abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212015476
Ok vooropgesteld he, ik snap dat het best een ding is om elke week bv iets weer op YouTube te krijgen.
Maar er valt me dus wat op, met meerdere kanalen dus die ik dan volg.

Van allemaal filmpjes van we krijgen een burn-out en het leven is zo zwaar en etc etc.
Geen idee dus he? maar ben benieuwd naar jullie mening.
Ik zie de meeste namelijk niet echt 40 uur in een week werken? Ook niet voor de video's die ze maken.

Maar wellicht zit ik er helemaal naast en is het echt een onwijs zware baan?
Wat denken jullie?

verder vraag ik me af met welk aantal abo je dus zeg maar gewoon een normaal salaris verdient?
Il zie er dus met 100k en volgens mij kun je daar al van leven als gewoon salaris.

Maar zie er ook met 1M abo, volgens mij is het een riant salaris dan.

En tja denk ik, want zat dat net te kijken en zal het filmpje niet erbij doen, maar een geklaag aan hoe ze alle box aantikte van burn out. Ja duh, die tik ik ook aan elke dag. Niet elke dag is even leuk op werk en soms doe je dingen die je mss minder leuk vindt?

Dus ok stellen ze zich mss beetje aan denken jullie of weten niet meer wat gewoon werken is full-time voor een werkgever?
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 13 januari 2024 @ 16:29:51 #2
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_212015528
Dat is de valkuil van social media. Je moet je kijkers blijven entertainen, anders gaan ze weg. Mensen 24/7 tevreden houden is een zenuwslopend gedoe waar je uiteindelijk aan onderdoorgaat.
Don't follow me. I am lost too
One, two, Freddy's coming for you
Three, four, better lock your door
pi_212015554
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:29 schreef RedShoe het volgende:
Dat is de valkuil van social media. Je moet je kijkers blijven entertainen, anders gaan ze weg. Mensen 24/7 tevreden houden is een zenuwslopend gedoe waar je uiteindelijk aan onderdoorgaat.
zo lijkt het inderdaad ja. Maar ok de schuldige is natuurlijk eigenlijk YouTube of wat is het google eigenlijk die dat zo creëert.?

Maar viel me zo op, zie steeds meer van dat soort filmpjes...... Dus mss onderschat (ik)/ jullie het ook nog wel hoe zwaar een beroep dat is?

Maar aan de andere kant denk ik, tja staan ze 6 uur in de ochtend op en komen rond 17:00 weer thuis na een dag hard werken enzo????
  zaterdag 13 januari 2024 @ 16:36:01 #4
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_212015588
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:32 schreef kree het volgende:

[..]
zo lijkt het inderdaad ja. Maar ok de schuldige is natuurlijk eigenlijk YouTube of wat is het google eigenlijk die dat zo creëert.?

Maar viel me zo op, zie steeds meer van dat soort filmpjes...... Dus mss onderschat (ik)/ jullie het ook nog wel hoe zwaar een beroep dat is?

Maar aan de andere kant denk ik, tja staan ze 6 uur in de ochtend op en komen rond 17:00 weer thuis na een dag hard werken enzo????
Uiteraard de schuld van Google en andere Facebook, Twitter, tiktok etc.
Dat zijn bedrijven die koste wat kost mensen aan zich wil binden, want dat levert geld op.
Don't follow me. I am lost too
One, two, Freddy's coming for you
Three, four, better lock your door
  zaterdag 13 januari 2024 @ 16:57:37 #5
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_212015763
Waarom volg je die kanalen? Leedvermaak?
pi_212015781
Da's meer op TikTok.
Op Youtube zeiken ze dat soort types vooral af.
  zaterdag 13 januari 2024 @ 17:04:58 #8
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_212015815
Daarom gewoon pallets sorteren.

Neem een YouTuber en verwissel zijn eerste vlogs in het sorteren van pallets, dit is even leuk voor de kijkers, maar na een tijdje is de nieuwigheid er vanaf en willen ze dat hij andere dingen gaat sorteren. Dit gaat steeds verder en verder en het gaat ze tegen staan want om de views te behouden moeten ze dingen sorteren die ze helemaal niet interessant vinden, ze zouden liever pallets sorteren.

Hopelijk snap je het nu.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_212015819
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:57 schreef Scuidward het volgende:
Waarom volg je die kanalen? Leedvermaak?
nee nee dat begrijp je verkeerd, het zijn echt kanalen die ik volg uit interesse ook gewoon over reizen bv of landen of wetenschappelijk, muziek (maken)

Ik heb ooit nog iets van 100 euro verdient aan YouTube btw zelf door dat te maken met wat piano dingen. maargoed het is nu zo aangescherpt dat dat niet meer zomaar kan, ja de views krijgt google wel. maar ik krijg er niet meer voor betaald enzo..... moet je min aantal kijk en subscribers hebben.
  zaterdag 13 januari 2024 @ 17:09:51 #10
203089 Scuidward
pi_212015866
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:05 schreef kree het volgende:
nee nee dat begrijp je verkeerd, het zijn echt kanalen die ik volg uit interesse ook gewoon over reizen bv of landen of wetenschappelijk, muziek (maken)
Ahja, geen huisvrouwen met teveel vrije tijd dus. Mensen hebben blijkbaar een band met hun random volgers en bouwen dan een schuldgevoel op als ze niks delen. En om van dat schuldgevoel af te komen maken ze een random video waarin ze hun shit uitleggen. Terwijl ik ze al vergeten was.
pi_212015867
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:04 schreef Catkiller het volgende:
Daarom gewoon pallets sorteren.

Neem een YouTuber en verwissel zijn eerste vlogs in het sorteren van pallets, dit is even leuk voor de kijkers, maar na een tijdje is de nieuwigheid er vanaf en willen ze dat hij andere dingen gaat sorteren. Dit gaat steeds verder en verder en het gaat ze tegen staan want om de views te behouden moeten ze dingen sorteren die ze helemaal niet interessant vinden, ze zouden liever pallets sorteren.

Hopelijk snap je het nu.
niet zo denigrerend doen he? want vergelijk het nu eens met zeg maar 95% van het werkende volk?

Tja doe je ook werk die je mss niet altijd leuk vindt?

Gaan we dan huilie doen overal onder collega's op werk en openbaar? Of denken we we hebben ons salaris en we zijn tevreden ermee en zeiken niet erover?

Dan heb ik het nog onder collega's he en wat verder dus niemand hoort.

Maar nee het is de tijdsgeest. YouTubes moeten ook weer de drama queen zijn en ME TOOOOO we worden zo slecht behandelt.

Ja lol. ik zou wel dagje willen ruilen hoor met ze ff beetje filmpje edit doen enzo achter de computer./.

Wat ik wil zeggen, werk is niet altijd 100% van de tijd dus leuk en dat is in elke beroepsgroep, maar youtubers zetten zich zelf nu in een hoekje van zielig te zijn,

Zou zeggen delete je kanaal en ga aan de slag in een gewoon bedrijf. owwwwwh wacht... :')
  zaterdag 13 januari 2024 @ 17:11:43 #13
203089 Scuidward
pi_212015882
quote:
13 minuten?! Als ik leedvermaak zoek dan kijk ik wel even 1 minuut rond in een willekeurige supermarkt.
pi_212015937
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:11 schreef Scuidward het volgende:

[..]
13 minuten?! Als ik leedvermaak zoek dan kijk ik wel even 1 minuut rond in een willekeurige supermarkt.
nouja daarom?
ze hebben een publiek platform natuurlijk vaak al. maar ik dacht.
hoe zwaar heb je het echt......?
pi_212015955
laat staan nog want heb dan abo op YouTube dus iig van die reclame sf, Moet je ze nog stukken doorspoelen nl en hoe irritant want "van mijn sponsor". etc er tussen in.

Volgens mij verdienen ze redelijk aardig nl vanaf 100k subs, dus niet mekken op YouTube erover maar doe dat of doe ander werk.
  zaterdag 13 januari 2024 @ 17:21:57 #16
203089 Scuidward
pi_212015961
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:18 schreef kree het volgende:

[..]
nouja daarom?
ze hebben een publiek platform natuurlijk vaak al. maar ik dacht.
hoe zwaar heb je het echt......?
Denk dat de denkfout die jij nu maakt is dat je fysiek werk vergelijkt met de mentale problemen die ze wellicht hebben. Een burn-out is wel wat anders dan spierpijn na een dag sjouwen.
pi_212015991
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:21 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Denk dat de denkfout die jij nu maakt is dat je fysiek werk vergelijkt met de mentale problemen die ze wellicht hebben. Een burn-out is wel wat anders dan spierpijn na een dag sjouwen.
ja wellicht wel, dacht daar ook over, maar eigenlijk anders is het niet ook met ander werk ofzo?
Om maar te zeggen, echt zwaarder hebben ze het ook niet?

Neemt niet weg trouwens dat ik niet OK ben met hoe google hun baas dus dat aanpakt..... het komt de content niet ten goede iig.

Maargoed daarom maar weer abo bij bv nebula genomen, maar nog...
pi_212016017
het is al verdacht dat ze allemaal zo vaag zijn over inkomsten?
Volgens mij is het namelijk een heel aardig salaris wel wat ze krijgen over die filmpjes als nog.

en dan moet je niet zeiken ook, want het is je werk, ik kan dat ook niet doen zeg maar bij mijn werk.
  zaterdag 13 januari 2024 @ 17:30:01 #19
203089 Scuidward
pi_212016036
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:27 schreef kree het volgende:
en dan moet je niet zeiken ook, want het is je werk, ik kan dat ook niet doen zeg maar bij mijn werk.
Op mijn werk zeikt iedereen de halve dag en noemt dat humor.
pi_212016060
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:30 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Op mijn werk zeikt iedereen de halve dag en noemt dat humor.
sluit me ervoor af tegenwoordig dat soort dingen.... hoewel kan er onwijs om lachen ook wel hoor.
Dus dat maakt het leuk, maar sowieso denk ik wel eens stop met zeiken, je hebt het prima hier (even voor waar ik werk dan)

Maar zo denk ik dus ook over de YouTubers.

Maw trouwens, wat moet ik ermee dat geklaag? Ik wil het niet zien? Ik ga ze niet ineens donatie doen ofzo omdat ik ze zielig vind......
Vraag me echt af hoe dat dan vanuit hun perspectief is en hoe ze ernaar kijken.
pi_212016139
Waarom zou je die kneuzen moeten volgen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_212016160
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:44 schreef halfway het volgende:
nou ik volg sommige omdat ik het interessant vind of leuk? Maargoed zit niet echt te wachten over filmpjes van ze met dat ze dan gaan klagen hoe zwaar ze het wel niet hebben, geef dan eerst ook maar eens je inkomsten weer denk ik dan. Dat is content. :)

het is niet het eerste wat ik volg he, maar ok als ik het beetje inschat meestal zeggen ze hun eigen baan op bij soort van 40K subs, dus dat zegt voor mij daar kun je een normaal full time salaris mee verdienen.

laat staan dus degene die er veel en veel meer hebben en ook nog klagen :')
  zaterdag 13 januari 2024 @ 18:08:09 #23
203089 Scuidward
pi_212016341
Ik zie dat YouTube premium 12 euro is. Tering. Maar nu blokkeer ik al kanalen die ik poep vind, en dat is gratis.
pi_212016446
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:44 schreef halfway het volgende:
Ligt er aan welke.
Ik denk dat ik weet welke soort je bedoelt. Die gasten die zichzelf zo verschrikkelijk belangrijk en interessant vinden kots ik ook uit.

Maar er zijn ook nuttige serieuze YouTubers met bijvoorbeeld tips en tricks voor het klussen of die gewoon interessante dingen laten zien.
Maar die zijn wel in de minderheid inderdaad.
pi_212016511
Ik vind het altijd nogal cringe om van die instagram influencers te horen klagen over hoe zwaar het allemaal is ja, maar volgens mij zijn die wel in de minderheid. Ik denk dat de meesten die met wat filmpjes en reels uploaden tienduizenden dollars per maand binnenharken echt wel beseffen dat ze in een luxe positie zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')