quote:Eerste deel van een tweedelige special over het populaire popprogramma Countdown, dat van 1976 t/m 1993 werd uitgezonden bij Veronica en internationale sterren als Paul McCartney, Whitney Houston, David Bowie en Mariah Carey ontving in de Bussumse opnamestudio.
Het programma groeide medio jaren 80 uit tot Europe’s #1 Rock Show, met uitzendingen in meer dan 15 landen. Aan de hand van nieuwe interviews, vertellen makers van het eerste uur als Lex Harding en Rob de Boer, samen met presentatoren als Adam Curry, Simone Walraven en Wessel van Diepen, het verhaal van Countdown.
Ja wat een broekiequote:Op donderdag 4 januari 2024 23:34 schreef RedShoe het volgende:
Leuk om terug te zien. Curry als 19 jarige
Het einde van deel 2 leek al een definitief einde (het eindigde met beelden van de archiefbanden), maar zo te zien komt er ook nog een deel 3.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 07:03 schreef MadMaster het volgende:
Nu ook via NPO Start (terug) te zien:
Aflevering 1 - Radio op Televisie (1976 - 1985) en
Aflevering 2 - Europe's No. 1 Rock Show (1985 -1993)
Countdown eindigde in 1993, dus gezien de titels van de afleveringen ga ik er van uit dat het bij deze 2 afleveringen blijft.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 10:39 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het einde van deel 2 leek al een definitief einde (het eindigde met beelden van de archiefbanden), maar zo te zien komt er ook nog een deel 3.
Dat dacht ik ook, maar ik heb de serie als opname ingesteld op mijn KPN-mediabox en die zegt dat er nog een aflevering is.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 11:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Countdown eindigde in 1993, dus gezien de titels van de afleveringen ga ik er van uit dat het bij deze 2 afleveringen blijft.
Dit vroeg ik me ook al af. Had het namelijk vorig jaar al een keer gezien op NPO Plus. Wel apart inderdaad dat ze het nu presenteren alsof het een gloednieuwe docu is.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 11:18 schreef ArnieAlberts het volgende:
Deze docu is al zeker een jaar oud. Bizar dat, omdat het nu voor het eerst op een landelijke zender komt (ipv NPO Doc) er nu ineens media-aandacht voor is.
Mooie docu, mooi archief. Volg al een paar jaar de YouTube-pagina.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |