quote:
Op maandag 8 januari 2024 09:20 schreef Justinn het volgende:[..]
Ik ook. Als ik lees over Münchhausen-by-proxysyndroom word ik spontaan ontoepasselijk. Het verzinnen van ziektes bij je kind... niet te bevatten. Het is goed dat ze vrij is, maar zal nog heel lang professionele ondersteuning nodig hebben om normaal te kunnen functioneren in de maatschappij (als dat überhaupt haalbaar is).
Bij dit soort zaken vraag ik me vooral af waarom dergelijke ouders zo lang onder de radar kunnen blijven en lange tijd iedereen kan manipuleren. Er zouden toch rode vlaggen genoeg moeten zijn, zou je zeggen.
Ja, dat is iets wat ik ook niet snap. Voor er dergelijke ingrepen gaan gebeuren bij iemand zou je zeggen dat daar onderzoek naar gedaan wordt in plaats van iemand op zijn mooie blauwe ogen te geloven. En misschien is dat ook wel gedaan, maar niet goed genoeg?
Deze vrouw is jarenlang vanaf dat ze baby was zeer ernstig mishandeld. In dat opzicht ben ik blij dat ze eindelijk vrij is. Verlost van haar moeder en verlost van de gevangenis. De manier waarop, dat vind ik wel apart ja. Iemand anders voor je karretje spannen die nu levenslang heeft.... Ik zou nog wel een interview willen zien met hem. Hoe hij er op terug kijkt en hoe naar de situatie van nu kijkt.