trouwens, intro van spiral van vangelis is werkelijke kicken!!!!!
quote:het is een van de beste films ooit, mits je houdt van het genre. het is vernieuwend, had voor die tijd onwijs goeie graphics (tijd ver vooruit) en prachtige meeslepende muziek van Vangelis.
Op dinsdag 19 december 2000 10:26 schreef Gellarboy het volgende:
Enkele maanden geleden kocht ik Blade Runner op DVD. Ik hoorde van verschillende kanten dat dit een fantastische film was en als ik het zelf zo zag leek het me ook wel wat. Echt een SF klassieker.Zat me echter stierlijk te vervelen en het einde ontging me totaal.
Waarom is deze film zo goed en wat vond jij ervan?
de rollen als de antiheld die harisson ford speelt, en de "uiteindelijk geen echte slechterik" rutger hauer zijn werkelijk ongekend en ongeevenaard.
fantastisch script, fantastische muziek/rollen, beeld, alles van die film is waanzinnig.
Niet echt een film die je opzet als je lekker wilt ontspannen maar als je ervoor gaat zitten en in de stemming bent is deze film zoveel beter dan de gemiddelde pulp die er gemaakt wordt, juist het feit dat de film zo zwart en moeilijk is maakt dat ik hem zo goed vind.
quote:Zijn die extras de moeite waard?
Op woensdag 19 november 2003 02:22 schreef Dagonet het volgende:
Heb net de Deluxe box set besteld bij play.com, één van mijn favoriete SF films ooit.
[afbeelding]Niet echt een film die je opzet als je lekker wilt ontspannen maar als je ervoor gaat zitten en in de stemming bent is deze film zoveel beter dan de gemiddelde pulp die er gemaakt wordt, juist het feit dat de film zo zwart en moeilijk is maakt dat ik hem zo goed vind.
quote:
8 Original Limited Edition Lobby Card Prints; Exclusive Limited Edition Image From The Film And A 35mm Frame
Original One Sheet Movie Poster (27" X 40")
The Original Shooting Draft Script By Hampton Fancher And David Peoples
Blade Runner: Director's Cut DVD
Director's Cut Of The Film
Production Notes
Cast Biographies
Interactive Menu
Scene Access
quote:Oops, verkeerd gelezen, dacht dat je boxset al had.
Op woensdag 19 november 2003 03:29 schreef Dagonet het volgende:
Mwach, ik zal even copy pasten:
[..]
Laat je even weten wat je van die extra's vind als je de set ontvangt?
quote:Thanx!
Op woensdag 19 november 2003 04:01 schreef Dagonet het volgende:
Zal ik doen!
quote:Blade Runner is echt een cosmic leap beter
Op donderdag 17 januari 2002 11:06 schreef _Wicked_Neo_ het volgende:
Blade Runner was/is mijn favoriete film.
ALles wet er mee te maken heeft, heb ik.
Het boek, van philip k. dick het spel, de film op dvd en video band, posters etc.toen kwam The Matrix, en nu wordt die legendarische eerste plaats gedeeld met The Matrix.
Maar echt een jeugdfilm, die altijd mijn favoriet zal blijven.
Alhoewel the matrix ook zeker niet slecht is, jammer van al die vervelende vervolgen
Ben blij dat je zelf al antwoord op je eigen opmerking geeft...quote:Op donderdag 29 juli 2004 23:58 schreef sweek het volgende:
Gezien vandaag, ik weet echt niet wat hier zo bijzonder aan is, hoor?
Ja, leuke special effects, maar om het daarom een geweldige film te vinden.
Voor de rest vind ik het op alle vlakken maar middelmatig, maargoed, het sci-fi-genre ligt me sowieso niet echt heel goed.
@weaklingquote:Op vrijdag 30 juli 2004 00:44 schreef Weakling het volgende:
@Hare
Nee dus (hoewel) volgens DVD Review:
"So will it ever come out? Sadly, the answer looks like no, with serious issues over legal rights having put what looks like the permanent kibosh on the project."
maar erna staat:
"Still, rumours continue to abound that Warner Home Video plans to release an interim version minus Scott's definitive cut"
Ridley Scott heeft blijkbaar al een "definitive directors cut" gemaakt, maar kan die niet uitbrengen ...
De director's cut die Ridley heeft uitgebracht heeft ie met zeer veel haast in elkaar gezet. Hij wilde er eigenlijk weer eens voor gaan zitten en het opnieuw doen, maar door de rechten kwam het er niet van. Nu dus nog steeds niet, maar waaschijnlijk is alles dus wel opgelost met de al uitgebrachte release en wordt daar alleen wat extra's bijgedaan. Ik hoop op een leuke commentaartrackquote:Here's some good news and bad news all at once. Sources are telling us that Warner is FINALLY at work once again on a Blade Runner: Special Edition. That's the good news. The bad news is that instead of the 3 or 4-disc ultimate edition we all hoped for (featuring all the different versions of the film), the title is now likely to be one of the studio's 2-disc editions, featuring only the recent "director's cut" version of the film (remastered from a new HD transfer), the Channel 4 On the Edge of Blade Runner documentary and perhaps a few other odds and ends. Look for it sometime in the first half of 2005.
Waarover dan? Het niet meer dan redelijke verhaal?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 00:33 schreef Weakling het volgende:
Het is juist een goede SF omdat het nou eens niet om de special effects gaat ...
Euh, dat stukje vind ik nu ook niet echt geweldig, eigenlijk.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 02:06 schreef Zeitgeist het volgende:
I've seen things... you people wouldn't believe...
attack ships on fire on the shoulder of Orion
I've watched C-beams glitter in the dark near the Tannhouser Gate
All those moments... will be lost in time... like tears in the rain...
Time To Die...
Best dialogue ever.
Over robots die zo geavanceerd zijn dat ze gevoelens en diepere gedachten over het leven krijgen en beseffen dat ze sterfelijk zijn... een metafoor voor het gewone leven, maar dan andersquote:Op vrijdag 30 juli 2004 18:41 schreef sweek het volgende:
[..]
Waarover dan? Het niet meer dan redelijke verhaal?
Tja, zo'n geweldige gedachte vind ik dat toch niet hoor...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 19:23 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Over robots die zo geavanceerd zijn dat ze gevoelens en diepere gedachten over het leven krijgen en beseffen dat ze sterfelijk zijn... een metafoor voor het gewone leven, maar dan anders
Koppel daaraan de bijzonder fraaie vormgeving en decors en de meer dan interessante acteerprestaties van bijvoorbeeld rutger en je hebt een film die zich onderscheid van het minority report/matrix/resident evil geweld..
Ja, maar ze gaan beiden 50 jaar vooruit.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 19:40 schreef haaahaha het volgende:
Natuurlijk is minority report qua toekomstbeeld een stuk 'realistischer'. Blade Runner is 22 jaar oud!
Ja, maar denk jij dat je over 50 jaar zo met je auto tegen je flat oprijdt?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 19:41 schreef sweek het volgende:
[..]
Ja, maar ze gaan beiden 50 jaar vooruit..
Nah, oké , dat dan weer niet.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 19:42 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Ja, maar denk jij dat je over 50 jaar zo met je auto tegen je flat oprijdt?
Close Encounters.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 19:48 schreef haaahaha het volgende:
Ik denk dat je langs die paraplu's met tl buizen en stoom afblazende plastiek vliegende auto's heen moet kijken, en meer moet kijken naar de multiculturele sfeer wat je in die film proeft. Om minority report er weer bij te halen, die film doet zo makkelijk en goedkoop aan qua verhaal en toekomstideeen, die hele film smaakt allemaal naar de commercie van. Ik heb I, Robot nog niet gezien, maar ik voel op mn klompen aan dat die film zelfde laken van het pak als minority report is, ook diezelfde drama/romantiek en actie beelden.
Films als 2001 space odyssey, close encounters of andromeda strain, dat zijn net als blade runner eigentijdse films met goede verhalen.
We leven nu in de toekomst van die film.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 19:50 schreef sweek het volgende:
[..]
Close Encounters..
2001 vind ik wel erg leuk..
De multiculturele sfeer is nou niet echt iets uit de toekomst lijkt me, dat is wat we nu al hebben op heel veel plaatsen. Ik ben bang dat we in de toekomst net minder tolerant en nationalistischer gaan worden.
Hmm, nouja, Dr. Strangelove vind ik meer een what-if, 1984 gaat echt de toekomst in, en zat er nog niet ver naast ook...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 19:48 schreef beeer het volgende:
De verfilming(en) van 1984 zijn eigenlijk vrij waardeloos, en ik zou het ook niet een sf-verhaal willen noemen. Meer van 't zelfde soort als Dr. Strangelove. En Blade Runner is cyberpunk.
Ja precies, geef je precies aan waarom ik die sfeer kicken vind, het was volgens mij gewoon een amerikaanse stad. Dat was dat multiculturele toekomstbeeld wat de maker ervan volgens mij neer wilde zetten. Het gevoel dat de stad niet meer 1 2 3 herkenbaar is aan vertrouwde beelden, maar juist totaal veranderd is.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 19:57 schreef sweek het volgende:
Ik vond het trouwens veel meer aan Tokyo-achtige stad dan Los Angelas, dat was het toch?
Dat is juist realistisch aan Blade Runner. Denk je dat een welgestelde Amsterdammer uit de 17e eeuw verwacht had dat er een paar eeuwen later een yuppie in zijn destijds hippe grachtenpand zou bivakkeren met een laptop, internetverbinding, breedbeeld plasma televisie, x-box, talloze Japanse gadgets, en drieduizend totaal nutteloze huishoudelijke apparaten waardoor ie bijna niks meer zelf hoeft te doen en dus genoeg tijd overhoud om relaxt een stukje te gaan rijden en vanuit zijn hybride Mercedes met satelietsysteem zijn opa te bellen op diens gsm, om te vragen hoe het met de nieuwe bypass gaat? Nee, ik dacht het ook niet. Maar dat grachtenpand staat er nog wel steeds.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 19:44 schreef sweek het volgende:
[..]
Nah, oké , dat dan weer niet.. Ik heb het over bijvoorbeeld de marketing in die tijd.
In Blade Runner zag het gemiddelde huis er zelfs ouderwets uit voor die tijd, laat staan voor een film die zich in de toekomst afspeelt.
Ja, dat staat er nog steeds.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 20:04 schreef plugger het volgende:
[..]
Dat is juist realistisch aan Blade Runner. Denk je dat een welgestelde Amsterdammer uit de 17e eeuw verwacht had dat er een paar eeuwen later een yuppie in zijn destijds hippe grachtenpand zou bivakkeren met een laptop, internetverbinding, breedbeeld plasma televisie, x-box, talloze Japanse gadgets, en drieduizend totaal nutteloze huishoudelijke apparaten waardoor ie bijna niks meer zelf hoeft te doen en dus genoeg tijd overhoud om relaxt een stukje te gaan rijden en vanuit zijn hybride Mercedes met satelietsysteem zijn opa te bellen op diens gsm, om te vragen hoe het met de nieuwe bypass gaat? Nee, ik dacht het ook niet. Maar dat grachtenpand staat er nog wel steeds.
Dan zal ie in al z'n films wel geen zin gehad hebben want ik vind hem in Blade Runner niet veel anders spelen dan in z'n andere films, inclusief de Star Wars en Indiana films.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 20:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind Ford sowieso een erg matig acteur die in de Star Wars en Indiana Jones films z'n toppunt bereikte en in al z'n andere films maar wat doelloos rondloopt.
Ik meen ook te hebben gelezen dat Ford eigenlijk niet zo graag over deze film praat, omdat hij er toen helemaal geen zin in had en er slechte herinneringen aan heeft.
Nadat ik de film heb gezien. Ik vind hem in Blade Runner 2 uur volledig expressieloos rondlopen, terwijl dat in de eerder vermelde films helemaal niet het geval is. Maar uiteraard beweren de die-hard fans dat dit de bedoeling is, om zo te tonen dat de replicants meer gevoelens hebben dan de mensen. Best mogelijk, maar zo zie ik het niet.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 20:28 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Dan zal ie in al z'n films wel geen zin gehad hebben want ik vind hem in Blade Runner niet veel anders spelen dan in z'n andere films, inclusief de Star Wars en Indiana films.
Wat ik me wel afvraag, heb je dat gelezen voordat of nadat je de film gezien hebt?
Zelfs nu je me dit verteld hebt valt het kwartje nog niet bij me, ik herken het dus niet bij hem in die film.
quote:Op dinsdag 19 december 2000 10:26 schreef Gellarboy het volgende:
wat vond jij ervan?
Ik vind Blade Runner helemaal geen slechte film hoor, maar ook geen meesterwerk. Maar het hoogtepunt van Ridley Scott is en blijft Alien. En daarin duld ik geen tegenspraakquote:Op vrijdag 30 juli 2004 20:46 schreef plugger het volgende:
Blade Runner was trouwens voor wel meer acteurs een hoogtepunt. Vooral voor onze Rutger in Hollywood natuurlijk, en Sean Young, en die pokdalige van Miami Vice. En voor Ridley Scott himself ook eigenlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |