abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212074073

Transfers 2023/2024
Uit: Jurrien Timber (Arsenal), Edson Álvarez (West Ham United), Calvin Bassey (Fulham), Mohamed Daramy (Stade Reims), Youri Regeer (Twente), Florian Grillitsch (TSG Hoffenheim), Dusan Tadic (Fenerbahce), Kik Pierie (Excelsior), Naci Ünüvar (Twente, verhuur), Youri Baas (NEC, verhuur), Maarten Stekelenburg (einde carrière), Lorenzo Lucca (Pisa, einde verhuur)

In: Josip Sutalo (Dinamo Zagreb), Carlos Forbs (Machester City), Chuba Akpom (Middlesbrough), Benjamin Tahirovic (AS Roma), Diant Ramaj (Eintracht Frankfurt), Anton Gaaei (Viborg FF), Jakov Medic (FC St. Pauli), Branco van den Boomen (Toulouse), Gaston Avila (Antwerp), Borna Sosa (Stuttgart), Sivert Mannsverk (Molde FK) Jordan Henderson (Al-Ettifaq)

Selectie 2023/2024
Keepers: Gerónimo Rulli, Jay Gorter, Diant Ramaj, Remko Pasveer

Verdedigers: Josip Sutalo, Jorrel Hato, Ahmetcan Kaplan, Jakov Medic, Anass Salah-Eddine, Devyne Rensch, Anton Gaaei, Gaston Avila, Borna Sosa, Ar'Jany Martha

Middenvelders: Silvano Vos, Kenneth Taylor, Branco van den Boomen, Benjamin Tahirovic, Steven Berghuis, Kristian Hlynsson, Sivert Mannsverk, Jordan Henderson

Aanvallers: Steven Bergwijn, Carlos Forbs, Amourricho van Axel Dongen, Brian Brobbey, Chuba Akpom, Mika Godts, Georges Mikautadze

SPOILER: Wedstrijdschema Eredivisie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_212074096
Leuk en toepasselijk nieuw plaatje in de OP :)
pi_212074154
Ik heb het idee dat dit alleen maar kan tegenvallen.
No bitch to me
pi_212074166
Mooie transfer, had in het begin niemand verwacht. Ben benieuwd, we laten ons verrassen.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_212074281
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 09:11 schreef TornadoDK het volgende:
Als het 2019-2021 was geweest dan had dit inderdaad een risico geweest. Maar kijk even waar we vandaan komen, een middenveld met Tahirovic en Hlynsson. Tuurlijk gaat Henderson voor een kwaliteitsimpuls zorgen op het middenveld.
pi_212074290
Nou ben benieuwd
  donderdag 18 januari 2024 @ 09:29:48 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_212074301
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 09:27 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Als het 2019-2021 was geweest dan had dit inderdaad een risico geweest. Maar kijk even waar we vandaan komen, een middenveld met Tahirovic en Hlynsson. Tuurlijk gaat Henderson voor een kwaliteitsimpuls zorgen op het middenveld.
Inderdaad ja, een behoorlijk risico wanneer je de op dat moment aanvoerder van de aanstaande/meest recente Champions League winnaar weet te strikken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_212074302
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 09:11 schreef TornadoDK het volgende:
Ik ook. Vind het een bizarre transfer en begrijp het ook niet. Tuurlijk WZAWDB enzovoorts en daarom droomt elke voetballer om bij Ajax te voetballen maar dit voelt onlogisch.

Daarnaast gaat hij niets veranderen in de mentaliteit en kwaliteit van al die prutsers die noodgedwongen opgesteld worden bij gebrek aan beter. Ik voorzie eerder dat hij zakt naar het niveau van nu dan dat hij het niveau opkrikt.
  donderdag 18 januari 2024 @ 09:30:41 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_212074313
Verder: Valentijn 'Ajax-wordt-misbruikt-door-het-management-van-Henderson' Driessen _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_212074347
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 09:30 schreef Dven het volgende:
Verder: Valentijn 'Ajax-wordt-misbruikt-door-het-management-van-Henderson' Driessen _O_
Dit was zo'n gekke take ja. De volgende dag in de T dat het bijna rond was.
In Southern Sun
pi_212074565
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 09:30 schreef Dven het volgende:
Het is bijna triest hoe relevant de Telegraaf wilt blijven maar eigenlijk totaal niet meer zijn.
pi_212074578
quote:
Henderson kan zondag waarschijnlijk nog niet debuteren voor Ajax
Mocht de transfer van Jordan Henderson vandaag al rondkomen, dan ligt niet voor de hand dat hij zondag al kan debuteren tegen RKC Waalwijk. Ajax moet nog een werkvergunning aanvragen voor de Engelse middenvelder, die volgens meerdere bronnen vandaag medisch gekeurd wordt in Amsterdam. Omdat het Verenigd Koninkrijk geen deel meer uitmaakt van de EU is een werkvergunning noodzakelijk.
NU.nl
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_212074595
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 08:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is veelzeggend dat clubs uit de grote competities geen serieuze poging hebben gedaan om hem te halen.
Dat zou je denken maar het ligt iets anders. In Engeland wordt hij door het volk uitgekotst vanwege zijn transfer naar SA en uitspraken omtrent mensenrechten dus weer gaan voetballen in Engeland was geen optie. Tegelijkertijd zou zijn gezin wel terug willen naar Engeland. Amsterdam is dan de ideale plek om dichtbij Engeland te zijn. Ajax heeft hier mazzel.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 18 januari 2024 @ 10:01:52 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212074704
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 09:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dat zou je denken maar het ligt iets anders. In Engeland wordt hij door het volk uitgekotst vanwege zijn transfer naar SA en uitspraken omtrent mensenrechten dus weer gaan voetballen in Engeland was geen optie. Tegelijkertijd zou zijn gezin wel terug willen naar Engeland. Amsterdam is dan de ideale plek om dichtbij Engeland te zijn. Ajax heeft hier mazzel.
Bijna goed, het punt is dat hij bij terugkeer naar Engeland/VK een sloot aan belasting moet betalen wat hij nu vermijdt, daardoor waren er een stuk minder mogelijkheden.
pi_212074915
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 10:01 schreef Tarado het volgende:

[..]
Bijna goed, het punt is dat hij bij terugkeer naar Engeland/VK een sloot aan belasting moet betalen wat hij nu vermijdt, daardoor waren er een stuk minder mogelijkheden.
Dat verklaart niet waarom hij niet naar een grote club in een andere grote competitie (buiten Engeland/VK) gaat spelen. Dat komt echt door de geografische ligging van Nederland en de wens van zijn gezin.

Henderson is ook niet meer zo goed als vroeger, en blessuregevoelig, hoge leeftijd, dus dat kan ook allemaal een rol spelen. Ben er zelf nog niet van overtuigd dat Ajax hier geen kat in de zak koopt. Als ik lees van Liverpool-supporters over zijn laatste seizoen bij Liverpool dan begin ik te vrezen. Vooral zijn arbeid en loopvermogen zou een stuk minder zijn :X
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_212074920
Lijkt er toch echt van te komen dus.
wtf.

Nu maar hopen dat hij nog de verwachtingen kan waar maken. Maar laten we eerlijk zijn, als hij alleen maar de helft van die verwachtingen waar maakt, is hij al dik toegevoegde waarde in dit team.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212074965
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 10:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dat verklaart niet waarom hij niet naar een grote club in een andere grote competitie (buiten Engeland/VK) gaat spelen. Dat komt echt door de geografische ligging van Nederland en de wens van zijn gezin.

Henderson is ook niet meer zo goed als vroeger, en blessuregevoelig, hoge leeftijd, dus dat kan ook allemaal een rol spelen. Ben er zelf nog niet van overtuigd dat Ajax hier geen kat in de zak koopt. Als ik lees van Liverpool-supporters over zijn laatste seizoen bij Liverpool dan begin ik te vrezen. Vooral zijn arbeid en loopvermogen zou een stuk minder zijn :X
Dit klopt als een bus. Motivatie en voetballust is er wel, dus misschien dat hij nog wat kan overbrengen 'in de kleedkamer'.

Maar laten we eerlijk zijn, ook met een Henderson die minder is dan in zijn Liverpool tijd, kunnen we goed gebruiken. De organisatie in dit team is echt ver te zoeken en dat is bij iedere tegenaanval duidelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212074972
quote:

[..]

Blessuregevoelig en dan 40+ wedstrijden spelen in de laatste 6 jaar (muv van 1 jaar) , waarvan vrijwel altijd 30+ in de Engelse competitie noem ik niet direct blessuregevoelig.

Tuurlijk hij is ouder en minder dan in zijn topdagen. Maar voor de Eredivisie en met name wat Ajax nu nodig heeft, is het gewoon prima.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_212075173
quote:

[..]

Ik ben al blij als hij orde en structuur in het veld kan brengen.
pi_212075191
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 09:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Frankrijk en Duitsland zijn toch ook niet zover, ik denk dat er gewoon geen andere interesse was. Op juventus na zijn volgens mij ook geen andere clubs genoemd voor hem.
No bitch to me
pi_212075211
quote:

[..]

Hij is nog maar 33, geen 40 oid. Blessuregevoelig klopt helemaal niet en tijdens dat laatste seizoen bij Liverpool was hij basisspeler op het WK voor Engeland waar ze aardig wat keus hebben. Ook afgelopen halfjaar gewoon nog vier interlands gespeeld. Een garantie voor succes is een grote naam natuurlijk nooit maar nu al vrezen voor een miskoop is wel erg overdreven.
In Southern Sun
pi_212075248
Wie bij Ajax dacht er nou, joh, laten we gewoon die Henderson even gaan halen :?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_212075366
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 10:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik ben al blij als hij orde en structuur in het veld kan brengen.
dit idd, bijsturen, leidersrol oppakken, mensen meenemen (naar de gym :') )
  Trouwste user 2022 donderdag 18 januari 2024 @ 10:55:58 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_212075413
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 09:29 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Ik ook. Vind het een bizarre transfer en begrijp het ook niet. Tuurlijk WZAWDB enzovoorts en daarom droomt elke voetballer om bij Ajax te voetballen maar dit voelt onlogisch.

Daarnaast gaat hij niets veranderen in de mentaliteit en kwaliteit van al die prutsers die noodgedwongen opgesteld worden bij gebrek aan beter. Ik voorzie eerder dat hij zakt naar het niveau van nu dan dat hij het niveau opkrikt.
Geplaatst op de Ajax-side....

De wereld omgedraaid. Ajax moet een waterdrager, ene Henderson, dankbaar zijn dat ie voor "ons" komt spelen. Hij scoorde in 15 jaar Premier League welgeteld 35 doelpunten als middenvelder. Op z'n ouwe dag in Saoedi-Arabië om en nabij ongeveer nul keer. Ik kan er een bankrekeningnummer naast zitten.
Hij schijnt echter leiderskwaliteiten te hebben, veel te praten in de kleedkamer en jonge spelers te stimuleren. Daarom staan er geen acties van deze speler bij mij op het netvlies. Ik let ook nooit op opgestroopte mouwen die mauwen tegen de scheids.

Z'n voornaam is Jordan. Dus na een praatjes makende hockeyer nu een blaaskakende basketballer. Straks, nadat de F-Side: 'Defence, defence, defence' heeft gescandeerd, drie punten om door een ringetje te halen. Dat het achteraf allemaal bullshit blijkt te zijn geweest, hebt u op voorhand van Tong.

tong80 Ex-rechtsbuiten. Met de schurft aan meeverdedigen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_212075667
Hij is al compleet afgeschreven én compleet de hemel ingeprezen. Die gast komt met een enorme druk bij Ajax, je zou het maar moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')