Is dat niet meer grunge?quote:
Ik weet nooit waar de grens ligt. Wil het ook niet weten. Toen was er nog helemaal geen sprake van Grunge. Volgens mij werd dat pas toen de BZNers van de alternatieve gitaren er kwamen. Pearl Jam, Stone Temple Pilots, enzo.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is dat niet meer grunge?
Niet dat ik er tegen ben hoor.. Mudhoney en the big 4 of grunge kan mij altijd wel bekoren.
Dat is echt heel wazig inderdaad. Opeens was het er in de jaren '80.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik weet nooit waar de grens ligt. Wil het ook niet weten. Toen was er nog helemaal geen sprake van Grunge. Volgens mij werd dat pas toen de BZNers van de alternatieve gitaren er kwamen. Pearl Jam, Stone Temple Pilots, enzo.
Green River, Melvins en Mother Love bone. Mudhoney ontstond na/door Green River. Je had ook nog mijn favorieten Screaming Trees. Maar weet niet of je dat Grunge kunt/mag noemen.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is echt heel wazig inderdaad. Opeens was het er in de jaren '80.
Naar mijn idee is grunge onofficieel begonnen toen punkrockers met een cheap ass distortion board begonnen te jammen en dat met korte 'troubles with coming of age' teksten begonnen te combineren.
Officieel begon het met Nirvana, Pearl Jam, Alice in Chains en Soundgarden, maar toen was het echt al een tijdje bezig.
Schreeuwende bomen ga ik eens op zoeken.quote:Op maandag 3 juni 2024 14:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Green River, Melvins en Mother Love bone. Mudhoney ontstond na/door Green River. Je had ook nog mijn favorieten Screaming Trees. Maar weet niet of je dat Grunge kunt/mag noemen.
Dit één van de nummers bij mijn uitvaart. De zanger, Mark Lanegan is niet zolang geleden overleden. De gitarist ook. Meest goeie, "onbekende" wereld band.quote:Op maandag 3 juni 2024 14:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schreeuwende bomen ga ik eens op zoeken.
Klinkt wel als een grungeband.
Rest ken ik wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |