Livevideo dader Weiteveen. Waarschijnlijk opgenomen na het incident. Eveneens een heftige video van de vermoedelijke vrouw van de vermoedelijke dader.quote:Bij een geweldsincident in het Drentse Weiteveen zijn twee mensen omgekomen. De politie meldt dat er bij
het incident geschoten lijkt te zijn. Een vijftigjarige verdachte uit Klazienaveen is opgepakt.
Het incident gebeurde aan de Bargerweg. De politie kreeg rond 8.45 uur een melding van een geweldsincident.
Volgens RTV Drenthe ging de melding over een auto die op een boom gebotst zou zijn. Al snel zou zijn gebleken dat er meer aan de hand was. Een van de dodelijke slachtoffers lag in de auto, het andere in een woning.
De omgeving is ruim afgezet en hulpverlening is opgestart. De politie doet sporenonderzoek en praat met getuigen.
quote:OM verdenkt 50-jarige man uit Klazienaveen van een dubbele moord in Weiteveen
Nieuwsbericht | 19-01-2024 | 15:15
De rechter-commissaris van de rechtbank Noord-Nederland heeft vandaag besloten dat een 50-jarige man uit Klazienaveen veertien dagen langer vast blijft zitten. Ook zal hij voor observatie worden opgenomen in het Pieter Baan Centrum. Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt hem van twee moorden. Volgens het OM heeft hij op dinsdag 16 januari 2024 een 38-jarige man en een 44-jarige vrouw in hun woonplaats Weiteveen met voorbedachten rade om het leven gebracht.
Daarbij is volgens het Openbaar Ministerie (OM) excessief geweld gebruikt. Uit onderzoek blijkt dat onder meer op beide slachtoffers is geschoten. De vrouw is van korte afstand doodgeschoten, de man is op meerdere manieren letsel toegebracht. Hij is beschoten, gestoken en geslagen. Van het gebruikte geweld zijn mensen deels getuige geweest, waaronder de zoon van de twee dodelijke slachtoffers.
Alles wijst er op dat de verdachte gebruik heeft gemaakt van meerdere wapens die hij heeft meegenomen naar de plaats van het delict. De verdachte was in het bezit van een wapenvergunning. We onderzoeken welke wapens hij mocht hebben en of die gebruikt zijn bij het incident.
Het OM is ermee bekend dat er een langer lopend conflict ten grondslag ligt aan dit incident, waarbij beide partijen het laatste jaar meerdere meldingen en enkele aangiften hebben gedaan van in hun ogen overlast gevend of strafbaar gedrag door de ander. Gezien het lopende onderzoek kan het OM nu nog niet ingaan op enig detail. Datzelfde geldt voor het onderzoek naar de in beslag genomen wapens en een verstrekte vergunning.
Nogmaals wil het OM benadrukken dat er twee mensen om het leven zijn gebracht die jonge kinderen en andere familieleden achterlaten. Dat heeft grote impact op hen. Het OM vraagt om respectvol om te gaan met de belangen en de gevoelens van de nabestaanden en andere betrokkenen.
Moord is altijd met voorbedachte rade, anders heet het doodslag.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Mooi zo, het OM ziet voldoende bewijs voor een dubbele moord met voorbedachte rade.
En meteen ook zijn geestelijke gesteldheid onderzoeken, heel mooi![]()
Die zien we de komende jaren niet meer terug. Ben benieuwd wat hij er zelf nog over te zeggen heeft.
Ben benieuwd of ze die Ingrid nog eens goed gaan ondervragen wat zij wist van die voorbedachte rade. Met haar gelieg dat het pistool wel van de Pool was in dat filmpje. Die is ook niet goed snik.
Klopt ja.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:24 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Moord is altijd met voorbedachte rade, anders heet het doodslag.
Ahhh, je was erbij en kent ze allemaal lees ik?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:27 schreef bertrandtraore het volgende:
Het vrouwelijke slachtoffer was een stereotype 'Karen'. De dader een soort karikaturale redneck. When an unstoppable force meets an immovable object..... Triest. Dit komt eens in de 150 jaar voor.
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dit niet te bewijzen valt - of ze moeten dit via whatsapp bijvoorbeeld besproken hebben - maar ik heb al meer onderbuikgevoelens gelezen van wildvreemden die vermoeden dat ze beiden op de hoogte waren van het plan van Richard op basis van het filmpje van de vrouw en haar woordgebruik als "plichtsgetrouw naar mijn werk gegaan".
Even mezelf citeren.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:20 schreef grimselman het volgende:
[..]
Het woordje plichtsgetrouw viel mij ook op. Ik kreeg daardoor de indruk dat de tekst niet spontaan was maar van te voren ingestudeerd.
Kun je ooit echt iemand kennen?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ahhh, je was erbij en kent ze allemaal lees ik?
Ken je ze uberhaupt of haal je je "kennis" alleen maar uit 3 dagen nieuwsberichten en social media?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:29 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Kun je ooit echt iemand kennen?
Die Ries en zijn chick lijken me ook wel zo simpel om via appberichten of mails een verhaal te verzinnen/af te stemmen.quote:
HOE KUNNEN WE ONS AL DIE JAREN TOCH HEBBEN VERGIST IN RICHARD? HET WAS ZO’N AARDIGE MAN.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:31 schreef Pvt.Webster het volgende:
Geeft toch weer een wat ander beeld, de eerste weergave vanuit het OM.
Overigens snapte ik al die livestreams sowieso niet (red flag, zeker bij die vrouw), evenals de steun vanuit "het volk" op social media.
Maar e.e.a zal bij de rechtbank wel duidelijk worden. Dan ligt er ook een PBC-rapport.
Het is heel apart dat er direct ongevraagd een alibi word verschaft, en ze wist waarschijnlijk dondersgoed dat hij een wapen vergunning had en dat het pistool niet bij die pool vandaan kwam. Hun hele digitale geschiedenis zal wel doorgelicht worden om te kijken welk aandeel zij en hun makelaars vriendje hierin hebben gehadquote:
Ik heb eigenlijk nooit ongelijk in deze dingen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ken je ze uberhaupt of haal je je "kennis" alleen maar uit 3 dagen nieuwsberichten en social media?
Wat heeft de makelaar daar nu mee te maken?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:33 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Het is heel apart dat er direct ongevraagd een alibi word verschaft, en ze wist waarschijnlijk dondersgoed dat hij een wapen vergunning had en dat het pistool niet bij die pool vandaan kwam. Hun hele digitale geschiedenis zal wel doorgelicht worden om te kijken welk aandeel zij en hun makelaars vriendje hierin hebben gehad
3 dagen social media dus.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:34 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nooit ongelijk in deze dingen.
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:33 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
HOE KUNNEN WE ONS AL DIE JAREN TOCH HEBBEN VERGIST IN RICHARD? HET WAS ZO’N AARDIGE MAN.
Daar begon ik dus vanmorgen mee. Die makelaar…. ik heb daar een heel vervelend gevoel bij.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:36 schreef streamjohan het volgende:
Vonden jullie het ook niet apart dat de makelaar, koud een uur ofzo na het filmpje van Richard gelijk al doorgaf dat er ruzie speelde tussen beiden? Heeft deze niet gewoon de mond te houden over cliënten?
Fok is wat op het spoor.
Nu al benieuwd naar de podcast die over een jaar ofzo gaat uitkomen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Daar begon ik dus vanmorgen mee. Die makelaar…. ik heb daar een heel vervelend gevoel bij.
Mocht hij onder één hoedje spelen met Richard, dan loopt hij toch ook aansprakelijkheidsrisico's, of een kans op problemen met de NVM?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Daar begon ik dus vanmorgen mee. Die makelaar…. ik heb daar een heel vervelend gevoel bij.
Dat vielen meer users hier op, en ik vond het zelf ook gek taalgebruik voor een platte Weitevener.quote:
Schuin omhoog toevallig?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:39 schreef Caland het volgende:
@:ggmm en ik tasten nog steeds in het duister over het feit dat hij altijd zijn hand opstak naar buurtbewoners
#ZININquote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Nu al benieuwd naar de podcast die over een jaar ofzo gaat uitkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |