Hmja, ik ben zeker geen Blad Renner Dood Moeilijk, maar dat expressieloze past toch wel bij zijn rol niet. Hij is immers een agent die zich geforceerd moet socializen. Hij heeft nou niet de leukste baan ter wereld al laat hijzelf duidelijk merken in de film, dus hij moet een rol spelen, in zijn rol dan.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 20:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nadat ik de film heb gezien. Ik vind hem in Blade Runner 2 uur volledig expressieloos rondlopen, terwijl dat in de eerder vermelde films helemaal niet het geval is. Maar uiteraard beweren de die-hard fans dat dit de bedoeling is, om zo te tonen dat de replicants meer gevoelens hebben dan de mensen. Best mogelijk, maar zo zie ik het niet.
Correct!!quote:Op vrijdag 30 juli 2004 20:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind Blade Runner helemaal geen slechte film hoor, maar ook geen meesterwerk. Maar het hoogtepunt van Ridley Scott is en blijft Alien. En daarin duld ik geen tegenspraak.
Nits?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 23:38 schreef PDOA het volgende:
Blade Runner is juist tof om te kijken vanwege die creepy film-noir sfeer. Het is altijd donker en het regent ook de hele tijd. En dan die ingetogen Vangelis soundtrack erbij...![]()
Die sfeer is alleen in Se7en geevenaard, en Darius Khondji heeft waarschijnlijk goed naar Blade Runner gekeken.
Als je het originele script leest, dan zie je pas hoeveel fouten (nits) er in de film zitten...
Mensen die afhaken bij films omdat ze te oud zijn, mogen wat mij betreft preventief geruimd worden van dit subforumquote:Op vrijdag 30 juli 2004 20:09 schreef haaahaha het volgende:
Die film is 20 jaar oud!!!
Logisch toch? Ik vind dat gegeven totaal niet storend in de film.
Toch al weer 3 jaar geleden hoor, 2001.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 14:10 schreef haaahaha het volgende:
Correct! Probeer 2001 space odyssey maar eens ouderwets te noemen.
Seven en fight club hebben de mistroostige sfeer geprobeerd te kopieren.... lijkt me meer de waarheid eer aan doenquote:Op zaterdag 31 juli 2004 01:33 schreef Hare het volgende:
(al weet ik niet of se7en de enige film is waar de sfeer wordt geevenaard)
Philip K. Dick heeft niets met The Matrix te maken hoor. De Wachowski Brothers hebben alles zelf geschreven. Verder heb je wel gelijkquote:Op zaterdag 31 juli 2004 14:14 schreef kamagurka het volgende:
[..]
En ik vind het thema wel ijzersterk, ik zie niet in wat er zo goed is aan vele zgn. andere sf-verhalen als dit een slecht verhaal is (zelfde schrijver als van the matrix trouwens).
Ik wou al zeggen ja.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 14:19 schreef Gorro het volgende:
[..]
Philip K. Dick heeft niets met The Matrix te maken hoor. De Wachowski Brothers hebben alles zelf geschreven. Verder heb je wel gelijk
Da's mij altijd verteld door mij sf-deskundigequote:Op zaterdag 31 juli 2004 14:19 schreef Gorro het volgende:
[..]
Philip K. Dick heeft niets met The Matrix te maken hoor. De Wachowski Brothers hebben alles zelf geschreven. Verder heb je wel gelijk
Precies.quote:Op maandag 16 februari 2004 14:03 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Blade Runner is echt een cosmic leap beterBeste SF film allertijden imo.
Alhoewel the matrix ook zeker niet slecht is, jammer van al die vervelende vervolgen
Blade Runner is onlangs uitgeroepen tot beste scifi film ooit. Dat vind ik denk ik toch iets teveel eer, maar het blijft natuurlijk mooie erkenning.quote:Op zaterdag 11 september 2004 19:41 schreef _Wicked_Neo_ het volgende:
Precies.
Ik heb het topic nog eens snel doorgelezen, maar het is toch wel fijn om te zien dat deze film door veel mensen gewaardeerd wordt.
True, maar in hoeverre moet je waarde hechten aan zo'n uitspraak? Iedereen zal toch wel zijn of haar favoriete sf film hebben.quote:Op zaterdag 11 september 2004 19:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Blade Runner is onlangs uitgeroepen tot beste scifi film ooit. Dat vind ik denk ik toch iets teveel eer, maar het blijft natuurlijk mooie erkenning.
Door wetenschappers dan.quote:Op zaterdag 11 september 2004 19:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Blade Runner is onlangs uitgeroepen tot beste scifi film ooit. Dat vind ik denk ik toch iets teveel eer, maar het blijft natuurlijk mooie erkenning.
quote:
Persoonlijk vind ik die dus ver boven bladerunner uisteken.quote:US director Stanley Kubrick's epic, "2001: A Space Odyssey", came a very close second in the vote
Heb laatst 2001 voor het eerst helemaal gezien, maar ondanks dat het er vet realistisch uitzag, had ik toch moeite met het laatste psychedelische gedeelte. En resetbuttons moeten echt wel eens in de controlepanels zitten in plaats van ingewikkelde wisseltrucs doen.quote:Op zaterdag 11 september 2004 22:55 schreef haaahaha het volgende:
[..]
[..]
Persoonlijk vind ik die dus ver boven bladerunner uisteken.
Heb het altijd al een ontzettend goeie film gevonden, en ben dan ook reuze benieuwd naar deze "final cut". Hoeveel van de discussie zal worden toegelicht / opgehelderd...quote:'Blade Runner' to get 'final cut' re-release
25th-anniversary edition DVD to replace current entry
LOS ANGELES, California (Hollywood Reporter) -- Ridley Scott's sci-fi classic "Blade Runner," one of the first movies to appear on DVD in 1997, is being restored and remastered for a brief reissue in September.
The DVD, featuring the 1992 "director's cut," will be deleted after four months, and replaced by a 25th-anniversary "final cut," which Warner Home Video is billing as Scott's "definitive new version" of the film. (Warner Home Video is a unit of Time Warner, as is CNN.)
After a limited theatrical release, the newly spruced-up "Runner" will be released in a multidisc special edition DVD that also will include the original theatrical cut, the expanded international theatrical cut and the 1992 director's cut.
Warner said specifics about the two DVD editions will be announced later.
The director's cut first came out on DVD before optimal formatting standards had been established, said Doug Pratt, editor of the DVD-LaserDisc Newsletter.
"Shortly afterwards, it went into moratorium. The early adopters who bought the title have long since wished to see it upgraded, while other fans, who came into DVDs later on, have been unable to find it at all. It is the only 'big' sci-fi spectacle currently unavailable on DVD," Pratt said.
"Runner" stars Harrison Ford, Rutger Hauer, Sean Young, Edward James Olmos and Daryl Hannah and won plaudits -- as well as two Oscar nominations -- for its dark, bleak vision of the future. Ford heads the cast as Rick Deckard, a futuristic cop -- the film is set in 2019 Los Angeles -- who needs to kill four errant human clones who hijack a spaceship back to Earth after escaping from exile in an off-world colony.
The film opened in theaters in summer 1982, and while it grossed only $26.2 million, it quickly became a cult classic. The film is based on the novel by late science fiction writer Philip K. Dick, whose prose also led to such films as "Total Recall," "Minority Report" and "Paycheck."
Copyright 2006 Reuters. All rights reserved.This material may not be published, broadcast, rewritten, or redistributed
http://www.cnn.com/2006/S(...)nner.reut/index.html
Er is een prequel/sequel aangekondigd....quote:Op maandag 9 juli 2012 12:06 schreef Eenskijken het volgende:
Ik heb m dus ook laatst gezien en had er veel meer van verwacht. De sfeer en het tempo vond ik wel goed, evenals de visuals. Als ie eind jaren 90 gemaakt was had ik het ook gelooft.
Maar er had meer ingezeten als het verhaal wat dieper was, er werd uitgelegd waarom die bio mensen er nu precies zijn, wat die corporation voor geschiedenis heeft, waarom alles gebeurt eigenlijk. Nu kregen we alleen een paar regeltjes tekst bij de intro en de rest moet je zelf maar bedenken. Daar zat veel meer potentie in, in die achtergrond van het verhaal. Ik vond het nu lastig om mee te leven met de personages want ze deden me gewoon niet veel...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |