LOL, dan maar naar de badkamer, die is juist groter dan gemiddeld. Daar past een hangtoilet wel.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:48 schreef smizy het volgende:
1.22 is te krap om normaal een krantje te lezen.
Vermoed dat hij dus de laatste eisen kent. En hij ontwerpt, ja, nog steeds.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 18:49 schreef Ivo1985 het volgende:
Is de eis voor nieuwbouw tegenwoordig al 1m30?
Een paar jaar geleden was de standaard afmeting voor een toiletruimte in een woning 1m20 bij 0m90.
En ook toen werden er al volop hangende toiletten geïnstalleerd.
Ontwerpt je broer überhaupt woningen? Want dan zou bovenstaande toch wel tot zijn basiskennis moeten behoren.
De vereiste afmetingen voor nieuwbouw zijn natuurlijk niet per de qua bruikbaarheid minimale afmetingen in bestaande situaties.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vermoed dat hij dus de laatste eisen kent. En hij ontwerpt, ja, nog steeds.
Achter de muur kan niet, daar is de keuken.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:10 schreef qajariaq het volgende:
Mijn wc is 115 * 90. De stortbak kon ik achter de muur kwijt en daarom leverde een hangtoilet bij mij juist ruimte op. Oorspronkelijk was het krap en nu redelijk werkbaar zolang je maar niet serieus je handen wilt wassen in de wc
Ja, hehehe, voor een toilet. Het gaat hier om een hangtoilet.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:14 schreef stavromulabeta het volgende:
In het BBL ()is de minimaal vereiste afmeting nog steeds 1,20*90
Artikel 4.167 Besluit bouwwerken leefomgeving
Goed idee, en mannen met lange benen moeten dan maar staand pissen of boven schijten met krantje. Jouw tekeningetje gaat niet vanuit een hangtoilet, daar heeft de stortbakruimte meer centimeters voor nodig. Vrees dat mijn broer toch gelijk heeft. En ook nog iedereen uitlacht inclusief mijzelf.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:20 schreef stavromulabeta het volgende:
Maar praktisch: houd onderstaand plaatje aan voor de minimale afmetingen m.b.t bruikbaarheid. Zoek bij een onlinesanitairboer een hangtoilet op dat je qua stijl en prijsklasse aanspreekt, bekijk de technische tekening en rennen uit of je nog 50 cm beenruimte over hebt.
[ afbeelding ]
Je broer heeft GEEN gelijk. Stavromdinges wel. Die 500mm voor de pot tot de wand/binnenzijde van de deur is het belangrijkst. In mijn vorige huis had ik 1050mm van wand tot binnenkant deur en dat was ruim. Kon je bij wijze van spreken nog onderuit gezakt zitten.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Goed idee, en mannen met lange benen moeten dan maar staand pissen of boven schijten met krantje. Jouw tekeningetje gaat niet vanuit een hangtoilet, daar heeft de stortbakruimte meer centimeters voor nodig. Vrees dat mijn broer toch gelijk heeft. En ook nog iedereen uitlacht inclusief mijzelf.
Wij hebben in de ene badkamer idd ook de kortere variant van dezelfde WC.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Er zijn ook wcpotten verkrijgbaar die qua bouwvorm wat korter zijn, niet dat de hele pot dan ineens heel anders is en dat het echt meerdere centimeters scheelt, maar je kunt er toch al snel een cm of 4 mee winnen.
Hebben wij hier boven ook; ik zal het morgen eens nameten.
Toiletruimte bij ons is 115cm diep, en voorzien van hangtoilet. Ik heb daar met mijn >2m voldoende beenruimte.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Goed idee, en mannen met lange benen moeten dan maar staand pissen of boven schijten met krantje. Jouw tekeningetje gaat niet vanuit een hangtoilet, daar heeft de stortbakruimte meer centimeters voor nodig. Vrees dat mijn broer toch gelijk heeft. En ook nog iedereen uitlacht inclusief mijzelf.
Goed om te weten! Mijn ervaring met de compact variant van een V&B pot is dat de opening in de pot 4cm korter en die in de bril 2cm korter is. Dat verschil is merkbaar.quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hebben in de ene badkamer idd ook de kortere variant van dezelfde WC.
Die ruimte wordt vooral gewonnen in het stuk tussen de bevestiging van de WC-bril en de bevestiging aan het reservoir.
De WC-bril van die WC staat ook rechterop dan die van de andere WC's.
Ze hebben allemaal dezelfde bril, dus daar zit het niet in.
Bij die van ons is dat verschil dusdanig klein dat ze allemaal dezelfde WC-bril kunnen hebben.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:33 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Goed om te weten! Mijn ervaring met de compact variant van een V&B pot is dat de opening in de pot 4cm korter en die in de bril 2cm korter is. Dat verschil is merkbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |