Dat konden ze al doen, maar deden ze niet. Vandaar dan ook deze spreidingswet.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:40 schreef matthijst het volgende:
Lekker man, binnenkort al die burgemeesters weer witte voetjes halen en plekken beschikbaar stellen
Ze laten Ter Apel een beetje modderen als afschrik....quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan je inderdaad beter gewoon één zondebok aanwijzen die compleet overspoelt wordt met alle problematiek. Beetje zuur alleen als je in Ter Apel woont maar goed dat offer moeten die lui maar brengen om de rest van ons overlastvrij te houden toch?
Hoop dat de coalitie voor 0 migratie gaat... Dan valt er nix meer te verdelen!quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:47 schreef Dagio het volgende:
Jammer dat de eerstvolgende Eerste Kamer verkiezingen pas in 2027 zijn.
Wat dus met al die Oekraïners werd bedoeld, is dat er nog best absorptie vermogen is. Alleen mist de bereidheid.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Iedereen (behalve linkse mensen met roze bril) snapt dat Nederland gewoon vol is en het absorptievermogen op vele punten bereikt is. Dat was in 2021 ook al het geval, maar het lijkt mij niet meer dan normaal dat mensen die afkomstig zijn van Europees grondgebied opgevangen worden die slachtoffer zijn van een oorlog. Ook om solidair te zijn met andere landen en het een uitzonderlijke situatie betreft. En ja daar mag best meer moeite in gestoken worden dan aan migranten van andere werelddelen.
Waar de spreidingswet over gaat is het opvangen van verkapte nomaden die door 10 veilige landen reizen op weg naar landen met de royaalste sociale voorzieningen en andere vormen van vrijgevigheid. Dan ben je geen vluchteling meer die solidariteit en opvang verdient maar een verkapte nomade of migrant die maar gewoon een hotel moet boeken en ook zo behandeld dient te worden. Het is een potentiële ongelimiteerde vorm van instroom die ieder jaar stijgt en blijft doorgaan. Daarnaast gaat het ten koste van de welvaart en sociale cohesie. Oekraïners veroorzaken dit juist niet en beschikken over grotendeels dezelfde normen en waarden die Nederland heeft.
Ik zou er juist liever voor zorgen dat er wat aan de instroom gedaan gaat worden, in plaats van alles op alles te zetten om mensen maar stapelend op te blijven vangen terwijl ze hier helemaal niets te zoeken hebben. Iets doen aan de instroom zodat het niet komt tot het scenario van die 400 asielzoekers per gemeente.
Ter Apel zal voor zijn !quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:54 schreef Black_Baron het volgende:
Kunnen ze niet iets doen zoals dat voorstel in de EU voor landen, maar dan nu voor gemeenten: als je als gemeente niet je quotum asielzoekers op wil vangen, moet je 20.000 euro betalen per asielzoeker aan de gemeente Ter Apel.
Te veel migranten en met name niet westers verkloten het land. (Op velerlei gebieden!)quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik vind het wel apart hoe bang men is en alles wat maar iets met migranten te maken heeft het liefst afschiet. Ikzelf zou me drukker maken over andere problemen in het land.
Maar de Europese verkiezingen begin juni. Mogelijk werkt dit door.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:47 schreef Dagio het volgende:
Jammer dat de eerstvolgende Eerste Kamer verkiezingen pas in 2027 zijn.
Te veel is een ruim begrip. De hoeveelheid aandacht die het nu krijgt is echt onzin.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:03 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Te veel migranten en met name niet westers verkloten het land. (Op velerlei gebieden!)
Het probleem is dat het volslagen immoreel is en de overheid niet de burgers dient maar allerlei andere belangen. Die andere problemen, vaak aan de massa-immigratie gerelateerd en uit dezelfde koker, aanpakken met een Nederlandse regering die er niet voor de Nederlanders is en die probleme gecreeerd heeft, wordt lastig.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik vind het wel apart hoe bang men is en alles wat maar iets met migranten te maken heeft het liefst afschiet. Ikzelf zou me drukker maken over andere problemen in het land.
Joh, als je je paspoortje wegflikkert en lult over je land van afkomst dan kun je hier nog makkelijk jaren blijven zitten, je word waarschijnlijk niet eens teruggestuurd.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat dus met al die Oekraïners werd bedoeld, is dat er nog best absorptie vermogen is. Alleen mist de bereidheid.
Ondertussen is Nederland,wat vluchtelingen betreft, best streng in wat we toestaan hier te laten blijven. Problemen liggen vooral bij het eindeloze door procederen wat ze kunnen. Daar zou je eerst naar moeten kijken en daar is men ondertussen Europees ook aan begonnen.
De spreidingswet gaat natuurlijk niet over wat we opvangen. Het gaat erom dat we beter verdelen wat hier al rondloopt. Krijgt Wilders zijn migratie stop erdoor dan zal de spreidingswet niet nodig zijn. Lukt het Wilders niet dan ga je zo’n wet nodig hebben.
Natuurlijk hebben we dat wel door. We zijn gekke Henkie niet.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
Hoe dan ook, deze wet gaat nog steeds niet over de instroom, heel apart hoeveel users dit niet doorhebben.
Oh wow.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:27 schreef KoosVogels het volgende:
En dat terwijl die spreidingswet geen ene reet heeft te maken met instroom (waarvan ik ook vind dat die omlaag moet).
Ja en dit vind ik dus ook overdreven. Ja kabinetten hebben steken laten vallen en ja sommige zaken waren kwalijk.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem is dat het volslagen immoreel is en de overheid niet de burgers dient maar allerlei andere belangen. Die andere problemen, vaak aan de massa-immigratie gerelateerd en uit dezelfde koker, aanpakken met een Nederlandse regering die er niet voor de Nederlanders is en die probleme gecreeerd heeft, wordt lastig.
Asielzoekers zijn in die zin de kanarie in de kolenmijn, omdat daar totale schijt aan het vertegenwoordigen volk het duidelijkst is. Maar anderzijds, als meisjes en vrouwen niet meer alleen op de fiets kunnen her en der hebben we een heel groot probleem.
Dat vraag ik me bij sommigen best wel eens af.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:12 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben we dat wel door. We zijn gekke Henkie niet.
Daarom Europees vingerafdrukken bij gaan houden en duidelijke richtlijnen. Is men ook mee bezig ondertussen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Joh, als je je paspoortje wegflikkert en lult over je land van afkomst dan kun je hier nog makkelijk jaren blijven zitten, je word waarschijnlijk niet eens teruggestuurd.
Dit wordt een asielzoeker apocalypse.
Zet eens 100 Nederlandse (van die goeie blanke) bij elkaar op de lip met een paar tosti’s te weinig.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dadelijk in elk dorp en stad vechtpartijen om tosti's
Nederland is in rap tempo behoorlijk kut gemaakt ja. Geen enkele basale of minder basale overheidstaak wordt gewoon goed uitgevoerd, en de samenleving is er voornamelijk door die overheid ook een stuk minder gezellig op geworden. Dat is geen kwestie van steken laten vallen maar van schijt hebben aan de burgers.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:20 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja en dit vind ik dus ook overdreven. Ja kabinetten hebben steken laten vallen en ja sommige zaken waren kwalijk.
Maar laten we nu niet doen dat alles enorm kut is in Nederland.
De samenleving. Onze samenleving? Samenleving? Wie zijn de 'we' in ons en met wie leven we samen?quote:Je kan best problemen zien in migratie en deze aankaarten, maar je kan er niet alles aan ophangen. Aan de andere kant zie ik dan weer problemen hoe een groot gedeelte van de samenleving vind dat zaken vooral in hun voordeel en wat hun problemen geregeld moeten worden. Al het andere mag dan doorgaans de shits krijgen. Dit getuigt ook van het partijprogramma van de nu grootste partij.
Dan lappen ze allemaal een euro en gaan dan het tekort aan tosti’s kopen bij de bakkerquote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zet eens 100 Nederlandse (van die goeie blanke) bij elkaar op de lip met een paar tosti’s te weinig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |