Klopt! We moesten toen wel vechten om gehoord (pun intended) te worden want dat was ten tijde van de allereerste lockdown. Uiteindelijk is hij bij 2 jaar en 8 maanden geopereerd, nog lange tijd logopedie gehad en nu verlangen we heel soms terug naar de tijd dat ‘ie nog zweegquote:Op donderdag 9 mei 2024 07:56 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik kan me herinneren dat Malteser een aantal jaar geleden hetzelfde had met haar zoon en dat hij na kno-ingrijpen zo hard ging qua taalproductie en verstaanbaarheid. Dus ik hoop dat zoiets ook bij jullie aan de hand is en dat ze snel verdere sprongen gaat maken.
Dat klinkt goed!quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:00 schreef Malteser het volgende:
[..]
Klopt! We moesten toen wel vechten om gehoord (pun intended) te worden want dat was ten tijde van de allereerste lockdown. Uiteindelijk is hij bij 2 jaar en 8 maanden geopereerd, nog lange tijd logopedie gehad en nu verlangen we heel soms terug naar de tijd dat ‘ie nog zweeg
Ja, hij kreeg buisjes, ze verwijderden zijn neusamandelen en tevens een ingekapseld abces.quote:Op donderdag 9 mei 2024 21:35 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Dat klinkt goed!
Had hij vocht achter z’n trommelvlies? En heeft hij buisjes gekregen of zijn z’n neusamandelen verwijderd?
Dankjewel voor je antwoord.quote:Op donderdag 9 mei 2024 21:57 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ja, hij kreeg buisjes, ze verwijderden zijn neusamandelen en tevens een ingekapseld abces.
Zijn reactie de dag erna toen er een ambulance met sirene voorbij reed, vergeet ik nooit meer.
Overigens is inmiddels duidelijk dat Mars blijvend gehoorverlies heeft, hij mist 25 decibel aan beide kanten. Maar buiten dat hij wat harder praat (en wij om die reden ook), belemmert hem dat niet.
Zijn spraakontwikkeling maakte enorme sprongen na de ingreep destijds en met hulp van de logopedist leerde hij alle letters en klanken snel te vormen. Hij startte als kleuter van 4 op school uiteindelijk zonder achterstand.
Dat is niet veroorzaakt door de vele oorontstekingen, het is dus niet zo dat hij daardoor ‘schade’ opgelopen heeft. Het is een aanlegfout, mijn moeder is ook slechthorend.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 06:54 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Dankjewel voor je antwoord.
Vervelend dat Mars toch nog 25db mist aan elke kant. Enig idee wat hier dan de oorzaak van is? Knap dat hij zijn spraakontwikkeling in een sneltreinvaart heeft opgepakt!
Ik maakte mij daar zelf helemaal geen zorgen om haha. Hij leek namelijk slim genoeg en non-verbaal leek hij alles te begrijpen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 19:40 schreef Seven. het volgende:
@:_Lily_ deel jij die zorgen? Wat goed dat hij zo vooruit gaat met logopedie!
Hoe gaat de logopedie bij jullie in z'n werk?
Was een extra. De arts maakte zich met de 2jaar check een beetje zorgen over haar groei. Dus nu kunnen we de 3jaar afspraak overslaan.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:12 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Huh, zit er nog een afspraak bij 2,5? Of ging je extra i.v.m. haar groei?
Is de eerste ‘reguliere’ afspraak dan bij anderen wel bij 3 jaar?
Die is hier met 3 jaar 9maand. Nu was het vooral weer spraakontwikkeling maar ook vormenstoof en torentjes bouwen.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ah check, dan heb ik niets gemist.
Wat moest ze doen bij de taakjes voor 3 jaar? Is dat al de beruchte ogentest of zit die bij 3;9? Al twijfel ik niet aan het zicht van mijn peuter, die ziet al op 50 meter afstand dat er een brief een klein beetje uit de brievenbus van de buren steekt. ‘Mama, waarom is de brief niet helemaal in de brievenbus?’ 🫠🫠🫠
Dat zegt (helaas) niet alles. Ik heb ook nooit twijfels gehad bij het zicht van mijn oudste. Die zag (en melde) ook altijd álles, maar haalde tot 2x toe de oogtest niet en werd uit voorzorg toch doorgestuurd naar de oogarts. De oogarts constateerde een grote cilinderafwijking. Nu hij nog jong is compenseren zijn ogen nog heel veel, maar wanneer hij uit de groei is, zou hij nog maar 60% zien zonder bril.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ah check, dan heb ik niets gemist.
Wat moest ze doen bij de taakjes voor 3 jaar? Is dat al de beruchte ogentest of zit die bij 3;9? Al twijfel ik niet aan het zicht van mijn peuter, die ziet al op 50 meter afstand dat er een brief een klein beetje uit de brievenbus van de buren steekt. ‘Mama, waarom is de brief niet helemaal in de brievenbus?’ 🫠🫠🫠
Mijn oudste met 3. Met Anna wil ik in juni, de film van dikkie dikquote:Op woensdag 15 mei 2024 10:05 schreef DjVero het volgende:
Vanaf welke leeftijd zijn jullie met de kleine voor het eerst naar de bios geweest?
met de oudste met drie maanden, toen was er in onze bios "cry baby cinema" kon je met je baby naar de bios (volwassenen film) geluid wat zachter, mogelijkheid om flesjes en voeding op te warmen ect. had ie zelf weinig aan natuurlijkquote:Op woensdag 15 mei 2024 10:05 schreef DjVero het volgende:
Vanaf welke leeftijd zijn jullie met de kleine voor het eerst naar de bios geweest?
Niet in de peuter- of kleuterleeftijd. Misschien had het gekund met zo'n speciale voorstelling met korte filmpjes en minder hard geluid en zo. Maar een volledige film was voor de mijne echt veel te intens.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:05 schreef DjVero het volgende:
Update: ik heb de speen doorgeknipt en we hadden geen andere spenen dus er was geen weg meer terug. Hij had hem alleen nog in de nachtquote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:23 schreef _Lily_ het volgende:
[
Maar we hebben nog een afspraak als hij van z’n speen af is, nog meer pressure om door te zetten. Ik laat wel weten hoe het is gegaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |