Lijkt me inderdaad goede mentale training. Ik wil meestal ook een groot deel van de tweede helft van een race stoppen om op zijn minst even op adem te komen, zeker bij de kortere afstanden.quote:Op maandag 15 januari 2024 19:04 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Vaak wil ik midden in een race ook wel even zitten en liggen, maar dat kan natuurlijk niet. Daar stel je je van tevoren op in. Net zoals dat je na de race niet gaan zitten, en gewoon nog 16 kilometer verder rent als je over de finish bent gekomen. Het is erg leuk om eens uit te proberen.
Het parcours is aangepast, middels een lus aan het einde is de misgelopen afstand (beginstuk van de duinen) gecompenseerd. Dit was niet voldoende om aan de oorspronkelijke afstand te komen. Een collega had ook 20,75 km gemeten en vorig jaar 21,25 km.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Ze hadden het parours ook moeten inkorten vanwege de stormen toch? Wel grappig dat ik toch nog een aantal mensen het over een PR hoor hebben terwijl het bij de meesten 20,7-20,8 km is![]()
Maar goed, Egmond is altijd zwaar, dus alsnog respect!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het toch wel zwaar. De laatste maanden regelmatig in regen, wind en kou getraind, dus daar was ik wel op voorbereid. De laatste kilometers waren mijn spieren koud en schoenen zwaar. Dat ik combinatie met vermoeidheid, zorgde er voor dat er van een soepele tred niet meer over was. Normaal gesproken kan ik de laatste kilometers nog wel mijn vorm vasthouden, het was nu harken.quote:Op maandag 15 januari 2024 21:25 schreef core2duo het volgende:
[..]
Het parcours is aangepast, middels een lus aan het einde is de misgelopen afstand (beginstuk van de duinen) gecompenseerd. Dit was niet voldoende om aan de oorspronkelijke afstand te komen. Een collega had ook 20,75 km gemeten en vorig jaar 21,25 km.
Of het zwaar was... ik was er op voorbereid, weer en wind hoort er bij in Egmond en omdat het vrijwillig is valt het mee
Op een koud kantoor (vanwege duurzaamheid 19°C) werken vind ik eigenlijk pittiger dan voor de lol een flink stuk hardlopen.
Die staat ook nog op mijn verlanglijstquote:
- alles is duurderquote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:31 schreef Faithy het volgende:
Ligt het aan mij of zijn hardloopschoenen echt aardig duurder geworden de afgelopen jaren?
150 euro voor een paar zonder sale.
Nu probeer ik altijd wel in de Sale te vinden, modellen van vorig jaar enzo, maar in mij oudewijvenherinneringen was het toch eerder 100/110 max zonder kortingen?
Ik heb al drie keer gelopen deze week. Dinsdag en donderdag alleen, en vandaag een korter stukje met m'n man die terug was van reizen voor werk.
Morgen gaan we 17km wandelen en dan wrsch zondag nog wel even loslopen, een km of 10 wie weet want wil wel weer eens een chille andere route doen, maar maar eens kijken hoe we ons voelen zondag, want aan het einde van de wandeling is een trash metal avond bij onze lievelings brouwerij in Porto
Heb de 7s. GPS en batterij zijn het waard. Had eerst een Apple Watch maar toen zat ik bij de eerste lange trailrun via GPS halverwege zonder batterij en ik pakte steeds het verkeerde pad bij elke splitsing omdat de kaart amper details had en de GPS wonky. Al heeft Apple nu ook een betere versie (Apple Watch Ultra).quote:Op vrijdag 19 januari 2024 21:57 schreef Faithy het volgende:
Heb m'n horloge 2 jaar geleden gekocht. Ben toch wel zo blij met m'n Garmin Fenix 6S Solar. Draag hem ook echt gewoon een elke dag (daarom ook voor de S gegaan). En de kaartengebruik hem ook veel bij het wandelen in de bergen/heuvels.
Mn 3HR zag ik laatst nog nieuw te koop voor 440 euro... Ik heb geloof ik rond de £550 voor mn 6 betaald.
die 100/110 ging dan denk ik ook over modellen van het jaar er voor. In 2014 *kuch opa vertelt* had ik een paar glycerine van het jaar ervoor gekocht. 96 pond ex verzenden, maar er ging nog wel 50% korting vanaf.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:31 schreef Faithy het volgende:
Ligt het aan mij of zijn hardloopschoenen echt aardig duurder geworden de afgelopen jaren?
150 euro voor een paar zonder sale.
Nu probeer ik altijd wel in de Sale te vinden, modellen van vorig jaar enzo, maar in mij oudewijvenherinneringen was het toch eerder 100/110 max zonder kortingen?
FYPquote:Op woensdag 17 januari 2024 20:23 schreef BOKA het volgende:
Het navoordeel van veel kilometers maken is dat je sneller nieuwe schoenen nodig hebt.
Hehe. Ik ben alleen meer van het type: als het goed is, is het goed. En nu moet ik dus op zoek naar een andere schoen.quote:
Ik heb ook meer last van m'n voeten deze week, wijt het ook aan krampachtig lopen vanwege gladheid en sneeuw idd.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 08:32 schreef Nanuke het volgende:
Ik ben ook aan het kijken naar een horloge, bij voorkeur een om ook mee te kunnen bellen. Maar die bedragen mensen, niet normaal.Ik stel het nog maar even uit.
Vandaag mag ik weer een langzaam rondje en dat is denk ik maar goed ook. Afgelopen week lekker gelopen maar ik denk toch niet helemaal ontspannen of te veel moeten corrigeren vanwege de gladheid want mijn enkel is gevoelig. Even kijken hoe dat aanhoud, en anders moet ik misschien toch kijken naar andere schoenen. Ik was eigenwijs en had gewoon een nieuw paar van de schoenen besteld waar ik de laatste keer ook prima op kon lopen. Denk dat 2 zwangerschappen toch iets met mn voeten hebben gedaan.
Ik vind het heerlijk trainen in de kou eigenlijkquote:Op zaterdag 20 januari 2024 12:07 schreef core2duo het volgende:
Zijn er meer mensen die moeite hebben om in de kou te hardlopen of bijvoorbeeld trainingen inkorten? Het is nu al 2 weken erg koud, en vandaag ook weer temperaturen ver beneden wat het hoort te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |