abonnement Unibet Coolblue
pi_211921208
Vraag: Als je een horrorfan bent (ik dus) en je dus veel horrorfilms kijkt ben je dan ziek in je hoofd of vinden jullie het normaal en moet het kunnen?
pi_211921212
Ja.
  Moderator donderdag 4 januari 2024 @ 23:34:24 #3
382129 crew  Donna
pi_211921213
Ik kijk het liefst serial killer docu's. Volgens mij ben ik verder vrij normaal.
pi_211921219
Wat is veel, ik kijk er zo'n 10 per week, ik ben niet ziek. Beter dan al die troep op tv
  donderdag 4 januari 2024 @ 23:36:53 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211921227
SAW
horror is grappig
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_211921240
Ik ben horrorfan en ziek in mijn hoofd, maar weet niet of die twee feiten gerelateerd zijn :+ .

Maar volgens mij is het heel normaal om van enge/spannende/nare dingen te houden.
Why are you wearing that stupid man suit?
  donderdag 4 januari 2024 @ 23:49:16 #7
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_211921282
Kerel is mooi niks van aantrkeken
pi_211921290
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 23:34 schreef Donna het volgende:
Ik kijk het liefst serial killer docu's. Volgens mij ben ik verder vrij normaal.
Mwa, daar zullen wat mensen hier op het forum anders over denken :X
blablablabla
pi_211921329
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 23:34 schreef Donna het volgende:
Ik kijk het liefst serial killer docu's. Volgens mij ben ik verder vrij normaal.
+1 :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 5 januari 2024 @ 00:36:05 #10
382129 crew  Donna
pi_211921395
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 23:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Mwa, daar zullen wat mensen hier op het forum anders over denken :X
Vast.
pi_211921477
Horrorfilms _O_ , ik ben redelijk normaal.
pi_211921527
Waarom zou je dan ziek in je hoofd zijn? Ik kijk de laatste tijd weinig films meer maar heb heel wat horrorfilms gezien (ook vrij zieke ja) maar ik vind mezelf niet echt ziek in mijn hoofd O+.
pi_211921756
Ieder zijn ding, toch?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_211922125
Ook horrorliefhebster en verder heel normaal:)
pi_211922298
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 23:33 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Vraag: Als je een horrorfan bent (ik dus) en je dus veel horrorfilms kijkt ben je dan ziek in je hoofd of vinden jullie het normaal en moet het kunnen?
gewoon een voorliefde en veel films kijken zegt verder nog niks...

Het kan best zijn dat iemand een liefhebber en kenner is en dan kan het juist erg leuk zijn als deze persoon bepaalde tips kan geven aan iemand die mischien minder een voorkeur voor zulke films heeft.

Wat meestal wel ergerlijk is en 'sociaal onbeholpen' (maar ook niet alles-zeggend of iemand 'gevaar' zou kunnen zijn), is als iemand lijkt te leven in een andere realiteit en de hele tijd verwijzing maakt naar films die verder niemand kent en niemand begrijpt, en daarbuiten eigenlijk geen gespreksonderwerpen heeft... maar dat is net zo erg als het om wat voor film- of literair-genre of ander interesse-gebied dan ook gaat.

Statistisch gezien blijken relatief veel serie-moordenaars actieve jagers te zijn of een grote fascinatie voor Jacht te hebben (al dan niet ook wegens de mogelijkheid schietwapens te bezitten)..
Maar ook dat maakt verder niet iedere Jager gelijk een freak, integendeel, ik heb een aantal actieve jagers in mn vriendenkring
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator vrijdag 5 januari 2024 @ 12:22:48 #16
441859 crew  Lenny77
pi_211924083
Ik weet dat het niet klopt maar ik vind mensen die veel horror kijken wel ziek in hun hoofd :D
Waarom zou je bewust en vrijwillig naar zo een terror willen kijken? Dan is er toch iets mis met je?
Nu hangt het er ook wel vanaf welke horror. Je hebt ook mega spannend en griezelig, daar is weinig mis mee. Maar slasher films met echte mishandeling, liters bloed enz.. nee sorry.. ik begrijp het niet.

Maar nogmaals: is een kromme mening van mij.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_211926206
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 12:22 schreef Lenny77 het volgende:
Maar slasher films met echte mishandeling, liters bloed enz.. nee sorry.. ik begrijp het niet.
Niet om bijdehand te doen, maar vanwege je beschrijving denk ik dat je splatter bedoelt ;)
  Moderator vrijdag 5 januari 2024 @ 15:30:55 #18
441859 crew  Lenny77
pi_211926269
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 15:26 schreef BoerenBlond het volgende:

[..]
Niet om bijdehand te doen, maar vanwege je beschrijving denk ik dat je splatter bedoelt ;)
Ja kan hoor, hier noemen ze dat slasher films :D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_211926418
Slasher heeft vaak een luchtige creatieve (qua moorden) ondertoon. Thanksgiving bijvoorbeeld als leuke recente. Maniac cop, toxic avenger. Dr. Giggles is ook een heerlijke luchtige horror film.

Als je dat tegenover een saw/hostel/Serbian zet, is er een behoorlijk verschil. :)

En underground is nog meer zieker. Ik kijk graag horror, maar dat exposure hoeft voor mij niet zo.

Als iemand alleen maar death en black metal luistert, dan hoeft niet ziek in zijn hoofd te zijn.


Als iemand alleen maar romcoms kijkt, Tsja, dan heb je imo wel een steekje los zitten. :7
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 23:33 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Vraag: Als je een horrorfan bent (ik dus) en je dus veel horrorfilms kijkt ben je dan ziek in je hoofd of vinden jullie het normaal en moet het kunnen?
  vrijdag 5 januari 2024 @ 15:54:13 #20
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_211926620
Heb als ik het internet moet geloven de meest 'zieke' horrorfilms al wel gezien. Martyrs, Irreversible, Human Centipede 1 en 2 en A Serbian Film. Deze laatste vind ik trouwens meer richting een Disney film productie gaan trouwens. Geen idee wat iedereen daar nou zo schokkend aan vind eigenlijk.
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_211926742
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 15:42 schreef blessed19 het volgende:
Ik kijk graag horror, maar dat exposure hoeft voor mij niet zo.
Same here. Films als The Human Centipede trekken mij bijvoorbeeld echt totaal niet. Ik snap gewoon echt niet waarom je daar naar zou gaan kijken.
pi_211927756
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 15:54 schreef Atmosphere72 het volgende:
Heb als ik het internet moet geloven de meest 'zieke' horrorfilms al wel gezien. Martyrs, Irreversible, Human Centipede 1 en 2 en A Serbian Film. Deze laatste vind ik trouwens meer richting een Disney film productie gaan trouwens. Geen idee wat iedereen daar nou zo schokkend aan vind eigenlijk.
Deze zijn wel ziek, maar helaas nog erg soft. Google maar naar iceberg of horror movies. Of, bekijk onderstaande YouTube link voor een mondelinge samenvatting per film per laag.

pi_211930650
Horror is gaaf jammer dat er weinig goede zijn de laatste jaren
pi_211931137
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 21:15 schreef Cupfighter het volgende:
Horror is gaaf jammer dat er weinig goede zijn de laatste jaren
Jammer, gelukkig beleef ik het anders. Via bloodydisgusting ben ik toch een aantal tegen gekomen die voor mij normaliter off the radar waren geweest.
pi_211931461
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 15:54 schreef Atmosphere72 het volgende:
Heb als ik het internet moet geloven de meest 'zieke' horrorfilms al wel gezien. Martyrs, Irreversible, Human Centipede 1 en 2 en A Serbian Film. Deze laatste vind ik trouwens meer richting een Disney film productie gaan trouwens. Geen idee wat iedereen daar nou zo schokkend aan vind eigenlijk.
Van wat ik me herinner kwam er in die laatste ook een bepaalde scene met een baby voor? Dat vond ik toch wel redelijk schokkend eerlijk gezegd. Zal ook vast een reden zijn waarom die film in veel landen verboden was/is. Maar misschien is die scene minder heftig dan ik het me herinner, heb die film 10 jaar geleden gezien ofzo.
pi_211932748
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 23:34 schreef Donna het volgende:
Ik kijk het liefst serial killer docu's. Volgens mij ben ik verder vrij normaal.
Ik ook.
Horrerfilms niet. Dat vind ik eng.
pi_211933133
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 15:42 schreef blessed19 het volgende:
Slasher heeft vaak een luchtige creatieve (qua moorden) ondertoon. Thanksgiving bijvoorbeeld als leuke recente. Maniac cop, toxic avenger. Dr. Giggles is ook een heerlijke luchtige horror film.

Als je dat tegenover een saw/hostel/Serbian zet, is er een behoorlijk verschil. :)

En underground is nog meer zieker. Ik kijk graag horror, maar dat exposure hoeft voor mij niet zo.

Als iemand alleen maar death en black metal luistert, dan hoeft niet ziek in zijn hoofd te zijn.

Als iemand alleen maar romcoms kijkt, Tsja, dan heb je imo wel een steekje los zitten. :7
[..]

Het type horror met religieuze thema's en demonen en bezeten mensen enzo vind ik niet zo interessant meer, beetje 13 in een dozijn gevoel krijg ik daarbij, maar films als A Quiet Place zijn top O+

Een goede smerige slasher met creatieve moorden kan ik af en toe ook waarderen. Zo goor dat het grappig wordt zeg maar, denk dan aan de laatste Terrifier film o.i.d.. _O-
pi_211933539
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 02:33 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Het type horror met religieuze thema's en demonen en bezeten mensen enzo vind ik niet zo interessant meer, beetje 13 in een dozijn gevoel krijg ik daarbij, maar films als A Quiet Place zijn top O+

Een goede smerige slasher met creatieve moorden kan ik af en toe ook waarderen. Zo goor dat het grappig wordt zeg maar, denk dan aan de laatste Terrifier film o.i.d.. _O-
Terrifier is idd erg tof. Kan niet wachten op deel 3. :D

Misschien zit hier nog een pareltje voor je tussen. Voor mij waren een aantal nog onbekend.

https://bloody-disgusting(...)-you-mightve-missed/


En uiteraard het kanaal van cinemaatjes. Twee gasten uit tilburg die wekelijks op een luchtige manier een random (oud en nieuw) film bespreken in 10 minuten.

De laatste van hun is when evil lurks.
pi_211933619
Ik heb die beschuldiging ooit naar mijn hoofd gekregen.
Wellicht dat het geldt voor de bloederige films, waar ik niet van hou.

Ik zoek het vooral in die fraaie sfeervolle setting.
Oude huizen (The Haunting of Hill House), verlaten hotel (The Shining), donker bos (the witch '15), heerlijk om daar echt te kunnen zijn.
(al besef ik dat dit NIET het doel is van die films)

Handgemaakt
pi_211935220
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 02:33 schreef Fleischmeister het volgende:
Een goede smerige slasher met creatieve moorden kan ik af en toe ook waarderen. Zo goor dat het grappig wordt zeg maar, denk dan aan de laatste Terrifier film o.i.d.. _O-
Ik vond Terrifier en All Hallow's Eve ook echt heel erg vet! Sowieso horror met clowns :Y
pi_211936829
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 08:50 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Terrifier is idd erg tof. Kan niet wachten op deel 3. :D

Misschien zit hier nog een pareltje voor je tussen. Voor mij waren een aantal nog onbekend.

https://bloody-disgusting(...)-you-mightve-missed/

En uiteraard het kanaal van cinemaatjes. Twee gasten uit tilburg die wekelijks op een luchtige manier een random (oud en nieuw) film bespreken in 10 minuten.

De laatste van hun is when evil lurks.
Oh interessant :7 De meeste kende ik nog niet inderdaad.
pi_211953609
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 23:34 schreef Donna het volgende:
Ik kijk het liefst serial killer docu's. Volgens mij ben ik verder vrij normaal.
Dat heb ik dus ook. Ik heb echt alle true crime docu's op alle streamingsdiensten gezien en ontdek de laatste tijd steeds meer Youtube kanalen. Ergens geeft het een dubbel gevoel..ik kijk voor mijn plezier (en interesse), maar voor de slachtoffers en nabestaanden was dit echte horror (om toch enigzins on topic te blijven).
  maandag 15 januari 2024 @ 13:22:02 #33
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_212037320
Ik vind horror films altijd zo fucking saai.
Het is allemaal zo nep als de tering
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_212037594
Ik ben ook gek op horror-films, maar het is erg moeilijk om het kaf van het koren te scheiden. Afgelopen vrijdag in de bios de film Night Swim gekeken en dat was een prima filmpje. Maar daarvoor was het alweer eventjes geleden. Veel is toch te nep, kutverhaal of zijn totaal niet eng.
pi_212038107
Ik kijk ook veel horror-films, maar ik denk dat de spanning die je voelt tijdens het kijken gewoon de kick is.

Niet dat je ziek in je hoofd bent, zoals een sadist, ofzo.
pi_212085116


Als je van dit soort horrorfilms houdt, wat is er dan met je aan de hand?
  vrijdag 19 januari 2024 @ 12:18:35 #37
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_212089567
Love it!
Het begon bij mij met Eavil Dead in 1981, fantastisch....

Nu stukken minder want mijn man kan er niet goed tegen, die slaapt er slecht van.
To BG or not to BG!
pi_212089686
quote:
10s.gif Op donderdag 18 januari 2024 23:21 schreef PabstBlueRibbon het volgende:


Als je van dit soort horrorfilms houdt, wat is er dan met je aan de hand?
Minder heftig dan iemand die een echte liefhebber is van de Lars von Trier films.

Tsja. Er zijn ook mensen die vrijgezel zijn omdat ze door de hoeveelheid romcoms kijken een idee hebben hoe een relatie moet worden gevormd. Ook een vorm van brainwashing.
pi_212091073
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:04 schreef BoerenBlond het volgende:

[..]
Same here. Films als The Human Centipede trekken mij bijvoorbeeld echt totaal niet. Ik snap gewoon echt niet waarom je daar naar zou gaan kijken.
Leuk juist, wil die films nog steeds een keer kijken, maar weet niet waar.... :?
  vrijdag 19 januari 2024 @ 16:28:09 #40
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212092622
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 23:34 schreef Donna het volgende:
Ik kijk het liefst serial killer docu's. Volgens mij ben ik verder vrij normaal.
Ja ik ook :s) Ken je The Nightstalker al? Topdocu
Le Diable
  vrijdag 19 januari 2024 @ 16:28:48 #41
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_212092627
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 23:34 schreef Donna het volgende:
Ik kijk het liefst serial killer docu's. Volgens mij ben ik verder vrij normaal.
Ik ook. Met @SemperLibertas en wij vinden onszelf ook heel normaal :D
  vrijdag 19 januari 2024 @ 16:50:10 #42
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212092840
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 16:28 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ik ook. Met @:semperlibertas en wij vinden onszelf ook heel normaal :D
Wij kijken dit alsof het de Fabeltjeskrant is en overstijgen daarmee het normale tot aan het saaie *O*

en The Texas Chain Saw Massacre nemen we als ontbijt
Le Diable
pi_212399167
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 12:22 schreef Lenny77 het volgende:
Ik weet dat het niet klopt maar ik vind mensen die veel horror kijken wel ziek in hun hoofd :D
Waarom zou je bewust en vrijwillig naar zo een terror willen kijken? Dan is er toch iets mis met je?
Nu hangt het er ook wel vanaf welke horror. Je hebt ook mega spannend en griezelig, daar is weinig mis mee. Maar slasher films met echte mishandeling, liters bloed enz.. nee sorry.. ik begrijp het niet.

Maar nogmaals: is een kromme mening van mij.
Onder de beschaafde redelijke vrouw zit een psychopathische narciste. Onder de nette man zit een tietengrijpende lustmoordenaar.

Die houden we meestal in bedwang...
...maar soms geven we ze speelkwartier (in ons hoofd, met griezelfilms).

De meeste horror films zijn totale troep
maar als je de juiste vindt is dat een geweldige ervaring.

Zelf kijk ik al jaren niet meer. Te veel troep ertussen, geen tijd voor.

Maar sommige horror films zijn echt brilliant.
pi_212400033
Er is (bijna) alleen maar troep in dit genre, dat maakt het zo frustrerend.
Uitzondering zijn bijvoorbeeld. "the haunting of hill house" en "the haunting of bly manor".

Veel aandacht (en geld) voor mooie locaties / CGI, het werkt iig bij mij.



Handgemaakt
  maandag 12 februari 2024 @ 15:04:18 #45
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_212400696
Er waren twee seriemoordenaars in Amerika die daadwerkelijk al hun moorden hadden vastgelegd (inclusief baby’s). Uit nieuwsgierigheid opgezocht, wat fragmenten gezien en sinds dien nooit meer horror of real life crime gekeken. De lol is er vanaf van mij.

Ik wil mijzelf niet entertainen met slechte/negatieve beelden, het is slecht voor je geest.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_212400890
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 15:04 schreef britneycheers het volgende:
Er waren twee seriemoordenaars in Amerika die daadwerkelijk al hun moorden hadden vastgelegd (inclusief baby’s). Uit nieuwsgierigheid opgezocht, wat fragmenten gezien en sinds dien nooit meer horror of real life crime gekeken. De lol is er vanaf van mij.

Ik wil mijzelf niet entertainen met slechte/negatieve beelden, het is slecht voor je geest.
Ik zou dit niet eens opzoeken. Sterker nog, bij sommige nieuwsberichten scrol ik snel door.
Geen bloederige horror voor mij, maar psychologische horror.

Melancholia zou daar ook onder kunnen vallen.



Na het kijken van deze film weet je in ieder geval dat er geen deel twee meer komt. :+
Handgemaakt
pi_212401216
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 15:13 schreef BertV het volgende:

[..]
Ik zou dit niet eens opzoeken. Sterker nog, bij sommige nieuwsberichten scrol ik snel door.
Geen bloederige horror voor mij, maar psychologische horror.

Melancholia zou daar ook onder kunnen vallen.

[ afbeelding ]

Na het kijken van deze film weet je in ieder geval dat er geen deel twee meer komt. :+
Funny games is wel een leuke psychologische horror. Of de veel bekroonde eden lake.

Bloed onder je nagels halende films. O+
pi_212402623
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 15:04 schreef britneycheers het volgende:
Er waren twee seriemoordenaars in Amerika die daadwerkelijk al hun moorden hadden vastgelegd (inclusief baby’s). Uit nieuwsgierigheid opgezocht, wat fragmenten gezien en sinds dien nooit meer horror of real life crime gekeken. De lol is er vanaf van mij.

Ik wil mijzelf niet entertainen met slechte/negatieve beelden, het is slecht voor je geest.
Hangt ervan af.

De beste griezelfilms gaan over angsten die op een andere manier meestal niet goed bespiegeld worden in andere types films.

De betere griezelfilm is maatschappijkritisch of heef belangrijke thema's zoals seksualiteit of puberteit of capitalisme.

Dawn of the Dead (Capitalisme)
Carrie (Puberteit)
Alien (Verkrachting en zwangerschap)
pi_212402828
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 12:22 schreef Lenny77 het volgende:
Ik weet dat het niet klopt maar ik vind mensen die veel horror kijken wel ziek in hun hoofd :D
Waarom zou je bewust en vrijwillig naar zo een terror willen kijken? Dan is er toch iets mis met je?
Nu hangt het er ook wel vanaf welke horror. Je hebt ook mega spannend en griezelig, daar is weinig mis mee. Maar slasher films met echte mishandeling, liters bloed enz.. nee sorry.. ik begrijp het niet.

Maar nogmaals: is een kromme mening van mij.
Ga eens Ash vs Evil kijken zou ik zeggen. Liters bloed, geweld, maar ook heel veel humor.
pi_212402883
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]
gewoon een voorliefde en veel films kijken zegt verder nog niks...

Het kan best zijn dat iemand een liefhebber en kenner is en dan kan het juist erg leuk zijn als deze persoon bepaalde tips kan geven aan iemand die mischien minder een voorkeur voor zulke films heeft.

Wat meestal wel ergerlijk is en 'sociaal onbeholpen' (maar ook niet alles-zeggend of iemand 'gevaar' zou kunnen zijn), is als iemand lijkt te leven in een andere realiteit en de hele tijd verwijzing maakt naar films die verder niemand kent en niemand begrijpt, en daarbuiten eigenlijk geen gespreksonderwerpen heeft... maar dat is net zo erg als het om wat voor film- of literair-genre of ander interesse-gebied dan ook gaat.

Statistisch gezien blijken relatief veel serie-moordenaars actieve jagers te zijn of een grote fascinatie voor Jacht te hebben (al dan niet ook wegens de mogelijkheid schietwapens te bezitten)..
Maar ook dat maakt verder niet iedere Jager gelijk een freak, integendeel, ik heb een aantal actieve jagers in mn vriendenkring
Schietwapen :') :') :')

OT: is normaal joh. Seriemoordenaars pohh interessant joh :9
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')