SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
![]()
Dit is een artikel van Reuters van december:quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heb je hier een bron dat 85% van de Palestijnen de gruwelijke moorden op israelisxhe burgers steunt?
https://www.reuters.com/w(...)as-rises-2023-12-14/
Het schijnt sinds die tijd zelfs alleen maar te stijgen.
Intolerant voor intolerantie![]()
Almost three in four Palestinians believe the Oct. 7 attack by Hamas on Israel was correct.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:32 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dit is een artikel van Reuters van december:
betekent imo dat er 'n psychopathische invloed is ontstaan bij de Palestijnen als 3/4 genocide goedkeurt.
dan mag je logisch redeneren en 3/4 van die bevolking opgeven als vrijwillig human shield van hamas. (heb ik dit getypt? ojeej)vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Dat onderzoek kennen we, jij ook, daar kwam naar voren dat bijna geen enkele Palestijnen op de hoogte is van de gruwelijkheden en wie 't wel kent die gelooft de verhalen van 't idf niet. Jij verzint er van alles bij en pleurt daar de 85% bij. Dat is incorrectquote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:32 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dit is een artikel van Reuters van december:
Edit: more than 90% believe that Hamas fighters did not commit the atrocities contained in these videos![]()
Er moet veel meer aandacht voor komen in de media, vind ik. Het narratief dat de Palestijnen onschuldige mensen zijn die door externe invloeden bij een gruwelijke oorlog betrokken worden, is gewoon niet correct. Hamas, net als Islamic(!) Jihad en die andere terreurgroepen, komen voort uit de Palestijnen. Ze zijn niet uit een gat in de grond gespro...quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:39 schreef sturmpie het volgende:
[..]
Almost three in four Palestinians believe the Oct. 7 attack by Hamas on Israel was correct.
betekent imo dat er 'n psychopathische invloed is ontstaan bij de Palestijnen als 3/4 genocide goedkeurt.
dan mag je logisch redeneren en 3/4 van die bevolking opgeven als vrijwillig human shield van hamas. (heb ik dit getypt? ojeej)
... okee, slecht voorbeeld.
Net als wij Duitsland en Japan als naties verantwoordelijk houden voor de gruweldaden in de Tweede Wereldoorlog (waarbij vooral Japan een hele hoge mate van steun vanuit de bevolking had), moeten we dat in Gaza ook doen. Niet alleen Hamas wil alle joden dood hebben. Het merendeel van de Palestijnen wil dat.
Dat betekent niet dat ze allemaal op hun beurt maar dood moeten, integendeel. Laat ze hun hoop maar in rook opvliegen en deradicaliseren, net als de Duitsers en tot op zekere hoogte de Japanners. Kijk maar hoe die er momenteel aan toe zijn; die willen zich niet eens meer in oorlog mengen.Intolerant voor intolerantie![]()
Zullen we even doen of we deze discussie al gevoerd hebben?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat onderzoek kennen we, jij ook, daar kwam naar voren dat bijna geen enkele Palestijnen op de hoogte is van de gruwelijkheden en wie 't wel kent die gelooft de verhalen van 't idf niet. Jij verzint er van alles bij en pleurt daar de 85% bij. Dat is incorrect
Edit: more than 90% believe that Hamas fighters did not commit the atrocities contained in these videos
Ik snap dat je het wil downplayen, maar er is geen enkele reden om (nu plotseling) aan te nemen dat ze de waarheid spreken als ze zeggen dat ze echt van niets hebben geweten.
Ik hoef alleen maar te verwijzen naar het feest op straat, het arme Israëlische gegijzelde meisje op die pick-up truck (die inmiddels dood is) en de snoepjes die werden uitgedeeld na de aanslagen om je te laten inzien dat dát niet de juiste insteek is.
[ Bericht 1% gewijzigd door Cuendillar op 19-01-2024 17:17:44 ]Intolerant voor intolerantie![]()
ik vind dat als je palestijn bent en 't goed voor hebt met Israel dat je veiligheid gewaarborgd moet worden, bijv. door 'n gebied aan te wijzen oid waar ze kunnen wonen tussen de israeli.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Gewoon asiel aanvragen. Doen er genoeg.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 17:04 schreef sturmpie het volgende:
ik vind dat als je palestijn bent en 't goed voor hebt met Israel dat je veiligheid gewaarborgd moet worden, bijv. door 'n gebied aan te wijzen oid waar ze kunnen wonen tussen de israeli.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dus de ondervraagden liegen bij die twee vragen en bij de andere vragen, die wel in ons straatje passen, daar spreken ze wel de waarheid?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:57 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Zullen we even doen of we deze discussie al gevoerd hebben?
Ik snap dat je het wil downplayen, maar er is geen enkele reden om (nu plotseling) aan te nemen dat ze de waarheid spreken als ze zeggen dat ze echt van niets hebben geweten.
Ik hoef alleen maar te verwijzen naar het feest op straat, het arme Israëlische gegijzelde meisje op die pick-up truck (die inmiddels dood is) en de snoepjes die werden uitgedeeld na de aanslagen om je te laten inzien dat dát niet de juiste insteek is.
Ik wil en mag 't niet uitsluiten, maar het is niet zo'n best verhaal :achterlijke_emoticon:![]()
Dat is raar, velen stonden juichend in de straten terwijl de lichamen van Israëlische burgers als trofeeën werden vertoond. Er zijn/worden honderden gijzelaars vastgehouden in een klein gebied (wat genoeg Palestijnen gezien moeten hebben) en veel Palestijnen hebben de aanslagen ook gevierd de socials. Om nog maar te zwijgen over alle burgers die ook door de gaten in de hekken kwamen op 7 oktober, en gewillig hielpen met het martelen van Israëliërs en het plunderen van diens huizen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat onderzoek kennen we, jij ook, daar kwam naar voren dat bijna geen enkele Palestijnen op de hoogte is van de gruwelijkheden en wie 't wel kent die gelooft de verhalen van 't idf niet. Jij verzint er van alles bij en pleurt daar de 85% bij. Dat is incorrect
Edit: more than 90% believe that Hamas fighters did not commit the atrocities contained in these videos
Het heeft er dus alle schijn van dat jij vooral heel graag wilt geloven dat de Palestijnen er eigenlijk niets van wisten, zodat je voor jezelf ook kunt blijven voorhouden dat we met een groep 'onschuldige' en 'vredelievende' mensen te maken hebben, voor wie je vervolgens weer in de bres kunt springen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Okay, we gaan dit spelletje dus wel weer spelen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus de ondervraagden liegen bij die twee vragen en bij de andere vragen, die wel in ons straatje passen, daar spreken ze wel de waarheid?
Ik wil en mag 't niet uitsluiten, maar het is niet zo'n best verhaal :achterlijke_emoticon:![]()
Hoe verklaar jij de feesten op straat vlak na de aanslagen?Intolerant voor intolerantie![]()
Ik speel een spelletje terwijl jij en HR van een poll alleen de antwoorden op vragen eruit halen die wel in jullie straatje passen? Je bent niet goed snikquote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:37 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Okay, we gaan dit spelletje dus wel weer spelen.![]()
Hoe verklaar jij de feesten op straat vlak na de aanslagen?
Hier nog wat vragen met antwoorden. Alles wat jou niet zal bevallen heb ik alvast doorgestreept. Kan je zelf de vragen en antwoorden verbouwen en framen zodat het wat beter past
We asked the respondents what they thought of Hamas’ decision to launch the October the 7th offensive given its outcome so far, a vast majority (72%; 82% in the West Bank and 57% in the Gaza Strip) said it was a correct decision and 22% (12% in the West Bank and 37% in the Gaza Strip) said it was incorrect.
We asked respondents to speculate about Hamas’ reasons for waging its October the 7th offensive: a response to attacks on al Aqsa and to release prisoners as Hamas claimed or an Iranian plot to thwart Arab normalization with Israel. The overwhelming majority (81%; 89% in the West Bank and 69% in the Gaza Strip) said it was a “response to settler attacks on Al-Aqsa Mosque and on Palestinian citizens and for the release of prisoners from Israeli prisons;” while only 14% (5% in the West Bank and 27% in the Gaza Strip) thought it was an Iranian plot.
We asked the respondents what they thought of Hamas’ decision to launch the October the 7th offensive given its outcome so far, a vast majority (72%; 82% in the West Bank and 57% in the Gaza Strip) said it was a correct decision and 22% (12% in the West Bank and 37% in the Gaza Strip) said it was incorrect.
A majority (52%) blames Israel for the current suffering of Gazans in the current war while 26% place the blame on the US; only 11% (6% in the West Bank and 19% in the Gaza Strip) place the blame on Hamas; and 9% blame the PA.
We asked the respondents whether they support or oppose the release, now before the end of the war, of the detained Israeli women and children among the civilians in the hands of the resistance groups, in return for the release of Palestinian women and children in the Israeli prisons. The overwhelming majority (85%; 92% in the West Bank and 75% in the Gaza Strip) supported the exchange while only 13% (7% in the West Bank and 22% in the Gaza Strip) opposed it.
Die 13% is best veel
We offered the public a list of acts or measures and asked respondents whether they are permitted under international law. The majority (84%) said it allows taking soldiers prisoners. But [s]the vast majority (78%) said it does not allow attacks on or the killing of civilians women and children in their homes; 77% said it does not allow the bombing of hospitals; 76% said it does not allow cutting electricity and water from the civilian population; and 52% said it does not allow taking civilians as prisoners of war.[/s]
While 95% think Israel has committed war crimes during the current war, [s]only 10% think Hamas also committed such crimes; 4% think Israel has not committed such crimes and 89% think Hamas did not commit war crimes during the current war.
85% say they did not see videos, shown by international news outlets, showing acts committed by Hamas against Israeli civilians, such as the killing of women and children in their homes; only 14% (7% in the West Bank and 25% in the Gaza Strip) saw these videos.
When asked if Hamas did commit these atrocities, the overwhelming majority said no, it did not and only 7% (1% in the West Bank and 16% in the Gaza Strip) said it did.[/s]
While the vast majority of West Bankers (70%) thinks Hamas will emerge victorious in this war, only half of Gazans think the same. Similarly, while only 1% in the West Bank think Israel will emerge victorious, almost one third of Gazans (31%) think that; 14% (12% in the West Bank and 18% in the Gaza Strip) think neither one will emerge victorious.
Haha
[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 19-01-2024 20:35:49 ]![]()
Kijk in de spiegel.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik speel een spelletje terwijl jij en HR van een poll alleen de antwoorden op vragen eruit halen die wel in jullie straatje passen? Je bent niet goed snik
<knip>
Verder wil ik je graag wijzen op je morele compas. Je kunt de Palestijnen niet steunen. Je kunt de onschuldige doden betreuren zoals iedereen doet, maar het overgrote deel van het volk is kwaadaardig. Ik heb bronnen aangedragen door bewijzen dat dat zo is. Hoe wil je dat verdedigen en waarom zou je het willen?Intolerant voor intolerantie![]()
Laat het eens even rusten, lieve opgebaarde. Je komt nogal obsessief over.
En waarschijnlijk leest niemand het.![]()
Daar is de volgendeA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Reuters, jouw bron (enkelvoud), haalt volgens dat artikel van Reuters (2e alinea) zijn informatie en cijfers van PCPSR. Drie keer raden waar ik die andere vragen vandaan heb.... Inderdaad van datzelfde onderzoek van PCPSR van 13 dec jl.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:44 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Kijk in de spiegel.
Verder wil ik je graag wijzen op je morele compas. Je kunt de Palestijnen niet steunen. Je kunt de onschuldige doden betreuren zoals iedereen doet, maar het overgrote deel van het volk is kwaadaardig. Ik heb bronnen aangedragen door bewijzen dat dat zo is. Hoe wil je dat verdedigen en waarom zou je het willen?![]()
Als je voor Israël bent is het niet nodig om tegen Palestijnse burgers te zijn. Voor beide kan ook, ook als een groot gedeelte van dat volk kwaadaardig is (ga ik niet ontkennen ook al denk je dat te lezen)
[ Bericht 3% gewijzigd door opgebaarde op 19-01-2024 21:18:19 ]![]()
2 staten oplossing... hou toch op. Dan heeft hamas dus precies wat ze willen met hun pogroms op israel afgelopen oktober.
Terrorisme heeft dan gewonnen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
13 december? Kan me best voorstellen dat de Gazanen dan anders op dezelfde vragen antwoorden dan als deze gesteld zouden zijn op 8 oktober.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 21:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Reuters, jouw bron (enkelvoud), haalt volgens dat artikel van Reuters (2e alinea) zijn informatie en cijfers van PCPSR. Drie keer raden waar ik die andere vragen vandaan heb.... Inderdaad van datzelfde onderzoek van PCPSR van 13 dec jl.![]()
Als je voor Israël bent is het niet nodig om tegen Palestijnse burgers te zijn. Voor beide kan ook, ook als een groot gedeelte van dat volk kwaadaardig is (ga ik niet ontkennen ook al denk je dat te lezen)“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Ah Indonesië. De Papoea-volkeren, de Molukkers, de Dayaks, de Timorezen, de Peloppors, of kort gezegd alles dat niet Javaans en moslim is kunnen die aanklacht mooi als een sjabloon gebruiken voor hun eigen zaak. Ik denk dat Indonesië na China etnische verdringing het meeste inzet ter wereld.quote:
Ik ga de Morgenster even buiten hangen nu![]()
![]()
Ik lees het.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:45 schreef havanagila het volgende:
Laat het eens even rusten, lieve opgebaarde. Je komt nogal obsessief over.
En waarschijnlijk leest niemand het.![]()
Ik wilde ook een lijstje maken ja.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 22:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah Indonesië. De Papoea-volkeren, de Molukkers, de Dayaks, de Timorezen, de Peloppors, of kort gezegd alles dat niet Javaans en moslim is kunnen die aanklacht mooi als een sjabloon gebruiken voor hun eigen zaak. Ik denk dat Indonesië na China etnische verdringing het meeste inzet ter wereld.
Ik ga de Morgenster even buiten hangen nu![]()
Maar dan is de vraag: wat is dan dus een Hamasstrijder?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Werkelijk niemand is er tegen dat Israël zichzelf verdedigt. De kritiek betreft de manier waarop. Er wordt te veel dood en verderf gezaaid onder mensen die geen hamasstrijder zijn.
Is dat dan iemand die op Hamas heeft gestemd? Is dat dan iemand die lid is van de partij? Is dat iemand die lid is van de militie-afdeling van de Partij?
Dat is vaak waar dus geen consensus over te vinden valt en uiteindelijk heeft dat ons gebracht tot topic #235 over dit onderwerp.
Wat is bijvoorbeeld een proportioneel "tegenactie/reactie" en wat zegt een oorlogsrecht hier over? Is wat iemand zegt over rechtmatigheid dan ook te toetsen of speelt gevoel en (eigen- of lands)belang toch de hoofdmoot?
Zo zijn er vragen waar, zelfs bínnen de Knesset (!) geen consensus te vinden valt en in het land Israël zelf zelfs steeds meer weerstand. (Volgensmij stond dat twee topics geleden nog in een aantal links naar de 'Israël Today' of Haaretz of iets dergelijks.)![]()
Wat israel doet is niet proportioneel. Het is uit emotie. Van wat er gebeurt is 7 okt. En emotie kan best gevaarlijk zijn en dat veroorzaakt dit.
Het beste zou nu zijn een wapen stilstand. De laatste hamas willen doden, zal alleen maar meer burgers het leven kosten.
Begrijp me niet verkeerd, wat israel 7 okt overkwam is verschrikkelijk. Maar doorgaan met alles plat bombarderen lost dit niet op. Het wekt enkel nieuwe haat op tegen israel.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: