quote:Gokje, jij zit op korfbal
Op zaterdag 15 februari 2003 10:43 schreef miss_miekje het volgende:
He!
Waarom zegt iedereen altijd dat Korfbal een mietjes sprot is? Of een kakker sprot, wat je maar wil.. Maar waarom? Ik bedoel, dat het misschien wat minder ruig is dan voetbal... (Korfbal is best ruig hoor, der wordt heel wat af gebeukt!!) Dus! Ik wil wel es weten waarom mensen korfbal een mietjes of kakker- sport vinden!!
Nou ze hebben toch gelijk?
(besides, wat is dat, een sprot?)
verder is het ook niet de meest boeiende sport om naar te kijken en dit samen geeft het nogal een slechte status.
quote:Mwoch, die rokjes vind ik wel aardig..
Op zaterdag 15 februari 2003 10:57 schreef DeWaasheid het volgende:
zoals je zelf al zegt: het is minder ruig als andere sporten, fysiek contact is zo ongeveer verboden.verder is het ook niet de meest boeiende sport om naar te kijken en dit samen geeft het nogal een slechte status.
quote:een vis..
Op zaterdag 15 februari 2003 11:00 schreef dagizmo het volgende:
wtf is een sprot???
sprot (de ~ (m.))
1 haringachtig visje, dat vooral gerookt wordt => bliek
quote:klopt maar het blijft:
Op zaterdag 15 februari 2003 10:58 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Mwoch, die rokjes vind ik wel aardig..
quote:Ja dat vindt ik wel een mietje ja als je op een sprot gaat (zitten oid
Op zaterdag 15 februari 2003 11:01 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
een vis..
sprot (de ~ (m.))
1 haringachtig visje, dat vooral gerookt wordt => bliek
quote:Na de wedstrijd een paar Breezahtjes erin gieten en ook dat valt wel weer mee
Op zaterdag 15 februari 2003 11:02 schreef DeWaasheid het volgende:[..]
klopt maar het blijft:
you can look but you cant touch
quote:'Ja dat mag dus niet he!'
Op zaterdag 15 februari 2003 10:54 schreef Feestkabouter het volgende:
omdat Edje Kadetje van kantoor (die droogkloot die bij Jos en juffrouw Jannie op de kamer zit) aan korfbal doet
quote:Mietje is doorgaans een "scheldnaam" voor jongens, jij hebt een rare nick vor een jongen....
Op zaterdag 15 februari 2003 11:08 schreef miss_miekje het volgende:
Hmm.. Ja, ik zit op korfbal... Tussen hakkies.. gemengd douchen doen we nie.. haha, zou wat zijn, goed idee! Ik zal het zeggen..Maar der is NIEMAND van mijn vrienden die zegt dat ik een mietje ben.. Haha, je moet mij niet op school mee maken, dan kraamt iedereen hier wel anders!!
Ik zou best wel willen korfballen, alleen niet voor het sportieve gedeelte.
quote:Naaldhakkies?
Op zaterdag 15 februari 2003 11:08 schreef miss_miekje het volgende:
Tussen hakkies..
quote:Het zegt al genoeg dat de finale van het WK altijd tussen NL en B gaat.. De rest van de wereld begint er niet eens aan
Op zaterdag 15 februari 2003 11:14 schreef bop het volgende:
Laten we eerlijk zijn, korfbal is gewoon geen sport te noemen (vandaar dat je het een sprot noemt?). Het is echt iets voor nerds en mietjes die niks kunnen maar toch van mama iets "sportiefs" moeten doen.
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 11:14 schreef bop het volgende:
Laten we eerlijk zijn, korfbal is gewoon geen sport te noemen (vandaar dat je het een sprot noemt?). Het is echt iets voor nerds en mietjes die niks kunnen maar toch van mama iets "sportiefs" moeten doen.
quote:Natuurlijk, maar dan ook niet zeuren als ze je mietje noemen.
Op zaterdag 15 februari 2003 11:16 schreef miss_miekje het volgende:
Okee... Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op!! Ik mag echt wel zelf weten op welke SPORTIk ga!! Majaah...
quote:Voor een meisje is het ook wel ok om te korfballen.... Alleen een echte man zie je er niet rondlopen.
Op zaterdag 15 februari 2003 11:16 schreef miss_miekje het volgende:
Okee... Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op!! Ik mag echt wel zelf weten op welke SPORTIk ga!! Majaah...
Het zegt al genoeg dat de finale van het WK altijd tussen NL en B gaat.. De rest van de wereld begint er niet eens aan
Okee... Ik ben met onze korfbal club (alleen de a's, anders werd het veel te veel.. Om nou met de hele club te gaan..ong. 500 leden) Naar hongarije geweest.. Daar hebben we een toernooi gespeeld tegen: Hongarije, Belgie, Duitsland, Engeland, Romenie, Nou, Nederland dus, en nog meer.... Al die clubs zijn daar voor helemaal naar Hongarije gekome... Dat de rest van de wereld er niet aan begint slaat dus helemaal nergens op...
quote:De vooroordelen zijn hier weer eens niet weg te slaan zeg
Op zaterdag 15 februari 2003 11:23 schreef bop het volgende:
Je hebt ook wereldkampioenschappen "eten", "hout zagen" en andere belachelijke dingen. Betekent niet dat daardoor korfbal een sport is. Het betekent alleen dat er meer trieste lui in de wereld zijn.
Ook is het veel meer lopen dan bijv. voetbal, je bent de hele tijd in beweging! Ti's allemaal veel tacktischer, want je speelt 1 op 1...
Ach, ik vind het leuk en zo zijn er meerdere, degene die me mietje noemen nodig ik dan uit voor een wedstrijd van het eerste van bijv. Oost Arnhem, dan piepen ze wel anders...
quote:knijpen op bepaalde plekken?
Op zaterdag 15 februari 2003 11:35 schreef WebForce het volgende:
Ik zit dus zelf ook op korfbal, maar dat er niet hard gespeeld word is dus echt niet waar hè! Met inspringen neerkomen op wreef, elleboogjes geven en alles stiekum...
quote:Nee
Op zaterdag 15 februari 2003 19:06 schreef mitt het volgende:[..]
knijpen op bepaalde plekken?
quote:hoezo loop je meer dan voetbal? weet niet of je wel eens een wedstrijd voetbal op tv kijkt maar die lui staan echt niet stil. (en het veld is veel groter)
Op zaterdag 15 februari 2003 11:35 schreef WebForce het volgende:
Ik zit dus zelf ook op korfbal, maar dat er niet hard gespeeld word is dus echt niet waar hè! Met inspringen neerkomen op wreef, elleboogjes geven en alles stiekum...Ook is het veel meer lopen dan bijv. voetbal, je bent de hele tijd in beweging! Ti's allemaal veel tacktischer, want je speelt 1 op 1...
Ach, ik vind het leuk en zo zijn er meerdere, degene die me mietje noemen nodig ik dan uit voor een wedstrijd van het eerste van bijv. Oost Arnhem, dan piepen ze wel anders...
quote:Miekje, ik heb nu al je posts gelezen en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik van je hou. Wil je met me trouwen?
Haha, je moet mij niet op school mee maken, dan kraamt iedereen hier wel anders!!
quote:Riep iemand mij?
omdat Edje Kadetje van kantoor (die droogkloot die bij Jos en juffrouw Jannie op de kamer zit) aan korfbal doet
quote:Ja vast.
Op zaterdag 15 februari 2003 10:46 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Vergeet het gemengde douchen niet
quote:dat is dus het probleem.. Men snapt de regels niet, heeft geen inzicht in het spel. Spel wordt verkeerd in beeld gebracht (korfbal speelt zich in lengte en breedte af en wordt altijd alleen maar in de breedte in beeld gebracht, vanaf de zijkant dus)....
Op maandag 17 februari 2003 09:13 schreef DeWaasheid het volgende:[..]
hoezo loop je meer dan voetbal? weet niet of je wel eens een wedstrijd voetbal op tv kijkt maar die lui staan echt niet stil. (en het veld is veel groter)
en echt 'ruig' kan ik het niet noemen, volgens de regels mag je elkaar niet eens aanraken.
als je de vergelijking met voetbal ook even doortrekt op het 'duwtje hier, elleboogje daar' gebied.. bij voetbal MAG je gewoon een flinke (schouder)duw uitdelen, laat staan de dingen die wel gedaan worden maar niet mogen.
hoe dan ook, dit is geen pleidooi om korfbal een mietjessport te noemen, ik reageer alleen op bovenstaande post.
Aanrader
WK KORFBAL in Rotterdam
zie http://www.wkkorfbal.nl
kijk een wedstrijd en dan mag je een mening klaar hebben..
Heb zelf Hoofdklasse junioren gespeeld en ben regelmatig onderuitgeschoffeld. Daarnaast zou ik iedereen aanraden eens met een club uit tsjechie mee te gaan op een training en ik kan je verzekeren dat je een week nodig hebt om bij te komen.
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:55 schreef prinsrob het volgende:
Sinds het middenvak is afgeschaft gaat het volleybal helemaal nergens meer over...
quote:En jij een prutser dus..
Op dinsdag 4 november 2003 16:35 schreef Varr het volgende:
Jongens die op korfbal zitten zijn W.I.M.P.S.
quote:Ik kan iig beter basketballen als korfballen ja. Basketbal is cool, korfbal stom. Zo zal ik wel opgevoed zijn, sorry.
Op zondag 9 november 2003 18:29 schreef Eibertje het volgende:[..]
En jij een prutser dus..
quote:Volleybal moet natuurlijk korfbal zijn, typo, pardon
Op dinsdag 4 november 2003 16:31 schreef Spekkie83 het volgende:[..]
quote:Minder dan 100.000, die mijlpaal hebben ze nooit gehaald. Verder is korfbal natuurlijk een ongelofelijk suffe sport, maar ik heb begrepen dat schieten terwijl je wordt verdedigd inmiddels wordt toegestaan in de hogere klasses. Is dit waar? Dan wordt het in ieder geval een stukje minder duf.
Op zondag 15 februari 2004 00:23 schreef Izith het volgende:
Korfbal is de op 4 na grootste gezinssport van Nederland, met ongeveer 100.000 leden.
Als je niet op korfbal zit, is het inderdaad minder leuk om naar te kijken..
Maar zelf korfballen heeft wel degelijk inhoud..
quote:Situatie: vier verdedigers, vier aanvallers in een vak. Een verdediger geeft een aanvaller een beuk, trap, mep, etc. In ieder geval, het resultaat is dat deze eraf moet. Je zou dan denken dat het dan 4 aanvallers tegen drie verdedigers wordt, maar nee hor, de defensie mag de weggestuurde speler gewoon wisselen of er moet een aanvaller af. Reden: Anders is het niet eerlijk meer / niet leuk.
Op zaterdag 15 februari 2003 10:43 schreef miss_miekje het volgende:
He!
Waarom zegt iedereen altijd dat Korfbal een mietjes sprot is? Of een kakker sprot, wat je maar wil.. Maar waarom? Ik bedoel, dat het misschien wat minder ruig is dan voetbal... (Korfbal is best ruig hoor, der wordt heel wat af gebeukt!!) Dus! Ik wil wel es weten waarom mensen korfbal een mietjes of kakker- sport vinden!!
quote:Nee DAT mag dus niet!
Maar goed, wat percy al zei, bezigheidstherapie
En als je het wél hebt gezien, ben je tot de conclusie gekomen dat het een moeilijk, tactisch spelletje is, en zit je hier voor nop te zeuren.
quote:Zo'n beetje elk spel dat je kunt bedenken is op hoog niveau moeilijk en tactisch, daarom mag het nog wel afgekraakt worden. Het moet niet gekker worden zeg...
Op woensdag 18 februari 2004 20:57 schreef Izith het volgende:
Al deze mensjes hier, die hier korfbal afkraken, hebben vast nog nooit een wedstrijd op top-niveau gezien. En hebben dus commentaar op iets waar ze geen verstand van hebben.En als je het wél hebt gezien, ben je tot de conclusie gekomen dat het een moeilijk, tactisch spelletje is, en zit je hier voor nop te zeuren.
quote:WTF? Kan dit bevestigd worden door een korfballer?
Op woensdag 18 februari 2004 19:31 schreef percy het volgende:[..]
Situatie: vier verdedigers, vier aanvallers in een vak. Een verdediger geeft een aanvaller een beuk, trap, mep, etc. In ieder geval, het resultaat is dat deze eraf moet. Je zou dan denken dat het dan 4 aanvallers tegen drie verdedigers wordt, maar nee hor, de defensie mag de weggestuurde speler gewoon wisselen of er moet een aanvaller af. Reden: Anders is het niet eerlijk meer / niet leuk.
quote:Uh ja, klopt, maar er is een erg logische verklaring voor waarom daarvoor gekozen is. Korfbal is dan wel een teamsport, maar bestaat in feite uit 8 individuele wedstrijdjes. Man tegen man/vrouw tegen vrouw. Bovendien speel je maar met 4 mensen in een vak en een man/vrouw minder is met zekerheid gelijk een verloren wedstrijd. Als je daarom rood bestraft met spelen met een man minder, straf je het team buitenproportioneel. De straf voor de speler is nu een schorsing en die voor het team is verder spelen met een 'mindere' speler. Redelijk lijkt me. Vergelijk het met 5 persoonlijke fouten bij basketbal.
Op donderdag 19 februari 2004 00:02 schreef prinsrob het volgende:[..]
WTF? Kan dit bevestigd worden door een korfballer?
Nu tevreden?
quote:Het is niet alleen moeilijk en tactisch, het vereist ook een groot atletisch vermogen en een enorme conditie.
Op woensdag 18 februari 2004 23:59 schreef prinsrob het volgende:[..]
Zo'n beetje elk spel dat je kunt bedenken is op hoog niveau moeilijk en tactisch, daarom mag het nog wel afgekraakt worden. Het moet niet gekker worden zeg...
edit:spelling
[Dit bericht is gewijzigd door Capetown op 19-02-2004 00:36]
quote:Heel tevreden
Op donderdag 19 februari 2004 00:29 schreef Capetown het volgende:[..]
Nu tevreden?
quote:maar als ik het goed heb, moet je ook wel flink je best doen om er uit gestuurd te worden met korfbal. En ik vind het vaag, stel jij hebt een vet goede speler tegenover je, je schopt hem zo hard dat deze geblesseerd raakt. Dan moet je er allebei af of allebei worden vervangen, dan wordt het andere team toch ook lekker benadeeld. Naja, ik vind het gewoon niet leuk, niet om te doen en niet om te kijken, ook niet op hoogste niveau, ik zeg helemaal niet dat het makkelijk is ofzo... vind het gewoon niet leuk
Op donderdag 19 februari 2004 00:29 schreef Capetown het volgende:[..]
Uh ja, klopt, maar er is een erg logische verklaring voor waarom daarvoor gekozen is. Korfbal is dan wel een teamsport, maar bestaat in feite uit 8 individuele wedstrijdjes. Man tegen man/vrouw tegen vrouw. Bovendien speel je maar met 4 mensen in een vak en een man/vrouw minder is met zekerheid gelijk een verloren wedstrijd. Als je daarom rood bestraft met spelen met een man minder, straf je het team buitenproportioneel. De straf voor de speler is nu een schorsing en die voor het team is verder spelen met een 'mindere' speler. Redelijk lijkt me. Vergelijk het met 5 persoonlijke fouten bij basketbal.
Nu tevreden?
quote:Nee, hoor, dan wordt volgens mij gewoon de speler die eruit wordt gestuurd er uit gestuurd, die andere niet. Dan mag er eentje niet aanvallen (scoren) in dat vak, wel aangeven etc.
Op donderdag 19 februari 2004 11:48 schreef percy het volgende:[..]
maar als ik het goed heb, moet je ook wel flink je best doen om er uit gestuurd te worden met korfbal. En ik vind het vaag, stel jij hebt een vet goede speler tegenover je, je schopt hem zo hard dat deze geblesseerd raakt. Dan moet je er allebei af of allebei worden vervangen, dan wordt het andere team toch ook lekker benadeeld. Naja, ik vind het gewoon niet leuk, niet om te doen en niet om te kijken, ook niet op hoogste niveau, ik zeg helemaal niet dat het makkelijk is ofzo... vind het gewoon niet leuk
quote:das dacht ik wel zo ja, maar ik vind toch dat je dan te weinig voordeel hebt, er is dan veel minder drang om die persoon te verdedigen, al laat je hem/haar helemaal vrij, die persoon mag toch niet scoren...
Op donderdag 19 februari 2004 11:50 schreef WebForce het volgende:[..]
Nee, hoor, dan wordt volgens mij gewoon de speler die eruit wordt gestuurd er uit gestuurd, die andere niet. Dan mag er eentje niet aanvallen (scoren) in dat vak, wel aangeven etc.
quote:Nadat ze die regel hebben ingevoerd dat je een weggestuurde speler mag vervangen, krijg je ook wat makkelijker een rode kaart. Maar goed, slidings en tackles hebben bij korfbal natuurlijk niet echt veel zin en die zul je dus ook niet tegenkomen.
Op donderdag 19 februari 2004 11:48 schreef percy het volgende:[..]
maar als ik het goed heb, moet je ook wel flink je best doen om er uit gestuurd te worden met korfbal. En ik vind het vaag, stel jij hebt een vet goede speler tegenover je, je schopt hem zo hard dat deze geblesseerd raakt. Dan moet je er allebei af of allebei worden vervangen, dan wordt het andere team toch ook lekker benadeeld. Naja, ik vind het gewoon niet leuk, niet om te doen en niet om te kijken, ook niet op hoogste niveau, ik zeg helemaal niet dat het makkelijk is ofzo... vind het gewoon niet leuk
Dat je korfbal na het gezien en gedaan te hebben niet leuk vindt, daar heb ik respect voor. Maar de regels zitten vrij logisch in elkaar.
Webforce heeft overigens geen gelijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Capetown op 19-02-2004 19:50]
quote:Dat van dat niet mogen schieten als je verdedigd wordt klopt toch? En dat gaat binnenkort veranderen had ik begrepen?
Op donderdag 19 februari 2004 18:12 schreef Capetown het volgende:[..]
Dat je korfbal na het gezien en gedaan te hebben niet leuk vindt, daar heb ik respect voor. Maar de regels zitten vrij logisch in elkaar.
quote:Ja klopt allebei. Toch is ook die huidige verdedigregel wel redelijk hoor. Het is in principe namelijk pas verdedigd als je tegenstander zijn hand plat op je borst kan leggen. In een situatie waarin iedereen in beweging is, is dat sowieso al bijna nooit en er wordt dan ook zelden voor gefloten. Als je stil staat en je tegenstander staat tussen jou en de korf, is schieten toch vrijwel onmogelijk, of je moet een halve meter groter zijn dan je tegenstander.
Op donderdag 19 februari 2004 18:37 schreef prinsrob het volgende:[..]
Dat van dat niet mogen schieten als je verdedigd wordt klopt toch? En dat gaat binnenkort veranderen had ik begrepen?
En ja, die regel beschermt de kleine speler een beetje, maar zorgt er ook voor dat je geen statisch en houterig spelletje krijgt met alleen maar reuzen van 2 meter 50. De nieuwe regel waar nu mee geëxperimenteerd wordt, houdt in dat in een situatie waarin aanvaller en verdediger in beweging zijn, nooit meer voor verdedigd gefloten zal worden. In een stilstaande situatie blijft alles bij het oude.
[Dit bericht is gewijzigd door Capetown op 19-02-2004 19:54]
quote:Ja.
Op zaterdag 15 februari 2003 19:06 schreef mitt het volgende:[..]
knijpen op bepaalde plekken?
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 18:37 schreef prinsrob het volgende:[..]
Dat van dat niet mogen schieten als je verdedigd wordt klopt toch? En dat gaat binnenkort veranderen had ik begrepen?
quote:Hoe hoger je speelt, hoe strenger dit wordt toegepast, dat komt er in feite op neer, dat een bal die je normaal kunt schieten niet verdedigd is.
Het schieten wordt als verdedigd beschouwd, indien de hinderende verdediger aan de vier volgende voorwaarden voldoet:1. hij moet dichter bij de paal zijn dan de aanvaller, tenzij hij en de aanvaller zich dichtbij en niet aan dezelfde kant van de paal bevinden, in welk geval de voorwaarden 2, 3 en 4 voldoende zijn;
2. hij moet binnen armlengte van de aanvaller zijn; armlengte betekent dat de verdediger zich zo dicht bij de aanvaller bevindt, dat hij in staat is de borst van de aanvaller aan te raken;
3. hij moet met het gezicht naar hem toegekeerd zijn;
4. hij moet daadwerkelijk trachten de bal te blokkeren.
dan ben jij cker de nerdo hier want korfbal is dus echt niet voor mietjesquote:Op zaterdag 15 februari 2003 11:14 schreef bop het volgende:
lucht op he jongenquote:Op dinsdag 6 april 2004 18:45 schreef petertje86 het volgende:
*kickje
[speech]
zow....dat was me een kickje
Floorball/unihockey: Senioren mixed (kleinveld zonder keeper, vanaf 16 jaar) (www.nefub.nl)quote:Op dinsdag 6 april 2004 18:45 schreef petertje86 het volgende:
Korfbal is de enige gemengde teamsport!
Het is een teamsport, als je dus een man op een vrouw zet heb je ook een vrouw op een man, niets oneerlijks aan lijkt me.quote:Op maandag 19 april 2004 20:49 schreef Nyluzzz het volgende:
Voor zover ik unihockey ken heb je geen vaste tegenstander. Lijkt me ook nogal lastig. Als je dat met mannen en vrouwen speelt, spelen de fysieke verschillen zoals snelheid nogal in het voordeel van de heren. Dat is bij korfbal niet zo, daar heb je geen nadeel van de verschillen tussen mannen en vrouwen.
Jij korfbalt zeker niet.quote:Op maandag 19 april 2004 20:49 schreef Nyluzzz het volgende:
Voor zover ik unihockey ken heb je geen vaste tegenstander. Lijkt me ook nogal lastig. Als je dat met mannen en vrouwen speelt, spelen de fysieke verschillen zoals snelheid nogal in het voordeel van de heren. Dat is bij korfbal niet zo, daar heb je geen nadeel van de verschillen tussen mannen en vrouwen.
speel korfbal fair is de nieuwe motto.. jammer dat je praat over tackeltjes achter andere mensen hun rug om. Ik vind het moooier om te zien als er een wedstrijdje word gespeeld dat een team en ander team er compleet uitspeelt op de techniek! is ook veel leuker om te spelen en te zien!quote:Op woensdag 5 mei 2004 23:16 schreef Coastertommm het volgende:
*Ultra kick*
Excusé moi als ik te veel kick.. dan open ik wel een nieuw topic
Korfbal mietjessport.... Nee, niet echt.. Laatste wedstrijd 4 blessures, 2 been, 1 pols, en 1 iemand met zeer pijnlijke ribben.. En nee, het zijn niet echt blessure gevoelige doosjes ofzo.. Onderling worden er echt veel knietjes, elleboogjes en tackeltjes gemaakt als de scheids het ff niet ziet.. Voor de rest zit er gewoon veel meer tactiek in.. bij voetbal kan je wel in je eentje spelen, met basketbal ook.. *met op straat enzo, niet met echte wedstrijden* en met korfbal moet je gewoon overspelen.. hierdoor krijg je wel meer teamgevoel![]()
Voorbeeld hoe iemand iemand anders tackelt: Iemand staat onder de korf af te vangen.. de verdediger duwt die gene tegen de korf en zet zijn been schuin tussen diegenes benen.. diegene stapt naar achter en gaat frontaal plat..
Wel lullig.. maar wel leuk![]()
![]()
![]()
[edit] Onee, toch geen ultra kick[/edit]
ik ook 12 jaar lang. de vereniging vonk niet meer zoals het was. das mijn reden dat ik gestopt ben maar korfbal zelf vink nog best leuk. Maar ik heb er wel vervanging voor gezocht qua sport: Kung Fu en Golf Surfen en ik moet zeggen dat die beiden mij meer bevallen. Maar korfbal heeft een plekkie in mijn hart *snik*quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:48 schreef Ripley het volgende:
Ik heb zelf gekorfbald en het suckt behoorlijk
Ik korfbal al een jaar of twaalf en nog best wel op niveau ook, dus ik weet wel ongeveer waar we over pratenquote:Op maandag 3 mei 2004 18:01 schreef Izith het volgende:
[..]
Jij korfbalt zeker niet.
Als ik als heer tegenover een dame sta heb ik sowieso een aantal voordelen. Ik ben sterker, (bijna) altijd langer en heb meer sprongkracht. Onder de korf (afvang) heb ik dus bijna altijd alles.
Als ik verdedig - laten we even uitgaan van een gemiddelde heer en een gemiddelde dame - ben ik meestal net iets wendbaarderder, wat voor mij verdedigend handiger is (kan ze moeilijker schieten). Als ik minder wendbaar ben, maar wel langer, hoef ik haar niet zo goed te volgen omdat ik dan gewoon mn hand omhoog doe op een metertje op anderhalf van haar vandaan en ze moet bijzonder hoog op schieten om nog die bal in de korf te kunnen krijgen.
Bij het aanvallen heb ik wat minder voordeel, maar als ik wendbaarder ben, kan ik gemakkelijk vrijkomen en schieten. Mocht de dame wendbaarder zijn dan heb je de niet-verdedigd-tijdens-actie regel, en aangeizen ik als heer vrijwel altijd langer ben dan een dame kan ik gewoon schieten tijdens een actie, ook al staat ze met haar hand op mijn borst. Blokken is voor haar ook lastig. Mocht ze inspringen dan ren ik erlangs.
![]()
misschien gaat die wel naar korfbal feestjesquote:Op vrijdag 14 mei 2004 01:19 schreef Yakult het volgende:
Is het niet zo dat korfbal voornamelijk door gereformeerden wordt gespeeld?
(daar gaan de grappen tenminste vaak over)
Anyway, als korfballer heb je het gezien de vooroordelen niet echt makkelijk (zo is te lezen in dit topic),
maarrrr OMG, je zult maar korfbalscheidsrechter zijn
Dat krijg je toch niet normaal uitgelegd op feestjes?
quote:Op zaterdag 15 februari 2003 11:00 schreef dagizmo het volgende:
Dit was de laatste wedstrijd van de B6 van SKF.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 23:09 schreef dribbel79 het volgende:
Hmmm, kampioen worden is fraai, maar een kampioenschap verloren aan een andere kampioen is heel zuur...ehm, FCU...Dalto? Ik heb 't geweten
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:40 schreef greatgonzo het volgende:
Wie gaat er allemaal volgend weekend naar Wageningen heen, naar dat pinkster toernooi??
Het schijnt het grootste toernooi van Nederland te zijn, dus zullen er ook wel fokkers komen?
En BTW, ga nu niet lopen reageren dat Korfbal een mietjessport is, dat doe je maar mooi in een ander topic
Watjequote:Op zondag 23 mei 2004 11:23 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wij komen pas de wedstrijd dag zelf (maandagochtend)
DFD is een club uit friesland, waar ik vorig echt een superleuk kamp/feest/toernooi (toernooi op de laatste plaats) heb gehad.quote:Op maandag 24 mei 2004 17:38 schreef blablasjit het volgende:
DFD?
gefeliciteerd!quote:Op woensdag 26 mei 2004 09:57 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ben dit jaar voor de 10e keer naar het VEO Toernooi in Voorburg geweest, op hemelvaartsdag
Tnx!!quote:Op woensdag 26 mei 2004 12:48 schreef blablasjit het volgende:
[..]
gefeliciteerd!
Waarom zeg je dit dan?quote:Op donderdag 13 mei 2004 20:04 schreef Nyluzzz het volgende:
[..]
Ik korfbal al een jaar of twaalf en nog best wel op niveau ook, dus ik weet wel ongeveer waar we over praten
I will will?quote:Op zondag 30 mei 2004 22:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Tot morgen iedereen! I'll WIll Kick Your Asses!
Nou...quote:Op zondag 30 mei 2004 22:50 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
I will will?
Ik hoor wel hoe het is geweest, denk ik zo.
Maar dat moet je niet doorvertellen hoorquote:Op woensdag 2 juni 2004 14:14 schreef blablasjit het volgende:
een gezellige korfbal drinker is in het echte leven een zware alcoholist
zal het niet doen anders vallen der meer dor dan mand dan jij!quote:Op woensdag 2 juni 2004 14:15 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Maar dat moet je niet doorvertellen hoor
Het enige wat door de mand valt dat is de balquote:Op woensdag 2 juni 2004 14:16 schreef blablasjit het volgende:
[..]
zal het niet doen anders vallen der meer dor dan mand dan jij!
scherp opgemerktquote:Op woensdag 2 juni 2004 14:20 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Het enige wat door de mand valt dat is de bal..... Ik pas er niet doorheen namelijk
![]()
quote:Op woensdag 2 juni 2004 14:47 schreef blablasjit het volgende:
[..]
scherp opgemerktin dat geval.. pak ik nog even een biertje
haha ik korfbal al anderhalf jaar niet meer... maar dat drinkenquote:Op woensdag 2 juni 2004 14:53 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
jij wel
![]()
Bier drinken is goed voor de polsbewegingen die je uiteindelijk weer nodig hebt bij Korfbal....
Ik probeer nog wekelijks te korfballen (en te fluiten).....quote:Op woensdag 2 juni 2004 14:57 schreef blablasjit het volgende:
[..]
haha ik korfbal al anderhalf jaar niet meer... maar dat drinkenhahaha
Maar er zijn nog genoeg andere alcoholische dranken die je wel nuttigt toch ??quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:02 schreef blablasjit het volgende:
okay toch maar de waarheid. ik lust geen bier.
ik had me te veel last van me gewrichten. was al bezig op me 5e... had het ook niet meer super naar me zin.vereniging prioriteiten waren anders en dat vond ik geen fun. er zijn der genoeg die dat wel vinden maar tof vind ik het leuk om gewoon af en toe een wedstrijdje te kijken. toch 12 jaar gedaan bij mekaar! groot deeltje van mijn leven.
Het is toch zo. Ik bedoel niet zoals bij een sport waar iedereen gewoon tegen iedereen speelt. Ik weet niet meer precoies om welke sport het ging maar het was volgens mij iets waarbij mannen en vrouwen gewoon fysieke duels met elkaar aangaan (unihockey was dat het?). Voor zover ik weet komt zoiets bij korfbal zelden voor.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 09:35 schreef Izith het volgende:
[..]
Waarom zeg je dit dan?
"Dat is bij korfbal niet zo, daar heb je geen nadeel van de verschillen tussen mannen en vrouwen."
Als je zo lang korfbalt en op dat niveau, weet je dat bovenstaande absoluut niet waar is.
quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:13 schreef Hans_en_Oscar het volgende:
Korfbal is natuurlijk wel een beetje een mietjessport. Maar dat samen douchen maakt een hoop goed natuurlijk. Als een dame een hele wedstrijd onder de paal heeft gestaan, is ze op haar best onder de douche.
haha jah ik nuttig "weleens" andere alcoholische drankenquote:Op woensdag 2 juni 2004 16:26 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Maar er zijn nog genoeg andere alcoholische dranken die je wel nuttigt toch ??![]()
Ik ben ook op mn 5e begonnen, en heb best hoog gespeeld. Tot 3 jaar terug, toen ben ik na wat meningsverschillen met wat mensen voor mn plezier gaan korfballen. Dus sindsdien speel ik in het laagste seniorenteam. Wel met heel veel plezier.
Sinds vorig jaar ook gediplomeerd scheidsrechter.
Zolang ik er nog plezier in heb, korfbal ik nog even door.![]()
![]()
ach jah die mensen heb je ookquote:Op donderdag 3 juni 2004 14:31 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
![]()
Aantal posts: 1 (gemiddeld 1 per dag)
Ik weet niet waar jij het over hebt, maar ik ben nog nooit een vereniging tegen gekomen waar dames en heren samen douchen.quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:13 schreef Hans_en_Oscar het volgende:
Korfbal is natuurlijk wel een beetje een mietjessport. Maar dat samen douchen maakt een hoop goed natuurlijk. Als een dame een hele wedstrijd onder de paal heeft gestaan, is ze op haar best onder de douche.
Precies !!!!quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:50 schreef blablasjit het volgende:
[..]
haha jah ik nuttig "weleens" andere alcoholische dranken
zoalng je der maar voldoening uit kan halen toch?
Ik ook niet.... En ik weet niet of ik wel met sommige dames onder de douche WIL staanquote:Op donderdag 3 juni 2004 15:14 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij het over hebt, maar ik ben nog nooit een vereniging tegen gekomen waar dames en heren samen douchen.
A.k.a. Je weet er geen ene reet vanaf, dus ga ook geen foutje feitjes verkondigen.
quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:42 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Ik ook niet.... En ik weet niet of ik wel met sommige dames onder de douche WIL staan![]()
![]()
hahaquote:Op donderdag 3 juni 2004 15:42 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Ik ook niet.... En ik weet niet of ik wel met sommige dames onder de douche WIL staan![]()
![]()
Ik heb geen idee.... Ik heb je nog nooit gezien, ik ken je niet, dus daar doe ik geen uitspraken overquote:Op donderdag 3 juni 2004 16:43 schreef blablasjit het volgende:
[..]
hahadan ben ik der waarschijnlijk zoeen waar je NIET mee onder de douche wil staan. haha
haha vertrouw me...quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:53 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee.... Ik heb je nog nooit gezien, ik ken je niet, dus daar doe ik geen uitspraken over![]()
Wel raar, hij heeft zich vandaag geregistreerd en het eerste topic waar hij in post is korfbal terwijl hij dat een mietjessport vindt. Blijkbaar kan hij zijn gevoelens voor deze mietjessport moeilijk onderdrukkenquote:Op donderdag 3 juni 2004 14:13 schreef Hans_en_Oscar het volgende:
quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:31 schreef Nyluzzz het volgende:
[..]
Wel raar, hij heeft zich vandaag geregistreerd en het eerste topic waar hij in post is korfbal terwijl hij dat een mietjessport vindt. Blijkbaar kan hij zijn gevoelens voor deze mietjessport moeilijk onderdrukken
Daar moet ik dan wel vanuit gaan, je geeft me geen keuzequote:Op donderdag 3 juni 2004 17:26 schreef blablasjit het volgende:
[..]
haha vertrouw me...
Sommige mensen vinden korfbal gewoon echt heel leuk, maar durven het niet te zeggen, want dan gaan ze 'af' bij hun vriendjes.... of iets dergelijks.....quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:31 schreef Nyluzzz het volgende:
[..]
Wel raar, hij heeft zich vandaag geregistreerd en het eerste topic waar hij in post is korfbal terwijl hij dat een mietjessport vindt. Blijkbaar kan hij zijn gevoelens voor deze mietjessport moeilijk onderdrukken
Dat kan je over elke sport wel zeggen, dus dat soort argumenten zijn non-argumenten.quote:Op donderdag 3 juni 2004 19:11 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden korfbal gewoon echt heel leuk, maar durven het niet te zeggen, want dan gaan ze 'af' bij hun vriendjes.... of iets dergelijks.....
Maar ikdat soort mensen graag uit.....
quote:Op donderdag 3 juni 2004 23:43 schreef blablasjit het volgende:
moet je nagaan... ik korfbal niet en vind het leuk haha
Idd! Ik ken mijn vriendin ook via de vereniging, mijn broer ook en dan nog zo 2 anderequote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:03 schreef Bigs het volgende:
Ik heb ook 2 jaar gekorfbald and I'm proud of it! Iedereen loopt het wel af te zeiken, maar dat zijn gewoon meelopers die niks van de sport weten. Ik ben by no means een kakker en mijn teamgenoten waren dat ook niet. Bovendien heeft een gemengde sport als voordeel dat je er ook nog best leuke contacten aan over houdt
Bij ons op de vereninging lopen ook een heleboel 'korfbalstelletjes' rond....quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:05 schreef WebForce het volgende:
[..]
Idd! Ik ken mijn vriendin ook via de vereniging, mijn broer ook en dan nog zo 2 andere
Trouwen ????quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:27 schreef blablasjit het volgende:
mijn hele familie korfbalt haha en die zijn allemaal ook getrouwt nu met korfballers hahaIk word de eerste denk waarmee dat niet gaat gebeuren. Najah er moet in elke familie een buitenbeentje zijn
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:32 schreef blablasjit het volgende:
[..]
nee![]()
![]()
haha jah stel je voorquote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:33 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Gelukkig maar, ik dacht al bijna dat ik ook een 'korfbalstelletje' werd![]()
![]()
![]()
jah sonja (uit het gebruikersprofiel gevistquote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:39 schreef blablasjit het volgende:
steven.. jajah ik kijk nu al op je gebruikersnaam
is dat jah als in ik wil met je trouwenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:44 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
jah sonja (uit het gebruikersprofiel gevist).
Eeeeuuhh jahquote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:51 schreef blablasjit het volgende:
[..]
is dat jah als in ik wil met je trouwen
okay we raken offtopic![]()
heb jij nog nooit in Rotterdam of omgeving gekorfbalt?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:57 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Eeeeuuhh jah![]()
Volgens mij is dit alles behalve ontopic.....
* nog nooit in Rotterdam gekorfbalt heeft *
Ik zal het weer proberen on-topic te krijgen![]()
Eeeeuh..... neeejquote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:07 schreef blablasjit het volgende:
[..]
heb jij nog nooit in Rotterdam of omgeving gekorfbalt?
Regio Oostquote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:10 schreef blablasjit het volgende:
hehe waar ergens dan?
Najah gewoon ervoor zorgen dat je landelijk kan spelenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:14 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Regio Oost
Ik ben woonachtig in het pittoreske Flevoland
Nou, dan moet ik wel heel erg mn best gaan doenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:19 schreef blablasjit het volgende:
[..]
Najah gewoon ervoor zorgen dat je landelijk kan spelenhoofdklasse enzo haha
* Wackyduck speelt bij Vitessequote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:07 schreef blablasjit het volgende:
[..]
heb jij nog nooit in Rotterdam of omgeving gekorfbalt?
fluitzequote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:25 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Nou, dan moet ik wel heel erg mn best gaan doen![]()
Misschien als scheidsrechter in de hoofdklasse fluiten, dat lijkt me wel wat![]()
* foksuk1981 speelt bij Exakwa (Lelystad)quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:29 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Wackyduck speelt bij Vitesse
Tijd al niet meer tegen Juko gespeelt.....quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:36 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Regio oost, hier. (JUKO, nieuwegein.)
JUKO 1 moest tegen Exwava (spelling? ) 1 in de zaal.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:38 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Tijd al niet meer tegen Juko gespeelt.....
volgens mij zit ie in een vrienden teamquote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:02 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
JUKO 1 moest tegen Exwava (spelling? ) 1 in de zaal.
Exakwa 1 moest inderdaad tegen Juko 1 in de zaal, helaas speelde ik toen niet met 1 mee......quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:02 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
JUKO 1 moest tegen Exwava (spelling? ) 1 in de zaal.
Ik heb wel eens van WION gehoord ja.... misschien zelfs wel een keer tegen gespeelt op een toernooi..... ooit een keerquote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:02 schreef blablasjit het volgende:
hebben jullie weleems van WION gehoord?
pcies... en voor een keer was het erg leuk invallenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:34 schreef blablasjit het volgende:
haha hoger is altijd beternajah als het gezellig is dan
Het is een wonder als je bij ons in het team een goed teamspel zietquote:Op vrijdag 4 juni 2004 14:29 schreef blablasjit het volgende:
gezelliheid brengt weer motivatie en goed teamspel... nou jah, in de meeste gevallen dan
Ik vind korfbal ook heel erg leuk. En mijn vriendjes ook. Zelfs mijn vriendinnetjes vinden het heel leuk. Alleen dat zesje draaien heb ik nog moeite mee.quote:Op donderdag 3 juni 2004 19:11 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden korfbal gewoon echt heel leuk, maar durven het niet te zeggen, want dan gaan ze 'af' bij hun vriendjes.... of iets dergelijks.....
Maar ikdat soort mensen graag uit.....
Ook aanvallen, bij ons zitten dames die de heren voorbij lopenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 14:46 schreef Hans_en_Oscar het volgende:
[..]
Wat vinden jullie; moeten dames onder de paal of mogen ze ook mee aanvallen?
Ja, een gast van WION A3 sloeg woensdag bijna zijn coach KO, toen hij uit het veld gestuurd werd.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:02 schreef blablasjit het volgende:
hebben jullie weleems van WION gehoord?
hahaha weet je ook een naam....quote:Op vrijdag 4 juni 2004 14:52 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Ja, een gast van WION A3 sloeg woensdag bijna zijn coach KO, toen hij uit het veld gestuurd werd.![]()
inzicht/technisch stuur persoon dus?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 15:14 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ik speel slechts 4e klasse. (v/d 5.)
En er zijn dames die de heren voorbij lopen, in mijn team. Maar dat hangt natuurlijk wel weer van het soort speler af. Ik ben niet iemand die vaak scoort. (Toch wel 24 d'r in weten te prikken afgelopen seizoen.) Maar ik houd het vak lekker draaiende.
(En neem de strafworpen, als ik ergens goed in ben is het dat wel.
27 uit 28 is toch wel goed genoeg, niet? )
Zo kan je het ook zeggen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 15:19 schreef blablasjit het volgende:
[..]
inzicht/technisch stuur persoon dus?
Ik kan van ver schieten, verste van m'n team, maar mikken is een 2e.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 15:26 schreef blablasjit het volgende:
afstandschoten ben ik fan van...van die mooie
3 vakken korfbal. das dan wel aan gehele tijd geleden. het jaar dat ik er op ben gegeaan is dat afgeschaft of een van de twee jaar erna. Ik kan me er ook niet meer veel van herinneren.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 15:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb ook een aantal jaar gekorfbald. Was ene prima tijd, maar een teamsport is niet te combineren met veel reizen, dus maar overgestapt op fietsen. Ik speelde bij Trega, KCN en Kon. Gentse.
Veldkorfbal vond ik eigenlijk nog wel het mooist, vooral het middenvak. Kon je tenminste mooi stofzuigeren.
Ivo
hihi dat is dan niet zo gek dat je het niet gespeeld hebt. Ik was te jong. speelde bij de welpen en de r-etjes. wat was eigenlijk die complete lijst van jong naar oud? weet iemand dat?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 15:38 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ik heb nooit 3 vakken korfbal gespeeld, maar ik zit er dan ook nog maar 6 jaar op.
w - tegenwoordig f-jesquote:Op vrijdag 4 juni 2004 15:42 schreef blablasjit het volgende:
[..]
hihi dat is dan niet zo gek dat je het niet gespeeld hebt. Ik was te jong. speelde bij de welpen en de r-etjes. wat was eigenlijk die complete lijst van jong naar oud? weet iemand dat?
w, r, p, a & j. Daarna gewoon de senioren toch? ik ben eigenlijk alleen niet zeker van de a.. de rest was wel zo d8 ik! Maar corrigeer me gerust!
die cba klopt volgens mij niet hoor... want ik weet zeker dat er een leeftijds catogorie extra bij was gekomen met die nieuwe huidige indeling. volgens mij klopt ie bahalve de c....quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:16 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
w - tegenwoordig f-jes
r - tegenwoordig e-tjes
p - tegenwoordig d-tjes
c - tegenwoordig c-tjes
b - tegenwoordig nog steeds b
a - tegenwoordig a
j - tegenwoordig ook a of senioren (ligt aan de leeftijd).
s - senioren (maar das nog steeds zo)
Ik heb nog 1x met 3 vakken mee mogen doen, mocht ik hoger invallen. Ik snapte helemaal niets van het draaien na de doelpunten
Zelf ben ik een speler die 'de motor van het vak' is, maar ook aardig kan scoren (45 doelpuntjes dit seizoen is niet onaardig), aardig kan aangeven en heel vrij denkt over het spelletje. Er is maar 1 systeem en das GEEN systeem.... Dat was de motto van ons team dat 7e (en tevens laagste) klasse speelde......
Ik weet het ook niet meer precies..... Er is best wel wat veranderd sinds die tijd....quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:25 schreef blablasjit het volgende:
[..]
die cba klopt volgens mij niet hoor... want ik weet zeker dat er een leeftijds catogorie extra bij was gekomen met die nieuwe huidige indeling. volgens mij klopt ie bahalve de c....
De j was echt junioren 18-22 d8 ik...
maar ik was toen 5 en 6 en misschien 7 maar d8 het niet. in de tijd dus uhm tjah. ikk kan het me ook niet meer goed herinnerenbahelve dat ik als welp heel vaak met de r mee mocht doen
zowel r1 als r2.. en dat vnd ik tof
nu denk ik... ach ik had toen zin om te spelen en ze hadden me nodig. maar met al die kleintjes word tegenwoordig gewisseld als ze maar kunnen gooien en vangen en een beetje het spelletje onder de knie hebben.
Ik dichter bij Rotterdam kom wonen ?? Als jij nou gewoon dichter bij mij komt wonenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:49 schreef blablasjit het volgende:
nou uhm ik zit al een half jaar thuis met een gescheurde meniscus en moet nog geopereerd worden! ennuh als uh jij wat dichter bij rotterdam komt wonenhmmz alleen 2 keer per jaar kan ik dan meedoen. 2x een verjaardag in Almere per jaar..
haha nee ik moet te veel opgeven voor korfbal dan haha. Ik blijf hier lekker in Rotjeknor vertoefen.quote:Op maandag 7 juni 2004 08:48 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Ik dichter bij Rotterdam kom wonen ?? Als jij nou gewoon dichter bij mij komt wonen..... Das makkelijker voor mij
.
En 2x per jaar meedoen is ook voldoende hoor.......
Wel minder van je meniscus...... Maar ik wil je wel door het veld heen dragen hoor.
Al enig idee wanneer je er aan geholpen gaat worden ??
ow schoolkorfbalquote:Op maandag 7 juni 2004 10:38 schreef foksuk1981 het volgende:
het staat wel in mijn agenda, maar hoogstwaarschijnlijk kan ik er niet heen, in verband met de voorbereiding op mijn korte vakantie.
Wel jammer, maar ja, het is niet anders..... Vanavond eerst het schoolkorfbaltoernooi in Lelystad.
Dat is altijd zeer gezellig met zo'n 700 leerlingen van de basisscholen.
Ben je er wel eens heen geweest? En kan je me vertellen hoe het is dat beachkorbal?quote:Op maandag 7 juni 2004 10:38 schreef foksuk1981 het volgende:
het staat wel in mijn agenda, maar hoogstwaarschijnlijk kan ik er niet heen, in verband met de voorbereiding op mijn korte vakantie.
Nee.. ik ben er nog nooit geweest, daarom wilde ik er ook heen gaan. Het lijkt me wel eens leuk om te zien. Het schijnt een stuk intensiever te zijn dan een normaal spelletje korfbal in ieder geval.quote:Op maandag 7 juni 2004 13:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ben je er wel eens heen geweest? En kan je me vertellen hoe het is dat beachkorbal?
Jammer dat je in Rotjeknor blijft vertoevenquote:Op maandag 7 juni 2004 13:07 schreef blablasjit het volgende:
[..]
ow schoolkorfbal![]()
haha in mijn basisschool tijd hadden we altijd twee teams die meededen... haha team 1 bestond uit 8 wion spelende kinderen. en team 2 uit niet kofbal spelende kinderen... Wat hadden wij toch veel bekersEn ik speelde als groep 5-er met de groep 7/8 ers mee hahaaha
er waren wel meer scholen die dat deden met korfballende kids.. maar meestal hadden die geen team compleet... stuk of 4-6... en dat overtref je wel met een vol team van 8 waarvan er in ieder geval 4-6 hoofdklasse van speelde enzoquote:Op maandag 7 juni 2004 13:38 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Jammer dat je in Rotjeknor blijft vertoeven.....
Hou me een beetje op de hoogte van je 'revalidatie-proces'.
Vorig jaar zat ik nog in de organisatie van het schoolkorfbaltoernooi. Maar dit jaar kwam dat niet echt uit met mijn werk.
Wij hebben een regel: Er mogen maar 2 korfballende kinderen per team in een wedstrijd mee doen... Dit om 'oneerlijke' partijen te voorkomen....
En omdat Lelystad maar 1 korfbalvereniging heeft is dat redelijk makkelijk te controleren.
Het zal mij benieuwen hoe het dit jaar geregeld is. Maar dat zie ik vanavond wel.
Zo lang het eerlijk is in jouw voordeel dat is het altijd eerlijkquote:Op maandag 7 juni 2004 13:45 schreef blablasjit het volgende:
[..]
er waren wel meer scholen die dat deden met korfballende kids.. maar meestal hadden die geen team compleet... stuk of 4-6... en dat overtref je wel met een vol team van 8 waarvan er in ieder geval 4-6 hoofdklasse van speelde enzowas altijd heel eerlijk
![]()
preciesquote:Op maandag 7 juni 2004 13:47 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Zo lang het eerlijk is in jouw voordeel dat is het altijd eerlijk![]()
.....
Auw....laag team? slecht team?quote:Op maandag 7 juni 2004 16:19 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Hmm, net via de mail (omdat ik er vanavond op trainen niet ben) de indeling voor volgend seizoen gekregen, ben er niet blij mee.
Das minder,quote:Op maandag 7 juni 2004 16:19 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Hmm, net via de mail (omdat ik er vanavond op trainen niet ben) de indeling voor volgend seizoen gekregen, ben er niet blij mee.
2 dingen, het loopt niet goed, de heren hebben al meerdere malen geklaagd over de instelling van de dames. (Weglopen _in_ het veld tijdens een wedstrijd.)quote:Op maandag 7 juni 2004 16:21 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Auw....laag team? slecht team?
* foksuk1981 geeft al het voordeel aan blablasjitquote:Op maandag 7 juni 2004 16:17 schreef blablasjit het volgende:
[..]
precies
Sorry, maar dan zou ik toch echt niet gaan spelenquote:Op maandag 7 juni 2004 16:30 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
En hij is de enige die weggaat, dus we zitten nu met 8, wat genoeg is, maar ook elke wedstrijd een dame als heer oplevert. (5 dames 3 heren)
Ik zat in de A1, heb al vele wedstrijden meegespeeld met het 1e, maar ze wilen me nu eerst in het 2e hebben om me nog wat dingen bij te leren. Dus ik weet eigeniljk ook al waar ik aan toe ben. Gelukkigquote:Op maandag 7 juni 2004 16:35 schreef blablasjit het volgende:
ow wat ben ik blij dat ik van die nieuwe seizoen indeling af ben! dat is echt het grpptste minpunt van korfbal... vooral met selecties... de gehele zomer zorgen maken om de selectie trainingen in augustus...
Ik wel, maar niet van harte.quote:Op maandag 7 juni 2004 17:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Sorry, maar dan zou ik toch echt niet gaan spelen
Nouwuh veel plezeier er meequote:Op maandag 7 juni 2004 17:53 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ik wel, maar niet van harte.
Hoop wel dat ik word opgeroepen voor de A3 etc als er een heer niet is.Ik ben waarschijnlijk wel de beste van het stel. (Niet om op te scheppen, maar de 2e heer die mist doorloopballen enorm vaak, en de 3e is nog maar 13, en die legt het fysiek gewoon af tegen 16 jarigen.)
jajah het waren goede tijdenquote:Op maandag 7 juni 2004 16:34 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
* blablasjit geeft al het voordeel aan blablasjit![]()
Die goede tijden komen wel weer.....quote:Op maandag 7 juni 2004 22:22 schreef blablasjit het volgende:
[..]
jajah het waren goede tijden
alleen zijn die goede tijden niet meer met korfbal terug te krijgen voor mij...quote:Op maandag 7 juni 2004 22:31 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Die goede tijden komen wel weer.....![]()
Want na regen komt zonneschijn
Misschien niet meer met korfbal, maar nog wel met genoeg andere dingen natuurlijkquote:Op dinsdag 8 juni 2004 12:37 schreef blablasjit het volgende:
[..]
alleen zijn die goede tijden niet meer met korfbal terug te krijgen voor mij...
Das de beste manier om te laten zien dat je WEL kan korfballen.....quote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:23 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ik ga gewoon lekker veel trainen, en m'n teamgenoten even een poepie laten ruiken, lekker beter worden
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:25 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Das de beste manier om te laten zien dat je WEL kan korfballen.....
Heb ik ook gedaan dit seizoen..... Dat resulteerde erin dat ik vaker met hogere ploegen mee mocht.
Ter leede komt uit Leerdam..... Net even opgezocht op www.oost.knkv.nl (de brakke site van de korfbalbondquote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:38 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
De concept-indelingen staan online, ik speel 2 keer 4e klasse.
Op het veld tegen:
SGV B2
Ter Leede B1
VIKO B2
Waar komt ter Leede vandaan?
In de zaal, naast deze 3 eerder genoemde:
Dalto B2 (Dat die B2 4e klasse speelt, ze hebben 7 Senioren teams.)
Victum B4 (Dit heb ik eerder gezien, ben Victum dit seizoen al 4 keer tegengekomen, 2 keer de B4 en 2 keer de B3. De 2e wedstrijd tegen de B4 wonnen we met 16-3, met 4 doelpunten van ondergetekende)
Tiel B3 (Tiel, die weg kan ik onderhand al dromen, net zoals SKF.)
Dank.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:50 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Ter leede komt uit Leerdam..... Net even opgezocht op www.oost.knkv.nl (de brakke site van de korfbalbond)
Als ik in hetzelfde team blijf zitten als vorig seizoen zou ik tegen ASVD 7, Hellas '63 4 en MIA 5 moeten spelen..... De 1e 2 heb ik afgelopen seizoen ook al tegen gespeeld..... ASVD (3x gewonnen en 1x gelijk) en Hellas 2x gewonnen. MIA (Amersfoort) is voor mij totaal onbekend.
Tegen Victum en SKF heb ik ook vaak gespeeld. Afgelopen seizoen nog tegen Victum. De weg naar Veenendaal is inmiddels wel blind te vinden jaquote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:52 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Dank.
Dat is dus de andere kant op.(Normaal blijf ik boven de lek)
Nu 3 keer onder de Lek.
Victum anders ook wel.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:55 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Tegen Victum en SKF heb ik ook vaak gespeeld. Afgelopen seizoen nog tegen Victum. De weg naar Veenendaal is inmiddels wel blind te vinden ja
Dat heb ik met ASVD (Dronten), Unitas (Harderwijk), Dindoa (Ermelo), De Meeuwen (Putten), Dos Kampen........ Dat zijn verenigingen die elkaar steeds weer tegen komen.... Op een gegeven moment ook niet meer leukquote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:59 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Victum anders ook wel.
En Minerva al helemaal.
Ik heb buiten gym bij het veld van Minerva.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:02 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Dat heb ik met ASVD (Dronten), Unitas (Harderwijk), Dindoa (Ermelo), De Meeuwen (Putten), Dos Kampen........ Dat zijn verenigingen die elkaar steeds weer tegen komen.... Op een gegeven moment ook niet meer leuk![]()
Net als D'Ommerdieck..... Die hebben ook een keetje staan wat voor clubhuis door moet gaanquote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:03 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ik heb buiten gym bij het veld van Minerva.
Die hebben btw geen clubhuis, maar een clubkrot.
De andere Nieuwegeinse club, JUKO.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:06 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Net als D'Ommerdieck..... Die hebben ook een keetje staan wat voor clubhuis door moet gaan![]()
Even om mn geheugen op te frissen.... Waar speelde je ook alweer ???![]()
Heel lang geleden een oefenwedstrijd tegen gespeeld.....quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:08 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
De andere Nieuwegeinse club, JUKO.
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:16 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Heel lang geleden een oefenwedstrijd tegen gespeeld.....
In de laatste minuut vroeg ik aan de scheidsrechter: hoelang is het nog spelen ???
Die zei: iets minder dan een minuut......
Ik: Oh, dan schiet ik hem er nog wel even in.
En inderdaad..... Ik schoot hem er nog even in![]()
Ik kwam er achter via het JUKO forum, aangezien daar de concept-indeling stond voor het 1e/2e.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Waar kani k de nieuwe indelingen vinden voor het veld/zaal? Want op de site van KNKV staat nog helemaal niets bij Noord West
Het is niet zo fijn als je tegen een tegenstander speelt die nog alcohol in hun bloed hadden. Moest invallen in de A2. Tegenstanders gaven dus de hele tijd tikken in je rug als je de bal ving, en vielen expres tegen je aan, heel intimiderend. Toen op een gegeven moment vang ik af en heb ik de bal. wat doet mijn tegenstander die valt en klemt zich (letterlijk) vast aan mijn been. Toen heb ik zeg maar een beweging gemakt met mijn been dat hij moest loslaten (de scheids zei een trapbeweging) en toen kreeg ik rood. Coach van hun kwam kwaad op me af rennen, toen naar kleedkamer gegaan en daar heel kwaad geworden. Tsjaa, maar wel een rode kaart aan je broek + 2/3 wedstrijden schorsing.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:22 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Wat had je dan gedaan?
De conceptindelingen van district Oost staan wel al op de KNKV site. Dus die van Noord West zouden ook binnenkort online moeten staan....quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:
En dit formulier heb ik een jaar geleden helaas moeten invullen: http://www.noordwest.knkv(...)n/Strafformulier.pdf schaam me er nog steeds voor
Geef ik je groot gelijk in. Als ik hoor wat er soms van buiten de lijen allemaal geschreeuwd/gescholden word richting o.a. de scheids niet normaal (en zeker niet hier in omgeving den-haagquote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:25 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Als scheids heb ik dat formulier afgelopen seizoen maar 1x hoeven in te vullen..... Toen een coach een 'zeer grove belediging' maakte... Heb ik hem meteen rood gegeven.... Kreeg ik later een brief van de tuchtcommissie dat ik daar geel voor had moeten geven..... Het is heel simpel: ik laat mij (en zeker niet mn familie) zwart maken door een coach.... Daar staat 1 straf op: ROOD.
D'Ommerdieck, bestaat dat nog?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:06 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Net als D'Ommerdieck..... Die hebben ook een keetje staan wat voor clubhuis door moet gaan![]()
Even om mn geheugen op te frissen.... Waar speelde je ook alweer ???![]()
Ik zou dan eerst netjes vragen of hij los wil laten, luid en duidelijk, zodat de coach het ook kan horen, en de scheids ook, zodat de andere lekker de pineut is. (Hopelijk een stip, die ik zelf mag nemen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:25 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Het is niet zo fijn als je tegen een tegenstander speelt die nog alcohol in hun bloed hadden. Moest invallen in de A2. Tegenstanders gaven dus de hele tijd tikken in je rug als je de bal ving, en vielen expres tegen je aan, heel intimiderend. Toen op een gegeven moment vang ik af en heb ik de bal. wat doet mijn tegenstander die valt en klemt zich (letterlijk) vast aan mijn been. Toen heb ik zeg maar een beweging gemakt met mijn been dat hij moest loslaten (de scheids zei een trapbeweging) en toen kreeg ik rood. Coach van hun kwam kwaad op me af rennen, toen naar kleedkamer gegaan en daar heel kwaad geworden. Tsjaa, maar wel een rode kaart aan je broek + 2/3 wedstrijden schorsing.
Vaak krijg je (ik tenminste wel) tijdens de wedstrijd wat commentaar (geen erge dingen hoor zoals beledigingen).... En na de wedstrijd (ook al heeft de ploeg verloren) krijg je te horen dat je een puike wedstrijd hebt gefloten. Dit gebeurd vooral bij supporters.....quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:26 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Geef ik je groot gelijk in. Als ik hoor wat er soms van buiten de lijen allemaal geschreeuwd/gescholden word richting o.a. de scheids niet normaal (en zeker niet hier in omgeving den-haag)
Jah, omkleden bij de voetballersquote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:27 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
D'Ommerdieck, bestaat dat nog?
* foksuk1981 heeft hoofdklasse gespeeld bij Top Vroomshoop. wereldtijd gehad.
Ik stond in de verdedigingquote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:29 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ik zou dan eerst netjes vragen of hij los wil laten, luid en duidelijk, zodat de coach het ook kan horen, en de scheids ook, zodat de andere lekker de pineut is. (Hopelijk een stip, die ik zelf mag nemen.)
ja en intussen je enkels breken in al die kuilen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:30 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Jah, omkleden bij de voetballersen dan 750 meter naar het veld toe lopen. Daar op een koeienveldje je wedstrijd spelen en dan weer terug.
Hahahhahhaquote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:31 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ja en intussen je enkels breken in al die kuilen.
zelf de stip nemen is een doodzonde, dat weet je hequote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:29 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
. (Hopelijk een stip, die ik zelf mag nemen.)
Tja.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:31 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ik stond in de verdediging![]()
Ook weleens een scheids gehad die de wedstrijd stopte naar de toeschouwer toeliep en zei: nou (bij naam, hij kende de toeschouwer) fluit jij maar verder. Toen werd die toeschouwer heel hard uitgelachenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:31 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ik zat btw een keer te kijken bij de A3, en de coach van de tegenstander had constant commentaar op de scheids, tot vervelens aan toe, en toen mocht hij eens even de tribune op. Dat was btw bij de strengste, maar beste scheids die ik ooit heb gehad.
had jij niet beter kunnen gaan voetballenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:31 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Tja.
Een keertje theatraal vallen en heel hard au roepen doen ook wonderen.
Who gives a damn, ben verreweg de beste uit mijn team in stippen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:31 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
zelf de stip nemen is een doodzonde, dat weet je he
* foksuk1981 scoort het meeste uit kansjes onder de korf (meestal meteen na het afvangen) en daarna uit strafworpen, dan afstandschoten, dan doorloopballen, dan vrije ballen, dan uitwijkballen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:29 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ik zou dan eerst netjes vragen of hij los wil laten, luid en duidelijk, zodat de coach het ook kan horen, en de scheids ook, zodat de andere lekker de pineut is. (Hopelijk een stip, die ik zelf mag nemen.)
Waaruit scoren jullie het meest? En dan heb ik het niet over in de wedstrijd (mag wel natuurlijk.) maar gewoon, waar scoren jullie de meeste doelpunten uit?
Na die trap was er ook een wonder dat hij die gozer stil was en de wedstrijd met veel pijn uit heeft meoten spelenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:31 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Tja.
Een keertje theatraal vallen en heel hard au roepen doen ook wonderen.
mooier is tijdens blok zetten even de paal beetpakken en dan keihard trekken zodat je tegenstander geplet wordt tussen jou en de paal.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:33 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Na die trap was er ook een wonder dat hij die gozer stil was en de wedstrijd met veel pijn uit heeft meoten spelen
STippen MOET ik nemen, ben nogal lang. En ik ga meestal voor de mooie/sneaky balletjes, opeens een bal snel aangespeeld krijgen terwijl je langzaam naar de bal loopt en natuurlijk de doorloopjes (met basketbal acties/ 1 hand enzo) en op toernooi natuurlijk strafworp met 1 hand nemenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:33 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
* tongytongylickylicky scoort het meeste uit kansjes onder de korf (meestal meteen na het afvangen) en daarna uit strafworpen, dan afstandschoten, dan doorloopballen, dan vrije ballen, dan uitwijkballen.
Als de categorie 'vage doelpunten' ook meedoet dan komt die na de doorloopballen
haaahaha :')quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:34 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
mooier is tijdens blok zetten even de paal beetpakken en dan keihard trekken zodat je tegenstander geplet wordt tussen jou en de paal.
Regelmatig gedaan
Nee, kan niet voetballen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:32 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
had jij niet beter kunnen gaan voetballen
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:34 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
mooier is tijdens blok zetten even de paal beetpakken en dan keihard trekken zodat je tegenstander geplet wordt tussen jou en de paal.
Regelmatig gedaan
Daarom hou ik ook van echt gras, gras was je kan ruiken wat je e voelt en wat NAT is als het heeft geregent, voor de echte bikkelsquote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:35 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Nee, kan niet voetballen.
En ik kan dat alleen op het veld, uit, uithalen, aangezien wij op kunstgras spelen.Niet dat ik het zo vaak nodig heb, ik heb slechts aan 1 ploeg een hekel, dus.
Niet leuk om op te vallen.
* tongytongylickylicky heeft dit seizoen nog even een vleeswond opgelopen in een wedstrijd, thuis, maar de bal had ik wel.
Ik heb dit seizoen een strafworp achterstevoren genomen, dus met mn neus naar de middenlijn. Met de stand 19-4 (ons voordeel) kan dat ook wel. Merkwaardig genoeg gingie er nog in ookquote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:34 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
STippen MOET ik nemen, ben nogal lang. En ik ga meestal voor de mooie/sneaky balletjes, opeens een bal snel aangespeeld krijgen terwijl je langzaam naar de bal loopt en natuurlijk de doorloopjes (met basketbal acties/ 1 hand enzo) en op toernooi natuurlijk strafworp met 1 hand nemen![]()
Dat zijn de doelpunten natuurlijkquote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:37 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Ik heb dit seizoen een strafworp achterstevoren genomen, dus met mn neus naar de middenlijn. Met de stand 19-4 (ons voordeel) kan dat ook wel. Merkwaardig genoeg gingie er nog in ook![]()
wij (naja wij, ik ben gestopt helaas.) hebben ook kunstgras.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:35 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Nee, kan niet voetballen.
En ik kan dat alleen op het veld, uit, uithalen, aangezien wij op kunstgras spelen.Niet dat ik het zo vaak nodig heb, ik heb slechts aan 1 ploeg een hekel, dus.
Niet leuk om op te vallen.
* Tjabbo heeft dit seizoen nog even een vleeswond opgelopen in een wedstrijd, thuis, maar de bal had ik wel.
Nooit gehad dat ie er in ging, wel gehad dat ie op de achterkant (het ijzeren uiteinde van de paal zelf) wegstuitte van een metertje of 4 voor de middellijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Dat zijn de doelpunten natuurlijk![]()
En het mooiste is natuurlijk ook als de tegenstander al naar de bal gaat lopen en nog eventjes roept: "ach laat maar schieten" en je de bal 1 meter voor de middenlijn erin knalt
Droog gras is niet lekker nee, maar ik hou gewoon van springen om de ballen binnen te houden. Dat moet ik gewoon een paar keer doen per wedstrijd, op toernooi probeer ik een bal binnen te houden in de verdediging (nooit doen, dat leer je in de f-jes) dus daar dacht ik weer aan, gooi ik die bal 3 velden verder (had het dus niet in de gaten)quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:38 schreef foksuk1981 het volgende:
Echt gras speelt het lekkerste, tenzij het heel lang droog is geweest..... Dan is het zoooooo hard..... Dan wil je niet eens meer vallen en doen je voeten pijn aan het einde van de wedstrijd
Dat zijn ook de betere doelpunten jaquote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
En het mooiste is natuurlijk ook als de tegenstander al naar de bal gaat lopen en nog eventjes roept: "ach laat maar schieten" en je de bal 1 meter voor de middenlijn erin knalt
Amen!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:40 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Dat zijn ook de betere doelpunten ja![]()
Vooral als je het 2 keer achter elkaar doet..... En je tegenstander bij de 2e keer zegt: Dat doe je niet nog een keer..... En het toch doen![]()
Ik vind dat niet zo leuk, maar oh wee je gebeente als de bal naar mijn tegenstander wordt gegooid, en ik sta er vlak bij.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:40 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Droog gras is niet lekker nee, maar ik hou gewoon van springen om de ballen binnen te houden. Dat moet ik gewoon een paar keer doen per wedstrijd, op toernooi probeer ik een bal binnen te houden in de verdediging (nooit doen, dat leer je in de f-jes) dus daar dacht ik weer aan, gooi ik die bal 3 velden verder (had het dus niet in de gaten)
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:44 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Oh ja, ik moest een keer lachen om het wedstrijdverslag van de tegenstander:
Einduitslag was 9-1 voor ons, waarvan 7 door de heren, en 4 door 1 heer.
Schreef ie in het verslag dat onze heren bijna niets konden.
Nu al?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:44 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Jongens hebben we wel in de gaten dat het topic bijna vol is? Voor de 1e keer, een historisch moment
ik ga effe op zoekquote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:45 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Nu al?
Wie heeft er een leuke OP voor topic 2?
Even kijken hoor.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:45 schreef foksuk1981 het volgende:
Bij ons is de score meestal 50-50 verdeelt over de dames en heren
En jij staat er niet bijquote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:50 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Even kijken hoor.
Alle wedstrijden:
Totaal heren: 103
Totaal dames: 67
Totaal invallers: 9
Totaal aantal doelpunten: 179
Ik hoor bij de heren.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:51 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
En jij staat er niet bij
16 te gaan...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:53 schreef foksuk1981 het volgende:
Hoeveel posts hebben we hier nog ???
waar spelen jullie dan als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:55 schreef foksuk1981 het volgende:
Owkee.... Ik heb wel al wat voor de opening van deel 2
Ik heb er ooit eens een ondersteboven genomen. We stonden toen met 13-3 achter. Hij ging er in natuurlijk. Je had de tegenstander moeten zien kijken...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
okay. dat ken ik niet. en dat terwijl ik van mijn 24 jaren die ik leef zo'n 19 jaar gespeeld heb.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:58 schreef foksuk1981 het volgende:
Exakwa -> Lelystad
Huh? Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 14:59 schreef Hans_en_Oscar het volgende:
[..]
Ik heb er ooit eens een ondersteboven genomen. We stonden toen met 13-3 achter. Hij ging er in natuurlijk. Je had de tegenstander moeten zien kijken...
dat ken ik wel ja.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:02 schreef greatgonzo het volgende:
Olympia '22 Borculo, 2e en 6e klasse
Ik ben ook al 23 jaar lid (tevens heb ik dezelfde leeftijd).... Ik heb van zeer zeer laag tot hoofdklasse (in de C-jeugd) en 1e klasse in de B-jeugd..... Nu ben ik weer zeer zeer laag aan het spelen (7e klasse). Zolang ik er nog lol in heb, blijf ik lekker doorballenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:01 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
okay. dat ken ik niet. en dat terwijl ik van mijn 24 jaren die ik leef zo'n 19 jaar gespeeld heb.
Ben ermee geboren. mijn ouders zaten in de 12-tal commissie destijds, en waren jeugdtrainer.
tjabbo mocht als hummel van 4 ook meelopen met de trainingen. en is met 6 al begonnen aan wedstrijden (is dispensatie aangevraagd, mocht toen pas vanaf je 8e).
Zodoende heb ik nogal wat gezien van nederland zeg maar. ik heb van het allerlaagste niveau gespeeld tot hoofdklasse junioren. wel kewl overigens.
maar the dream is over.
Dat ken ik dan weer nietquote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:02 schreef greatgonzo het volgende:
Olympia '22 Borculo, 2e en 6e klasse
Zelhem? Das vlakbij!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:
SEV 3e klasse A1
Leidschendam (Den-Haag)quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:05 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
Zelhem? Das vlakbij!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |