Grotere monitor neerzetten, dan heb je dat issue niet.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zie vooral mensen met 4K monitoren en die dan vervolgens in 200% schaling windows draaien.Omdat ze anders de lettertjes niet meer kunnen lezen.
Heb inhoud post geupdate. Heb request gedaan voor titel update.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:50 schreef CoolGuy het volgende:
Met HD bedoel je neem ik aan High Definition monitoren? Maar vervolgens kom je met getallen die ik niet snap. Wat is de resolutie van die monitoren? Want 1000 bij 1600 lijkt me eerder een beeldverhouding, maar dat zegt nog niet zo veel over de resolutie.
Of snap ik het nu gewoon helemaal niet?
Dat is dus mijn hele punt. Wat heeft het voor zin?!?!quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zie vooral mensen met 4K monitoren en die dan vervolgens in 200% schaling windows draaien.Omdat ze anders de lettertjes niet meer kunnen lezen.
Meer pixels is meer, zie ook camera chips, etc hang er een hoger getal aan en men wil het.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:05 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Dat is dus mijn hele punt. Wat heeft het voor zin?!?!
Nou, ik heb 1x 40" @4k en 2x 32" @4k, en dat werkt toch wel lekker, zónder scalenquote:Op woensdag 3 januari 2024 15:05 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
40", 32"quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik heb 1x 40" @:4k en 2x 32" @:4k, en dat werkt toch wel lekker, zónder scalen. Ik ben wél zo autistisch dat 2e 32" er bij is gekomen omdat het me stoorde dat er rechts naast de hoofdmonitor een monitor stond, en aan de andere kant niet, dus kwam er aan de andere kant eenzelfde monitor bij, maar die gebruik ik eigenlijk vooral voor TV
![]()
De 40" is voor mijn eigen PC en de 2e monitor gebruik ik voor de werklaptop.
Nope; ik heb een 27" 1080p en een 43" 4K.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Grotere monitor neerzetten, dan heb je dat issue niet.
Of zoals bij ons op kantoor iedereen aan de 49" ultrawide 5120x1440@120Hz, terwijl het gros een Surface met dock gebruikt dat max 3840x1080@60Hz doetquote:Op woensdag 3 januari 2024 14:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Jij vindt het kleine lettertjes op een 43" @4k met scaling op de standaard (dus niet vergroot, dus gewoon op 100%)? Echt?quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:21 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Nope; ik heb een 27" 1080p en een 43" 4K.
Kutkleine lettertjes, ook op die 4K (is 2e scherm,waarvan ik de browser dan maar vergroot.
Die 4 K is wel lekker met gamen; zelfs een oude Quake game of Halo ziet er een stuk beter uit.
Nou je het zegt; net nog ff gecontroleerd. Valt wel mee geloof ik; m'n browser staat nu op 90% en is goed te lezen. Valt wel mee dus.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij vindt het kleine lettertjes op een 43" @:4k met scaling op de standaard (dus niet vergroot, dus gewoon op 100%)? Echt?
Vergroot je toch de font size?!quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:33 schreef Farenji het volgende:
Ik heb momenteel een 27" met QHD resolutie en eigenlijk vind ik dat meer dan zat. Voor development heb ik echt geen hogere resolutie nodig. Kan me voorstellen dat het met grafisch werk wel nut heeft, maar 90% van de tijd zit ik toch alleen naar tekst te kijken, krijg je alleen maar moeiere ogen met 4K.
Ik gebruik ook 4k op 200 procent scale, maar sommige programmas zoals autocad doe ik op 100 procent en is dan vooral voor scherpere lijnen. Als je bij lagere resolutie een horizontale lijn een paar graden schuin zet krijg je eerder een pixel trappetje dan een schuine lijnquote:Op woensdag 3 januari 2024 15:05 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
scherper beeld, ookal schaal je de tekst ed omhoogquote:Op woensdag 3 januari 2024 15:05 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |