SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Heb je het niet gehoord dan? Eind van de week komen ze met een rampenplan vanwege de droogte. We mogen geen water meer gebruiken tenzij het echt nodig is, 1x per dag mag je je wc doorspoelen en dit wordt allemaal gemonitord en als je dit overtreed kun je hoge boetes verwachten van 500 euro per keer tot een maximum dat je een zwerver bentquote:
Allemaal water bij de wijn doenquote:Op zondag 7 januari 2024 16:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Heb je het niet gehoord dan? Eind van de week komen ze met een rampenplan vanwege de droogte. We mogen geen water meer gebruiken tenzij het echt nodig is, 1x per dag mag je je wc doorspoelen en dit wordt allemaal gemonitord en als je dit overtreed kun je hoge boetes verwachten van 500 euro per keer tot een maximum dat je een zwerver bent
-Edit: Oja het is ook verboden om uit de vaart water te halen, dit riskeert in een gevangenisstraf van 3 maanden![]()
Liever dat dan water bij het bierquote:
Winterjas, wat een flop deze voorbijganger.quote:Op zondag 7 januari 2024 11:30 schreef StateOfMind het volgende:
Volgens mij liep @:Geschiedkundige net langs
Iemand in korte broek en winterjas
Nog zo eentje. Geen korte broek en t-shirt? Dan ben je echt af hoorquote:Op zondag 7 januari 2024 17:53 schreef StateOfMind het volgende:
In Nijmegen zag ik vanmiddag weer iemand lopen in een T-shirt.
Met lange broek.
Ik liep vandaag in een dik vest en gevoerde joggingbroek. Was 15 graden. Had het lekker warm.quote:Op zondag 7 januari 2024 18:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nog zo eentje. Geen korte broek en t-shirt? Dan ben je echt af hoor
Onder de 18 graden in de herfst heb ik mijn thermo onderkleding aan...quote:Op zondag 7 januari 2024 18:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik liep vandaag in een dik vest en gevoerde joggingbroek. Was 15 graden. Had het lekker warm.![]()
Kom maar op met die gortdroge zonnige lente.quote:Op zondag 7 januari 2024 18:13 schreef INViCTuS het volgende:
we kunnen de komende maanden wel vooruit
[ twitter ]
Met name de bergingen in het zuiden zijn vorige week zoveel mogelijk geleegd om de piek van de Maas te kunnen opvangen.quote:Op zondag 7 januari 2024 18:13 schreef INViCTuS het volgende:
we kunnen de komende maanden wel vooruit
[ twitter ]
Nederland heeft dan ook, vooral sinds 1953, geleerd met water om te gaan.quote:Op zondag 7 januari 2024 18:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Met name de bergingen in het zuiden zijn vorige week zoveel mogelijk geleegd om de piek van de Maas te kunnen opvangen.
't is de truc om de winter uit te komen met een zo hoog mogelijke grondwaterstand en gevulde bergingen. Da's nog een beste klus voor de Waterschappen
Vind het wel indrukwekkend hoe goed die systemen vooralsnog functioneren.Je zou het gezien de puinhoop in het land niet verwachten, maar het watermanagement wat nu plaatsvindt is echt een kunststukje. Menig ander land was hopeloos verzopen. Sterker nog, stroomopwaarts in Duitsland, België en Frankrijk hebben ze er aanzienlijk meer moeite mee.
Tuurlijk, 't is een voorspelbare ontwikkeling voor een technologisch ontwikkeld land in een rivierdeltaquote:Op zondag 7 januari 2024 18:59 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Nederland heeft dan ook, vooral sinds 1953, geleerd met water om te gaan.
En van de dreigende ramp in 1995 ook.
Hoe dan?quote:Op zondag 7 januari 2024 19:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
Mijn zonnepanelen hebben in december om precies te zijn 0 kWh opgewekt.
Zeker wel, maar ik heb geen zon gezien.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe dan?
Die van mij leveren dagelijks wel iets terug, en over heel december 80 kWh opgewekt. Zijn ze wel aangesloten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |