Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!De enige echte.
Dus X Premium, wat op dat overzicht stond als nieuwe feature, is dan ook niet echt een nieuwe feature. Helder.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:49 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ja, sinds Juni 2021. Weliswaar een lager bedrag met veel minder functionaliteiten.
Het grappige is, jarenlang werd elk rechts geluid overal geband, had je daar terecht commentaar op dan kwam links met 'dan start je toch lekker je eigen platform'. Nu heeft Musk dat gedaan en laat beiden zeggen wat ze willen, lopen ze alsnog te janken en zeggen ze 20 keer dat ze weg gaan.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:22 schreef epicbeardman het volgende:
Zo mooi he, dat de X/Elon Musk haters (sinds dat hij aangeeft dat hij niet meer democratisch stemt) volledig doorslaan.
Hierdoor creëren ze het streisand effect, zo onwetend zijn ze.
X is populairder dan ooit, bad news is news too, de media verliest eindelijk haar propaganda manipulatie bereik. Laat ze maar lekker allemaal van X afgaan de aankomende jaren.
Op weer naar een vol topic met Tweets van mensen op X, die boos zijn op X dan wel ElonGodMusk.
Dit is niet helder voor je.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus X Premium, wat op dat overzicht stond als nieuwe feature, is dan ook niet echt een nieuwe feature. Helder.
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:05 schreef Eightyone het volgende:
De NOS overweegt te stoppen met X.
[ tweet ]
Twitter Blue bestond al inderdaad, toen kreeg je voor 5 euro eerder toegang tot nieuwe features. Dat is onder Musk omgedoopt tot Twitter Premium, duurder gemaakt en je krijgt er een blauw vinkje bij.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus X Premium, wat op dat overzicht stond als nieuwe feature, is dan ook niet echt een nieuwe feature. Helder.
Even aangepast. Nu lijkt het alsof er niks is gebeurd. Opzettelijk @Tijn ?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:21 schreef Tijn het volgende:
Dat is onder Musk omgedoopt tot Twitter Premium, duurder gemaakt, meer features toegevoegd en je krijgt er een blauw vinkje bij.
Ik zei toch "met Twitter Blue krijg je eerder toegang tot nieuwe features". Dat is nog steeds zo met Premium. Al was vroeger het plan dat die nieuwe features dan later uitgerold worden naar iedereen, terwijl ze nu exclusief blijven voor Premiumgebruikers. Dat is wel nieuw, jaquote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:23 schreef Rnie het volgende:
[..]
Even aangepast. Nu lijkt het alsof er niks is gebeurd. Opzettelijk @:Tijn ?
Gr,
Webcare X
Bron?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:30 schreef Tijn het volgende:
Ik zei toch "met Twitter Blue krijg je eerder toegang tot nieuwe features". Dat is nog steeds zo met Premium. Al was vroeger het plan dat die nieuwe features dan later uitgerold worden naar iedereen, terwijl ze nu exclusief blijven voor Premiumgebruikers. Dat is wel nieuw, ja
Nogmaals, bron?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://blog.twitter.com/(...)oducing-twitter-blue
Ik moet wel zeggen dat ik fan ban van de nieuwste features Even een twitterspace meepakken terwijl ik door de berichten scroll. Podcast en lange video format allemaal makkelijk terug te vinden op Xquote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:09 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dit is niet helder voor je.![]()
In het overzicht staat Premium+ als nieuwe feature. De rest zijn voornamelijk extra features binnen premium.
[ afbeelding ]
Je bent best vaak aanwezig binnen dit topic, maar daadwerkelijk info oppikken blijkt lastig.
En dat, dat is jammer.
Ik zei toch "met Twitter Blue krijg je eerder toegang tot nieuwe features". Dat is nog steeds zo met Premium. Al was vroeger het plan dat die nieuwe features dan later uitgerold worden naar iedereen, terwijl ze nu exclusief blijven voor Premiumgebruikers. Dat is wel nieuw, jaquote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je iets meer woorden gebruikt, snapt de lezer wat beter wat je bedoelt.
Serieus, waar wil je een bron van? Dat je met Twitter Blue toegang krijgt tot nieuwe features zie je in de link die ik je gaf.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:42 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik zei toch "met Twitter Blue krijg je eerder toegang tot nieuwe features". Dat is nog steeds zo met Premium. Al was vroeger het plan dat die nieuwe features dan later uitgerold worden naar iedereen, terwijl ze nu exclusief blijven voor Premiumgebruikers. Dat is wel nieuw, ja
Bron?
Makkelijker kan ik het niet maken @:Tijn
Bron please. Ik had daar nog nooit van gehoord, jij claimt het, dus ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:47 schreef Tijn het volgende:
Wil je een bron dat de Twitter Premium features niet terecht komen bij mensen zonder Premium? Ik zie nergens staan dat ze dat wel van plan zijn, terwijl dat voorheen bij Blue wel expliciet werd genoemd.
Ah, dat bedoel je. Dat heette toen "Early access lab" ofzoiets. NFT profile pics was zo'n feature die eerst alleen onder Twitter Blue-gebruikers is getest en later naar iedereen is uitgerold.quote:
Je verwart twee dingen met elkaar. Je zegt dat het plan was dat features binnen het oude Blue uitgerold worden naar iedereen. Dat is dus niet zo.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah, dat bedoel je. Dat heette toen "Early access lab" ofzoiets. NFT profile pics was zo'n feature die eerst alleen onder Twitter Blue-gebruikers is getest en later naar iedereen is uitgerold.
Diverse media hebben er artikels over, hier is er bijvoorbeeld een van TechCrunch: https://techcrunch.com/20(...)ess-to-new-features/
Ja, dat klopt. Ik dacht eigenlijk dat het om alle features binnen Blue gingen, maar blijkbaar maakten ze daar onderscheid tussen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:02 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je verwart twee dingen met elkaar. Je zegt dat het plan was dat features binnen het oude Blue uitgerold worden naar iedereen. Dat is dus niet zo.
Die early acces labs heeft alleen betrekking tot de functies binnen het "lab".
Twitter says features that are released via Labs may eventually roll out to the rest of Twitter, become a static feature of Twitter Blue or be scrapped altogether based on feedback it hears from subscribers.
Niet helemaal waar imo. Maar je mag je mening hebben, daar is niks verkeerds aan.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is er nog minder veranderd sinds Musk de baas is
Maar dat is geen nieuwe feature. Dat is een prijsverhoging van een bestaande feature blijkbaar. De andere dingen krijg je erbij, maar goed, die features zijn ook apart opgenomen dus hoef je niet ook nog onder de feature 'premium plus' te scharen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 15:09 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dit is niet helder voor je.![]()
In het overzicht staat Premium+ als nieuwe feature. De rest zijn voornamelijk extra features binnen premium.
[ afbeelding ]
Je bent best vaak aanwezig binnen dit topic, maar daadwerkelijk info oppikken blijkt lastig.
En dat, dat is jammer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |