Ik heb het over het gezin van Richard.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat de kinderen van de slachtoffers niet meer naar de school daar terugkeren.
Ouders dood en ze komen er niet vandaan, wat heb je er nog te zoeken?
En het hele dorp kent Richard en zijn familie die daar allang woont, en ze steunen hem nog aardig ook lijkt het.
Omgekeerde wereld.
Nou, niet voornamelijk. Lijkt mij dat iemand die wordt verdacht van dubbele moord/doodslag sowieso niet vrijkomt voor het proces.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tuurlijk, voornamelijk ook voor z'n eigen veiligheid.
Vraag me wel af of de rest van gezin in veiligheid is gebracht. Zoals hier ook besproken kan ik me voorstellen dat men bang is voor een wraakactie.
Weet ik, maar genoeg mensen snappen dat niet en reageren vanuit hun eigen emotie.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:40 schreef Ama het volgende:
[..]
Het zal niet helpen dat hij die vrouw achterna is gegaan, als het alleen die man was had het misschien nog zelfverdediging kunnen zijn.
Uiteraard.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, niet voornamelijk. Lijkt mij dat iemand die wordt verdacht van dubbele moord/doodslag sowieso niet vrijkomt voor het proces.
Voer de naam Richard Kosse eens in in het zoekveld op Facebook. De reacties die je te zien krijgt zijn ontluisterend. Mijn toch al lage verwachtingen moesten nog een stuk naar beneden worden bijgesteld.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:44 schreef Ama het volgende:
Dagblad van het Noorden zegt ook op hun site nu:
Vrijwel direct nadat een stel in Weiteveen was doodgeschoten, kwam op sociale media een stroom aan jubelende steunbetuigingen voor de verdachte schutter. Die reacties zijn volstrekt ongepast en respectloos.
quote:Bewoners van het Drentse Weiteveen komen woensdag samen in de katholieke kerk aan de Zusterweg nadat dinsdagochtend een dodelijke schietpartij plaatsvond in het dorp. Een 44-jarige vrouw en een 38-jarige man uit Weiteveen kwamen om het leven, een 50-jarige man zit vast.
Ik woon ook in Emmen dus ik kom het allemaal sowieso wel tegen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:46 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Voer de naam Richard Kosse eens in in het zoekveld op Facebook. De reacties die je te zien krijgt zijn ontluisterend. Mijn toch al lage verwachtingen moesten nog een stuk naar beneden worden bijgesteld.
Ik vind het apart dat de gemeente niks organiseert voor die mensen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:46 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.rd.nl/artikel(...)delijke-schietpartij
[..]
nou hij heeft wel gedaan andersquote:Op woensdag 17 januari 2024 13:40 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik had het hier onlangs nog met @:GGMM over. Maar het recht in eigen hand nemen kan natuurlijk niet.
Zonder feiten is het lastig een partij hierin te kiezen, als die er al is. Enkel verliezers.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar een vrouw die vlucht alsnog zo bruut afmaken door haar door het hoofd te schieten… bah bah. Dat gaat hem terecht zwaar aangerekend worden.
De feiten:quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:55 schreef Broodje_Kroket het volgende:
[..]
Zonder feiten is het lastig een partij hierin te kiezen
tja er kan zoveel aan de hand zijn, misschien heeft hij het wapen wel van het slachtoffer gepakt en ging het af in de worsteling.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
De feiten:
Man schiet twee mensen dood.
Lastig partij kiezen.
Het gehele verhaal van het conflict tot aan deze daad geeft wel aan dat het niet zo zwart/wit is helaas. Wordt een vrij complex onderzoek lijkt me.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
De feiten:
Lastig partij kiezen.
Ik begrijp wat je bedoeld en zwart wit gezien heb je gelijk.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
De feiten:
Lastig partij kiezen.
Het onderzoek gaat juist niet heel complex worden. Er is ongetwijfeld al een moordwapen, genoeg sporen en een bekennende verdachte.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het gehele verhaal van het conflict tot aan deze daad geeft wel aan dat het niet zo zwart/wit is helaas. Wordt een vrij complex onderzoek lijkt me.
Zoals Broodje_Kroket hierboven ook zegt wordt het juridisch juist wel een vrij complexe zaak.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Het onderzoek gaat juist niet heel complex worden. Er is ongetwijfeld al een moordwapen, genoeg sporen en een bekennende verdachte.
Eigenrichting is juist niet verzachtend, eerder strafverzwarend.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:00 schreef Broodje_Kroket het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoeld, en zwart wit gezien heb je gelijk.
Echter er kunnen verzachtende omstandigheden zijn, juridisch gezien dan.
Lijkt me een appeltje-eitje hoor.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het gehele verhaal van het conflict tot aan deze daad geeft wel aan dat het niet zo zwart/wit is helaas. Wordt een vrij complex onderzoek lijkt me.
Mij niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Lijkt me een appeltje-eitje hoor.
Dat wordt het juridisch nou juist niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zoals Broodje_Kroket hierboven ook zegt wordt het juridisch juist wel een vrij complexe zaak.
Jezus wat een oerdomme uitspraak.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als de verdachte zijn verklaring weer intrekt of als het wapen niet van de dader maar van het slachtoffer was dan kan het best complex worden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Het onderzoek gaat juist niet heel complex worden. Er is ongetwijfeld al een moordwapen, genoeg sporen en een bekennende verdachte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |