Je argument is hier al vaak geponeerd daarom reageer ik er op. De mensen die een wapenstilstand voorstaan of Israël veroordelen voor het terugslaan zijn of hypocriet of antisemiet. Zonder in te gaan op t argument. Jij speelt de hypocriet kaart met de ‘jamaar was jij in de Syrië oorlog…’. Helemaal niemand geeft een flikker om de Syrische bevolking ook de diehard Israël fans niet, maar gaan wel blind met de Israëliërs mee vanwege wat ze aangedaan is… Dat is mijns inziens dus een argument zonder enige waarde.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 10:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het is niet netjes om een vraag met een wedervraag te beantwoorden. En zeker niet als je niet de aangesprokene bent.
Het bombarderen van burgers is nooit acceptabel. Dat probeer je zo veel mogelijk te vermijden.
Waarom zou je dit überhaupt doen?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je argument is hier al vaak geponeerd daarom reageer ik er op. De mensen die een wapenstilstand voorstaan of Israël veroordelen voor het terugslaan zijn of hypocriet of antisemiet. Zonder in te gaan op t argument. Jij speelt de hypocriet kaart met de ‘jamaar was jij in de Syrië oorlog…’. Helemaal niemand geeft een flikker om de Syrische bevolking ook de diehard Israël fans niet dus waarom nu wel wat Israëliërs aangedaan is… dus mijns inziens een argument zonder enige waarde.
Een ander veel geponeerd argument is dat er in Gaza überhaupt geen genocide kan zijn want de bevolking is in de afgelopen veertig jaar gegroeid. Andersom zou er op 7 okt 2013 wel een genocide plaats hebben gevonden terwijl Israël in de afgelopen jaren óók gegroeid is.
Het is een heel goed argument.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je argument is hier al vaak geponeerd daarom reageer ik er op. De mensen die een wapenstilstand voorstaan of Israël veroordelen voor het terugslaan zijn of hypocriet of antisemiet. Zonder in te gaan op t argument. Jij speelt de hypocriet kaart met de ‘jamaar was jij in de Syrië oorlog…’. Helemaal niemand geeft een flikker om de Syrische bevolking ook de diehard Israël fans niet dus waarom nu wel wat Israëliërs aangedaan is… dus mijns inziens een argument zonder enige waarde.
Een ander veel geponeerd argument is dat er in Gaza überhaupt geen genocide kan zijn want de bevolking is in de afgelopen veertig jaar gegroeid. Andersom zou er op 7 okt 2013 wel een genocide plaats hebben gevonden terwijl Israël in de afgelopen jaren óók gegroeid is.
https://doi.org/10.1126/sciadv.aax0061quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, laat maar zien dat bewijs ...
En wel enigszins redelijke bronnen graag, geen troep uit de Islamtische fuikjes op de socials,
Lopen ook mensen met een bord Israelies against genocide. Maar dat zijn zelf hatende joden natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat is ook niet zo vreemd natuurlijk gezien de demografie van die stad. Daar zul je hele wijken hebben waar mensen zich meer verbonden voelen aan de 'Ummah' en het land van hun ((over)groot)ouders dan met het Westen.
Os je leest echt wetenschappelijk onderzoek..quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:38 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Uhu... https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Filistijnen (lees voornamelijk stukje over Rome en Filistië) Zoek ik ondertussen nog even naar mijn bijdrage op de Frontpage hier over.
Heb je dit ook gelezen?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:38 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Uhu... https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Filistijnen (lees voornamelijk stukje over Rome en Filistië) Zoek ik ondertussen nog even naar mijn bijdrage op de Frontpage hier over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In dezelfde gedachtengang zou je ook kunnen beweren dat hedendaagse Friezen in Friesland rechtstreekse afstammeling van de volkeren die in Frisia woonden. En derhalve onderdrukt worden en recht hebben op het gebied dat van oudsher bevolkt is door hun voorouders.
Die soldaat verdient überhaupt ontslag. Die andere zogenaamde schutter die er naast stond en die ook een duidelijk blauw vest en helm droeg met de tekst PRESS, die ongetrainde vijand kreeg de soldaat ondanks meerdere verwoede pogingen niet eens geraakt. Wat een ongelofelijke prutser, zo’n soldaat heeft in het verdedigen van een land echt geen toegevoegde waardequote:
Ik ben ook voor een wapenstilstand als daarmee dit conflict tussen Israel en de Arabische naties opgelost kan worden. Helaas is al millenialang gebleken dat volgens hun tegenstanders zij geen recht van leven hebben, dus een wapenstilstand kan/zal alleen maar voordelig zijn voor hen die kwaadwillend zijn tegenover de Joden. Wonden likken, herbewapenen en 7 oktober all over again.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ha ja, dat is inderdaad ook bullshit. Ik vind wat Hamas wil (de intentie) overduidelijk genocide, wat Hamas op 7 oktober deed is geen genocide dat was gewoon een lafhartige terroristische aanval op onschuldige burgers. De reactie van Israel heeft geen genocidale intentie. Gelet op de infrastructuur, de verdedigingswijze van Hamas, en het dichtbevolkte gebied kan ik me zeker voorstellen dat het voor velen overkomt als genocide, maar wil Israel Hamas volledig (of zoveel mogelijk) van de kaart vegen is het schier onmogelijk om in dit geval meer dan wat "acceptabel is aan burgerslachtoffers (collateral damage)" te voorkomen.quote:Een ander veel geponeerd argument is dat er in Gaza überhaupt geen genocide kan zijn want de bevolking is in de afgelopen veertig jaar gegroeid. Andersom zou er op 7 okt 2013 wel een genocide plaats hebben gevonden terwijl Israël in de afgelopen jaren óók gegroeid is.
Uh huh, I see what you did there.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:21 schreef Chadi het volgende:
Ho ho onlangs is bewezen dat Palestijnen en hun voorouders daar veel eerder waren dan het jodendom.
De 3 wetten van Bart Croughs.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
.... Maar waarom Westerse mensen hierover schuimbekken en niet over andere oorlogen of conflicten, blijft onduidelijk ...
Dit gaat over de Filistijnen, niet de Palestijnen. Of de Palestijnen afstammelingen zijn van de Filistijnen is niet duidelijk. En de Filistijnen kennen hun wortels in Zuid-Europa, daarom wordt deze studie ook onder het abstract gelinkt: DNA reveals European roots of the ancient Philistinesquote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
https://doi.org/10.1126/sciadv.aax0061
Gevonden in Ashkelon bij een opgraving.
Als je het niet begrijpt is er ook een video van een uur over met uitleg.
Nee, de hoofdonderzoeken heb ik zelf niet gelezen, dankjewel voor deze link - ik zal eens uiteen zetten waarom veel van deze trial-papers soms alsnog worden herzien, als ik gelezen heb wat zij zelf schrijven.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
Os je leest echt wetenschappelijk onderzoek..
https://doi.org/10.1126/sciadv.aax0061
Ja, hier ging mijn reactie dus op in. Maar kennelijk is het artikel wat ik stuurde geen wetenschappelijk onderzoek - anders had Chadi dat zelf natuurlijk ook kunnen lezen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit gaat over de Filistijnen, niet de Palestijnen. Of de Palestijnen afstammelingen zijn van de Filistijnen is niet duidelijk. En de Filistijnen kennen hun wortels in Zuid-Europa, daarom wordt deze studie ook onder het abstract gelinkt: DNA reveals European roots of the ancient Philistines![]()
Precies waar Islamisten, Joden toch van beschuldigen? 'Het zijn eigenlijk Europeanen die ons land hebben gestolen!'
Haha, hilarisch. Dus zelfs al zou het inderdaad zou zijn dat de Filistijnen de voorouders waren van de huidige Palestijnen, dan kennen die hun oorsprong in Zuid-Europa en dat wil zeggen dat zij niet 'inheems' zijn aan het gebied dat nu Israël is.
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:58 schreef Wotte het volgende:
[..]
Heb je dit ook gelezen?Dat heb ik gelezen inderdaad, interessant hè?! Dat is de reden dat ik dit artikel deelde met Chadi, omdat ik al vermoede waar hij naartoe wilde met zijn "zij waren er eerder dan hun" reactie, die inmiddels toch wel zo uitgekauwd is en totaal (in historische context vol oorlogen en overnames) niet opgaat voor een "recht op een land".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In dezelfde gedachtengang zou je ook kunnen beweren dat hedendaagse Friezen in Friesland rechtstreekse afstammeling van de volkeren die in Frisia woonden. En derhalve onderdrukt worden en recht hebben op het gebied dat van oudsher bevolkt is door hun voorouders.
Oorlog is kut, zeer understatement. Dat er nu oorlog is in Israël om land is vanzelfsprekend, al eeuwen. Dus mijn inzicht op dit conflict is er eentje die Theunderdog en ik al eens bespraken - als het gaat om geweld en oorlogsrecht.
De opgegraven mensen van 3700 jaar geleden hebben DNA wat veel overeenkomt met het DNA van de huidige Palestijnen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh, I see what you did there.
Vermeende palestijnen waren daar eerder dan het jodendom.
Dus je zet een volk af tegen een religie?
Moet je dan niet volkeren afzetten tegen volkeren?
Of religie's tegen religie's?
Maar dat je dat laatste niet doet snap ik.
Idd algemeen bekend dat mo zoveel eeuwen na jodendom en christendom de islam bij elkaar plagieerde.
Dit gaat over een vergelijking van DNA van de huidige Palestijnen met de gevonden skeletten in Ashkelon. Ook voor jou kijk naar het filmpje!!quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit gaat over de Filistijnen, niet de Palestijnen. Of de Palestijnen afstammelingen zijn van de Filistijnen is niet duidelijk. En de Filistijnen kennen hun wortels in Zuid-Europa, daarom wordt deze studie ook onder het abstract gelinkt: DNA reveals European roots of the ancient Philistines![]()
Precies waar Islamisten, Joden toch van beschuldigen? 'Het zijn eigenlijk Europeanen die ons land hebben gestolen!'
Haha, hilarisch. Dus zelfs al zou het inderdaad zou zijn dat de Filistijnen de voorouders waren van de huidige Palestijnen, dan kennen die hun oorsprong in Zuid-Europa en dat wil zeggen dat zij niet 'inheems' zijn aan het gebied dat nu Israël is.
Aaah aldus hoofd wetenschappelijk filter van het CIDI.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:05 schreef HannahVrede het volgende:
trial-papers soms alsnog worden herzien, als ik gelezen heb wat zij zelf schrijven.
Nogmaals. Ik vind dat de Palestijnse burgers de afgelopen 20 jaar niet helemaal verdienen en de huidige agressie, zoals het bewust dakloos maken van de bevolking, ook niet helemaal verdienen. Let op: niet helemaal. Die enorme behoefte om zo hard mogelijke (relatief) te slaan dat stuit mij tegen de borst.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is een heel goed argument.
Want wat maakt dit conflict nu zo speciaal? Wat maakt de Palestijnen een uniek volk waar veel mensen in het Westen zich zo druk om maken? Vanuit Islamtische kant weten we het wel, zij zien dit als een religieus en territoriaal conflict, waar er binnen de Islamtische wereld ook enorm veel antisemitisme heerst. Maar waarom Westerse mensen hierover schuimbekken en niet over andere oorlogen of conflicten, blijft onduidelijk ...
En denk je niet dat niet europese joden in die regio dat DNA ook hebben?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:12 schreef Chadi het volgende:
De opgegraven mensen van 3700 jaar geleden hebben DNA wat veel overeenkomt met het DNA van de huidige Palestijnen.
Ik vind je insinuaties lafhartig, maar ik begrijp wel dat je geen normaal tegen commentaar hebt op dit stuk: ik verwijt je verder dan ook niets in dat stukje tekst. Eerder steeds andersom - zullen we het proberen niet persoonlijk te maken over zo een (in mijn ogen) "hunnie-waren-eerst" argument, als vrede en vreedzame samenleving op dit moment het enige is wat ik zou willen?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Aaah aldus hoofd wetenschappelijk filter van het CIDI.
Nee dat is dus ook behandeld.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
En denk je niet dat niet europese joden in die regio dat DNA ook hebben?
Ik denk het wel.
Dus wat bewijst het?
Heulemaal niks.
Dat staat niet in de studie. Er staat wel het volgende:quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
De opgegraven mensen van 3700 jaar geleden hebben DNA wat veel overeenkomt met het DNA van de huidige Palestijnen.
Het volledige filmpje met uitleg is op youtube te zien. Het is een joodse mijnheer die dit by the way uitlegt. Dus geen Hamas of hasash of wat dan ook.
Dus zeg het maar, wie zijn de huidige Palestijnen? De Filistijnen met oorspronkelijk Europese roots of de Levantijnen, de daadwerkelijke inheemse bewoners?quote:Master invited Feldman's adviser, paleogeneticist Johannes Krause of the Max Planck Institute for the Science of Human History in Jena, Germany, to try to extract DNA from the teeth and inner ear bones of skeletons excavated in Ashkelon. The team analyzed 1.24 million sites across the genomes of 10 skeletons. Three of the oldest individuals, who lived 3500 to 3700 years ago, were not distinguishable genetically from local Levantine people. But DNA from four infants buried beneath the earthen floors of homes in Ashkelon 500 years later, when Philistine culture first appears, told a different story. They had inherited 25% to 70% of their DNA from southern European ancestors, and the closest matches were to ancient people from the Aegean, Sardinia, and Iberia. The remaining DNA was from local people, suggesting their European ancestors had quickly mated with their new neighbors. Indeed, two styles of pottery in neighboring houses suggest that Philistines and Levantines lived side-by-side in Ashkelon.
Just 200 year later, however, the DNA of three adults, presumably Philistines, fully matched that of local Levantine people. Intermarriage had swamped the genetic heritage of the European immigrants, Krause suggests.
Ik heb dat argument nooit gebruikt hier. Dat argument komt uit jouw clubje. Dus ik wees hem daarop. Alles is in beweging en iets opeisen omdat je voorouders daar 3000 jaar geleden gewoond hebben is ridicuul.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:17 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik vind je insinuaties lafhartig, maar ik begrijp wel dat je geen normaal tegen commentaar hebt op dit stuk: ik verwijt je verder dan ook niets in dat stukje tekst. Eerder steeds andersom - zullen we het proberen niet persoonlijk te maken over zo een (in mijn ogen) "hunnie-waren-eerst" argument, als vrede en vreedzame samenleving op dit moment het enige is wat ik zou willen?
Nogmaals bekijk de uitleg. Deze vragen komen daar aan bod. Het is een college van een uur of zo. Mediterane DNA is anders dan Asjkenazische joden hebben. Komt allemaal aan bod.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat staat niet in de studie. Er staat wel het volgende:
[..]
Dus zeg het maar, wie zijn de huidige Palestijnen? De Filistijnen met oorspronkelijk Europese roots of de Levantijnen, de daadwerkelijke inheemse bewoners?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |