abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5360222
1 van de beste sf films die ik ken. Een film met een hele goeie sfeer, wat natuurlijk debet is aan de fucking kicken muziek van vangelis!!

trouwens, intro van spiral van vangelis is werkelijke kicken!!!!!

woensdag 29 januari 2003 @ 01:41:27 #106
45769 Travolta
My sword is sealed forever.
pi_8167452
quote:
Op dinsdag 19 december 2000 10:26 schreef Gellarboy het volgende:
Enkele maanden geleden kocht ik Blade Runner op DVD. Ik hoorde van verschillende kanten dat dit een fantastische film was en als ik het zelf zo zag leek het me ook wel wat. Echt een SF klassieker.

Zat me echter stierlijk te vervelen en het einde ontging me totaal.

Waarom is deze film zo goed en wat vond jij ervan?

het is een van de beste films ooit, mits je houdt van het genre. het is vernieuwend, had voor die tijd onwijs goeie graphics (tijd ver vooruit) en prachtige meeslepende muziek van Vangelis.

de rollen als de antiheld die harisson ford speelt, en de "uiteindelijk geen echte slechterik" rutger hauer zijn werkelijk ongekend en ongeevenaard.

fantastisch script, fantastische muziek/rollen, beeld, alles van die film is waanzinnig.

Allemaal even lachen om [url=http://forum.fok.nl/profile.php?id=1150]Sunchaser![/url] - Pas op! [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/269625/1]Dr_Crouton steelt grapjes![/url]
  woensdag 19 november 2003 @ 02:22:17 #107
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_14747372
Heb net de Deluxe box set besteld bij play.com, één van mijn favoriete SF films ooit.

Niet echt een film die je opzet als je lekker wilt ontspannen maar als je ervoor gaat zitten en in de stemming bent is deze film zoveel beter dan de gemiddelde pulp die er gemaakt wordt, juist het feit dat de film zo zwart en moeilijk is maakt dat ik hem zo goed vind.

Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 19 november 2003 @ 03:27:07 #108
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_14747747
quote:
Op woensdag 19 november 2003 02:22 schreef Dagonet het volgende:
Heb net de Deluxe box set besteld bij play.com, één van mijn favoriete SF films ooit.
[afbeelding]

Niet echt een film die je opzet als je lekker wilt ontspannen maar als je ervoor gaat zitten en in de stemming bent is deze film zoveel beter dan de gemiddelde pulp die er gemaakt wordt, juist het feit dat de film zo zwart en moeilijk is maakt dat ik hem zo goed vind.

Zijn die extras de moeite waard?
The Internets, I needs it..
  woensdag 19 november 2003 @ 03:29:03 #109
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_14747755
Mwach, ik zal even copy pasten:
quote:
8 Original Limited Edition Lobby Card Prints; Exclusive Limited Edition Image From The Film And A 35mm Frame
Original One Sheet Movie Poster (27" X 40")
The Original Shooting Draft Script By Hampton Fancher And David Peoples
Blade Runner: Director's Cut DVD
Director's Cut Of The Film
Production Notes
Cast Biographies
Interactive Menu
Scene Access
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  woensdag 19 november 2003 @ 03:55:58 #110
6290 Dr_Crouton
pi_14747905
quote:
Op woensdag 19 november 2003 03:29 schreef Dagonet het volgende:
Mwach, ik zal even copy pasten:
[..]
Oops, verkeerd gelezen, dacht dat je boxset al had.

Laat je even weten wat je van die extra's vind als je de set ontvangt?

woensdag 19 november 2003 @ 04:01:36 #111
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_14747930
Zal ik doen!
  woensdag 19 november 2003 @ 04:07:02 #112
6290 Dr_Crouton
pi_14747947
quote:
Op woensdag 19 november 2003 04:01 schreef Dagonet het volgende:
Zal ik doen!
Thanx!
pi_17220570
Echt een heerlijke film. Het verhaal. De sfeer. De onderliggende gedachte. Toppie
pi_17221984
quote:
Op donderdag 17 januari 2002 11:06 schreef _Wicked_Neo_ het volgende:
Blade Runner was/is mijn favoriete film.
ALles wet er mee te maken heeft, heb ik.
Het boek, van philip k. dick het spel, de film op dvd en video band, posters etc.

toen kwam The Matrix, en nu wordt die legendarische eerste plaats gedeeld met The Matrix.

Maar echt een jeugdfilm, die altijd mijn favoriet zal blijven.

Blade Runner is echt een cosmic leap beter Beste SF film allertijden imo.

Alhoewel the matrix ook zeker niet slecht is, jammer van al die vervelende vervolgen

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_20943754
Gezien vandaag, ik weet echt niet wat hier zo bijzonder aan is, hoor?
Ja, leuke special effects, maar om het daarom een geweldige film te vinden.
Voor de rest vind ik het op alle vlakken maar middelmatig, maargoed, het sci-fi-genre ligt me sowieso niet echt heel goed.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 00:33:07 #116
27648 Weakling
available in strong mint
pi_20944419
Het is juist een goede SF omdat het nou eens niet om de special effects gaat ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 00:34:24 #117
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20944446
Over een goed half jaar komt dan eindelijk de welverdiende 2 disc SE!!!

Tenminste zoals de geruchten nu gaan
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_20944573
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 23:58 schreef sweek het volgende:
Gezien vandaag, ik weet echt niet wat hier zo bijzonder aan is, hoor?
Ja, leuke special effects, maar om het daarom een geweldige film te vinden.
Voor de rest vind ik het op alle vlakken maar middelmatig, maargoed, het sci-fi-genre ligt me sowieso niet echt heel goed.
Ben blij dat je zelf al antwoord op je eigen opmerking geeft...

Afgezien van de sfeer die in de film wordt neergezet is de muziek in de film een juweeltje.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 00:44:26 #119
27648 Weakling
available in strong mint
pi_20944618
@Hare

Nee dus (hoewel) volgens DVD Review:

"So will it ever come out? Sadly, the answer looks like no, with serious issues over legal rights having put what looks like the permanent kibosh on the project."

maar erna staat:

"Still, rumours continue to abound that Warner Home Video plans to release an interim version minus Scott's definitive cut"

Ridley Scott heeft blijkbaar al een "definitive directors cut" gemaakt, maar kan die niet uitbrengen ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 01:00:51 #120
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20944951
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 00:44 schreef Weakling het volgende:
@Hare

Nee dus (hoewel) volgens DVD Review:

"So will it ever come out? Sadly, the answer looks like no, with serious issues over legal rights having put what looks like the permanent kibosh on the project."

maar erna staat:

"Still, rumours continue to abound that Warner Home Video plans to release an interim version minus Scott's definitive cut"

Ridley Scott heeft blijkbaar al een "definitive directors cut" gemaakt, maar kan die niet uitbrengen ...
@weakling

volgens digitalbits:
quote:
Here's some good news and bad news all at once. Sources are telling us that Warner is FINALLY at work once again on a Blade Runner: Special Edition. That's the good news. The bad news is that instead of the 3 or 4-disc ultimate edition we all hoped for (featuring all the different versions of the film), the title is now likely to be one of the studio's 2-disc editions, featuring only the recent "director's cut" version of the film (remastered from a new HD transfer), the Channel 4 On the Edge of Blade Runner documentary and perhaps a few other odds and ends. Look for it sometime in the first half of 2005.
De director's cut die Ridley heeft uitgebracht heeft ie met zeer veel haast in elkaar gezet. Hij wilde er eigenlijk weer eens voor gaan zitten en het opnieuw doen, maar door de rechten kwam het er niet van. Nu dus nog steeds niet, maar waaschijnlijk is alles dus wel opgelost met de al uitgebrachte release en wordt daar alleen wat extra's bijgedaan. Ik hoop op een leuke commentaartrack
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 02:06:21 #121
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_20945913
I've seen things... you people wouldn't believe...
attack ships on fire on the shoulder of Orion
I've watched C-beams glitter in the dark near the Tannhouser Gate
All those moments... will be lost in time... like tears in the rain...
Time To Die...

Best dialogue ever.
The Light Is Leaving Us All
pi_20945930
In een woord
ik vond de film echt waanzinnig mooi
waarom?
Omdat er zoveel dingen inzitten die ooit zullen uitkomen
omdat ze technieken weten te presteren die we niet kennen
maar die weergaloos zijn
zoals bv het inzoomen op een foto
echt totaal inzoomen
geweldig vond ik dat
en alles eromheen
sprookjesachtig gedaan de muziek
de omgeving the future
ja heel geweldig
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_20945965
Een van de beste films die ik ken. Het is vooral de sfeer: de regen, de stad, spleetogen, de achtergrondgeluiden. Het verhaal zelf is niet echt interessant verder. .

Maar ik bén dan ook een achtergrondfreak.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2004 02:13:32 ]
  vrijdag 30 juli 2004 @ 13:34:34 #124
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_20953155
Beter dan wat 99,9% van de hollywoodfactory ons de laatste 20 jaar heeft voorgeschoteld ja

Toen kon Ridley Scott nog films maken bovendien
pi_20954920
Geweldige film! De sfeer, Het verhaal rond de compelx van het bestaan en doodgaan geniaal!
Een van de weinige sf's met dikke inhoud Ben benieuwd wat voor andere boeken jullie lezen.
Ben erg into Gibson op 't moment. Cyberpunk... smul
Zijn nieuwste is heel anders maar wel erg goed...
Tralalaaaa
  vrijdag 30 juli 2004 @ 17:11:12 #126
27648 Weakling
available in strong mint
pi_20958071
Ben nooit door Neuromancer heen gekomen vanwege de crappy NL vertaling
Moet nog steeds eigenlijk eens de oorspronkelijke versie op de kop zien te tikken

Blade Runner is voor mij nog steeds 1 van de beste films ooit, met maar 1 heel groot minpunt, de scene waarin een stuntman door wat winkelruiten heen valt. Hij moest een zij voorstellen, maar lijkt in de verste verte niet op de actrice. Ik stoor me iedere keer weer aan die scene. Als er ooit een scene is geweest die ala Star Wars digitaal herbewerkt zou mogen worden, dan is die het wel.
pi_20958489
Is die DVD eigenlijk nog wel te koop? Kan em nergens meer vinden.

En een decent uitgave bestaat dus nog niet? Hm...
pi_20959773
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 00:33 schreef Weakling het volgende:
Het is juist een goede SF omdat het nou eens niet om de special effects gaat ...
Waarover dan? Het niet meer dan redelijke verhaal?
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_20959834
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 02:06 schreef Zeitgeist het volgende:
I've seen things... you people wouldn't believe...
attack ships on fire on the shoulder of Orion
I've watched C-beams glitter in the dark near the Tannhouser Gate
All those moments... will be lost in time... like tears in the rain...
Time To Die...

Best dialogue ever.
Euh, dat stukje vind ik nu ook niet echt geweldig, eigenlijk.
Heb trouwens de dir'c cut gezien, niet de "originele versie".
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 19:23:27 #130
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_20960597
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 18:41 schreef sweek het volgende:

[..]

Waarover dan? Het niet meer dan redelijke verhaal?
Over robots die zo geavanceerd zijn dat ze gevoelens en diepere gedachten over het leven krijgen en beseffen dat ze sterfelijk zijn... een metafoor voor het gewone leven, maar dan anders

Koppel daaraan de bijzonder fraaie vormgeving en decors en de meer dan interessante acteerprestaties van bijvoorbeeld rutger en je hebt een film die zich onderscheid van het minority report/matrix/resident evil geweld..
pi_20960664
Klopt. Alles is goed aan die film, de beelden, manier van filmen, het verhaal, de gedachte achter het verhaal, acteerwerk, de muziek. Het is een tijdloze film.
  Moderator vrijdag 30 juli 2004 @ 19:31:45 #132
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_20960758
Tussen deze film en mij klikt het gewoon niet. Ik heb 'm een aantal keer gezien, maar het doet me allemaal weinig. Gisteren wilde ik weer een poging wagen, maar ik heb 'm al snel uit verveling afgezet.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_20960885
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 19:23 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Over robots die zo geavanceerd zijn dat ze gevoelens en diepere gedachten over het leven krijgen en beseffen dat ze sterfelijk zijn... een metafoor voor het gewone leven, maar dan anders

Koppel daaraan de bijzonder fraaie vormgeving en decors en de meer dan interessante acteerprestaties van bijvoorbeeld rutger en je hebt een film die zich onderscheid van het minority report/matrix/resident evil geweld..
Tja, zo'n geweldige gedachte vind ik dat toch niet hoor...
Dan vind ik een Minority Report leuker.
Wat ik er ook beter aan vind, is het beeld dat zij van de toekomst geven, dat ik een stuk realistischer vind. Dan heb ik het niet zo zeer over de robots die ik onrealistisch vind, snap wel dat je dat nodig hebt voor het verhaal, maar ik bedoel de omgevingen...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar 1984 als film, ik vond het een geweldig sci-fi-boek.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_20960934
Natuurlijk is minority report qua toekomstbeeld een stuk 'realistischer'. Blade Runner is 22 jaar oud!
pi_20960954
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 19:40 schreef haaahaha het volgende:
Natuurlijk is minority report qua toekomstbeeld een stuk 'realistischer'. Blade Runner is 22 jaar oud!
Ja, maar ze gaan beiden 50 jaar vooruit. .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_20960964
Ik vond minority report overigens zwaar tegenvallen. Een typische hollywood film, met alle goedkoopscorende actie en romantiek/drama ingredienten erin.
Blade Runner daarintegen ligt (wat mij betreft) op een hele ander level. Hoewel die vergelijking van me niet helemaal eerlijk is, in die tijd was het manier van verhaal brengen in een film totaal anders, dus niet te vergelijken. Maar toch...
pi_20960975
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 19:41 schreef sweek het volgende:

[..]

Ja, maar ze gaan beiden 50 jaar vooruit. .
Ja, maar denk jij dat je over 50 jaar zo met je auto tegen je flat oprijdt?
Dan vind ik een toekomst beeld waarin kunstmatige intelligentie met zelfbewustzijn ge-ellimineerd moet worden een stuk realistischer dan die 3 kunstzinnig in water liggende voorspellers...
pi_20961004
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 19:42 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Ja, maar denk jij dat je over 50 jaar zo met je auto tegen je flat oprijdt?
Nah, oké , dat dan weer niet. . Ik heb het over bijvoorbeeld de marketing in die tijd.
In Blade Runner zag het gemiddelde huis er zelfs ouderwets uit voor die tijd, laat staan voor een film die zich in de toekomst afspeelt. Maargoed, dat zorgt dan weer voor dat duistere en donkere, tja....
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_20961075
Ik denk dat je langs die paraplu's met tl buizen en stoom afblazende plastiek vliegende auto's heen moet kijken, en meer moet kijken naar de multiculturele sfeer wat je in die film proeft. Om minority report er weer bij te halen, die film doet zo makkelijk en goedkoop aan qua verhaal en toekomstideeen, die hele film smaakt allemaal naar de commercie van. Ik heb I, Robot nog niet gezien, maar ik voel op mn klompen aan dat die film zelfde laken van het pak als minority report is, ook diezelfde drama/romantiek en actie beelden.
Films als 2001 space odyssey, close encounters of andromeda strain, dat zijn net als blade runner eigentijdse films met goede verhalen.
pi_20961083
De verfilming(en) van 1984 zijn eigenlijk vrij waardeloos, en ik zou het ook niet een sf-verhaal willen noemen. Meer van 't zelfde soort als Dr. Strangelove. En Blade Runner is cyberpunk.
pi_20961120
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 19:48 schreef haaahaha het volgende:
Ik denk dat je langs die paraplu's met tl buizen en stoom afblazende plastiek vliegende auto's heen moet kijken, en meer moet kijken naar de multiculturele sfeer wat je in die film proeft. Om minority report er weer bij te halen, die film doet zo makkelijk en goedkoop aan qua verhaal en toekomstideeen, die hele film smaakt allemaal naar de commercie van. Ik heb I, Robot nog niet gezien, maar ik voel op mn klompen aan dat die film zelfde laken van het pak als minority report is, ook diezelfde drama/romantiek en actie beelden.
Films als 2001 space odyssey, close encounters of andromeda strain, dat zijn net als blade runner eigentijdse films met goede verhalen.
Close Encounters. .
2001 vind ik wel erg leuk. .
De multiculturele sfeer is nou niet echt iets uit de toekomst lijkt me, dat is wat we nu al hebben op heel veel plaatsen. Ik ben bang dat we in de toekomst net minder tolerant en nationalistischer gaan worden.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_20961202
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 19:50 schreef sweek het volgende:

[..]

Close Encounters. .
2001 vind ik wel erg leuk. .
De multiculturele sfeer is nou niet echt iets uit de toekomst lijkt me, dat is wat we nu al hebben op heel veel plaatsen. Ik ben bang dat we in de toekomst net minder tolerant en nationalistischer gaan worden.
We leven nu in de toekomst van die film. In zoverre dus redelijk realistisch, want die multiculturele sfeer was er 20 jaar geleden nog niet zo. In die film is het natuurlijk sterk aangedikt, dat heb je vaak bij sf films, maar ik vind het zeker geen onrealistisch beeld. Die sfeer doet me altijd een beetje denken aan the fifth element, daar heb je ook zo'n dynamisch -altijd in beweging zijnde maatschappij- muliticulturele sfeer.
Waarom vind je close encounters nou weer niks dan?
pi_20961250
Zie het Close Encounters topic... er gebeurt gewoon helemaal niks. .
Ik vond het trouwens veel meer aan Tokyo-achtige stad dan Los Angelas, dat was het toch?
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_20961294
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 19:48 schreef beeer het volgende:
De verfilming(en) van 1984 zijn eigenlijk vrij waardeloos, en ik zou het ook niet een sf-verhaal willen noemen. Meer van 't zelfde soort als Dr. Strangelove. En Blade Runner is cyberpunk.
Hmm, nouja, Dr. Strangelove vind ik meer een what-if, 1984 gaat echt de toekomst in, en zat er nog niet ver naast ook... .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_20961302
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 19:57 schreef sweek het volgende:

Ik vond het trouwens veel meer aan Tokyo-achtige stad dan Los Angelas, dat was het toch?
Ja precies, geef je precies aan waarom ik die sfeer kicken vind, het was volgens mij gewoon een amerikaanse stad. Dat was dat multiculturele toekomstbeeld wat de maker ervan volgens mij neer wilde zetten. Het gevoel dat de stad niet meer 1 2 3 herkenbaar is aan vertrouwde beelden, maar juist totaal veranderd is.
pi_20961364
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 19:44 schreef sweek het volgende:

[..]

Nah, oké , dat dan weer niet. . Ik heb het over bijvoorbeeld de marketing in die tijd.
In Blade Runner zag het gemiddelde huis er zelfs ouderwets uit voor die tijd, laat staan voor een film die zich in de toekomst afspeelt.
Dat is juist realistisch aan Blade Runner. Denk je dat een welgestelde Amsterdammer uit de 17e eeuw verwacht had dat er een paar eeuwen later een yuppie in zijn destijds hippe grachtenpand zou bivakkeren met een laptop, internetverbinding, breedbeeld plasma televisie, x-box, talloze Japanse gadgets, en drieduizend totaal nutteloze huishoudelijke apparaten waardoor ie bijna niks meer zelf hoeft te doen en dus genoeg tijd overhoud om relaxt een stukje te gaan rijden en vanuit zijn hybride Mercedes met satelietsysteem zijn opa te bellen op diens gsm, om te vragen hoe het met de nieuwe bypass gaat? Nee, ik dacht het ook niet. Maar dat grachtenpand staat er nog wel steeds.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 20:05:17 #147
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_20961379
Ik vond 'm tegenvallen, misschien vooral omdat Harrison Ford nogal inspiratieloos en zichtbaar tegen zijn zin staat te acteren. Uiteraard is de film visueel erg sterk en speelt Rutger Hauer iedereen van het doek, maar het verhaaltje zelf kon me niet boeien.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_20961420
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 20:04 schreef plugger het volgende:

[..]

Dat is juist realistisch aan Blade Runner. Denk je dat een welgestelde Amsterdammer uit de 17e eeuw verwacht had dat er een paar eeuwen later een yuppie in zijn destijds hippe grachtenpand zou bivakkeren met een laptop, internetverbinding, breedbeeld plasma televisie, x-box, talloze Japanse gadgets, en drieduizend totaal nutteloze huishoudelijke apparaten waardoor ie bijna niks meer zelf hoeft te doen en dus genoeg tijd overhoud om relaxt een stukje te gaan rijden en vanuit zijn hybride Mercedes met satelietsysteem zijn opa te bellen op diens gsm, om te vragen hoe het met de nieuwe bypass gaat? Nee, ik dacht het ook niet. Maar dat grachtenpand staat er nog wel steeds.
Ja, dat staat er nog steeds. .
Maar je kunt wel proberen te laten zien welke kant het op gaat. Ik dacht bijvoorbeeld aan mobieltjes, daar waren ze in die tijd toch ook al mee bezig net? Ik heb praktisch niks computergestuurds gezien buiten die robots. En die stad is net volledig veranderd, dat vind ik zo raar... het is volledig veranderd en nog ziet het er niet modern uit. Ze gaan toch geen nieuwe dingen opbouwen die minder modern zijn dan de oude dingen? Nouja, lijkt me.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_20961444
Die film is 20 jaar oud!!!
Logisch toch? Ik vind dat gegeven totaal niet storend in de film.
pi_20961503
Harrison Ford laat wat mij betreft niet een andere acteer enthousiastme zien dan in andere rollen. Ik vind hem in die film goed acteren, zoals hij altijd doet....behalve in die laatste film van hem, hoe heet ie, dat ie een detective is met zo'n jonger jochie als collega...ook al zo'n goedkoop scorende productie. :S
  vrijdag 30 juli 2004 @ 20:25:27 #151
67640 SaintOfKillers
pi_20961723
Ik vind Ford sowieso een erg matig acteur die in de Star Wars en Indiana Jones films z'n toppunt bereikte en in al z'n andere films maar wat doelloos rondloopt.

Ik meen ook te hebben gelezen dat Ford eigenlijk niet zo graag over deze film praat, omdat hij er toen helemaal geen zin in had en er slechte herinneringen aan heeft.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_20961781
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 20:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind Ford sowieso een erg matig acteur die in de Star Wars en Indiana Jones films z'n toppunt bereikte en in al z'n andere films maar wat doelloos rondloopt.

Ik meen ook te hebben gelezen dat Ford eigenlijk niet zo graag over deze film praat, omdat hij er toen helemaal geen zin in had en er slechte herinneringen aan heeft.
Dan zal ie in al z'n films wel geen zin gehad hebben want ik vind hem in Blade Runner niet veel anders spelen dan in z'n andere films, inclusief de Star Wars en Indiana films.

Wat ik me wel afvraag, heb je dat gelezen voordat of nadat je de film gezien hebt?
Zelfs nu je me dit verteld hebt valt het kwartje nog niet bij me, ik herken het dus niet bij hem in die film.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 20:33:40 #153
67640 SaintOfKillers
pi_20961878
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 20:28 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Dan zal ie in al z'n films wel geen zin gehad hebben want ik vind hem in Blade Runner niet veel anders spelen dan in z'n andere films, inclusief de Star Wars en Indiana films.

Wat ik me wel afvraag, heb je dat gelezen voordat of nadat je de film gezien hebt?
Zelfs nu je me dit verteld hebt valt het kwartje nog niet bij me, ik herken het dus niet bij hem in die film.
Nadat ik de film heb gezien. Ik vind hem in Blade Runner 2 uur volledig expressieloos rondlopen, terwijl dat in de eerder vermelde films helemaal niet het geval is. Maar uiteraard beweren de die-hard fans dat dit de bedoeling is, om zo te tonen dat de replicants meer gevoelens hebben dan de mensen. Best mogelijk, maar zo zie ik het niet.
pi_20962120
Daar ben ik het wel mee eens. Harrison Ford’s manier van acteren lijkt nog het meest voort te komen uit gevoelens van desinteresse, chronische vermoeidheid en ingehouden wanhoop, maar juist in deze film werkt dat. Zijn beste rol, vreemd genoeg. Alleen geëvenaard in Frantic als je het mij vraagt.

Blade Runner was trouwens voor wel meer acteurs een hoogtepunt. Vooral voor onze Rutger in Hollywood natuurlijk, en Sean Young, en die pokdalige van Miami Vice. En voor Ridley Scott himself ook eigenlijk.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 20:49:33 #155
94715 TimeSplitter
In vino veritas.
pi_20962171
quote:
Op dinsdag 19 december 2000 10:26 schreef Gellarboy het volgende:
wat vond jij ervan?
Keep high aspirations, modest expectations and small needs.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 20:50:26 #156
67640 SaintOfKillers
pi_20962192
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 20:46 schreef plugger het volgende:
Blade Runner was trouwens voor wel meer acteurs een hoogtepunt. Vooral voor onze Rutger in Hollywood natuurlijk, en Sean Young, en die pokdalige van Miami Vice. En voor Ridley Scott himself ook eigenlijk.
Ik vind Blade Runner helemaal geen slechte film hoor, maar ook geen meesterwerk. Maar het hoogtepunt van Ridley Scott is en blijft Alien. En daarin duld ik geen tegenspraak .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')