abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212052767
Ik draag al heel lang enkele piercings. Sinds mijn 18e heb ik een neusknopje, sinds mijn 25e een labret- en tongpiercing. Sind mijn 28e heb ik tepelpiercings. En veel later, zo'n 8 jaar geleden, heb ik fleshtunnels in mijn oren.

Intussen ben ik wat ouder geworden, ik ben nu 46, en merk toch wel dat mensen er vreemd naar kijken. Je ziet ook maar weinig vrouwen van boven de 40 met piercings. De meeste vrouwen die ik ken en die piercings droegen, hebben die er weer uitgehaald. De teneur is een beetje dat piercings iets zijn voor jonge meisjes die rebels willen doen, en dat je er op je 40e te oud voor bent. Veel vrouwen lijken die te volgen. Ik niet, ik vind ze mooi en ben er aan gehecht. Ik sluit zelfs niet uit dat ik er nog eens bij laat zetten.

Ik vind dat maar raar. Bij jongeren zijn piercings intussen helemaal mainstream. Maar waarom zou je als 40-plus vrouw geen piercings meer mogen dragen? Je ziet dat ook niet bij tattoos. Genoeg vrouwen van mijn leeftijd die er nog plaatjes bij laten zetten. Maar piercings lijken na een bepaalde leeftijd not done.

Hoe kijken jullie daar naar?
pi_212052778
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:36 schreef Mundaya het volgende:
fleshtunnels
die gaten in je oren helen nooit meer, blijft er voor altijd lelijk uit zien _O-

en ook dat gat van de labret en je neuspiercing blijven eeuwig zichtbaar als je ze eruit haalt

de laatste trend is zo'n koeienbeugel door de neus, dat is helemaal te smerig voor woorden

geef mij maar au naturel

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2024 17:38:41 ]
pi_212052793
Heb je ook dreadlocks? Verder vooral doen waar je zin in hebt. Wat kan jou de rest nou schelen?
  dinsdag 16 januari 2024 @ 17:40:35 #4
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212052810
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:37 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]

geef mij maar au naturel
Helemaal mee eens :s) Behalve misschien een subtiele sieraad. Of pareloorbelletjes O+
Le Diable
  dinsdag 16 januari 2024 @ 17:41:24 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212052818
Wat zijn dat dan voor mensen die er raar naar kijken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_212052942
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat de vraag eerder andersom gesteld moet worden, misschien kan deze TS wel fungeren als kandidaat in: hotter then my daughter

pi_212053071
Als jij gelukkig bent met hoe je eruit ziet, dat is wat telt toch? Hoe je erbij wilt lopen. Mensen vinden er misschien iets van, misschien niet ieders smaak maar wel trouw aan jezelf (je eigen style) als dat je ding is.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  dinsdag 16 januari 2024 @ 18:11:04 #8
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_212053081
Ik snap niet dat je je druk maakt om wat anderen vinden , het zegt wat over jou. Ik heb ook een aantal tunnels , piercings etc , ben een stuk ouder dan jij en ik heb me nog nooit bezig gehouden met wat een ander daarvan vindt.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_212053149
Wie draagt ze?
Jij toch....de mening van anderen moet niet uitmaken.
Life is a highway...let's ride it!
  dinsdag 16 januari 2024 @ 18:17:08 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212053186
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:55 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Ik denk dat de vraag eerder andersom gesteld moet worden, misschien kan deze TS wel fungeren als kandidaat in: hotter then my daughter

[ afbeelding ]
Je bedoelt TS wil misschien wel graag dat mensen er raar naar kijken, des te eigenzinniger kan ze zichzelf voelen.
pi_212053300
'Je ziet dat ook niet bij tattoos' ehm oké maar die zijn niet zo makkelijk te verwijderen als een piercing :D

Ik heb er zelf geen problemen mee als 40+-ers piercings of tattoeages hebben.
Zelf word ik waarschijnlijk een veertiger die rondloopt in Disney onesies :@
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 16 januari 2024 @ 18:43:48 #12
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_212053576
Lekker doen wat je zelf wil toch? Dat vind ik wel een van de beste dingen van ouder worden en zijn. het boeit me echt niet meer wat anderen van mij denken. Ik vind het zelf altijd wel leuk als mensen die in hun jeugd een hele eigen of uitgesproken stijl hadden dat behouden als ze ouder worden.
pi_212053805
Ik vond als kind volwassenen altijd saai, want dingen boeien ze niet echt meer. Ze lijken alles wel prima te vinden. Een afgevlakte persoonlijkheid/afgevlakte positieve emoties en passies. Ik snapte niet waarom ze geen lievelingskleur hadden maar zeiden 'ik vind alles mooi'. En ze hebben ook vaak niet echt een eigen stijl, ze hebben minder interesses en ze hebben alle spullen al die ze nodig hebben en willen geen cadeaus meer. Saai dus.
Ik ben nu 31 maar in veel dingen nog best wel kinderlijk of puberaal. Zoals mijn interesse in Disney(liedjes), Lego, blij worden van (spelen in) speeltuinen en speelgoed (gelukkig heb ik de kindjes van mijn zus om dat mee te delen), spullen met vrolijke kinderlijke printjes en een zwak voor oudere metalheads met lang haar (ja wat een contrast hè).
Dit soort dingen lijkt tegenwoordig ook meer sociaal geaccepteerd te zijn gelukkig.

Blijf je gewoon uiten. In je gedrag en in hoe je eruitziet. Dat is veel leuker dan opgaan in de grijze massa van 'volgroeide' volwassenen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_212054828
Je moet het natuurlijk lekker zelf weten maar ik vind piercings echt iets voor onzekere kinderen. Net als tatoeages trouwens.
Conscience do cost.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 20:06:58 #15
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212054892
quote:
8s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:03 schreef ems. het volgende:
Je moet het natuurlijk lekker zelf weten maar ik vind piercings echt iets voor onzekere kinderen. Net als tatoeages trouwens.
Eigenlijk spreek je jezelf na de 'maar' al tegen :')
Le Diable
pi_212054973
Als mensen jou daarop veroordelen, kunnen ze beter in de spiegel kijken.

Hoe jij eruit wilt zien en hoe jij jouw leven wilt leiden, kan je lekker helemaal zelf bepalen
pi_212055008
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:06 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Eigenlijk spreek je jezelf na de 'maar' al tegen :')
Waar dan?
Conscience do cost.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 20:24:09 #18
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212055204
quote:
8s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:13 schreef ems. het volgende:

[..]
Waar dan?
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar...

Een 'maar' weerlegt altijd het voorgaande
Le Diable
pi_212055246
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:24 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar...

Een 'maar' weerlegt altijd het voorgaande
Of het geeft een kanttekening. Je moet het zelf weten 'maar' ik persoonlijk ben van mening dat...

Ik weerleg niet dat ze het zelf moet weten want dat moet ze wel degelijk. Ik ben gewoon geen fan van dergelijke ijdelheid :P Ongetwijfeld doe ik ook dingen die anderen belachelijk vinden. Boeiend.
Conscience do cost.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 20:31:01 #20
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212055308
quote:
8s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:26 schreef ems. het volgende:

[..]
Of het geeft een kanttekening. Je moet het zelf weten 'maar' ik persoonlijk ben van mening dat...

Ik weerleg niet dat ze het zelf moet weten want dat moet ze wel degelijk. Ik ben gewoon geen fan van dergelijke ijdelheid :P Ongetwijfeld doe ik ook dingen die anderen belachelijk vinden. Boeiend.
Ok, goed punt. Maar inderdaad, boeiend :')
Le Diable
pi_212055312
Zo mainstream zijn piercings nou ook weer niet.

Persoonlijk vind ik het zelden geslaagd en al helemaal bij een oudere vrouw niet, maar you do you. Wat anderen ervan vinden is ook maar een mening.
pi_212055330
Het is ook niet dat ik me er nu iets van aantrek wat andere mensen vinden. Ik draag ze zo lang als ik ze mooi vind! Al heb ik het idee dat sommige vrouwen die hun piercings hebben verwijderd dat wel deden, zonde.

Maar ik vind het gewoon opvallend dat nu piercings als 30 jaar mainstream zijn, ze nog steeds vooral bij jongeren gedragen worden en heel weinig bij mensen van mijn leeftijd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:37 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
die gaten in je oren helen nooit meer, blijft er voor altijd lelijk uit zien _O-

en ook dat gat van de labret en je neuspiercing blijven eeuwig zichtbaar als je ze eruit haalt

de laatste trend is zo'n koeienbeugel door de neus, dat is helemaal te smerig voor woorden

geef mij maar au naturel
Fijn dat je dat vind. Maar dat lijkt me niet zo relevant hier. :)

Overigens kun je opgerekte oorlellen voor een paar honderd euro laten fixen. Dus als ik ze ooit zat ben is dat niet onoverkomelijk.

quote:
Mensen uit de omgeving. Uit de buurt of van de sportclub bijvoorbeeld. Je merkt toch wel dat sommigen het een beetje vreemd vinden. Evenals ik soms wel eens de vraag krijg hoe lang ik die piercings nog blijf dragen. Soms door mensen die ik ken die ze vroeger gedragen hebben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 18:24 schreef kuolema het volgende:
'Je ziet dat ook niet bij tattoos' ehm oké maar die zijn niet zo makkelijk te verwijderen als een piercing :D

Ik heb er zelf geen problemen mee als 40+-ers piercings of tattoeages hebben.
Zelf word ik waarschijnlijk een veertiger die rondloopt in Disney onesies :@
Klopt, maar je ziet bij 40-plussers ook veel vaker dat ze nog nieuwe tattoos laten zetten. Dat zie je bij piercings niet veel.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 20:36:42 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212055398
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:32 schreef Mundaya het volgende:

[..]
Mensen uit de omgeving. Uit de buurt of van de sportclub bijvoorbeeld. Je merkt toch wel dat sommigen het een beetje vreemd vinden. Evenals ik soms wel eens de vraag krijg hoe lang ik die piercings nog blijf dragen. Soms door mensen die ik ken die ze vroeger gedragen hebben.
[..]

Ik vind dat nogal ongemanierd om dat dat soort opmerkingen te maken.

Troost je met de gedachte dat ze zich echt weer heel snel vooral bezig zullen houden met zichzelf.
pi_212056354
Helemaal mee eens dat je lekker moet dragen wat je zelf fijn vindt, maar mijn mening over piercings bij niet-jongeren is dat het nogal onvolwassen overkomt. Ik heb een mannelijke collega van eind 30 begin 40 (?) die met een lippiercing rondloopt en daarnaast zo'n pin heeft zitten in het bovenste deel van z'n neus (net onder de wenkbrauwen) en in alle eerlijkheid: zo iemand is vanwege de leeftijd dan gewoon lastig serieus te nemen. Het jezelf willen uiten middels dergelijke nietszeggende versieringen geeft mij persoonlijk het idee dat zo'n persoon een bepaalde ontwikkeling heeft gemist.

Jezelf zijn is prima, je kleden zoals je wil ook, maar je huid doorboren met meuk is (naast ook helemaal prima) mijns inziens wel erg graag laten zien hoe 'wars' en 'hip' je bent, en die behoeften op een dergelijke leeftijd hebben is waarschijnlijk precies waarom men het onvolwassen vindt.

Vooral doen trouwens hoor, het is slechts een eerste ingeving over een mens, je bent ongetwijfeld meer dan enkel 'iemand met wat piercings'.
pi_212056602
quote:
Gewone normale mensen, mensen met piercings of misschien wel zichtbare tatoeages kun je eigen vaak wel in bepaalde hokjes plaatsen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')