abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 januari 2024 @ 17:19:44 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_212005862
> Grondlegger hotelconcern Arie van der Valk (94) overleden

Aandachtige lezers,

Het leek zoal mij *) uit de betere Haarlemse kringen (Zuid-as) en familie(s) te Wassenaar, Aerdenhout, Bloemendaal en Haarlem *), die uiteraard bekend zijn met het Van der Valk-concern en enigszins de Van der Valks in hoogsteigen persoon, zeer gepast om óók hier op FOK! even aandacht te besteden aan het overlijden van de heer Arie van der Valk. :7~

Morgenavond zal er dus wat worden gedronken en gegeten worden in één van de betere Haerlemsche restaurants met enkele belangrijke personen die coördinerend en besturend werk doen binnen meest Haarlemse en Amsterdamse hotels van zijn gulden hand als grondlegger. 14.gif

Condoleances zijn reeds door ons overgebracht, maar er wordt hierbij dan óók voor u ruimte en gelegenheid geboden om te kunnen condoleren. En uit groot respect voor de overledene zelf, zijn naasten (familie) en verder iedereen die de overleden oprichter van het geruime tijd bestaande Van der Valk-concern achterlaat + ;( :o, zal ik hoogstpersoonlijk het bericht niet al te lang te maken, aldus mijn besluit. :)

Maar goed, samen met m'n partner wens ik :* werkelijk alle nabestaanden vandaag alsnog heel veel sterkte toe!

Voor straks een fijne avond!

Scjvb

quote:
12 januari 2024 12:42 - Aangepast 12 januari 2024 12:42

Arie Van der Valk en zijn vrouw Truus in 2011

Arie van der Valk, een van de grondleggers van het gelijknamige hotelconcern, is gisteren op 94-jarige leeftijd in Voorschoten overleden.

Dat is namens zijn familie bekendgemaakt door een communicatiebureau.

Tien kinderen

Arie van der Valk werd in 1929 geboren. In 1955 trouwde hij met Toos van Vliet, samen kregen zij tien kinderen. Samen met zijn broer Gerrit legde hij de basis van het huidige Van der Valk-concern.

Het Van der Valk-concern vindt zijn oorsprong in De Gouden Leeuw in Voorschoten, een boerderij die de opa van Gerrit en Arie in 1862 kocht en waarvan hij een café maakte. Uiteindelijk werd dit het eerste hotel van Van der Valk. Het bestaat nog steeds. Inmiddels telt de keten ruim honderd hotels en restaurants.

Touwtjes stevig in handen

Arie van der Valk kreeg kort na de Tweede Wereldoorlog de financiële leiding over het familiebedrijf en zette de centrale inkooporganisatie in Voorschoten op, een van de belangrijke pijlers van het concern, zo staat in de verklaring van de familie.

"Decennialang had hij de touwtjes stevig in handen als de pater familias. Zijn grote kracht was een bovenmatig talent voor cijfers en een gezond boerenverstand."

Het concern groeide enorm, geeft de familie verder aan. "Maar er waren ook hobbels zoals de ontvoering van Toos van der Valk in 1982 en de FIOD-affaire in 1994."

Toos, de vrouw van de in 2009 op 80-jarige leeftijd overleden Gerrit, werd in 1982 ontvoerd door Italianen. Zij kwam vrij na betaling van meer dan 12 miljoen gulden aan losgeld.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_212005871
...! Met je toekan. Tsssk.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 17:22:48 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212005876
Wist niet dat die nog leefde.

Burgerlijker dan Van der Valk krijg je het niet. Maar de man wist goed waar de behoefte lag.
pi_212005905
ontvoerd worden door Italianen, dat zie je tegenwoordig niet meer :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Spellchecker vrijdag 12 januari 2024 @ 18:01:35 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212006189
*vanavond kersje op de appelmoes legt :Y)
pi_212006347
Een uitstekend zakenman. Gecondoleerd. RIP.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_212014546
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:22 schreef Hexagon het volgende:
Wist niet dat die nog leefde.

Burgerlijker dan Van der Valk krijg je het niet. Maar de man wist goed waar de behoefte lag.
Burgerlijk?

Natuurlijk, vergeleken hotels uit het buitenland. Maar in Nederland is dat toch juist 'het vreemdgaan hotel'?
pi_212014558
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 14:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Burgerlijk?

Natuurlijk, vergeleken hotels uit het buitenland. Maar in Nederland is dat toch juist 'het vreemdgaan hotel'?
Heerlijk om even te lunchen tegenover de liften om de te zien wat daar allemaal in en uit komt!
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_212014570
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 14:47 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Heerlijk om even te lunchen tegenover de liften om de te zien wat daar allemaal in en uit komt!
Daarbij: vreemdgaan is alleen fout, als je partner erachter komt :)
  zaterdag 13 januari 2024 @ 17:17:44 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212015926
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 14:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Burgerlijk?

Dan denk ik toch meestal aan net wat goedkopere hotels voor middle managers op industrieterreinen zoals Campanile en Fletcher.
pi_212015992
Tegenwoordig is het prima toeven en eten in de meeste Van der Valks hoor, geen schnitzels met pepersaus meer.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_212016178
Ik kan me de stuitergehaktballen nog herinneren (jaren 90). Als je die op de grond gooide stuiterde deze tegen het plafond aan.
pi_212016208
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:49 schreef Managarm het volgende:
Ik kan me de stuitergehaktballen nog herinneren (jaren 90). Als je die op de grond gooide stuiterde deze tegen het plafond aan.
Dat is een Urban Legend. Wie gaat zijn gehaktbal nou op de grond gooien... En het plafond haalde je niet.
Het was w.s. wel een blik-bal zoals toen gebruikelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart2002 op 13-01-2024 18:16:47 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_212016229
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat is een Urban Legend. Wie gaat zijn gehaktbal nou op de grond gooien... En het plafond haalde je niet.
Het was w.s. we een blik-bal zoals toen gebruikelijk.
Ik heb ze gegeten, en ze stuiterden echt goed (op het bord). Overdrijving is overigens een van de pilaren van humor.
pi_212016368
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:54 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik heb ze gegeten, en ze stuiterden echt goed (op het bord). Overdrijving is overigens een van de pilaren van humor.
Dat laatste zeer zeker. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')