Bedankt. Ja, da's waar. Alleen hoop ik dat het toch een beetje populair blijft, ook zonder het beleggingsaspect.quote:Op zondag 7 januari 2024 15:03 schreef FordSierra het volgende:
Interessante benadering. Maar je bent wel afhankelijk van een bepaalde generatie die Kuifje nog herinnert en daar het geld voor over heeft, en dat generatie krimpt wel onvermijdelijk.
Dat weet ik niet. Ik hoop het, omdat het beperkte oplages zijn ern het nog altijd wel geliefd is.quote:Op zondag 7 januari 2024 15:08 schreef Lienekien het volgende:
Hoe weet je of dit soort voorwerpen een beetje waardevast zijn?
Geen aandelen maar stripboeken.quote:Op zondag 7 januari 2024 15:25 schreef Metalfrost het volgende:
Je kunt niet beleggen in Kuifje omdat het een private onderneming is die de strips uitgeeft
(Egmont group)
of ik heb geen kaas gegeten van beleggen, dat kan ook
Maar wie maakt die beperkte oplages? Maken ze überhaupt producten waar liefhebbers/verzamelaars geld voor over hebben?quote:Op zondag 7 januari 2024 15:23 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Bedankt. Ja, da's waar. Alleen hoop ik dat het toch een beetje populair blijft, ook zonder het beleggingsaspect.
[..]
Dat weet ik niet. Ik hoop het, omdat het beperkte oplages zijn ern het nog altijd wel geliefd is.
oh zo.quote:Op zondag 7 januari 2024 15:27 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Geen aandelen maar stripboeken.
Beleggen = het investeren van geld met het idee dat die investering meer waard wordt in de toekomst.
Dat is inderdaad de vraag.quote:Op zondag 7 januari 2024 15:08 schreef Lienekien het volgende:
Hoe weet je of dit soort voorwerpen een beetje waardevast zijn?
de laatste jaren is er heel veel uitgepompt qua statues van films, series etc waardoor je de oude bijna niet meer kwijtraakt. Zeker niet met winst.quote:Op zondag 7 januari 2024 16:06 schreef over_hedge het volgende:
Kuifje geen idee. Maar statues van games en series etc blijven vrijwel altijd hun waarde behouden en gaat vaak juist alleen maar in waarde omhoog
Komt vast omdat je nu ook een 3d printer kan kopen en het zelf kan doen.quote:Op zondag 7 januari 2024 16:11 schreef Tokus het volgende:
[..]
de laatste jaren is er heel veel uitgepompt qua statues van films, series etc waardoor je de oude bijna niet meer kwijtraakt. Zeker niet met winst.
Maar dan moet je ze niet in je huis zetten, maar in de originele verpakking goed opslaan (droog, donker). Want een beetje verkleuring is dan al funest.quote:Op zondag 7 januari 2024 16:06 schreef over_hedge het volgende:
Kuifje geen idee. Maar statues van games en series etc blijven vrijwel altijd hun waarde behouden en gaat vaak juist alleen maar in waarde omhoog
Je moet er zin in hebben om die dingen thuis te hebben staanMaar waardevast zijn ze zeker
Nee dat valt wel mee hoor. Je kan ze prima uit de verpakking halen en in een kast zetten.quote:Op zondag 7 januari 2024 16:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dan moet je ze niet in je huis zetten, maar in de originele verpakking goed opslaan (droog, donker). Want een beetje verkleuring is dan al funest.
Dit is een speciale ruimte, dus zonder zonlicht. Die moet je dan wel hebben. In je huiskamer neerzetten is geen goed idee (zonlicht).quote:Op zondag 7 januari 2024 16:28 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee dat valt wel mee hoor. Je kan ze prima uit de verpakking halen en in een kast zetten.
Deze video zelf niet helemaal gekeken maar random eerst hit op youtube gepakt:
Maar zoals daar dus. Hij kan die prima verkopen zonder dat ze minder waard geworden zijn omdat ze in een kast gestaan hebben
Wat jij bedoeld (denk ik) is meer als je een oude star wars poppetje hebt oid. Die wil je idd niet open hebben.
Klopt. Idemquote:Op zondag 7 januari 2024 16:28 schreef maan_man het volgende:
Ik zag bij Hoeveel ben waard? ooit mensen die een zeer serieus bedrag als belegging in Swarovski hadden zitten. Teleurgesteld dat ze waren met de taxatie.
Weet er niet zoveel van verder maar ben bang dat de hier ook gebeurd.
Wil je investeren hierin dan zou ik zo dicht mogelijk bij de bron blijven. Orginele tekening, een brief van de tekenaar aan de uitgever,... Weet ik veel wat je allemaal hebt.
Geeft ook geen garanties, maar heb ik meer vertrouwen in dan dingen die met een commercieel doel zijn gemaakt.
Maar niet in de zon is al heen wat anders dan donker in de verpakking latenquote:Op zondag 7 januari 2024 16:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit is een speciale ruimte, dus zonder zonlicht. Die moet je dan wel hebben. In je huiskamer neerzetten is geen goed idee (zonlicht).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |