijk ik er naar uit hoor!
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:49 schreef Mango91 het volgende:

Hier ook boven de rivieren hoor! Achterhoek, ook carnaval, maar wel anders dan Brabant hoor.. Anderhalve week terug was het hier al feest. :9
  woensdag 7 februari 2024 @ 22:27:33 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212339755
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 21:12 schreef Smart_ass het volgende:
Rond de $1200 per maand. Misschien was “enorm bedrag” wat overdreven gesteld, maar ik vind het veel geld. Soms minder, als ze part time aanbieden, maar de meesten bieden alleen full time aan.
Als ze er echt 5 dagen per week naartoe zou gaan van 8:00u-17:00u ofzo dan zou het ‘t nog wel waard zijn misschien, maar het gaan ons voornamelijk om de sociale contacten met leeftijdsgenoten. Dus wat ik al zei, ik denk dat we haar maar op meer clubjes gaan doen ofzo anders :Y .
Jezus, wat een geld ;( . School is niet de enige manier om ervaring met sociale situaties op te doen voor een kind. Playdates, clubjes, en haar zusje is er ook nog.
Resistance is futile.
pi_212339830
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 21:12 schreef Smart_ass het volgende:
Vind ik ook veel geld hoor
Ik ben heel blij met de opvang maar financieel is het een doorn in mijn oog. M’n grootste kostenpost per maand
  donderdag 8 februari 2024 @ 14:37:23 #67
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_212346725
Hier in Engeland is het ook zo duur, de reden waarom ik dus niet werk, want dan zou ik alleen werken om hem op de opvang te hebben. Nu J drie is krijgt hij 15 gratis uur van de overheid (maar extras zoals eten en zo komen daar nog bij voor ons)

Hebben hem gister opgegeven voor twee ochtenden. Minimale kosten wat wij ons nu kunnen veroorloven. Voor die twee ochtenden is het gelukkig maar 60 ofzo per maand met die gratis 15 uur, maar ga je naar drie ochtenden dan zit je al aan de 250..., etc. Voelt zo nutteloos die twee ochtenden, maar hij heeft die uitdaging echt wel nodig nu en peuter groepen vult dat niet genoeg.
pi_212348164
Nog gefeliciteerd met J, Bien! Leuke verjaardag gehad? :D

Ze worden zo groot.
pi_212354548
Iemand tips? Peuter wordt iedere avond op wisselende tijden wakker en wil daarna niet meer in haar eigen bed doorslapen. Echt tot blinde paniek aan toe als we het toch proberen. Ik vind het niet heel erg als ze bij ons ligt ‘s nachts (want dan slapen we tenminste) maar man heeft er steeds meer moeite mee.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 06:50:42 #70
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_212355232
Mijn enige tip is het uitzitten maar dat komt omdat telkens terugleggen hier tot niks leidt. En je man met zijn frustratie zou ik naar een andere bed sturen. Of hem zelf dingen laten doen (en dan hij in andere bed).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_212356329
Ja, uitzitten doen we idd. Dit speelt al een jaar af en aan, met soms wat betere periodes er tussen. Terugleggen levert alleen maar meer frustratie bij haar op. Ze is zó boos als ze terug haar eigen bed in moet. Terwijl er overdag bij haar middagslaap en ‘s avonds bij het naar bed brengen geen enkel probleem is (vooralsnog, zeg ik er maar gelijk even bij :')).

Ander/extra bed hebben we helaas niet, ook geen ruimte voor. Bij kleuter op de kamer is om diverse redenen geen optie. We gaan wel morgen naar een andere (grotere) bank kijken zodat in het ergste geval hij naar de bank kan verhuizen.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 13:23:38 #72
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_212358732
Lastig is het hè. Ik word er ook gek van, en vooral heel moe.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_212360079
Nou. Dat dus. Ik heb net met haar mee geslapen om maar even iets bij te tanken.
pi_212385987
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:38 schreef eponine het volgende:
Iemand tips? Peuter wordt iedere avond op wisselende tijden wakker en wil daarna niet meer in haar eigen bed doorslapen. Echt tot blinde paniek aan toe als we het toch proberen. Ik vind het niet heel erg als ze bij ons ligt ‘s nachts (want dan slapen we tenminste) maar man heeft er steeds meer moeite mee.
Ik zou haar dan gewoon nog bij jullie of bij jou laten slapen. Anders is dat ook geen doen. Blijkbaar heeft ze iets meer tijd nodig om alleen te kunnen slapen dan jullie hadden verwacht. Dat is allemaal niet zo'n ramp.
pi_212386711
Nee, het is ook geen ramp. En verwachtingen hadden we niet, want we hebben met haar grote broer wel gemerkt dat dat over het algemeen weinig zin heeft als het om slapen gaat. Zoals ik aangaf heb ik er ook niet zoveel moeite mee , maar er is nog een ouder hier in huis die het wel steeds lastiger vindt worden. En dan met name omdat hij amper slaapt als ze tussen ons in sneeuwengelen ligt te maken, dat breekt op een bepaald moment best wel op natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')