Klopt, we hadden ook beter de Nazi's en facistisch Japan kunnen laten zitten. Dat was vast beter afgelopen en had ook minder doden gekost.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 02:08 schreef Elizium het volgende:
Wat israel doet is niet proportioneel. Het is uit emotie. Van wat er gebeurt is 7 okt. En emotie kan best gevaarlijk zijn en dat veroorzaakt dit.
Het beste zou nu zijn een wapen stilstand. De laatste hamas willen doden, zal alleen maar meer burgers het leven kosten.
Begrijp me niet verkeerd, wat israel 7 okt overkwam is verschrikkelijk. Maar doorgaan met alles plat bombarderen lost dit niet op. Het wekt enkel nieuwe haat op tegen israel.
Ik sta hier neutraal in, jij blijkbaar niet. Jij vind dus alles wat israel doet correct is?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 02:53 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Klopt, we hadden ook beter de Nazi's en facistisch Japan kunnen laten zitten. Dat was vast beter afgelopen en had ook minder doden gekost.
Nee en ook niet alles wat de geallieerden deden in de Tweede Wereldoorlog was correct. Alleen wel noodzakelijk om de wereld leefbaar te maken.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 02:56 schreef Elizium het volgende:
[..]
Ik sta hier neutraal in, jij blijkbaar niet. Jij vind dus alles wat israel doet correct is?
Dat mag, dan houd je conflicten lekker eeuwig in leven en gaan er veel onschuldigen dood, maar heb je er wel lekker genuanceerd en grijs naar gekeken, dat is ook wel fijn natuurlijk. Wat zijn de goede punten van Hamas, oh neutrale toeschouwer?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 03:11 schreef Elizium het volgende:
En dat is juist waar de wereld in de soep loopt. Het zwart wit zien. Grijs kijken naar dingen kan of mag niet. Je moet een partij kiezen?
Daar gaat het mis. Niks is zwart of wit. Alles is grijs. En ik ben blij dat ik met die ogen kijk
Dan snap je mij niet, ... ik probeer juist geweld te gematigen. Dat moet best kunnen. Ik snap ook dat er heel veel emoties zijn, en die spelen nu de de overhand. Wegkijkeken van slachtoffers die het westen niet aan gaan vind ik wel kwalijk. Vergeet niet dat het midden oosten vredig was tot de usa binnen kwam in de 90e jaren. Het is veel complexer dan je denkt.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 04:30 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat mag, dan houd je conflicten lekker eeuwig in leven en gaan er veel onschuldigen dood, maar heb je er wel lekker genuanceerd en grijs naar gekeken, dat is ook wel fijn natuurlijk. Wat zijn de goede punten van Hamas, oh neutrale toeschouwer?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93Iraq_Warquote:Op zaterdag 20 januari 2024 06:31 schreef Elizium het volgende:
[..]
Dan snap je mij niet, ... ik probeer juist geweld te gematigen. Dat moet best kunnen. Ik snap ook dat er heel veel emoties zijn, en die spelen nu de de overhand. Wegkijkeken van slachtoffers die het westen niet aan gaan vind ik wel kwalijk. Vergeet niet dat het midden oosten vredig was tot de usa binnen kwam in de 90e jaren. Het is veel complexer dan je denkt.
1902–1932 Unification of Saudi Arabiaquote:Op zaterdag 20 januari 2024 06:31 schreef Elizium het volgende:
Vergeet niet dat het midden oosten vredig was tot de usa binnen kwam in de 90e jaren.
Precies, dus het facistische regime van Israël moet zo snel mogelijk weg.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 02:53 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Klopt, we hadden ook beter de Nazi's en facistisch Japan kunnen laten zitten. Dat was vast beter afgelopen en had ook minder doden gekost.
Echt hoe kunnen mensen dat soort onzin neerpennen. Zoveel stompzinnige onwetendheid of doelbewuste leugensquote:Op zaterdag 20 januari 2024 08:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
1902–1932 Unification of Saudi Arabia
1914–1918 Middle Eastern theatre of World War I
1919–1923 Turkish War of Independence
1919–2003 Iraqi–Kurdish conflict
1921–1948 Sectarian conflict in Mandatory Palestine
1925–1927 Great Syrian Revolt (Druze War)
1934 Saudi-Yemeni War\
1939-1945 Mediterranean and Middle East theatre of World War II
1954–1960 Jebel Akhdar War[
1956–1960 Yemeni–Adenese clan violence
1962–1970 North Yemen Civil War
1962–1975 Dhofar Rebellion
1963–1967 Aden Emergency
1970–1971 Black September
1975–1990 Lebanese Civil War
1978– Kurdish–Turkish conflict
1980 Sadr uprising
1980–1988 Iran–Iraq War
1990–1991 Gulf War[
1991 Iraqi uprising
Zo maar wat rustige jaren voor je.
Waarom is een wapenstilstand het beste nu?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 02:08 schreef Elizium het volgende:
Wat israel doet is niet proportioneel. Het is uit emotie. Van wat er gebeurt is 7 okt. En emotie kan best gevaarlijk zijn en dat veroorzaakt dit.
Het beste zou nu zijn een wapen stilstand. De laatste hamas willen doden, zal alleen maar meer burgers het leven kosten.
Begrijp me niet verkeerd, wat israel 7 okt overkwam is verschrikkelijk. Maar doorgaan met alles plat bombarderen lost dit niet op. Het wekt enkel nieuwe haat op tegen israel.
Klopt! Want dan had Israël na twee dagen alle Gazanen gedood en hadden we van Gazaliger gesproken.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 02:08 schreef Elizium het volgende:
Wat israel doet is niet proportioneel.
Wat zou een proportionele en realistische respons zijn volgens jou dan op een buurman die binnenvalt met het doel om jouw burgers massaal en zo gruwelijk mogelijk af te maken en die in zijn manifest heeft staan dat jij niet mag leven?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 02:08 schreef Elizium het volgende:
Omdat jij de vraag aan een ander stelt, heb jij het gevoel dat we proportioneel gereageerd wordt?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 09:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat zou een proportionele en realistische respons zijn volgens jou dan op een buurman die binnenvalt met het doel om jouw burgers massaal en zo gruwelijk mogelijk af te maken en die in zijn manifest heeft staan dat jij niet mag leven?
Vooral gehersenspoelde aanhangers van een bepaald geloof.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 08:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echt hoe kunnen mensen dat soort onzin neerpennen. Zoveel stompzinnige onwetendheid of doelbewuste leugens
Zijn de gijzelaars al terug, heeft Hamas zich al overgegeven? Die hebben er blijkbaar geen enkel probleem met hun medelanders als slachtoffer, sterker nog het maakt ze zo zielig.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat jij de vraag aan een ander stelt, heb jij het gevoel dat we proportioneel gereageerd wordt?
Er zijn burgers en er is Hamas. Hamas is het engste wat er is en Hamas heeft onder veel burgers sympathie. Bij militairen operaties gericht op Hamas gaan natuurlijk ook burgers geraakt worden. Is dat wat we zien, de nevenschade die niet voorkomen kan worden? Of is het doel om ook de burgers een hard lesje te leren?
Ik denk dat 't laatste ook gebeurt, wat past bij de retoriek van Israëlische ministers en beleidsbepalers. En ik kan me gewoon niet voorstellen hoe mensen denken te zien dat alleen Hamas aangepakt wordt.
Na een stop van een week of drie komt er weer voedsel gaza binnen, maar het is wel het minimale. Dat is niet om Hamas aan te pakken maar 2,3 miljoen burgers te raken. Hebben de burgers ook nog eens de pech dag Hamas trucks steelt, wordt het tekort nog veel groter en dat wordt gehandhaafd zoals 't is.
Er is een gigantisch tekort aan medicijnen en nagenoeg alle ziekenhuizen zijn door IDF gesloten. In een gebied waar dagelijks honderden burgers gewond raken. Kan niks aan gedaan worden?
In het noorden van Gaza staat bijna geen gebouw meer overeind en wat overeind staat heeft brand gehad of andere zware schade opgelopen. Bijna 1 miljoen inwoners heeft geen huis meer.... Ook de wegen worden massaal gesloopt, er blijft een zandvlakte over. Daarnaast zien en lezen we dat alle overheidsgebouwen, scholen en moskees gesloopt worden. We weten we dat Hamas moskees soms/vaak/altijd als opslagplaats gebruikt en dat er ook tunnels zijn, maar is het redelijk te verwachten dat echt alles wat er staat kapot moet vanwege 40.000 Hamas terroristen?
Eergisteren was leuk, die universiteit die met meer dan 300 explosieven volledig met de grond gelijk werd gemaakt. Daar kon de minister nog niet verklaren waarom dat nu echt nodig was. Het veelgebruikte boobytrap excuus kan natuurlijk niet van tafel gehaald worden
Als we dan de Israëlische machthebbers horen dan is het eerder opmerkelijk als ondanks al die uitspraken en beloftes het IDF toch een andere afwijkende koers vaart.
quote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:49 schreef mascara-klodder het volgende:
Universiteiten mensen! Zij zijn toch de slimme kant van onze samenleving?
Ze doet me denken aan Britta van community.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:52 schreef Aether het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)eiden-tot-spanningen
Omdat de burger van Hamas de tyfus kan krijgen mag de andere partij zijn gedrag daarop richting dezelfde burger aanpassen? Dat is echt een ridicule redenering.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 10:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zijn de gijzelaars al terug, heeft Hamas zich al overgegeven? Die hebben er blijkbaar geen enkel probleem met hun medelanders als slachtoffer, sterker nog het maakt ze zo zielig.
Waarom draai jij altijd alles om, voel je je daar beter bij?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat de burger van Hamas de tyfus kan krijgen mag de andere partij zijn gedrag daarop richting dezelfde burger aanpassen? Dat is echt een ridicule redenering.
En als we echt zó flauw gaan doen. Dat bevrijden van de gijzelaars gaat niet zo best. Één bevrijd en drie doodgeschoten
Ik heb het over meer dan 2 miljoen burgers die op alle vlakken zeer hard geraakt worden en jij reageert met de langspeelplaat dat Hamas die zich om de burgers niet bekommert... Wat bedoel je er dan mee, wat wil je daarmee aangeven of duidelijk maken?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waarom draai jij altijd alles om, voel je je daar beter bij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |